logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر ظرفشویی

افزایش طول عمر ظرفشویی
افزایش طول عمر ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

افزایش عمر ماشین ظرفشویی دغدغه اکثر کسانی است که از این دستگاه استفاده می کنند. کارایی بالای ماشین ظرفشویی و قیمت خرید بالای این دستگاه باعث ایجاد نگرانی در بسیاری از افراد در مورد خرابی آن می‌شود. به همین دلیل است که مصرف کنندگان به دنبال راه حلی برای افزایش طول عمر و کیفیت ماشین ظرفشویی هستند. به نظر می رسد اکثر افراد از نحوه کار با ماشین ظرفشویی و نگهداری آن آگاهی ندارند و به همین دلیل با آسیب رساندن به دستگاه باعث کاهش طول عمر ظرفشویی خواهند شد. در این مقاله با تعمیرگاه مرکزی آی پی امداد همراه باشید تا به بررسی راه های بالا بردن طول عمر ظرفشویی می بپردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بالا بردن طول عمر ظرفشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از افزایش کیفیت و طول عمر ماشین ظرفشویی

آی پی امداد برای صرفه جویی در وقت شما در زیر برخی از مهم ترین سوالات و پاسخ آنها را در رابطه با راه های افزایش عمر ماشین ظرفشویی توضیح داده است.

عوامل تاثیرگذار بر طول عمر ماشین ظرفشویی چیست؟ توضیحات

استفاده صحیح از پودر ظرفشویی

  • باید بدانید یکی از عواملی که باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود. استفاده بیش از حد از پودر ظرفشویی است
  • این امر باعث باقی ماندن اثرات آن بر روی ظروف شود.

تعویض به موقع واشر درب

  • اگر واشر پلاستیکی را به موقع تعویض کنید، می توانید از مشکلاتی مانند آسیب درب، نشتی ماشین ظرفشویی و سایر مشکلات مربوط به درب ماشین ظرفشویی خلاص شوید.

تمیز کردن به موقع ماشین ظرفشویی

  • بعد از هر بار شستشو به داخل دستگاه نگاه کنید و در صورت وجود کثیفی آن را پاک کنید.
  • تمیز کردن بازوهای آبپاش، قسمت داخلی و فیلتر

تنظیم درجه سختی آب ورودی

  • هر چه سختی آب بیشتر باشد املاح بیشتری در آب وجود دارد.
  • مقدار زیاد املاح موجود در آب باعث ایجاد رسوب در قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی شده و کیفیت و عملکرد ماشین ظرفشویی را کاهش می دهد.
  • استفاده از نمک ماشین ظرفشویی به دستگاه شما کمک می کند تا سختی آب را کنترل کرده و از رسوب گرفتن آن جلوگیری کنید.
  • به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، سختی آب را با کمک دفترچه راهنمای دستگاه تنظیم کنید.

استفاده از ظرفشویی در ساعات غیر اوج مصرف

  • نوسانات برق باعث سوختن موتور دستگاه می شود.
  • برای رفع این مشکل بهتر است ماشین ظرفشویی را خارج از ساعات اوج مصرف روشن کنید.
  • طبق نتایج و تحقیقات، صبح زود و اواخر شب بهترین زمان برای روشن کردن وسایل برقی است.

نصب دستگاه در محل مناسب

  • بهتر است ماشین ظرفشویی را در محیطی با رفت و آمد کم قرار دهید که احتمال ضربه و فشار به آن را به حداقل برسانید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

  • استفاده از شوینده های غیر استاندارد و بی کیفیت نه تنها باعث آسیب دیدن قطعات ماشین ظرفشویی می شود، بلکه باعث آسیب و بوجود آمدن لکه های زیادی بر روی ظروف می شود. برای شستشو میتوانید از سه نوع شوینده اصلی یعنی قرص – پودر و مایع (ژل) استفاده کنید.
  • قرص ها دارای قیمت بالاتر بوده و برای ظروف بزرگ، کوچک و حساس مناسب هستند.
  • پودرها به نسبت قرص قیمت پایین تری دارند و برای ظروف حساس مناسب نیستند.
  • مایع یا ژل به نسبت قرص و پودر ارزان تر بوده و برای ظروف حساس مناسب هستند.

7 عامل افزایش کیفیت و طول عمر ظرفشویی

اکثر افراد اصول استفاده از ماشین ظرفشویی را نمی دانند و با استفاده نادرست باعث خراب شدن ظرفشویی و کاهش طول عمر آن می شوند. بنابراین برای افزایش طول عمر ظرفشویی به نکات مهمی که در سطر زیر گفته می شود، توجه کنید.

  1. استفاده صحیح از پودر
  2. تعویض به موقع واشر درب
  3. اهمیت به نظافت قسمت های بیرونی و داخلی ظرفشویی
  4. تنظیم درجه سختی آب
  5. استفاده از ظرفشویی در ساعت های کم مصرف
  6. نصب ظرفشویی در جای مناسب
  7. استفاده از مواد شوینده مناسب

در ادمه مقاله افزایش کیفیت ظرفشویی به توضیحات 7 علمل بالا پرداخته ایم.

بالا بردن طول عمر ماشین ظرفشویی با استفاده صحیح از پودر

متأسفانه بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه مایع یا پودر در ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، ظروف تمیزتر می شوند. اما باید بدانید یکی از عواملی که باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود، استفاده بیش از حد از پودر ظرفشویی است که باعث آسیب به قسمت های مختلف ماشین می شود. استفاده زیاد از مایع ظرفشویی ممکن است باعث باقی ماندن اثرات آن بر روی ظرف شود. به همین دلیل با توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی از پودر ظرفشویی استفاده کنید.

افزایش طول عمر ظرفشویی با استفاده صحیح از پودر ظرفشویی

تعویض به موقع واشر پلاستیکی درب ماشین ظرفشویی باعث حفظ کیفیت دستگاه میشود

دومین عاملی که باعث بالا بردن کیفیت ظرفشویی می شود، تعویض به موقع واشر پلاستیکی دور درب ماشین ظرفشویی است. حتما می دانید که دور درب ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و… یک واشر یا چسب پلاستیکی وجود دارد که باعث می شود درب ماشین ظرفشویی به بدنه بچسبد. اگر واشر پلاستیکی را به موقع تعویض کنید، می توانید از مشکلاتی مانند آسیب درب، نشتی ماشین ظرفشویی و سایر مشکلات مربوط به درب ماشین ظرفشویی خلاص شوید. بنابراین برای جلوگیری از کوتاه شدن طول عمر ماشین ظرفشویی، واشر را در فواصل زمانی معین بررسی کنید و در زمان مناسب آن را تعویض کنید.

تعویض به موقع واشر پلاستیکی درب برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

با تمیز کردن دوره ای به بالا بردن طول عمر ظرفشویی کمک کنید

راه های افزایش طول عمر ظرفشویی چیست؟ راه های زیادی برای بالا بردن طول عمر ماشین ظرفشویی وجود دارد. یکی از از این راه ها شستشوی ماشین ظرفشویی است. قبل از هر چیز باید بدانید که ظروف باید پس از تمیز کردن کثیفی ها در دستگاه قرار داده شوند. بعد از هر بار شستشو به داخل دستگاه نگاه کنید و در صورت وجود کثیفی آن را پاک کنید تا به قطعات ماشین ظرفشویی آسیبی نرسد و میکروب و باکتری ها در آن رشد نکنند. همچنین از مواد مناسب جرم گیر برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

بالا بردن طول عمر ظرفشویی با تمیز کردن همیشگی ماشین ظرفشویی

بازوهای آب پاش را همواره تمیز کنید

این بازوهای اسپری آب پاش هستند که به ماشین ظرفشویی شما قدرت پاک کنندگی کثیفی ها را میدهد. بنابراین اطمینان از تمیز بودن و عملکرد صحیح آنها، امری کلیدی برای نگهداری و کیفیت عمل دستگاه است.به منظور افزایش کیفیت ماشین ظرفشویی بقایای مواد غذایی یا رسوب کردن آهک می تواند در نازل های آب پاش جمع شده و آنها را مسدود و قدرت پاک کنندگی آنها را کاهش دهد. آنها را به طور مرتب چک کرده و از ابزار مناسب برای رفع انسداد نازل های مسدود شده استفاده کنید. علاوه بر آن، باید آنها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و هر چند ماه یکبار آنها را کاملا تمیز بنمایید.

فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

فیلتر را در پایین محفظه  ماشین ظرفشویی خواهید یافت و این همان چیزی است که از ورود ذرات بزرگ غذا به سیستم آبکشی دستگاه جلوگیری می کند. با این حال، با گذشت زمان، زباله‌ها می‌توانند بر عملکرد آبکشی تأثیر بگذارند و باعث ایجاد بوی نامطبوع شوند. سعی کنید هر دو تا سه ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید. برای باز کردن فیلتر ظرفشویی به راهنمای دستگاه مراجعه فرمایید.

در صورتی که در باز کردن فیلتر ظرفشویی مشکل دارید کافیست با تکنسین های مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و یا سوال خود را در انتهای مقاله و در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید.

تنظیم درجه سختی آب جهت افزایش کیفیت و عمر ظرفشویی

آب هر منطقه یا شهر سختی متفاوتی دارد که بر اساس معیارهای متعددی تعیین می شود. هر چه سختی آب بیشتر باشد املاح بیشتری در آب وجود دارد. مقدار زیاد املاح موجود در آب باعث ایجاد رسوب در قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی شده و کیفیت و عملکرد ماشین ظرفشویی را کاهش می دهد. به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، سختی آب را با کمک دفترچه راهنمای دستگاه تنظیم کنید. با تنظیم درجه سختی آب ماشین ظرفشویی می توانید از ایجاد رسوبات زیاد در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید و عمر ماشین ظرفشویی را افزایش دهید.

تنظیم درجه سختی آب جهت افزایش عمر ظرفشویی

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک ماشین ظرفشویی امری بسیار مهم است زیرا به دستگاه شما کمک می کند تا سختی آب را کنترل کنید و از رسوب گرفتن آن جلوگیری کنید. با روشن شدن چراغ نشانگر حتماً مخزن نمک را دوباره پر کنید.

افزایش عمر ماشین ظرفشویی با روشن کردن دستگاه در ساعت های غیر اوج مصرف

بسیاری از ماشین‌ها و وسایل الکتریکی به دلیل روشن شدن در ساعات اوج مصرف خراب می‌شوند. در واقع نوسانات برق باعث سوختن موتور دستگاه می شود. برای رفع این مشکل بهتر است ماشین ظرفشویی را خارج از ساعات اوج مصرف روشن کنید. طبق نتایج و تحقیقات، صبح زود و اواخر شب بهترین زمان برای روشن کردن وسایل برقی است. با رعایت این نکات عمر ماشین ظرفشویی خود را به طرز چشمگیری بالا ببرید.

بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی با نصب دستگاه در جای مناسب

یکی از مواردی که باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود، نصب ماشین ظرفشویی در محل نامناسب است. قرار دادن ماشین ظرفشویی در محل غیر استاندارد ممکن است به ماشین آسیب رسانده و خرابی قطعات آن شود. به همین دلیل بهتر است ماشین ظرفشویی را در محیطی با رفت و آمد کم قرار دهید که احتمال ضربه و فشار به آن را به حداقل برسانید. بنابراین سعی کنید ماشین ظرفشویی را در مجاورت اجاق گاز و یخچال قرار ندهید چرا که رفت و آمد زیادی در این مناطق وجود دارد.

بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی با نصب دستگاه در جای مناسب

استفاده از مواد شوینده مناسب راهی موثر برای افزایش عمر ظرفشویی

یکی از موثرترین راه ها برای افزایش طول عمر ظرفشویی استفاده از مواد شوینده باکیفیت است. استفاده از شوینده های غیر استاندارد و بی کیفیت نه تنها باعث آسیب دیدن قطعات ماشین ظرفشویی می شود، بلکه باعث آسیب و بوجود آمدن لکه های زیادی بر روی ظروف می شود. به همین دلیل برای شستن ظروف بهتر است از مایع ظرفشویی و پودر مرغوب استفاده کنید. مواد شوینده اصلی در سه نوع قرص – پودری و مایع (ژله ای) تولید و عرضه میگردند. به طور خلاصه میتوان مواد شوینده را به صورت زیر دسته بندی کرد:

قرص های شوینده:

  • در 3 نوع معمولی، کوانتومی و همه کاره وجود دارند.
  • به ازای هر چرخه یک قرص ماشین ظرفشویی کفایت می‌کند
  • به یکباره آب نمی شوند و کف زیادی در همان لحظه تولید نمیکنند.
  • بسیاری از آن ها دارای جلادهنده و نمک می‌باشند.
  • قرص کوانتومی انحلال پذیری بیشتری به نسبت قرص چندکاره در آب دارد.

پودر های شوینده:

  • قیمت پودر ها کمتر از قرص است.
  • انحلال پذیری بالایی در آب دارند.
  • نیاز به مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی و جرم گیر و نمک جداگانه دارند.
  • از آنجا که سایندگی بالایی دارند، بهتر است برای ظروف حساس شیشه ای مانند چینی استفاده نگردند.

مایع یا ژل شوینده:

  • قیمت پایین تری از قرص و پودرها دارند.
  • توانایی پاک کنندگی کمتری از پودر و قرص دارند.
  • قدرت چربی زدایی ژل ها کمتر است.
  • موجب سایش روی ظروف نمی‌شوند.
  • برای ظروف شیشه ای حساس استفاده میگردند.
  • برای ظروف بزرگ مانند قابلمه یا ظروف خیلی کثیف مناسب نیستند.

برای دریافت اطلاعات کامل تری در این زمینه به مقاله چه شوینده ای برای ظرفشویی مناسب است؟ مراجعه کنید.

استفاده از مواد شوینده مناسب راهی موثر برای افزایش عمر ظرفشویی

نتیجه گیری درباره  افزایش طول عمر و کیفیت ظرفشویی

در مطالب فوق بررسی کردیم که چه عواملی باعث افزایش کیفیت و عمر ظرفشویی می شود و در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید رعایت شوند. بالا بردن طول عمر ماشین ظرفشویی از راه هایی مانند استفاده صحیح از مواد شوینده، تمیز کردن به موقع فیلتر و بازو های آب پاش و …، استفاده از آب بدون املاح، استفاده از محافظ، تعویض واشر  و … امکان پذیر است. در صورتی که در حین استفاده از ماشین ظرفشویی دچار مشکل شدید، می توانید با مجموعه خدماتی آی پی امداد تماس بگیرید.

آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های معتبر در استان تهران است که بیش از 50 سال است که فعالیت خود را در زمینه تعمیرات آغاز کرده و به دلیل داشتن مجوزهای معتبر اینترنتی و غیر اینترنتی و کیفیت بالای تعمیرات ظرفشویی رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد