logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مصرف برق آبگرمکن

مصرف برق آبگرمکن
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مصرف برق آبگرمکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این روزها با توجه به اینکه هزینه های انرژی روند افزایشی دارند، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی بسیار اهمیت می یابد. یکی از وسایل ضروری برای همه منازل آبگرمکن است. همانطور که میدانید، انواع آبگرمکن ها شامل آبگرمکن های برقی، گازی و دیواری ساخته شده اند که هر کدام از آنها مصرف برق متفاوتی دارند. اگر مصرف برق آبگرمکن برای شما معیار مهمی در خرید آن است، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات لازم در مورد مصرف برق آبگرم کن در اختیارتان قرار بگیرد. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

مصرف برق آبگرمکن به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان مصرف برق آبگرم کن تحت تاثیر عوامل زیر است:

  1. ظرفیت آبگرمکن: منظور از ظرفیت آبگرمکن حجم آب گرمی است که میتواند تولید کند. قطعا مصرف برق آبگرم کن هایی که ظرفیت بالایی دارند، زیاد است.
  2. دمای محیط: در محیط هایی که سرد هستند، قطعا آب نیز دمای پایینی دارد و آبگرمکن برای گرم کردن آن نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد.
  3. مدت زمان استفاده: بدیهی است روشن بودن آبگرمکن برای مدت طولانی در اثر استفاده زیاد، باعث میشود که مصرف برق آن بالاتر برود.
  4. تنظیمات آبگرمکن: مصرف برق آبگرم کن میتواند تحت تاثیر تنظیمات دمای آب و عملکرد آن نیز باشد.

بررسی مصرف برق انواع مدل های آبگرمکن

در ادامه میزان مصرف انرژی در هریک از مدل های آبگرمکن را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

مصرف برق آبگرم کن گازی

  •  آبگرمکن های گازی، از سوختن گاز برای گرم کردن آب استفاده می کنند، اما از انرژی برق برای روشن شدن فن (مخلوط کردن هوا و گاز برای سوختن) و عملکرد پیلوت لایت استفاده می کند.
  • در نتیجه مصرف برق آنها زیاد نیست.
  • مصرف برق آبگرم کن گازی حدودا بین 50 تا 100 وات است و بسیار ناچیز به نظر می رسد.

مصرف برق آبگرم کن گازی

میزان مصرف برق آبگرمکن برقی

  • اساس کار این نوع آبگرمکن ها بر استفاده از اجزای الکترونیکی برای گرم کردن آب است.
  • با اینکه میزان مصرف برق آنها بستگی به ظرفیت و عملکرد آنها دارد، اما با توجه به اینکه در این نوع دستگاه ها از المان های نوسانی مثل الکترودهای آبگرم کن آبکار برای تولید حرارت استفاده میشود، بین 1500 تا 3000 وات انرژی مصرف می کنند و میتوان گفت که مصرف برق آبگرم کن برقی در حد متوسط است.

میزان مصرف برق آبگرمکن برقی

مصرف برق آبگرمکن بدون مخزن

  • این نوع آبگرمکن ها را ممکن است با نام آبگرمکن های زودجوش نیز بشناسید؛ زیرا در کمترین زمان و با کمترین میزان مصرف انرژی، آب گرم منزل شما را تامین می کنند.
  • آبگرمکن های بدون مخزن تا زمانی که آب گرم را باز نکنید، خاموش می مانند و به محض باز کردن آب گرم به سرعت تولید آب گرم را شروع می کنند، بنابراین بسیار کم مصرف و مقرون به صرفه هستند.

مصرف برق آبگرم کن مخزن دار

  • این نوع آبگرمکن، نسبت به نوع بدون مخزن، برق بیشتری مصرف می کنند.
  • تامین آب گرم در این آبگرمکن با کمک المان های گرمایی تعبیه شده در آن، آب موجود در مخزن را گرم کی کند.
  • برای اطلاع از مصرف برق آبگرم کن مخزن دار باید ظرفیت و قدرت المان های گرمایشی را در نظر بگیرید.
  • به طور کلی مصرف برق این نوع آبگرم کن ها بین 1500 تا 3000 است.

مصرف برق آبگرم کن مخزن دار

میزان مصرف برق آبگرمکن دیواری

  • مصرف برق آبگرم کن های دیواری بسیار ناچیز است و در مقایسه با آبگرمکن های مخزن دار، بسیار کم مصرف هستند.
  • با توجه به اینکه آبگرمکن های دیواری هیچ مخزنی ندارند و در لحظه آب را گرم می کنند، نیاز به مصرف انرژی بیشتر برای گرم نگه داشتن آب ندارند.

برای کاهش مصرف برق آبگرمکن چه باید کرد؟

در ادامه چند راهکار ساده جهت کاهش میزان مصرف آبگرمکن را برای شما شرح داده ایم:

  1. تنظیمات مربوط به دمای آب را بر اساس نیاز واقعی خود، به درستی انجام دهید. همانطور که میدانید، اگر دمای آب آبگرمکن بالا باشد، در هر بار روشن شدن نیاز به انرژی بیشتری برای گرم کردن آب دارند.
  2. برای کاهش مصرف انرژی آبگرمکن مدت زمان استفاده از آن را کاهش دهید. در مواقعی که نیاز به آب گرم ندارید، برای صرفه جویی در مصرف برق میتوانید آبگرم کن را خاموش کنید.
  3. برای افزایش کارایی و طول عمر قطعات آبگرمکن، توصیه میکنیم به صورت دوره ای و منظم آن را تمیز کنید. با این کار به عملکرد بهتر آبگرم کن و در نتیجه کاهش مصرف برق آن کمک می کنید.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان مصرف برق آبگرمکن انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لازم به ذکر است که مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد و به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره لوازم خانگی برقی به روز نگه دارید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجتبی 15 اسفند 1402

    با سلام و خسته نباشید به شما یه سوال درباره آبگرمکن برقی دیواری داشتم . آبگرمکن من مدل General mall از این دیواری‌های کوچک هستش اما پول برق براش میاد ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان می‌خوام ببینم از آبگرمکن هستش یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اسفند 1402

      درود، در این مدل آبگرمکن ها گرمایش با المنت صورت گرفته و مصرف برق بالایی دارند.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد