این سوال توسط سمانه فرقانی پرسیده شده است

علت زرد شدن لباس با اتو چیه؟

سلام، در حال اتو زدن پیراهن سفید با استفاده از اتو بخار بودم که متوجه شدم لکه های زری روی لباس ایجاد شده و هرچقدر هم بخار زدم، لکه ها نرفتن. علت اینکه لکه های زرد پس از اتو زدن روی لباس ها به وجود میان چیه و آیا راهکاری برای رفع آن وجود داره؟

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 06 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث زرد شدن لباس پس از اتو کردن می شود، مربوط به بالا بودن بیش از اندازه دمای اتو می باشد. اگر اتو را روی دمای بیش از حد بالا تنظیم کنید، ممکن است الیاف پارچه دچار سوختگی شده و یا لکه های زرد یا قهوه ای ایجاد شود. همچنین اگر درون اتو رسوبات یا جرم زیادی وجود داشته باشد، روی کفی اتو جمع شده و باعث ایجاد لکه های زرد روی لباس خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، حتما باید دمای متناسب با نوع پارچه را در اتو تنظیم کنید. اگر مطمئن نیستید از چه دمایی استفاده کنید، می توانید با دمای پایین شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهید. همچنین می توانید از پد اتو مناسب نوع پارچه ای که اتو می کنید، استفاده نمایید. در صورتی که متوجه وجود رسوباتی در کف اتو بخار خود شده اید نیز لازم است اقدام به رسوب زدایی آن نمایید.

  • آی پی امداد 06 خرداد 1403

    کاربران گرامی، در صورت نیاز می توانید به مشاهده ویدیو آموزشی روش خانگی رسوب گیری اتو بخار بپردازید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست