logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی

نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی
نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تنظیم سختی آب در ظرفشویی یکی از موضوعات مهمی است که همه کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند باید اطلاعاتی در مورد آن کسب کنند. مقدار زیادی کلسیم و منیزیم با یون های منفی در آب وجود دارد که باعث می شود ظروف به درستی در ماشین ظرفشویی شسته نشوند. به همین دلیل باید راهی برای کاهش یون های منفی کلسیم و منیزیم در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. سیستم سختی گیر آب در ماشین ظرفشویی میزان این مواد را در آب کاهش می دهد.

عملکرد سیستم سختی گیر آب در ظرفشویی به این شکل است که منیزیم و کلسیم را از آب خارج می کند و سدیم را جایگزین آن ها می‌کند. اما اکثر مردم با نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی آشنایی ندارند. به همین منظور آی پی امداد در این مقاله سختی آب مناطق مختلف کشور و طریقه تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی را برای برندهای مختلف را توضیح خواهد داد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی

در جدول زیر به منظور صرفه جویی در زمان کاربران عزیز و دسترسی سریع به موضوعات مهم، خلاصه ای از مباحث این مقاله را آورده ایم.

پرسش ها در ارتباط با تنظیم سختی آب ظرفشویی پاسخ

سختی آب چیست؟

  • سختی آب یکی از پارامترهای کیفی آب است که در واقع میزان املاح موجود در آب نظیر سدیم، کلسیم و منیزیم را مشخص می‌کند.

چرا سختی آب یک پارامتر مهم در ماشین ظرفشویی است؟

  • با کاهش سختی آب، ظروف تمیزتر شسته می شوند.
  • با کاهش میزان سختی آب می توان از لک شدن ظروف جلوگیری کرد.
  • املاح باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی می شوند و به قطعات این ماشین آسیب می رسانند.

نحوه تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی ال جی به چه صورت است؟

  • دو دکمه power و half load را با هم فشار دهید.
  • درجه سختی را با توجه به شهر خود بین h1 تا h5 تنظیم کنید.
  • سپس دکمه Start را فشار دهید تا اطلاعات سختی آب ثبت شود.

برنامه تنظیم سختی آب در ظرفشویی سامسونگ چیست؟

  • ابتدا باید دستگاه را روشن کرده و یک دقیقه صبر کنید.
  • پس از یک دقیقه، دکمه Pre wash را تنها پنج ثانیه نگه دارید.
  • دکمه Pre wash را دوباره فشار دهید و گزینه ای را بین دکمه h1 تا h5 بر اساس سختی آب شهرتان انتخاب کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا تنظیمات شما به طور خودکار ذخیره شوند.

چگونه میتوان سختی آب ظرفشویی بوش را تنظیم کرد؟

  • ابتدا درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • سپس دکمه Power دستگاه را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود.
  • در ادامه دکمه Program را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید.
  • چند بار دکمه Start را فشار دهید تا متن h:00 روی صفحه ماشین ظرفشویی نشان داده شود.
  • دکمه سوم را از بالای ماشین ظرفشویی در سمت راست را فشار دهید و میزان سختی را با توجه به نوع آب شهرتان بین h1 و h7 تنظیم کنید.

طریقه تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی دوو به چه شکل است؟

  • دکمه Start/Pause را برای مدت بیش از 5 ثانیه نگه دارید تا تنظیمات مربوط به سختی آب در نمایشگر ظاهر شود.
  • در این مجموعه سختی آب را با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید از بین گزینه های H1-> H2-> H3-> H4-> H5-> H6 انتخاب کنید.

نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی بکو چگونه است؟

  • برای تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بکو باید دکمه های power و half lood را با هم فشار دهید و سختی آب را با توجه به شهر محل زندگی خود تنظیم کنید.

برنامه سختی آب در ظرفشویی میدیا چیست؟

  • دکمه های srart و program را همزمان فشار دهید و سختی آب را از گزینه های موجود تنظیم کنید.

دلایل اهمیت تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی چیست؟

اهمیت تنظیم سختی آب در ظرفشویی شامل موارد زیر است:

  • شستن ظروف با آب سخت باعث کاهش کارایی مواد شوینده می شود. به همین دلیل با کاهش سختی آب، ظروف تمیزتر شسته می شوند.
  • کلسیم و منیزیم موادی هستند که مقدار زیاد آنها در آب باعث ایجاد لکه بر روی ظروف می شود. به همین دلیل با کاهش میزان این مواد می توان از لک شدن ظروف جلوگیری کرد.
  • املاح زیاد در آب باعث افزایش سختی می شود. این املاح باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی می شوند و به قطعات این دستگاه آسیب می رسانند. با سیستم سختی گیر آب ماشین ظرفشویی می توانید از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

سختی آب در شهرهای مختلف ایران

سختی آب یکی از پارامترهای کیفی آب است که در واقع میزان املاح موجود در آب نظیر سدیم، کلسیم و منیزیم را مشخص می‌کند. سختی بالای آب موجب بروز مشکلاتی مانند رسوب گرفتگی و لک افتادن ظروف در ظرفشویی می‌شود. بنابراین باید راهی برای کاهش سختی آب در این دستگاه ها پیدا کنیم. خوشبختانه ماشین های ظرفشویی امروزی قابلیت تنظیم میزان سختی آب را دارا بوده و به راحتی میتوان از برنامه سختی آب در ظرفشویی استفاده کرد.

آب شهرهای مختلف ایران به دلیل تامین از منابع مختلف دارای سختی های متفاوتی است. به عنوان مثال آبی که در تهران مصرف می‌شود به نسبت آبی که در خوزستان مصرف می‌شود میتواند کاملا متفاوت باشد.در حالت کلی آب شهرها را از نظر سختی به 6 دسته تقسیم بندی می‌کنند:

سختی (ppm) نوع آب
1-20 آب خیلی نرم
20-70 آب نرم
70-120 آب سبک
120-250 آب سخت
250-500 آب خیلی سخت
بالاتر از 500 آب بسیار سخت

در ادامه با میزان سختی آب در شهرهای مختلف ایران آشنا خواهید شد. با استفاده از جدول زیر میتوانید تنظیمات مربوط به سختی آب را در ظرفشویی خود را به راحتی انجام دهید.

نام شهر سختی (ppm) نام شهر سختی (ppm)
تهران شمال تهران: 230-340

غرب تهران: 350

شرق تهران: 150-320

جنوب تهران: 350-530

مرکز تهران: 330-420

بوشهر 600
رشت 410 ایلام 330
گرگان 397 قم 683
تبریز 287 سنندج 340
اراک 420 همدان 323
مشهد 378 ساری 432
سمنان 622 اردبیل 439
زاهدان 874 اصفهان 385
بندرعباس 520 شیراز 488
بجنورد 500 خرم آباد 620
البرز 430 کرمان 640
کرمانشاه 570 زنجان 490
یزد 580 یاسوج 410
شهرکرد 475 اهواز 549
قزوین 341 ارومیه 292
بیرجند 510

چنانچه سوالی در ارتباط با میزان سختی آب ظرفشویی و تنظیمات آن دارید، کافیست با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته یا در قسمت دیدگاه ها در انتهای صفحه سوال خود را بپرسید.

برنامه تنظیم سختی آب در برندهای مختلف ماشین ظرفشویی

در اکثر مدل های ماشین ظرفشویی، نحوه تنظیمات سختی آب به روشی مشابه انجام می‌شود. بنابراین نگران مدل دستگاه خود نباشید. در ادامه این مقاله با طریقه تنظیم سختی آب در برندهای مختلف آشنا خواهیم شد. این برندها عبارتند از:

  • ال جی
  • سامسونگ
  • بوش
  • دوو
  • بکو
  • میدیا

با آی پی امداد همراه باشید تا با تنظیم سختی آب هریک از ظرفشویی های ذکر شده آشنا شوید.

تنظیم کردن سختی آب در ظرفشویی ال جی

ال جی یکی از برندهای معروف و قدیمی در کره جنوبی است که امروزه به عنوان یک برند چندملیتی شناخته می شود. این برند با استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته سعی می کند بهترین ویژگی ها را در دستگاه های تولیدی خود قرار دهد. سیستم سختی آب در ماشین ظرفشویی یکی از امکاناتی است که برند ال جی در ماشین ظرفشویی ال جی قرار داده است. بنابراین مصرف کنندگان می توانند تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی ال جی را با توجه به سختی آب منطقه خود اعمال کنند. اما ممکن است با این سوال مواجه شوید که چگونه سختی آب را در ماشین ظرفشویی ال جی تنظیم کنیم؟

تنظیم کردن سختی آب در ظرفشویی ال جی

اگرچه مدل های مختلفی از ماشین ظرفشویی توسط برند ال جی تولید می شود، اما در اکثر موارد نحوه تنظیم میزان سختی آب در ظرفشویی ال جی به این صورت است که دو دکمه power و half load را با هم فشار دهید. با این روش میتوانید وارد بخش تنظیمات سختی آب در ماشین ظرفشویی شوید. اکنون می توانید درجه سختی را با توجه به شهر خود بین h1 تا h5 تنظیم کنید. سپس دکمه Start را فشار دهید تا اطلاعات سختی آب ثبت شود. در این لحظه اطلاعات ثبت شده و دستگاه خاموش می شود.

نحوه تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ

آیا تا به حال از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کرده اید؟ قطعا می دانید که برند سامسونگ بهترین ویژگی ها را برای راحتی و رفاه مصرف کنندگان در دستگاه های خود گنجانده است. یکی از امکانات مفید و موثری که این برند برای ماشین ظرفشویی خود در نظر گرفته است، تنظیم میزان سختی آب و تنظیم سطح نرم کنندگی می باشد که در شستشوی تمیز ظروف نقش موثری دارد. بنابراین، اگر برای اولین بار از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می کنید، ابتدا باید درجه سختی آب را تنظیم کنید.

تنظیم کردن سختی آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ

شاید برای اولین بار ندانید که چگونه سختی آب را در ماشین ظرفشویی سامسونگ تنظیم کنید. اما با یک یا دو بار انجام آن به راحتی می توانید این کار را انجام دهید را تنظیم کنید. روش تنظیم سختی آب در ظرفشویی سامسونگ به این صورت است که ابتدا باید دستگاه را روشن کرده و یک دقیقه صبر کنید. پس از یک دقیقه، دکمه Pre wash را تنها پنج ثانیه نگه دارید. دکمه Pre wash را دوباره فشار دهید و گزینه ای را بین دکمه h1 تا h5 بر اساس سختی آب شهرتان انتخاب کنید. چند ثانیه صبر کنید تا تنظیمات شما به طور خودکار ذخیره شده و در ماشین ظرفشویی سامسونگ شما اعمال شود.

طریقه تنظیم کردن سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش

همه شما قطعا با این برند محبوب آلمانی آشنایی دارید و می دانید که برند بوش چه امکاناتی را در لوازم خانگی خود گنجانده است تا کیفیت کار آن همیشه در بالاترین حد ممکن باشد. پرفروش ترین محصولات برند بوش ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی هستند که امکانات پیشرفته ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. دقت داشته باشید که در برخی موارد امکانات ماشین ظرفشویی آنقدر زیاد است که اکثر مشتریان از آن اطلاعی ندارند. یکی از ویژگی های ماشین ظرفشویی بوش تنظیم میزان سختی آب است که می تواند از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کند.

نحوه تنظیم کردن سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش

اگر نمی دانید چگونه سختی آب ماشین ظرفشویی بوش را تنظیم کنید، بهتر است تا پایان این قسمت با ما همراه باشید. نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی بوش به این صورت است که ابتدا درب ماشین ظرفشویی را باز کنید. سپس دکمه Power دستگاه را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود. سپس دکمه برنامه را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. در ادامه چند بار دکمه Start را فشار دهید تا متن h:00 روی صفحه ماشین ظرفشویی نشان داده شود. دکمه سوم را از بالای ماشین ظرفشویی در سمت راست vh فشار دهید و میزان سختی را با توجه به نوع آب شهرتان بین h1 و h7 تنظیم کنید.

چگونه سختی آب را در ماشین ظرفشویی دوو تنظیم کنیم؟

ماشین های ظرفشویی دوو که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد، دارای تنظیمات سختی آب وروردی می‌باشند. برای تنظیم سختی آب در ظرفشویی دوو، ابتدا باید از میزان سختی آب شهری خود با توجه به جدولی که در بالا آورده شده تعیین کنید. حال برای تنظیم کافیست دکمه Start/Pause را برای مدت بیش از 5 ثانیه نگه دارید تا تنظیمات مربوط به سختی آب در نمایشگر ظاهر شود. در این مجموعه سختی آب را با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید از بین گزینه های H1-> H2-> H3-> H4-> H5-> H6 انتخاب کنید.

برنامه تنظیم میزان سختی آب در ظرفشویی بکو

بکو یکی از معتبرترین برندهای ترکیه است که به دلیل کیفیت بالای محصولات آن، به سایر کشورهای دنیا از جمله ایران صادر می شود. محصولات تولید شده توسط برند بکو دارای تنوع و زیبایی منحصربفردی بوده و توانسته در چند سال گذشته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. افرادی که از ماشین ظرفشویی بکو استفاده می کنند رضایت بالایی دارند اما برای حفظ سلامت و جلوگیری از کاهش عملکرد آن باید سیستم سختی را در ماشین ظرفشویی تنظیم کرد. برخی از افراد با برنامه سختی آب در ظرفشویی بکو آشنایی ندارند و همواره سوالاتی از قبیل چگونگی تنظیم سختی آب در ظرفشویی بکو ذهنشان را درگیر می‌کند. برای تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بکو باید دکمه های power و half lood را با هم فشار دهید و سختی آب را با توجه به شهر محل زندگی خود تنظیم کنید.

نحوه تنظیم میزان سختی آب در ظرفشویی بکو

میزان سختی آب در ظرفشویی میدیا چگونه تنظیم می شود؟

اکثر افرادی که از ماشین ظرفشویی مدیا استفاده می کنند با این سوال که چگونه می توان سختی آب در ظرفشویی مدیا تنظیم کرد؟ رو به رو هستند. مدیا یکی از بهترین برندهایی است که در زمینه تولید ماشین ظرفشویی فعالیت داشته و توانسته است با تولید ماشین ظرفشویی باکیفیت و کارآمد محصولات خود را به سایر کشورهای دنیا عرضه کند. سادگی کار با ماشین ظرفشویی مدیا باعث شده تا بسیاری از دختران برای تهیه جهیزیه از این برند خرید کنند. روش تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی مدیا بسیار آسان است. باید دکمه های srart و program را همزمان فشار دهید و سختی آب را از گزینه های موجود تنظیم کنید. طریقه تنظیم سختی آب در ظرفشویی مدیا در اکثر مدل های آن یکسان بوده و از طریق دو دکمه ذکر شده انجام می شود.

میزان سختی آب در ظرفشویی میدیا چگونه تنظیم می شود؟

در صورت نداشتن اطلاعاتی در خصوص نحوه تنظیم کردن سختی گیر ظرفشویی، برای برندهای مختلف چه باید کرد؟

در این مقاله نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی را توضیح دادیم. تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث حفظ سلامت و افزایش طول عمر ظرفشویی می شود. به همین دلیل است که اکثر تعمیرکاران توصیه می کنند که این سیستم در ماشین ظرفشویی تنظیم شود. در اکثر موارد نحوه تنظیم درجه سختی آب در برندهای مختلف ماشین ظرفشویی یکسان است. اگر از ماشین ظرفشویی غیر از برندهای ذکر شده در بالا استفاده می کنید و با نحوه تنظیم درجه سختی آشنا نیستید، توصیه می کنیم به یکی از مراکز معتبری که میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، مراجعه کنید.

آی پی امداد یک تعمیرگاه باسابقه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی است که بیش از 50 سال است که در این زمینه فعالیت می کند و قادر به تعمیر انواع لوازم خانگی و با هر برندی می باشد. در صورتی که قادر به تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی نیستید، به شما توصیه می کنیم به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید. پشتیبانی قوی شرکت آی پی امداد آموزش تنظیم میزان سختی آب در ظرفشویی را با توجه به مدل دستگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می دهد. همچنین در صورتی که ماشین ظرفشویی شما به هر دلیلی خراب شد و نیاز به تعمیر داشت می توانید با تیم آی پی امداد تماس بگیرید و از تعمیرکار ظرفشویی در تهران و کرج کمک بگیرید.

16 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمود 31 فروردین 1403

    برای مدل ظرف شویی LD2050 Mh چه جوری باید سختی آب تنظیم کنیم؟؟؟ دکمه power و‌half load میزنیم انجام نمیشه میشه راهنمایی کنید؟؟

    پاسخ دادن
  • نگین اجمالیان 12 فروردین 1403

    سلام، وقت بخیر، روی ظرف های من لکه های آب باقی میمونه و گاها قاشق چنگال های داخل ظرفشویی دچار لکه های زنگ زده میشن. چطور میتونم درجه سختی آب رو تغییر بدم؟ مدل ماشین ظرفشوییم هم کنوود kdwv/8-15 هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 فروردین 1403

      درود، دکمه Program را فشار داده و سپس دکمه on/off را فشار دهید. در ادامه دکمه برنامه P را فشار دهید تا SL از روی صفحه رفته و مجددا دکمه P را فشار دهید. می توانید دکمه P را چند بار فشار دهید تا سختی آب تنظیم شود. پس از تنظیم سختی آب دکمه on/off را فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شود. سپس دکمه Start را فشار دهید تا برنامه شستشو شروع گردد. برای آب نسبتا سخت می توانید درجه را روی H2 یا H3 قرار داده و برای آب خیلی سخت درجه را روی H4، H5 یا H6 بگذارید.

      پاسخ دادن
  • الناز اخوان 30 مرداد 1402

    با سلام، من ۵ سالی هست که ماشین ظرفشویی بلومبرگ دارم و تو این مدت فقط یکبار نمک داخل ماشین ریخته شده و هیچ موقع چراغ نمک روشن نشده و هر بار هم داخل مخزن رو چک کردم، آب و نمک موجوده، آیا دستگاه بنده مشکل داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 مرداد 1402

      درود، دستگاه خود را رسوب گیری کامل کرده و مخزن و سنسور نمک را نیز بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • محسن 12 مرداد 1402

    سلام خسته نباشید. من ماشین ظرفشویی برند یورولوکس دارم، برای تنظیم سختی آب دستگاه باید چکار کنم. لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مرداد 1402

      درود، سختی آب تنها با نمک رفع می شود که باید از نمک کریستال درشت استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • ناز 03 آبان 1401

    سلام ماشین ظرفشویی بوش سری 6 تنظیم سختی اب نیاز دارد

    پاسخ دادن
  • نسرین غلامی 28 اردیبهشت 1401

    سلام، ماشین ظرفشویی من بوش سری ۶ لمسیه، کدوم برنامه اشو بزنم که وارد تنظیمات بشه، سختی آب ما عددش۱۵۰،تهرانم، شماره سختی آبم باید چند باشه؟ چون ظرفامو خش میندازه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اردیبهشت 1401

      سلام، اگر ظرفها خش میفته به سختی آب ارتباط ندارد نمک دستگاه رو شارژ کنید وبرای ظرفهای کریستال از برنامه کریستال شور استفاده کنید

      پاسخ دادن
  • زارعی 23 اردیبهشت 1401

    من ماشین ظرفشویی(ناسیونال) اینترنشنال آنیل خریدم این گزینه تنظیم سختی اب رو داره ؟ نصاب به من گفتن نمک و جلا دهنده هم استفاده نکنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 اردیبهشت 1401

      سلام، نمک وجلادهنده بریزید سختی آب رو خودش اتومات تنظیم میکنه

      پاسخ دادن
    • Elvin 18 آذر 1401

      با سلام ظرفشویی ما ال جی هست بعد هر شستشو روی ظروف رو سفیدک میپوشونه مثل اینکه دوغ ریختن توش میتونید منو راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 آذر 1401

        سلام، درب ظرف نمک را تعویض کنید

        پاسخ دادن
  • نارسیس 20 دی 1400

    ظرفشویی من کنوود هست. کیش زندگی میکنم...قاشق هام همیشه لک آب روشون میمونه ولی ظروف شیشه ای نه. چراغ نمک هم همیشه روشنه، حتی اگه یکی دو لیوان نمک هم بریزم همیشه روشنه. نمیدونم اصلا باید بریزم نمک یا نه. چون آب لوله کشی کیش، از طریق تقطیر آب به دست میاد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 دی 1400

      سلام، برای اینکه سختی آب منطقه کیش بالاس، درجه جلادهنده را روی 3 بزارید و حتما سنسور نمک را تعویض نمایید. ضمنا چک کنید تا مخزن نمک همیشه شارژ باشد و اگر نمک مانده بود با یک قاشق کوچک داخل مخزن را هم بزنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد