logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

کولر آبی چند درجه خنک میکند؟

کولر آبی چند درجه خنک میکند؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله کولر آبی چند درجه خنک میکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، بار دیگر میزبان نگاه شما باشیم تا در مورد سیستم کولر آبی، اجزای مختلف و نحوه کار هر کدام و همچنین میزان خنک کنندگی کولر آبی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم؛ لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد قصد خرید کولر را داشته، اما هنوز بین انتخاب وسایل سرمایشی مختلف تردید دارید. بنابراین میخواهید میزان خنک کنندگی کولر آبی را بدانید تا در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. اگر برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که کولر آبی چند درجه خنک میکند، با آی پی امداد همراه باشید.

کولر آبی چگونه هوا را خنک می کند؟

اساس کار کولر آبی الهام گرفته شده از طبیعت است. همانطور که میدانید، هنگامی که کنار آبشار یا فواره قرار میگیرید، احساس می کنید هوای این قسمت خنک تر است. دلیل آن عبور جریان هوا از میان قطرات بسیار ریز آب است. اگر بخواهیم به زبان بسیار ساده نحوه کار کولر آبی را توضیح دهیم، باید بگوییم که این دستگاه آب را بر روی پوشال هایی که روی 3 دیواره از این دستگاه قرار گرفته اند، جاری می کند و سپس موتور کولر آبی، پروانه را می چرخاند. پروانه با چرخش خود هوا را از میان این پوشال های خیس عبور می دهند تا هوا مرطوب شود و کاهش دمای محیط آغاز شود.

نقش اجزای کولر آبی در خنک سازی محیط

برای اینکه کولر آبی بتواند محیط را به خوبی خنک کند، هریک از قطعات زیر باید فعالیت مناسبی داشته باشند:

موتور یا دینام

  • این قطعه که قلب تپنده کولر آبی است و بسیار نیز حساس است، با دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به انرژی مکانیکی ابتدا پولی کوچک را می چرخاند.
  • تسمه ای که به پولی کوچک متصل است، پولی بزرگ را نیز به حرکت در می آورد تا پروانه نیز بچرخد و به این ترتیب باد تشکیل شود.

موتور یا دینام

پمپ آب

  • این قطعه که نقش بسیار مهمی در تولید باد خنک دارد، آب را از درون منبع می کشد و از طریق لوله های آبرسان، آب را به روی پوشال ها جاری می کند.

پمپ آب

جعبه تقسیم برق

  • جعبه تقسیم همان قسمتی از سیستم کولر آبی است که جریان برق را قطع و وصل می کند.
  • از این رو میتوان گفت برق رسانی مورد نیاز اجزای مختلف را بر عهده دارد.

جعبه تقسیم برق

قطعات مکانیکی

  • بخش هایی از کولر مثل پولی ها، تسمه، پروانه ها و … هستند که قسمت های مکانیکی کولر هستند و نقش آنها کار کردن برای تولید باد است.

شناور

  • شناور شبیه به یک توپ پلاستیکی است که نقش بسیار مهمی در ثابت نگهداشتن سطح آب درون مخزن دارد.
  • زمانی که مخزن پر است، شناور روی سطح آب می ماند. اما اگر سطح آب کاهش پیدا کند، شناور پایین می رود و آب میتواند وارد کولر شود و پوشال ها را خیس کند.

شناور کولر

تسمه

  • تسمه یک طناب بسیار محکم است که در مورد آن توضیح دادیم و گفتیم که حرکت پولی کوچک و بزرگ و پروانه با قرار گرفتن تسمه بین آنها امکان پذیر است.

پروانه

  • این قطعه با چرخش بسیار سریع هوای تبخیر شده و مرطوب را از درون محفظه می کشد و با چرخش بالا به جریان باد خنک سرعت بالا می بخشد.

پروانه

درجه خنک سازی هوا توسط کولر آبی چقدر است؟

همانطور که در مورد نحوه عملکرد کولر آبی توضیح دادیم، هوای خشک محیط به درون محفظه کشیده میشود و از روی پوشال ها عبور می کند تا آب درون پوشال ها تبخیر کند و رطوبت آن را جذب کند. هوای تبخیر شده و مرطوب راحت تر میتواند گرما را از محیط بگیرد و دما را کاهش دهد.

  • لازم است اشاره کنیم نمی توان درجه خنک کنندگی کولر آبی را به درستی تعیین کرد. زیرا میزان خنک کنندگی کولر آبی بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل قدرت دستگاه، توانایی پمپ، توانایی فن و همچنین میزان گرما و رطوبت هوا و سطح آب دارد.
  • اما اگر بخواهیم به طور تقریبی محاسبه کنیم، میتوان گفت با انجام فرآیند تبخیر آب و تبادل حرارتی که روی آن صورت میگیرد، دمای هوا توسط کولر آبی بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد خنک تر می شود.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان خنک کنندگی کولر آبی با محاسبه درجه انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. شما میتوانید همه سوالات خود را در زمینه تعمیر لوازم برقی خود از تعمیرکاران آی پی امداد بپرسید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد به سرعت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد