logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کم شدن سرعت تردمیل

علت کم شدن سرعت تردمیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کم شدن سرعت تردمیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پس از استفاده مداوم از هر وسیله ورزشی، ممکن است شاهد تغییراتی در عملکرد آن باشید. تردمیل نیز از این مسئله مستثنی نیست و گاهی با کند شدن سرعت و مشکلاتی مشابه مواجه می‌شود. اگر برایتان جالب است که علت کم شدن سرعت تردمیل را بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله از آی پی امداد کلیه دلایل کند شدن سرعت تردمیل را نامبرده و درباره راهکار‌های رفع آن صحبت می‌کنیم. بدون شک با راهکارهای ساده‌ای که ارائه می‌دهیم، خود قادر به رفع ایرادات جزئی در عملکرد تردمیلتان خواهید بود. شما عزیزان برای تعمیر تردمیل می‌توانید از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید و اگر سؤالی دربارهٔ مشکل کند شدن سرعت تردمیل دارید، در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

6 علت کند شدن سرعت تردمیل

دلایل متعددی موجب کم شدن سرعت تردمیل می‌شوند. برای اینکه وسیله ورزشی شما ماندگاری و طول عمر نسبتاً طولانی داشته باشد، لازم و ضروری است که در عیب‌یابی مشکلات آن نهایت دقت را داشته باشید.  در ادامه به 6 علت کند شدن سرعت تردمیل اشاره می‌کنیم. اگر نسبت به این موارد و رفع آن‌ها دقت داشته باشید، بدون دردسر قادر به ورزش کردن با تردمیل برای سالیان طولانی هستید:

  1. استفاده نادرست از تردمیل
  2. اتمام زغال موتور تردمیل
  3. تحمل وزن بیشتر از ظرفیت تردمیل
  4. به تاخیر انداختن روغن کاری تردمیل
  5. خرابی سنسور سرعت تردمیل
  6. فرسودگی تسمه تردمیل

6 علت کند شدن سرعت تردمیل

چرا سرعت تردمیل کم شده است؟

هریک از علل نامبرده در شرایط خاص رخ می‌دهند. در ادامه هریک از موارد را به‌صورت مفصل برایتان توضیح می‌دهیم. اگر احساس می‌کنید که سرعت تردمیل شما نسبت به قبل کاهش یافته است، مطالعه‌ی ادامه این بخش را از دست ندهید.

  1. استفاده نادرست از تردمیل

متأسفانه برخی از افراد نسبت به شیوه صحیح استفاده از تردمیل آگاهی ندارند و به اشتباه از آن استفاده می‌کنند. این مشکل اولین علت کم شدن سرعت تردمیل محسوب می‌شود. هر وسیله ورزشی ویژگی‌های خاص خود را داشته و متناسب با همان مشخصات باید مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً دربارۀ تردمیل اگر طریقه استفاده از آن را ندانید، به قسمت‌های مختلف فشار وارد شده و به مرور زمان منجر به کند شدن سرعت تردمیل می‌شود.

استفاده نادرست از تردمیل

راه‌حل:

برای رفع این مشکل بهتر است دفترچه راهنمای استفاده از تردمیل را مطالعه کنید. رعایت نکات زیر به شما در حفظ و نگهداری از تردمیل کمک می‌کنند:

  • شیب تردمیل حتماً روی درجه یک یا دو تنظیم شود و شیب را افزایش ندهید.
  • از کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل استفاده کنید.
  • قبل از روشن کردن تردمیل کف پای خود را به روی آن قرار داده و سپس دستگاه را روشن کنید.
  • ابتدا با سرعت کم شروع به راه رفتن به روی تردمیل کرده و پس از گذشت 7 تا 10 دقیقه سرعت آن را افزایش دهید.
  • چنانچه هرگونه ارور و اختلالی را در عملکرد تردمیل مشاهده کردید، با تعمیرکاران متخصص آی پی امداد در این زمینه مشورت کنید.
  1. اتمام زغال موتور تردمیل

تمام شدن زغال موتور تردمیل از جمله مواردی است که جزء دلایل کند شدن سرعت تردمیل محسوب می‌شود. تشخیص اینکه زغال موتور تردمیل تمام شده، چندان دشوار نیست و در ادامه بیشتر دربارۀ علت بروز این مشکل توضیح می‌دهیم. علاوه بر کند شدن سرعت تردمیل، تمام شدن زغال علامت دیگری نیز دارد. چنانچه بوی سوختگی از تردمیل به مشام شما رسید، این نشانه یک هشدار برای تمام شدن زغال موتور است.

  • راه‌حل: وقتی ذغال موتور تمام می‌شود، لازم و ضروری است که از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد برای تعویض ذغال موتور و تعمیر ایرادات تردمیل کمک بگیرید. سهل‌انگاری درباره این مشکل ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

اتمام ذغال موتور تردمیل

  1. تحمل وزن بیشتر از ظرفیت تردمیل

اینکه تردمیل شما قادر به تحمل چه وزنی است؛ به قدرت موتور آن بستگی دارد. به‌ عنوان‌ مثال تردمیلی که قدرت موتور آن 2.5 اسب بخار است، برای استفاده افرادی که حداکثر 150 کیلوگرم وزن دارند، مناسب است. همان‌طور که اشاره کردیم، هر تردمیلی قادر به تحمل وزن خاصی است. اگر شخصی با وزن بیشتر از قدرت تحمل موتور از تردمیل استفاده کند، ضمن اینکه سرعت آن کند می‌شود، بلکه به موتور تردمیل نیز فشار وارد می‌شود.

  • راه‌حل: بهتر است در زمان خرید تردمیل محصولی را انتخاب کنید که با وزن شما سازگاری دارد. برای باشگاه‌های ورزشی نیز می‌توانید بازه تحمل وزن تردمیل را مشخص کرده و در برگه‌ای نزدیکی تردمیل درج کنید تا افراد متناسب با وزنی که دارند از دستگاه استفاده کنند.

تحمل وزن بیشتر از ظرفیت تردمیل

  1. به تأخیر انداختن روغن کاری تردمیل

هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن و روغن کاری تردمیل اقدام می‌کنید؟ یکی از موارد مهمی که صاحبان تردمیل نسبت به آن بی‌تفاوت هستند، همین نکته است. کلیهٔ لوازم ورزشی برقی نیازمند مراقبت و روغن کاری هستند. بی‌توجهی به این مسئله ضمن اینکه منجر به کاهش سرعت تردمیل می‌شود، بلکه طول عمر آن را کم می‌کند.

  • راه‌حل: برای رفع علت کم شدن سرعت تردمیل پیشنهاد ما برایتان این است که حداقل هر 6 ماه یک بار برای سرویس کاری و روغن کاری تردمیل اقدام کنید.
  • البته نظافت تسمه و سایر قسمت‌های تردمیل نیز نباید نادیده گرفته شود. شما می‌توانید روزانه یک بار با دستمالی که اندکی مرطوب دارد، بدنه تردمیل را تمیز کنید.

به تأخیر انداختن روغن کاری تردمیل

  1. خرابی سنسور سرعت تردمیل

جالب است بدانید که خرابی سنسور علاوه بر اینکه علت کند شدن سرعت تردمیل محسوب می‌شود، ممکن است مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد. بهتر است در این مواقع ابتدا علت خرابی سنسور بررسی شود. دلایل متعددی موجب خرابی سنسور سرعت تردمیل می‌شوند. در این راستا می‌توان به عدم توجه به نظافت تردمیل و به ویژه سنسور آن اشاره کرد. از دیگر دلایل می‌توان، استفاده ناآگاهانه و اشتباه را نام برد.

  • راه‌حل: اگر سالانه یک بار برای نظافت سنسور سرعت اقدام کنید با این قبیل از مشکلات و کند شدن سرعت تردمیل نیز مواجه نمی‌شوید. لازم به ذکر است که در اکثر مواقع خرابی سنسور سرعت تردمیل با نمایش ارورهایی به روی مانیتور تردمیل گزارش داده می‌شود.
  • ارورهایی که در این مواقع مشاهده می‌کنید، ممکن است E1، E5 و E3 باشند. در این شرایط لازم است که تردمیل توسط تعمیرکار متخصص آی پی امداد بررسی شده و در صورت لزوم سنسور سرعت آن تعویض شود.
  1. فرسودگی تسمه تردمیل

گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که سرعت تردمیل‌هایی که در باشگاه وجود دارند، به‌ مراتب کمتر از سرعت تردمیل شخصی‌تان در منزل است. علت کند شدن سرعت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که تسمه تردمیل‌هایی که به‌صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقایسه با دستگاه‌های شخصی، بیشتر در معرض فرسایش بوده و این مسئله موجب کند شدن سرعت تردمیل می‌شود.

در اکثر مواقع این مشکل به دلیل پوسیدگی تسمه یا تخته نقاله تردمیل رخ می‌دهد. گام برداشتن به روی صفحه تردمیل اصطکاک شدیدی ایجاد کرده و به مرور زمان تسمه فرسوده و پوسیده می‌شود. البته ممکن است مشکل از تسمه موتور تردمیل نیز باشد.

  • راه‌حل: بهترین راه‌حل ممکن برای رفع پوسیدگی و فرسودگی تسمه تردمیل، تعویض آن است. شما می‌توانید از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد در زمینه تعمیر تردمیل کمک گرفته و تسمه موتور یا تسمه تردمیل را تعویض کنید. چنانچه بعد از تعویض تسمه، همچنان مشکل کندی سرعت تردمیل حل نشد، یعنی ایراد از جای دیگری است.
  • بدون شک تعمیرکاران متخصص آی پی امداد در این زمینه نیز می‌توانند شما را راهنمایی کنند. به‌عنوان‌مثال ممکن است مشکل از برد تردمیل باشد. در شرایط مشابه تنها افراد متخصص و دارای مهارت کافی قادر به رفع این مشکل هستند.

فرسودگی تسمه تردمیل

برای تعمیر مشکل کند شدن سرعت تردمیل با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد علت کم شدن سرعت تردمیل را برایتان شرح دادیم. ممکن است دلیل کند شدن تردمیل شما نیز یکی از موارد نامبرده باشد. در این شرایط می‌توانید از راهکارهای عنوان‌شده استفاده کنید. چنانچه مشکل سرعت تردمیل شما رفع نشد، نگران نباشید. کافی است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و مشکل تردمیل خود را به کارشناس آی پی امداد بگویید. کارشناسان تعمیر آی پی امداد به بهترین شیوه ممکن قادر به تعمیر تردمیل بوده و اگر قطعه‌ای نیازمند تعویض باشد، از قطعات اصل و باکیفیت استفاده می‌کنند.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست