این سوال توسط مونا قاهری پرسیده شده است

علت پریدن کلید چای ساز چیه؟

سلام، چای ساز من یه مدتیه که هر وقت روشنش میکنم کلیدش مدام می پرد و خاموش و روشن میشه. قبلا اینجوری نبود، یهو اینجوری شده. میخواستم ببینم مشکلش چیه و چطوری میتونم درستش کنم؟

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 04 تیر 1403

    درود کاربر گرامی، این مشکل در بسیاری از مواقع زمانی رخ می دهد که ایرادی فیزیکی در کلید چای ساز وجود داشته باشد. ممکن است کلید چای ساز به مرور زمان فرسوده شده یا دچار ایراد فیزیکی شده باشد که باعث قطع و وصل شدن جریان برق و در نتیجه پریدن کلید خواهد شد. در این صورت باید کلید چای ساز را تعویض کنید. همچنین اگر اتصالات کلید چای ساز اکسید شده باشند یا کلید چای ساز کثیف یا جرم گرفته باشد، به درستی عمل نکرده و ممکن است بپرد.در این شرایط برای رفع مشکل باید کلید و اتصالات آن را با استفاده از سمباده یا پارچه تمیز از هرگونه رسوبات پاک کنید. برد کنترل وظیفه ارسال سیگنال به کلید برای روشن و خاموش شدن را بر عهده دارد و اگر این برد دچار خرابی شود، سیگنال اشتباه به کلید منتقل شده و موجب پریدن یا قطع و وصل شدن آن می شود. از این رو لازم است برد الکترونیکی به دقت بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود. از آنجایی که عیب یابی و رفع این مشکل در برخی شرایط می تواند تخصصی باشد، جهت تعمیر چای ساز خود می توانید از خدمات کارشناسان متخصص مرکز آی پی امداد بهره مند شوید.

  • آی پی امداد 04 تیر 1403

    کاربران گرامی، کارشناسان مجموعه آی پی امداد در مقاله آموزش تعمیر کلید چای ساز، نحوه بررسی علل خرابی، رفع ایردات مربوط به کلید و تمیز کردن آن را به طور کامل برای شما شرح داده اند.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست