logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی زیمنس

تعمیر برد لباسشویی زیمنس
تعمیر برد لباسشویی زیمنس
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی زیمنس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا از نحوه تعمیر برد لباسشویی زیمنس اطلاع دارید؟ یکی از قطعات مهمی که در ماشین لباسشویی می تواند نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد برد است. برد الکترونیکی از قطعات بسیار مهم است که هرگونه اختلال در آن باعث خواهد شد تا ماشین لباسشویی عملکرد صحیح خود را نداشته باشد. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم تا مراحل تعمیرات برد ماشین لباسشویی زیمنس را توضیح دهیم و به تمام سوالات شما در این باره پاسخ دهیم. با توجه به اینکه برد یک قطعه بسیار حساس است و بررسی علت خرابی برد الکترونیکی لباسشویی زیمنس و تعمیر آن نیازمند داشتن تخصص کافی است توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی زیمنس مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی زیمنس به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است که باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. با توجه به اینکه برد الکترونیکی یک قطعه بسیار مهم است حتما برای تعمیر آن به مرکز تعمیر برد لباسشویی زیمنس مراجعه کنید.

  • شما می توانید با تماس با آی پی امداد تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی، درخواست اعزام کارشناس برای تعمیرات برد ماشین لباسشویی زیمنس را داشته باشید.
  • پس از ثبت درخواست شما، تعمیرکار ماشین لباسشویی زیمنس در محل حاضر شده و پس از عیب یابی دستگاه زمان لازم برای تعمیر و هزینه تعمیر را به شما اعلام خواهد کرد.

آیا می توان  تعمیر برد لباسشویی زیمنس را در محل انجام داد؟

بله، برای تعمیر برد لباس شویی نیازی به انتقال ماشین لباسشویی به تعمیرگاه نیست. تعمیر برد در محل امکان پذیر است و تکنسین بعد از جدا کردن برد از دستگاه، آن را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری، برد الکترونیکی لباسشویی زیمنس رفع عیب شده و روی دستگاه نصب می شود.

برد لباسشویی چیست و چگونه کار می کند؟

وظیفه اصلی برد کنترل و اجرای فرمان‌هایی است که به قطعات دیگر ارسال می شود. هرگونه اختلال در برد باعث خواهد شد که ماشین لباسشویی عملکرد صحیح خود را نداشته باشد. برخی از مهم ترین نشانه های خراب شدن برد لباسشویی زیمنس عبارتند از:

نحوه عملکرد برد ماشین لباسشویی

در صورت مشاهده هرگونه از این علائم باید با مرکز تعمیرات برد لباسشویی زیمنس تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس داشته باشید.

علت خرابی برد ماشین لباسشویی زیمنس

برد ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است که خراب شود. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در سوختگی برد می توان به نوسان برق اشاره کرد. در صورتی که برق دستگاه نوسان کند، خازن‌ها دچار اتصالی می‌شوند و برد الکترونیکی خواهد سوخت. یکی دیگر از دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی زیمنس، ورود آب به داخل دستگاه است. در این صورت سیم‌پیچی داخلی اتصالی می‌کند و باز هم برد خواهد سوخت.

مراحل تعمیر برد لباسشویی زیمنس

تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی زیمنس یک کار تخصصی است و لازم است به وسیله یک تعمیرکار مجرب انجام شود. به همین دلیل در صورتی که در تعمیرات لوازم برقی سررشته ندارید، توصیه می کنیم که دستکاری دستگاه خودداری کنید و از مرکز تعمیرات برد ماشین لباسشویی زیمنس درخواست اعزام کارشناس داشته باشید. اگر تصمیم دارید که خودتان برد معیوب را تعمیر کنید، حتما توجه داشته باشید که در تمام مراحل باید نکات ایمنی را جدی بگیرید تا از آسیب های جانی جلوگیری کنید.

ماشین لباسشویی را از برق بیرون بکشید

قبل از هر اقدامی دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق بیرون بکشید و تمام اتصالات برق دستگاه را قطع کنید.

کنترل پنل موجود در ماشین لباسشویی را خارج کنید.

برای اینکه بتوانید به برد الکترونیکی دسترسی داشته باشید و آن را عیب یابی کنید، باید کنترل پنل را خارج کنید. بعد از آن که کنترل پنل را از دستگاه بیرون آوردید. با استفاده از تمیز کننده مخصوص، آلودگی ها و کثیفی های روی کنترل پنل را تمیز کنید. برای تمیز کردن کنترل پنل به هیچ عنوان از تمیزکننده قوی استفاده نکنید؛ زیرا به کنترل پنل آسیب خواهید رساند.

برد لباسشویی زیمنس را عیب یابی کنید

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی زیمنس شامل قطعات مختلف است که خراب شدن هر کدام از آن ها می تواند برد را از کار بیاندازد. یکی از مهم ترین قطعات برد، خازن و فیوز است. خازن ها می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق دچار سوختگی شوند. یک خازن سالم دارای شکل ظاهری صاف و صیقلی است.

  • هرگونه تاخوردگی یا تغییر شکل در ظاهر خازن نشان دهنده این است که خازن معیوب است و باید آن را تعویض کنید.
  • برای تعویض خازن معیوب، با استفاده از هویه خازن قدیمی را بردارید و خازن جدید را در محل خود قرار دهید.
  • یکی دیگر از قطعات مهم برد الکترونیکی، میکروسوئیچ است.
  • برای اطمینان از سالم یا معیوب بودن میکروسوئیچ از یک اهم متر استفاده کنید.
  • در صورتی که میکروسوئیچ معیوب باشد باید آن را تعویض کنید.

عیب یابی برد ماشین لباسشویی زیمنس

قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی را به دقت چک کنید

مدار فرمان برد الکترونیکی دارای اجزایی است که هریک از این اجزا اگر دچار مشکل شوند، ماشین لباسشویی دچار مشکل خواهد شد. به همین دلیل هنگام تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی زیمنس باید این قطعات به دقت بررسی شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند. این قطعات عبارتند از: رله، ic، رگلاتور و IGBT. عیب یابی قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی بهتر است که توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی زیمنس انجام شود.

آیا آی سی برد لباسشویی زیمنس قابل تعمیر است؟

آی سی یکی از قطعات بسیار مهم برد است. سوختن آی سی باعث از کار افتادن برد ماشین لباسشویی خواهد شد. در صورتی که آی سی سوخته باشد، قابل تعمیر نیست و باید برد تعویض شود. زیرا فقط سازنده اصلی می تواند آی سی مشکل دار را تعویض نماید. البته در مواردی که ایراد به وجود آمده جزئی باشد مانند شل شدن لحیم پایه ها، نیازی به تعویض آی سی نیست و با رفع مشکل می توان برد را به کار انداخت. عیب یابی آی سی بهتر است که توسط تعمیرکار مرکز تعمیر برد لباسشویی زیمنس انجام شود.

نقشه برد ماشین لباسشویی زیمنس

تعمیرکاران ماشین لباسشویی با استفاده از نقشه برد، در صورت نیاز سیم کشی های لباسشویی را عیب یابی می کنند و برای تعمیر قطعات از آن کمک می گیرند. برای اینکه بتوانید از نقشه برد لباسشویی زیمنس استفاده کنید باید با علائم اختصاری و نقشه خوانی برد حتما آشنا باشید. تعمیرکاران حرفه ای به راحتی می توانند نقشه خوانی کنند و به کمک آن، برد را تعمیر کنند.

هزینه تعمیر برد لباسشویی زیمنس چگونه حساب می شود؟

هزینه تعمیر برد لباسشویی زیمنس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و بعد از خارج کردن برد از دستگاه و بررسی دقیق آن مشخص می‌شود. در صورتی که قطعه کوچکی در برد نیاز به تعویض داشته باشد هزینه تعمیر برد زیاد نخواهد بود اما اگر برد دستگاه کاملا سوخته باشد، در این صورت باید برد جدید خریده شود که هزینه بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر با توجه به نوسان قیمت قطعات الکترونیکی در ایران، قیمت برد و قطعات آن نیز دائما در حال تغییر هستند.

برای اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره های درج شده در سایت آی پی امداد مرکز تعمیرات برد لباسشویی زیمنس تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. هدف آی پی امداد ارائه خدمات با کیفیت با بهترین قیمت به مشتریان عزیز است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد