logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی حایر

تعمیر برد لباسشویی حایر
تعمیر برد لباسشویی حایر
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی حایر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه تعمیر برد لباسشویی حایر به چه صورت است؟ یکی از قطعاتی که در ماشین لباسشویی می تواند به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، برد است. برد یک قطعه بسیار حساس است که هرگونه خرابی در آن باعث ایجاد اختلال در کل ماشین لباسشویی خواهد شد. به همین دلیل باید هرچه سریع تر اقدام به تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی حایر کرد. تعمیر برد بهتر است که توسط متخصص مرکز تعمیرات برد ماشین لباسشویی حایر انجام شود. ما در این مقاله از آی پی امداد، مراحل تعمیر برد را به صورت کامل شرح خواهیم داد و در مورد هزینه تعمیر برد لباسشویی حایر هم صحبت خواهیم کرد. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی حایر مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی حایر به کجا مراجعه کنیم؟

برای تعمیر و تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باید به مرکز تعمیرات لباسشویی حایر مراجعه کنید. زیرا برد یک قطعه بسیار مهم است و تعمیر آن باید توسط تکنسین دوره دیده انجام شود. آی پی امداد مرکز تعمیر برد لباسشویی حایر است که آماده انجام تعمیرات ماشین لباسشویی است. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید.

آیا تعمیر برد لباسشویی حایر در محل انجام می شود؟

اگر برای تعمیر برد لباسشویی حایر درخواست خود را ثبت کردید، در سریع ترین زمان ممکن، تعمیرکار مجرب آی پی امداد به محل شما اعزام خواهد شد و بعد از سرویس دستگاه و عیب یابی برد الکترونیکی، هزینه تعمیر را به شما اطلاع خواهند داد. سپس تکنسین برد معیوب را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی تعمیر می شود و مجدد در محل روی دستگاه نصب می شود.

از کجا بفهمیم برد ماشین لباسشویی حایر قابل تعمیر است یا خیر؟

برد ماشین لباسشویی یک قطعه بسیار حساس است که به دلایل مختلفی می تواند دچار مشکل شود. در مواردی برد با تعویض یا تعمیر برخی قطعات می تواند دوباره کار کند و نیازی به تعویض قطعه نیست. اما در صورتی که برد سوخته باشد یا نیم سوز شده باشد تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی حایر امکان پذیر نیست و باید تعویض شود. برخی از نشانه های سوختن یا نیم سوز شدن برد الکترونیکی عبارتند از: روشن نشدن پنل جلویی دستگاه، نمایش ارور بر روی دیسپلی دستگاه و …

برد ماشین لباسشویی حایر

دلایل خرابی برد الکترونیکی لباسشویی حایر

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی می‌تواند خراب شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نوسانات برق: تغییر فشار ناگهانی برق یکی از آن دلایلی است که باعث سوختن برد می شود. برد ماشین لباسشویی‌ نیز دارای خازن‌ و قطعات حساسی است که با کوچک‌ترین تغییر فشار ناگهانی برق ممکن است دچار خرابی شود. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که لباسشویی را به یک محافظ متصل کنید.
  • ورود آب به ماشین لباسشویی: ریختن و نفوذ آب به داخل ماشین لباسشویی یکی دیگر از علت های خرابی برد است. در اغلب موارد خرابی یکی از قطعات لباسشویی حایر باعث ورود آب به برد می شود و باعث اتصالی مدارهای آن می‌شود. در صورتی که برد بسوزد، امکان تعمیر آن نیست و باید تعویض شود.
  • ریختن حجم زیاد لباس داخل دیگ: یکی دیگر از دلایل خرابی برد رعایت نکردن وزن مناسب لباس‌ها برای شستشو است. این کار فشاری زیادی را به لباسشویی وارد می کند  و برد یا قطعات دیگر ممکن است که دچار مشکلات جدی  شوند. بنابراین همواره مقداری کم‌تر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید.

مراحل تعمیر برد لباسشویی حایر

تعمیر برد لباسشویی یک کار تخصصی است و بهتر است اگر مهارت کافی در تعمیرات ندارید، از هرگونه اقدام برای دستکاری برد اجتناب کنید و حتما با مرکز تعمیرات برد لباسشویی حایر تماس بگیرید. اما در صورتی که قصد دارید تعمیر برد را خودتان انجام دهید، از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

  • قبل از هر اقدامی برای تعمیر برد دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • برای دسترسی به برد باید ابتدا صفحات و پنل‌های محافظ ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • تمام پیچ ها را به دقت باز کنید، تقریبا تمام صفحات سیم‌ها و اتصالاتی دارند که باید با احتیاط جدا شود.
  • بعد از اینکه تمام پیچ ها را باز کردید، پنل را به آرامی به جلو بکشید اگر هنوز از دستگاه جدا نمی شود، مجدد اتصالات را بررسی کنید.
  • بعد از آن باز کردن پنل شما به برد دسترسی خواهید داشت. برای عیب یابی برد، پیچ‌های پوشش محافظ برد را با پیچ گوشتی باز کنید.
  • برد شامل قطعات مختلفی است که تمام آن ها باید به دقت بررسی شوند.
  • هر کدام از این قطعات در صورت نیاز باید تعمیر یا تعویض شوند.
  • در اغلب موارد علت خرابی برد، سوختن خازن و فیوز است. خازن ها در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق ممکن است دچار سوختگی شوند که در این صورت تعمیر برد تنها با تعویض آنها امکان پذیر خواهد بود.
  • در صورتی که برد سوخته باشد، باید آن را تعویض کنید و برد جدید را نصب کنید.

تعمیر برد ماشین لباسشویی حایر

آیا آی سی برد لباسشویی حایر قابل تعمیر است؟

آی سی یک قطعه بسیار مهم در برد است و آن را می توان قلب تپنده برد به شمار آورد. در صورتی که آی سی خراب شده باشد، امکان تعمیر آن وجود ندارد زیرا راه اندازی مجدد آی سی نیاز به برنامه ریزی و برنامه دهی مجدد دارد و تنها افرادی که سازنده اصلی هستند، می توانند اقدام به پروگرم آی پی نمایند.

نقشه برد ماشین لباسشویی حایر

نقشه برد لباسشویی حایر دارای علائم اختصاری است که تکنسین ها از آن برای برای تعمیرات برد لباسشویی حایر استفاده می کنند. برخی از نمادهای الکترونیکی اصلی در نقشه برد ماشین لباسشویی عبارتند از:

  • مقاومت: مقاومت در نقشه برد می تواند به دو صورت زیگزاگ و دو پایانه کشیده شده به بیرون نمایش داده شود. البته در نقشه های بین المللی مقاومت  به صورت یک مستطیل تو خالی هم می تواند کشیده شده باشد.
  • باتری: باتری به صورت خطوط موازی نامتوازن در نقشه برد لباسشویی حایر ترسیم می شود.
  • نماد مدارهای مجتمع یا آی سی: مدار مجتمع یا آی سی درنقشه برد به صورت یک مستطیل نشان داده می شود که پایه هایی از اطراف آن خارج می شوند. برای هر پایه یک عدد و یک عملکرد مشخص می شود.

نکات مهم در تعمیر برد لباسشویی حایر

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم تعمیرات برد ماشین لباسشویی حایر یک کار تخصصی است. اما اگر قصد دارید خودتان آن را تعمیر کنید، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • نکات ایمنی را در تمام مراحل تعمیر رعایت کنید.
  • از تعمیر دستگاه متصل به برق اجتناب کنید.
  • از یک دستکش کار استفاده کنید.
  • از وارد کردن هرگونه فشار اضافه به دستگاه حین تعمیر برد لباسشویی حایر اجتناب کنید.
  • برای اینکه به سایر اجزا و قطعات دستگاه آسیبی نرسد، بهتر است از ابزار، راهنماهای مناسب و وسایل ایمنی استفاده کنید.

هزینه تعمیر برد لباسشویی حایر به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

هزینه تعمیر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل تعیین کننده هزینه تعمیر، به علت خرابی برد مربوط است. قطعات مختلف قیمت های مختلفی دارند. از طرف دیگر باید توجه داشت که قیمت قطعات لوازم برقی هر روز در حال تغییر است و برای اطلاع از آن باید به صورت روزانه استعلام کرد. به همین دلیل بهترین کار برای اطلاع از هزینه تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی حایر، درخواست اعزام کارشناس از آی آپی امداد است. کارشناس بعد از حضور در محل، به شما در مورد هزینه ها توضیحات لازم را خواهد داد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد