logo logo نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

هواگیری دستگاه اسپرسوساز

هواگیری دستگاه اسپرسوساز
هواگیری دستگاه اسپرسوساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله هواگیری دستگاه اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر می خواهید از خوردن یک قهوه با طعم خوب و خوشمزه لذت ببرید، باید نسبت به روش صحیح استفاده از دستگاه اسپرسوساز و نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز اطلاعات کافی داشته باشید. به طور کلی از میان قهوه سازهای موجود در بازار، اسپرسوسازها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. هر کجا باشید در خانه یا کافه، در طبیعت یا ماشین می توانید با انواع اسپرسوسازها یک قهوه گرم بنوشید و از لحظات خود لذت ببرید. اگر نیاز به هواگیری دستگاه اسپرسو خانگی پیدا کرده اید، با آی پی امداد تا انتهای مقاله چگونه دستگاه اسپرسوساز را می توان هواگیری کرد؟ همراه باشید.

با استفاده از خدمات آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات اسپرسوساز صرفه جویی داشته باشید.

ویدیو نحوه هواگیری اسپرسوساز
ویدیو نحوه هواگیری اسپرسوساز

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

چگونه دستگاه اسپرسوساز را می توان هواگیری کرد؟

برای اینکه بتوانید از دستگاه اسپرسوساز خود به درستی استفاده نمایید، به هیچ وجه نباید هواگیری اسپرسوساز خانگی خود را فراموش کنید. دقت داشته باشید که اگر هریک از قطعات اسپرسوساز نتوانند کارکرد صحیحی داشته باشند یا نحوه استفاده شما از آنها اشتباه باشد، دستگاه قادر به داشتن عملکرد مناسبی نخواهد بود. چنانچه برای اولین بار است که قصد استفاده از اسپرسوساز را دارید و یا پس از گذشت مدت زمان طولانی می خواهید مجددا از دستگاه خود استفاده کنید، باید اقدام به راه اندازی و هواگیری دستگاه اسپرسوساز خود نمایید. برای هوا گیری اسپرسوساز کافیست روش انجام آن را بدانید:

  • برای هواگیری کردن باید ابتدا مخزن دستگاه را از آب پر نمایید.
  • سپس اندازه آب درون مخزن را تا میزان مشخص شده بر روی آن قرار دهید.
  • چنانچه آب کافی درون مخزن وجود نداشته باشد، هواگیری انجام نخواهد شد.
  • سپس بدون بستن فیلتر کلید پاور دستگاه را فشار دهید.
  • از بسته بودن صحیح نازل بخار اسپرسوساز اطمینان حاصل کنید.
  • سپس دکمه عصاره گیری دستگاه را فشرده و صبر کنید.
  • چنانچه آبی از بخش هد گروپ دستگاه خارج نشود، کلید نازل بخار را باز نموده و مجددا ببندید.
  • در نهایت دکمه عصاره گیری را فشار داده و هواگیری را انجام دهید.

نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز بیزرا

دستگاه اسپرسوساز از قطعات مختلفی تشکیل شده است، اگر یک بخش وظیفه خود رابه خوبی انجام ندهد، دیگر بخش ها نیز نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. اگر دستگاه اسپرسوساز بیزرا خود را تازه خریداری کرده اید و می خواهید آن را راه اندازی کنید، یا بعد از مدت ها می خواهید مجددا از آن استفاده کنید، باید اقدام به هواگیری دستگاه اسپرسوساز بیزرا خود کنید.

  • برای راه اندازی اولیه اسپرسوساز باید قسمت مخزن دستگاه را از آب گرم پر کرده تا هواگیری انجام شود.
  • اینکه اسپرسوساز شما اتوماتیک است یا نیمه اتوماتیک فرقی نمی کد.
  • اگر داخل مخزن آب وجود نداشته باشد، دستگاه به خوبی کار نخواهد کرد.

چگونه اسپرسوساز را هواگیری کنیم

آموزش هواگیری دستگاه اسپرسوساز نوا

اگر دستگاه اسپرسوساز نوا شما اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است، بخشی به نام پمپ آب دارد. وظیفه این پمپ آب هدایت کردن آب با فشار لازم به قسمت دمکن می باشد. به دلیل خالی شدن آب در قسمت پمپ شما باید هر چند وقت یک بار این بخش از دستگاه اسپرسوساز نوا را هواگیری کنید. نحوه هواگیری اسپرسوساز نوا بسیار آسان است.

  • شما فقط باید مخزن آب دستگاه را از آب گرم پر کنید.
  • سپس به راحتی از دستگاه استفاده نمایید.
  • اگر پس از هواگیری دستگاه اسپرسو همچنان آبگیری را انجام نداد، مخزن آب را بیرون بیاورید.
  • سپس مجددا آن را جاگذاری کنید تا این مشکل برطرف شود.

هواگیری اسپرسوساز نوا

نتیجه گیری از هواگیری دستگاه اسپرسوساز

اگر شما از دستگاه اسپرسوساز در محل کار خود استفاده می کنید و حالا خراب شده است، باید پاسخگوی مشتریان خود باشید. تعمیرکاران آی پی امداد در اسرع وقت در محل حاضر شده و عیب یابی دستگاه شما را به طور دقیق انجام می دهند. آنها هواگیری دستگاه اسپرسوساز را به خوبی انجام می دهند.

تعمیرکاران آی پی امداد توانسته اند با سال ها تجربه در حیطه کاری خود رضایت مشتریان را جلب کنند. در کنار تجربه، به روز کردن دانش نیز از مهم ترین ویژگی های این تعمیرکاران می باشد. آنها در مقابل قطعه تعویض شده از قطعه اصل و فابریک استفاده می کنند و با اطمینان به کار خود، فاکتور و ضمانت نامه به مشتری ارائه می دهند.

3.6/5 - (16 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

67 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سیاوش 02 اسفند 1401

    سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. قربان من یه دستگاه صنعتی بیزرا تک گروپ دارم، لوله ها و مخزن رو باز کردم رسوب گیری کردم خیلی گچ داشت. حالا برای روشن کردن اول باید کار خاصی انجام میدادم. مثل هواگیری؟؟ چون الان دستگاه روشن میشه پمپ تقریبا یک دقیقه میچرخه و خاموش میشه و چراخ های پنل دکمه ها همه با هم خاموش روشن میشه، نظرتون چیه مهندس؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 اسفند 1401

      سلام، ابتدا هواگیری را انجام دهید اما ممکن است زمانی که لوله ها و مخزن را برای برداشتن رسوب باز کردید، عملکرد طبیعی دستگاه اسپرسوساز را مختل کرده باشید و همین امر منجر به مشکلی شود که اکنون با آن مواجه هستید. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل امتحان کنید: سطح آب را بررسی کنید: مطمئن شوید که سطح آب در مخزن کافی است. اگر سطح آب خیلی پایین باشد، ممکن است پمپ نتواند به درستی آب بکشد، که باعث می شود پس از مدت کوتاهی خاموش شود. فیلتر آب را بررسی کنید: اگر دستگاه شما فیلتر آب دارد، مطمئن شوید که به درستی نصب شده و گرفتگی ندارد. گرفتگی فیلتر می تواند از جریان مناسب آب جلوگیری کند که می تواند باعث خاموش شدن پمپ شود. وجود هوا در سیستم را بررسی کنید: ممکن است هنگام باز کردن لوله ها و مخزن، هوا وارد سیستم شده باشد. برای از بین بردن هرگونه حباب هوا، آب را بدون اتصال تفاله قهوه از طریق سیستم عبور دهید. هنگامی که آب به آرامی جریان می یابد، دستگیره را دوباره وصل کنید و ببینید پمپ به درستی کار می کند یا خیر. منبع تغذیه را بررسی کنید: مطمئن شوید که دستگاه اسپرسوساز به درستی به یک منبع برق ثابت وصل شده است، زیرا نوسانات ولتاژ یا جریان می تواند باعث خرابی آن شود. اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، مشکل ممکن است پیچیده تر شود و ممکن است به کمک تعمیرکار آی پی امداد نیاز داشته باشد.

      پاسخ دادن
      • فرزانه 23 اردیبهشت 1402

        سلام وقت بخیر طریقه ی کار با اسپرسو ساز مباشی ۲۰۳۴ رو میخواستم بدونم .من اشتباهی همون اول دکمه ی بخار رو زدم الان ارور میده

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 اردیبهشت 1402

          درود، ابتدا باید کلید پاور و سپس کلید برنامه مورد نظر را فشار دهید.

          پاسخ دادن
      • سیاوش 04 شهریور 1402

        خیلی ممنون از راهنمایی شما. لطف کردید.

        پاسخ دادن
  • مرضیه 26 بهمن 1401

    سلام لطفا نحوه هواگیری اسپرسوساز آریته مدل ۱۳۱۸ رو میفرمایید؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 بهمن 1401

      سلام،دستگاه را خاموش کنید و آن را از منبع تغذیه جدا کنید. پورتافیلتر را بردارید و آن را کاملا تمیز کنید. مخزن آب را با آب تازه پر کنید و دستگاه را روشن کنید. صبر کنید تا دستگاه تا دمای کار خود گرم شود، که معمولاً چند دقیقه طول می کشد. یک فنجان یا ظرف بزرگ را زیر سر گروه قرار دهید، جایی که پورتافیلتر به دستگاه متصل می شود. با روشن کردن سوئیچ دم کردن، پمپ را درگیر کنید، که باعث می شود آب داغ از سر گروه عبور کند و از میله بخار خارج شود. اجازه دهید دستگاه برای چند ثانیه کار کند یا تا زمانی که آب شفافی را ببینید که از میله بخار خارج می شود. کلید دم را خاموش کنید و صبر کنید تا دستگاه خنک شود. در صورت لزوم، این فرآیند را چند بار دیگر تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر کیسه هوای باقی مانده از سیستم پاک شده است. پس از اتمام تهویه دستگاه، پورتافیلتر را تعویض کرده و به طور معمول به استفاده از آن ادامه دهید.

      پاسخ دادن
      • مرضیه 28 بهمن 1401

        بسیار سپاسگزارم از پاسخگوییتون

        پاسخ دادن
    • فرزاد 10 آذر 1402

      سلام من یه دستگاه نوا خریدم هواگیریم کردم ولی دستگاه هر بار بخوام قهوه بکشم احتیاج به هوا گیری داره

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 11 آذر 1402

        درود، اصطلاح هواگیری تنها برای ابتدای استفاده از دستگاه بوده و اگر بعد از آن خروجی ندهد، باید خروجی بویلر و هد گروپ چک شود.

        پاسخ دادن
  • نگار توکلی 24 بهمن 1401

    با سلام قطعه ای که برای هواگیری اسپرسوساز دلونگی استفاده میشود، در دسترسم نیست، چطور میتونم فرآیند هواگیری رو انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1401

      سلام. حتما باید نازل آب جوش 850 را تهیه کنید و بدون این قطعه دچار مشکل خواهید شد.

      پاسخ دادن
  • علی 07 بهمن 1401

    سلام چرا از پایین درجه فشار آب چکه می‌کنه و موقع لته گیری از نازل بخار بخاری خارج نمیشه.دستگاهم نوا ۱۴۱ هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 بهمن 1401

      به نظر می رسد که دستگاه ممکن است یک سوپاپ کاهش فشار داشته باشد. این شیر وظیفه آزادسازی فشار را در هنگام تجمع بیش از حد در دیگ بر عهده دارد. اگر سوپاپ به درستی کار نکند، آب به جای اینکه به نازل بخار هدایت شود، می تواند از دستگاه خارج شود

      پاسخ دادن
  • سعید محمودی 29 دی 1401

    سلام هواگیری قهوه ساز نوا مدل ۱۴۷ به چه صورت هستش ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1401

      سلام، دکمه خاصی ندارد. منبع را پر آب کنید و شیر آب جوش را باز کنید تا داخل منبع پر از آب شود و هواگیری انجام شود.

      پاسخ دادن
  • علیرضا پودینه 12 تیر 1401

    با سلام و خسته نباشید. نحوه هواگیری و جلوگیری از جکه کردن آب از قسمت خرجی قهوه رو میخواستم برام توضیح بدید. با تشکر. اسپرسوساز مدل آزور AZ_625EM

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 تیر 1401

      سلام دستگاه شما آپشن خاصی براي هواگيری نداره فقط ميتونيد محلول را با آب منبع مخلوط كنيد و از دستگاه خروجی بگيريد تا آب خالی شود

      پاسخ دادن
  • ستاره 22 فروردین 1401

    سلام وقت بخیر نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز مدل NDVA مدل NCM 2022 را لطفا توضیح دهید سپاس

    پاسخ دادن
  • امیر علی ورمزیار 10 فروردین 1401

    سلام بنده یک قهوه ساز ۳ کاره دلونگی مدل ۴۲۱ خریدم و می‌خوام تازه برا اولین بارش کنم حالا باید هواگیری کرد ؟؟؟ اگر باید هواگیری کرد چجوری باید هواگیری کرد ؟؟؟

    پاسخ دادن
  • آرش 22 بهمن 1400

    با درود لطفن نحوه هواگیری اسپرسو ساز مباشی ۲۰۱۰ را هم آموزش دهید . با تشکر

    پاسخ دادن
  • منجی آزاد 15 بهمن 1400

    سلام وقت بخیر.ببخشید ما یه دستگاه اسپرسو مباشی ۲۵۰۰ خریدیم وقتی خواستیم برای بار اول دستگاهو تست کنیم مخزن آبو کامل پر از آب کردیم و دکمه اسپرسو رو طبق آموزشا زدیم.دستگاه صدای کار کردن داد ولی هیچ آبی از اون خارج نشد.مشکل از چیه؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 بهمن 1400

      سلام منبع آب رو خوب جا نزدين احتملا و سوپاپ انتهاي منبع آب رو چك كنيد

      پاسخ دادن
  • شایان 10 آذر 1400

    سلام وقتتون بخیر. من یک دستگاه اسپرسوساز ونتی 5700 خریدم دیروز بازش کردیم یکبار زدیم قهوه داد یک ساعت بعد که دستگاهو روشن کردیم هر 4 چراغش چشمک میزنن ودستگاه کار نمیکند.بنظر شما مشکل چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 آذر 1400

      سلام سيستم ديسكيل رو انجام دهيد مشكل حل خواهد شد در غير اينصورت ترموفيوز و برد را چك كنيد

      پاسخ دادن
  • پریچهر 04 شهریور 1400

    سلام ببخشید دستگاه اسپر سو ساز من مدل Gasonic868 هست وآب وارد قسمت دم کردن قهوه نمیشه و قهوه خارج نمیشه چکار باید انجام بدم چه مشکلی داره دستگاه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 شهریور 1400

      سلام بويلر آب جوش قسمت فرانسه بايد سرويس اسيد شويي شود

      پاسخ دادن
  • علی 23 اردیبهشت 1400

    سلام بعد از جدا کردن پورتافیلتر روی سطح قهوه آب هست لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آرش 22 بهمن 1400

      درجه آسیاب قهوه باید درشت تر انجام بشه

      پاسخ دادن
    • سبحان 04 دی 1401

      سلام. علت اینکه آب از نازل بصورت منقطع و ضربه ای خارج میشه چیه. طبیعیه؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 05 دی 1401

        سلام بله مشكل نداره و طبيعي معمولا روي مدل دستگاهها متفاوت هست و قطع و وصل پمپ هست

        پاسخ دادن
  • احسان 28 فروردین 1400

    با عرض سلام اسپرسو ساز بنده بعد از اینکه با مخزن خالی روشن شد دیگه آب گرم با مخزن پر هم از آن خارج نمیشود مدل دلونگی ۲۶۴ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 فروردین 1400

      سلام دستگاه اسپرسو اگر كار كند پمپ ميسوزد احتمال سوختن پمپ هست عزيز

      پاسخ دادن
  • سهیل 21 فروردین 1400

    دستگاه فوما گرفتم. از جعبه خارج کردم آب ریختم تو منبع زدم برق. بعد از پیش گرمایش. آب از دم کنی و بخار خارج میشه ولی اسپرسو آب داغ رد نمیکنه. فروشنده میگه هواگیری کنید. لطفاً بفرمایید چجوریه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1400

      سلام دستگاه دكمه ای يا چيزی برای هواگيری نداره اگر دستگاه نو هستش مرجوع كنيد و اگر نه خرابی دستگاهتون ميتونه از پمپ باشه تا قطعات ريز داخل دستگاه

      پاسخ دادن
  • REZA 13 فروردین 1400

    اسپرسوسان مایرمدل MR_445رو چگونه هواگیری کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 فروردین 1400

      سلام ما هواگيري نميكنم دستگاه رو باز ميكنيم و كل قطعات رو با مواد شستشو ميدهيم داخل دستگاه هوا نميمونه رسوب هست كه كار دستگاه رو مختل ميكنه

      پاسخ دادن
  • علی رضا سلیمی 09 فروردین 1400

    ببخشید دستگاه قوه ساز ما MEBASHI 2050 چراغ بخارش خاموش نمیشه بخارش کار نمیکنه اصلا چکار باید کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 فروردین 1400

      سلام چون سيستم گرمايي شما از كار افتاده ميتونه از قطعي مدار بويلر يا از ترموستات بويلر يا هرابي المنت ها باشه بايد همه اينها چك شود

      پاسخ دادن
  • اسپرسوساز فوما ۱۹۹۴ 28 اسفند 1399

    با سلام و خسته نباشید من اسپرسوساز فوما 1994 خریدم اما آب ازش خارج نمیشه. باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
  • مهنازمصطفایی 16 اسفند 1399

    باسلام وعرص ادب دستگاه اسگرسو من درجه اش بالا نمیره وقتی قهوه رو داخل فنجون میریزه درجه شروع به بالا رفتن میکنه مشکل دستگاه بنده چیست ممنون میشم راهنمایی کنیین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اسفند 1399

      سلام، اسپرسوساز شما آب را داغ نمیکند و احتمالا ترموستات یا المنت مشکل دارد.

      پاسخ دادن
    • محمد 20 فروردین 1400

      سلام و درود اسپرسوساز نوا ۱۴۸ بنده با وجود تعویض پمپ و شست و شو قهوه را قطره قطره میده به همراه هوا ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 21 فروردین 1400

        سلام اگر از پمپ مطمئن هستيد بايد كل دستگاه باز بشه و چك بشه شايد پمپ قبليتون سالم بوده و نيازي به تهيه ي دوباره نبوده،ميتونه از اورينگ ها سه راهي ها و مدار خروجي باشه

        پاسخ دادن
  • حسین آلایی 17 بهمن 1399

    سلام دستگاه قهوه ساز بنده مدل نوا140است،موقع کا. با آن مدتیه صفحه بالای آن بیش از حد داغ و موقعه دادن قهوه در کپ خامه ای نمیدهد.عیب کار کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1399

      سلام ،مشكل ميتونه از بويلر و ترموستات دستگاه باشد. باز برای بهتر شدن دستگاهتون ترموستات رو تعويض و بولر را سرويس كنيد

      پاسخ دادن
      • عبدالقادر پناہ 09 مرداد 1400

        Hi از دستگاه د سیتی من از نازل آب بخار می آید و همچنین وقتی آب مخزن جوش شد آب چکه میکند .. در این صورت قهوه غلیظ حاصل نمی‌شود و طعم اصلی قهوه هم بدست نمیاید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 09 مرداد 1400

          سلام بايد سوپاپ. قسمت هد گروپ و فنر تعويض شود و بريلر بايد اسيد شويي شود چون جرم داخلش رو گرفته

          پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد