logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز

تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا می دانید تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز چیست؟ اسپرسو یک نوشیدنی ایتالیایی است که در حال حاضر توسط دوستداران قهوه در سراسر جهان پذیرفته شده است و شاید برای خیلی ها سوال باشد که روش عصاره گیری قهوه چگونه است. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند دستگاه های اسپرسوساز چگونه کار می کنند؟، فشار بار در اسپرسو ساز به چه معنی است؟ و فشار چه تاثیری بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز دارد؟ اشاره خواهیم کرد.

تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز (ویدئو آموزشی)

خلاصه ای از فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز چه تاثیری دارد؟

کاربران گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز چه تاثیری دارد؟ را مطرح کرده ایم.

دستگاه های اسپرسوساز چگونه کار می کنند؟
  • با فشار زیاد آب کار می کنند.
معنی فشار بار در اسپرسوساز 
  • فشاری که وارد می شود تا اسپرسو آماده شود که این فشار 9 بار است.
تاثیر فشار بر عصاره گیری قهوه اسپرسو ساز
  • آب باید با فشار مناسب از پودر قهوه رد می شود و اسپرسو آماده می شود.
نحوه عصاره گیری قهوه
  • دمای پایین تر (حدود 190-195 درجه فارنهایت) شات تمیزتری به شما می دهد.
  • دمای بالاتر (حدود 200 تا 205 درجه فارنهایت) طعم شکلاتی و اسپرسوی بیشتری به شما می دهد.

نحوه کار دستگاه اسپرسوساز

هر اسپرسو، صرف نظر از دستگاه، با یک منبع آب شروع می شود. آب از یک مخزن کوچک یا مستقیماً از اتصال لوله کشی گرفته می شود. مخازن برای مقادیر کم مناسب هستند، اما ماشین های حرفه ای سنگین به تجهیزات لوله کشی قابل اعتماد نیاز دارند. یک اسپرسوی خوب به آب تمیز بدون مواد معدنی زیاد (یا خیلی کم) نیاز دارد. اکثر دستگاه ها دارای فیلترهای داخلی هستند. اما آبی که با فشار معمولی خانگی به دست می آید، قدرت کافی برای عبور از یک بسته تفاله قهوه را دارد.

نحوه کار دستگاه اسپرسوساز

اکثر اسپرسوسازهای مدرن از پمپ الکتریکی برای تولید فشار استفاده می کنند. اسپرسو به حدود 9 بار (9 برابر فشار اتمسفر در سطح دریا) یا 130 PSI نیاز دارد. دو نوع رایج از پمپ های اسپرسوساز وجود دارد. اسپرسوسازهای تجاری معمولا دارای یک پمپ چرخشی پیچیده هستند که فشار ثابتی را تامین می کند. این نوع پمپ از یک درایو مکانیکی برای چرخش با نیروی الکتریکی استفاده می کند. لوازم خانگی اغلب دارای یک پمپ ارتعاشی هستند که از یک سیم پیچ الکترومغناطیسی برای حرکت و بلند کردن پیستون استفاده می کند. پمپ های ویبره تنها زمانی که شات را می کشید فشار ایجاد می کند.

فشار بار در اسپرسو ساز به چه معنی است؟

وزن معمولاً بر حسب بار اندازه‌ گیری می‌ شود که گاهی اوقات با اتمسفر بیان می‌ شود. فشار‌ میزان نیرویی است که اتمسفر هوا به سطح دریا وارد می‌ کند. هنگام تهیه اسپرسو معمولاً 9 فشار لازم است. یعنی فشار 9 برابر بیشتر از فشار در سطح دریا است. داستان اسپرسو و دستگاه اسپرسوساز طولانی است.

فشار بار در اسپرسو ساز به چه معنی است

همانطور که گفتیم میزان فشار با زمان تهیه اسپرسو رابطه معکوس دارد. فشار را در تهیه اسپرسو بسیار مهم می دانند. به همین دلیل نام اسپرسو را انتخاب کردند که به این معنی است که تحت فشار تهیه می شود. در اثر فشار، حاله‌ ای کرمی رنگ بر روی قهوه نقش می‌ بندد. کرما از چربی روغن‌ های موجود در قهوه به وجود می‌آید و معمولا دلیل بر با کیفیت بودن قهوه است. لوازم خانگی معمولاً نمی توانند ۹ برابر فشار واقعی به قهوه وارد کنند، اما شرکت های سازنده این لوازم سعی می کنند تجهیزات خود را به سیستم اعمال فشار مجهز کنند تا بتواند ۹ برابر فشار واقعی به قهوه وارد کند.

فشار چه تاثیری بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز دارد؟

تاثیر فشار بر استخراج قهوه یکی از سوء تفاهم‌ هاست. بسته به واحد نیرو و واحد مساحت، واحدهای اندازه گیری فشار متفاوت است. اینها شامل پاسکال، اتمسفر، بار، تور، psi و میلی متر جیوه است. در زیر شرح مختصری از واحدهای فشار و روابط تبدیل آنها ارائه شده است. بار یکی از واحد های اندازه گیری فشار است و این واحد توسط ویلیام نایپرشاو در سال 1909 معرفی شد. یک بار با فشار اتمسفر زمین 1% تفاوت دارد. به دلیل همین اختلاف ناچیز با فشار اتمسفر زمین در کشور های اروپایی رایج شده است. یک بار (bar) معادل صد کیلو پاسکال می‌ باشد.

فشار چه تاثیری بر عصاره گیری قهوه اسپرسوساز دارد؟

روش عصاره گیری قهوه

بهترین روش عصاره گیری قهوه با دستگاه اسپرسوساز این است که استخراج مستقیماً بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد. اگر زود دستگاه را خاموش کنید و مقدار کمی اسپرسو داخل فنجان بریزید طعم ترش، شور یا ترش و غلیظ می شود. اما اگر زیاد بریزید و فنجان را پر کنید طعم قهوه کمی تلخ می شود.

در استخراج قهوه، تعادل بین اندازه دانه های آسیاب شده قهوه و زمان مهم است. اندازه ذرات ثابت هنگام آسیاب کردن دانه های قهوه بسیار مهم است. اگر اندازه دانه های قهوه در پودر یکسان نباشد، باعث استخراج ناهموار دانه ها می شود، برخی بیشتر و برخی کمتر استخراج می شوند، بنابراین دانه ها باید به همین ترتیب آسیاب شوند.

بسیاری از عوامل دیگر نیز بر فرآیند استخراج قهوه تأثیر می‌گذارند، از جمله نوع دانه‌ های قهوه مورد استفاده، اندازه آسیاب، مقدار پرتافیلتر و فشار. دمای پایین تر (حدود 190-195 درجه فارنهایت) شات تمیزتری به شما می دهد، اگرچه ممکن است کمی تلخ باشد. دمای بالاتر (حدود 200 تا 205 درجه فارنهایت) طعم شکلاتی و اسپرسوی بیشتری به شما می دهد.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مرتضی 17 آذر 1402

    سلام اسپرسوساز خانگی یلکن خریدم. بعد چند بار استفاده چراغ عصاره گیری روشن نمیشه ولی درجه بالا میره و آماده عصاره گیری میشه. مشکلش از چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 آذر 1402

      درود، اگر از دمای عصاره گیری راضی هستید، چراغ روی پنل سوخته است.

      پاسخ دادن
  • مطهره بیات 23 اسفند 1401

    باسلام و خسته نباشید بنده تقریبا یه هفته پیش دستگاه مباشی ۲۰۱۵خریدم و خواستم قهوه بگیرم تا یکم پایین تر از خط ماکس قهوه ریختم و فشرده کردم بعد دکمه قهوه رو که زدم ۵ دقیقه زمان برد تا عصاره گیری شروع بشه و بعد که شروع کرد به عصاره گیری قهوه به صورت چکه ایی خارج میشد میخواستم بدونم مشکل از دستگاه هست یا نحوه کارمن..؟ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 اسفند 1401

      درود، بر اساس اطلاعات ارائه شده، تعیین اینکه آیا مشکل مربوط به دستگاه Mobashi 2015 است یا روش کار با آن دشوار است. با این حال، چند چیز وجود دارد که می توانید برای عیب یابی این مشکل امتحان کنید: دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید: مطمئن شوید که مراحل درست قهوه‌سازی با دستگاه موباشی 2015 را انجام می‌دهید. برای هر دستورالعمل یا نکته خاصی که می تواند به بهبود تجربه قهوه سازی شما کمک کند، دفترچه راهنما را بررسی کنید. اندازه آسیاب: اطمینان حاصل کنید که دانه های قهوه به اندازه مناسب دستگاهی که استفاده می کنید آسیاب شده باشند. اگر آسیاب خیلی ریز یا خیلی درشت باشد، می تواند بر فرآیند عصاره گیری تأثیر بگذارد. دمای آب: دمای آبی که استفاده می کنید را بررسی کنید. در حالت ایده آل، برای عصاره گیری بهینه باید بین ۱۹۵-۲۰۵ درجه فارنهایت (۹۰-۹۶ درجه سانتی گراد) باشد. تمیز کردن: مطمئن شوید که دستگاه تمیز و عاری از هرگونه باقیمانده یا تجمع قهوه است که می تواند بر فرآیند عصاره گیری تأثیر بگذارد. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه های قهوه ساز مختلف زمان عصاره گیری متفاوتی دارند، بنابراین تاخیر 5 دقیقه ای قبل از شروع استخراج ممکن است برای دستگاه موباشی 2015 طبیعی باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد