logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بسته نشدن درب فرگاز

بسته نشدن درب فرگاز
بسته نشدن درب فرگاز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بسته نشدن درب فرگاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات متداولی که معمولا در اجاق گازهای فردار با آن مواجه می شویم، بسته نشدن درب فرگاز است. درب فر اجاق گاز نیز یکی از اجزای اصلی فر محسوب می شود؛ زیرا با به دام انداختن گرما باعث کامل شدن فرآیند پخت می شود. از این رو چنانچه افراد با مشکل بسته نشدن درب فر در اجاق گاز مواجه شوند، جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل باید اقدام به عیب یابی بسته نشدن درب فرگاز و رفع مشکل آن نمایند. در این مقاله سعی  داریم به بررسی علل بسته نشدن درب فرگاز پردازیم،  با ما همراه باشید تا در این مقاله در صورت سطحی بودن مشکل با راهکارهای متخصصین آی پی امداد به راحتی مشکل یسته نشدن درب فر گاز را برطرف کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل بسته نشدن درب فر در اجاق گاز مواجه شده اید نگران نباشید چرا که با همراهی تعمیرکار تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله می توانید در خانه این مشکل را حل کنید.

چه عواملی باعث بسته نشدن درب فر در اجاق گاز می شود؟

بسته نشدن درب فر اجاق گاز که یکی از مشکلات شایع گزارش شده توسط مصرف کنندگان است که اولین قدم برای یک پخت ناقص می باشد. گاها پیش آمده که تمام زحماتی که شما برای طبخ یک غذا می کشید، در مرحله آخر یعنی زمانی که می خواهید  غذا را داخل فر قرار دهید، با مشکل بسته نشدن درب فر گاز به هدر رفته و قطعا باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در شما می گردد. اما علل بسته نشدن درب فرگاز چیست؟

  • جابجا شدن قطعاتی که درب را به هم متصل می کند و یا شل شدن هر کدم ازاین قطعات مثل یک پیچ می تواند باعث شود که درب فر اجاق گاز شما بسته نشود.
  •  لاستیک دور درب که در واقع نقش نگه دارنده بین دو قسمت درب فر را دارند، در صورت پوسیده شدن و یا پاره شدن می تواند باعث باز ماندن درب فر گاز شود.
  • اگر لوله های تاشوی در طرف درب فر خراب شود نیز بسته شدن درب فر با مشکل مواجه می شود.
  • گیر کردن یک جسم خارجی کوچک بین لولا ها و یا ریل های درب فر اجاق گاز، میتواند باعث بسته نشدن درب فر شود.
  • خراب بودن قفل درب فر اجاق گاز نیز یکی دیگر از مسائلی است که منجر به بسته نشدن درب فر اجاق گاز می شود.

بسته نشدن در فر گاز موجب بروز چه مشکلاتی می شود؟

زمانی که غذا در داخل فر قرار می گیرد، عملیات تنظیم دما و پخت بعد از بسته شدن کامل درب فر اجاق گاز آغاز می گردد. بدین معنا که تمامی تنظیمات اعم از درجه حرارت و زمان پخت هنگامی آغاز میگردد که درب فر به طور کامل بسته شده باشد. در صورت بروز مشکل بسته نشدن درب فر گاز افراد با اختلالات زیر مواجه می شوند:

  • عدم پخت غذا و یا شیرینی بزرگترین معضل بسته نشدن درب فر اجاق گاز است.
  • کار نکردن المنت های حرارتی یعنی روشن نشدن فر و کار نکردن فر برای یک پخت کامل

چرا در فر گاز بسته نمیشود

چطور متوجه شویم که درب فر به طور کامل بسته شده است؟

گاهی ظاهرا هیچ مشکلی در بسته شدن درب فرگاز وجود ندارد. اما بعد از بیرون آوردن غذا متوجه عدم پخت آن یا پخت به صورت نا هماهنگ می شویم که نتیجه بسته نشدن کامل درب فر و ورود و خروج جریان هوا به داخل فر است. در این شرایط چطور می توانیم از بسته شدن کامل درب فر اجاق گاز اطمینان حاصل کنیم؟

  • خاموش نشدن چراغ فر اولین نشانه از باز بودن درب فر گاز می باشد.
  • بسته نشدن یک سمت درب فر نیز یعنی درب به طور هماهنگ و از دو طرف بسته نشده است.
  • اگر با نگاه کردن از دو سوی فر بتوانیم داخل فر را ببینیم، یعنی درب فر به طور کامل بسته نشده است.
  • دستگیره درب فر اجاق گاز در قسمت  بالای درب فر در اثر گرمای  خارج شده ناشی از روشن بودن فر داغ داغ می شود.
  • پس با لمس دستگیره و چک کردن دمای آن می توانیم متوجه شویم که آیا درب فر ما به طور کامل بسته شده است یا نه.

راهنمای تعمیر درب فر اجاق گاز

برای تعمیر درب فر اجاق گاز ابتدا باید مشکل اصلی را پیدا کنیم و بدانیم دقیقا کدام قطعه از درب فر دچار مشکل شده است که به دنبال آن درب فر بسته نمی شود. گاهی شل بودن یک قطعه یا پیچ و یا گیر کردن یک جسم خارجی در بین لولاها یا درب فر  باعث باز  ماندن درب فر گاز می شود. این مشکل به راحتی در منزل و توسط خودتان قابل رفع است.

اما گاهی تعمیر و تشخیص ایراد برای شما مشکل می شود و نمی توانید به تنهایی این معضل را برطرف نمایید. در این شرایط حتما نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارید. اگر برای تعویض یک قطعه و یا عیب یابی بسته نشدن درب فرگاز خود نیاز به یک تعمیرکار با تجربه دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. متخصصین آی پی امداد در اسرع وقت در محل حاضر شده و مشکل درب فر اجاق گاز شما را برطرف می کنند.

  • اگر مشکل در لولای درب فر باشد یعنی دچار شکستگی یا خارج شدن از فرم طبیعی اش باشد حتما باید اقدام به تعویض لولای درب فر اجاق گاز کنید.
  • چنانچه مشکل شکسته شدن شیشیه بیرونی درب فر نیز باشد، حتما باید شیشه تعویض گردد. زیرا از فضای بین این شکستگی ها گرمای مورد نیاز برای پخت غذا خارج می شود.
  • در صورت پوسیدگی و غیر قابل استفاده بودن واشر دور درب فر نیز باید با یک واشر نو جایگزین گردد.

تعمیر درب فر اجاق گاز

نتیجه گیری از علل بسته نشدن درب فرگاز

در این بخش به صورت مفصل به بررسی علت بسته نشدن درب فر اجاق گاز پرداختیم. در این بخش هم قصد داریم تا نگاهی گذرا و کلی به خلاصه این مقاله داشته باشیم، با ما همراه باشید.

  • قبل از اینکه برای تعمیر اجاق گاز با تعمیرکاران تماس بگیرید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که بسته مشکل نشدن درب فر از سوی قطعات نباشد؛ برای مثال اگر مشکل پوسیدگی لاستیک دور درب باشد، خیلی راحت و با تعویض این لاستیک مشکل قابل حل است.
  • در بسیاری از مواقع مشکل بسته نشدن درب فرگاز گیر کردن قطعه ریزی مانند پیچ لای این بخش از اجاق گاز است، در هنگام عیب یابی اجاق گاز به این نکته هم توجه داشته باشید.
  • همانطور که در این مقاله متوجه شدید، بسته نشدن درب فر اجاق گاز می تواند علل متفاوتی داشته باشد.
  • بهتر است تا قبل از عیب یابی صحیح این مشکل اقدام به تعمیر اجاق گاز خود در منزل نکنید.
3.4/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد