logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن

نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب راهکارهای مهم در زمینه نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن و نکات مهم برای حفظ و نگهداری طولانی مدت از آن را به شما خواهیم گفت. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید. نکاتی که در این مقاله تخصصی خواهید خواند، بر اساس تجربیات تکنسین های مجموعه آی پی امداد در زمینه تعمیر، نگهداری و سرویس انواع آبگرمکن است.

آیا آبگرمکن مدت طولانی عمر خواهد کرد؟

قطعا نمی توان به طور قطعی عمر یک دستگاه گازسوز و یا برقی را مشخص کرد، اما میتوان فاکتورهایی که در حفظ سلامت آبگرمکن و افزایش طول عمر آن دخیل هستند را ذکر کرد. کیفیت تولید دستگاه، استفاده صحیح، نحوه نگهداری و مراقبت از آن و شرایط محیطی تعیین کننده طول عمر آبگرمکن خواهد بود. اگر بخواهیم به طور تقریبی طول عمر آبگرمکن را تخمین بزنیم، معمولا این دستگاه بین 10 تا 15 سال با شما خواهد بود و آب گرم منزل شما را تامین خواهد کرد. البته قطعا با انتخاب آبگرمکن مدرن و با کیفیت و مراقب صحیح از آن میتوان برای مدت طولانی تری از این دستگاه استفاده کرد.

برای بالا بردن طول عمر آبگرمکن چه باید کرد؟

روش هایی که در ادامه برای نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن خواهیم گفت، بسیار ساده و کم هزینه هستند، اما قطعا تاثیر بسزایی در عملکرد مناسب آبگرمکن و بالا بردن طول عمر آن خواهند داشت:

برای بالا بردن طول عمر آبگرمکن چه باید کرد؟

دمای آب را به درستی تنظیم کنید

  • با توجه به اینکه بالا بودن بیش از حد دمای آب باعث خرابی قطعات و ایجاد رسوب درون لوله های آبگرمکن خواهد شد، کیفیت تامین آب و قطعات آسیب دیده ای که آنها را تعویض نکرده اید نیز روی طول عمر این دستگاه تاثیر میگذارد.
  • بخاطر داشته باشید دمای آب نباید از 120 درجه بالاتر باشد. برای کنترل دما میتوانید از یک دماسنج در دورترین خروجی استفاده کنید.

سرویس آبگرمکن را به موقع انجام دهید

یکی از مشکلات رایج آبگرمکن ها، این است که رسوب، مواد معدنی آب و همچنین ناخالصی ها درون مخزن آبگرمکن تجمع می یابند. این رسوبات به مرور زمان به سلامت دستگاه آسیب جدی وارد می کنند.

  • برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی توصیه میشود با کمک تکنسین حرفه ای، رسوب زدایی کامل سیستم و هواگیری آبگرمکن را به صورت سالانه انجام دهید.
  • شما عزیزان میتوانید برای سرویس آبگرمکن خود با تکنسین های مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید.
  • با حضور سرویس کار آی پی امداد، تعمیر و سرویس آبگرمکن شما در سریع ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام خواهد شد.

سرویس آبگرمکن را به موقع انجام دهید

فیلترها و شیر آلات آبگرمکن را به موقع تعویض کنید

  • با توجه به اینکه فیلترها همه ناخالصی ها را به خود جذب کرده و از ورود آنها به سیستم آبگرمکن جلوگیری می کنند، نیاز است که هر چندوقت یکبار آن ها را تعویض کرد.
  • تعویض شیرآلات هم باید زمانی انجام شود که دچار خرابی و یا نشتی شده اند و عدم تعویض به موقع آن ها باعث بالا رفتن مصرف انرژی میشود.

از تشکیل رسوبات در آبگرمکن جلوگیری کنید

تجمع رسوبات باعث آسیب به آبگرمکن می شود و باید آنها را تخلیه کرد. در همین راستا تخلیه رسوبات علاوه بر اینکه راندمان دستگاه را کم می کند، بلکه باعث افزایش مصرف انرژی نیز میشود.

  • برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در دستگاه می بایست آب منطقه را بررسی کنید و در صورت بالا بودن سختی آب، سختی گیر آب نصب نمایید.
  • همچنین دمای آب را به صورت بهینه تنظیم نموده و فیلترهای دستگاه را نیز به موقع تعویض کنید.

از تشکیل رسوبات در آبگرمکن جلوگیری کنید

نکات مهم حفظ و نگهداری طولانی مدت از آبگرمکن

در زمینه نحوه افزایش طول عمر آبگرمکن و نگهداری صحیح از این دستگاه می توانید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • محل نصب آبگرمکن را به درستی انتخاب کنید. لوله کشی آب و گاز آن را به درستی انجام دهید. مهم تر از همه، اینکه نصب اصولی و درست آبگرمکن را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.
  • برای روشن کردن آبگرمکن از فندک استفاده کنید.
  • از خاموش کردن آبگرمکن به مدت طولانی اجتناب کنید.
  • دمای آب را بین 45 تا 60 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.
  • برای بالا بردن طول عمر دستگاه باید سرویس و تعمیر دوره ای آن را به صورت منظم انجام دهید.
  • قطعات فرسوده را قبل از آسیب رسیدن به عملکرد دستگاه و خراب شدن قطعات دیگر تعویض کنید.
  • تخلیه رسوبات مخزن آبگرمکن را جدی بگیرید و حداقل 4 بار در سال این کار را انجام دهید.
  • با نصب دستگاه سختی گیر، از تشکیل رسوبات در لوله ها و مخزن جلوگیری کنید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد