logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت پخش نشدن صدا از اسپیکر

علت پخش نشدن صدا از اسپیکر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت پخش نشدن صدا از اسپیکر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از مرکز تعمیرات لوازم صوتی و تصویری آی پی امداد، علاوه بر اشاره به 5 علت پخش نشدن صدا از اسپیکر، قصد داریم تا در رابطه با رفع مشکل توضیحات جامعی را ارائه دهیم. در این مقاله می توانید یک ویدیو آموزشی نیز به منظور بررسی علت صدا ندادن اسپیکر مشاهده نموده و به عیب یابی بهتر دستگاه خود بپردازید. لازم به ذکر است که می توانید تمامی سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید و کارشناسان آی پی امداد به آن ها پاسخ خواهند داد. در صورتی که نیاز به تعمیر مشکل پخش نشدن صدا از اسپیکر خود را دارید، می توانید با استفاده از راه های ارتباطی، از خدمات تعمیرات اسپیکر در آی پی امداد استفاده کنید.

ویدیو آموزشی علت صدا ندادن اسپیکر

در ابتدای این مقاله از آی پی امداد قصد داریم در یک ویدیو آموزشی به بررسی علت پخش نشدن صدا از اسپیکر بپردازیم. تعمیرکار متخصص این مجموعه در این فیلم آموزشی، کلیه دلایل بروز این مشکل را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح داده است.

5 علت پخش نشدن صدا از اسپیکر

در برخی مواقع ممکن است پس از روشن کردن اسپیکر خود متوجه شوید که صدا از آن پخش نمی شود. در این شرایط لازم است هریک از علل موثر در بروز این مشکل را به طور کامل بررسی و در صورت برخورداری از دانش فنی، آنها را برطرف نمایید. از جمله دلایلی که موجب خارج نشدن صدا از اسپیکر می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خاموش بودن اسپیکر
  2. عدم اتصال صحیح دستگاه
  3. خراب بودن اسپیکر
  4. وجود مشکل نرم افزاری
  5. بروز مشکلات سخت افزاری

5 علت نیامدن صدا از اسپیکر

در ادامه به عیب یابی کامل 5 علت پخش نشدن صدا از اسپیکر و نحوه رفع مشکل آنها خواهیم پرداخت.

1. خاموش بودن اسپیکر

خاموش بودن دستگاه یکی از دلایل اصلی نیامدن صدا از اسپیکر است و برای اینکه اسپیکر صدا پخش کند، باید آن را روشن کنید. برای روشن کردن اسپیکر، باید دکمه روشن و خاموش آن را فشار دهید. در برخی از اسپیکرها، لازم است برای روشن شدن آن را به برق وصل کنید. اگر مطمئن نیستید که اسپیکر روشن است یا خیر، می توانید با نگاه کردن به چراغ نشانگر، آن را بررسی کنید. چنانچه اچراغ نشانگر روشن است، اسپیکر روشن بوده و اگر چراغ نشانگر خاموش است، اسپیکر خاموش می باشد.

 خاموش بودن اسپیکر

اگر اسپیکر روشن است و هنوز صدا از آن پخش نمی شود، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد. در این صورت، باید اسپیکر را عیب یابی کنید. برای عیب یابی اسپیکر، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که اسپیکر به درستی به دستگاه پخش کننده صوتی متصل است.
  2. سعی کنید اسپیکر را به یک دستگاه پخش کننده صوتی دیگر متصل کنید.
  3. مطمئن شوید که دستگاه پخش کننده صوتی روشن بوده و صدای آن بالا است.
  4. از سالم بودن کابل اسپیکر اطمینان حاصل فرمایید.
  5. اگر هنوز صدا از اسپیکر پخش نمی شود، ممکن است دستگاه خراب باشد. در این صورت، باید اسپیکر را تعمیر یا تعویض کنید که پیشنهاد ما برای انجام تعمیرات حرفه ای، استفاده از خدمات تعمیرات اسپیکر آی پی امداد می باشد.

2. عدم اتصال صحیح اسپیکر

وقتی اسپیکر به درستی به دستگاه پخش کننده صوتی متصل نمی شود، هیچ صدایی از آن پخش نمی گردد. برای اینکه اسپیکر به درستی به دستگاه پخش کننده صوتی متصل شود، باید کابل آن را به درستی به پورت ها و دستگاه وصل کنید. اگر کابل اسپیکر شل باشد، ممکن است صدایی از آن پخش نشود. اگر مطمئن نیستید که اسپیکر به درستی به دستگاه پخش کننده صوتی متصل است یا خیر، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که کابل اسپیکر به درستی به پورت ها و دستگاه پخش کننده صوتی وصل شده است.
  2. اطمینان حاصل کنید که پورت های اسپیکر و دستگاه پخش کننده صوتی در وضعیت درستی قرار دارند.
  3. سعی کنید اسپیکر را به یک دستگاه پخش کننده صوتی دیگر متصل کنید.

3. خراب بودن اسپیکر

وقتی اسپیکر خراب است، نمی تواند صدا را به درستی تولید کند. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند:

  • آسیب دیدگی فیزیکی اسپیکر
  • استهلاک دستگاه
  • مشکلات برقی و نرم افزاری

خراب شدن اسپیکر خانگی

به دلیل تخصصی بودن امر تعمیر آسیب دیدگی، مشکلات برقی و … اسپیکر، جهت رفع مشکل دستگاه پیشنهاد می شود تا از خدمات تعمیرکار متخصص آی پی امداد استفاده کنید.

4. وجود مشکل نرم افزاری

در برخی مواقع ممکن است بروز مشکلات نرم افزاری مانع از پخش شدن صحیح صدای اسپیکر گردد که این مسئله معمولا به دلایل زیر رخ می دهد:

  • مشکل در درایور اسپیکر
  • ایراد در نرم افزار دستگاه پخش کننده صوتی
  • مشکل در تنظیمات نرم افزاری

راه‌حل:

  • مطمئن شوید که نرم افزار دستگاه پخش کننده صوتی و سیستم عامل شما به روز است.
  • سعی کنید اسپیکر را با یک سیستم عامل دیگر امتحان کنید.
  • همچنین می توانید در صورت نیاز اقدام به ریست اسپیکر خود نمایید.

5. بروز مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری در اسپیکرها معمولا با خرابی قطعه ای در داخل دستگاه رخ می دهد که معمولا به دلایل ذکر شده زیر اتفاق خواهد افتاد:

  • آسیب دیدگی فیزیکی دستگاه
  • بروز مشکلات برقی
  • ایجاد مشکلاتی با مدارهای داخلی
  • خراب شدن آمپلی فایر

وجود مشکل سخت افزاری

به دلیل تخصصی بودن امر تعمیر مشکلات سخت افزاری اسپیکر، جهت رفع مشکل پیشنهاد می شود تا از خدمات تکسین منجرب آی پی امداد استفاده کنید.

برای تعمیر مشکل پخش نشدن صدا از اسپیکر با کجا تماس بگیریم؟

اگر صدا از اسپیکر خانگی شما پخش نمی شود و برای رفع ایراد دستگاه به تعمیرکار متخصص نیاز دارید، می توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. این مرکز با شعب مختلف در سراسر تهران امر تعمیرات اسپیکر را در محل و در تعمیرگاه مجهز انجام می دهد. برای رفع مشکل عدم پخش صدا از اسپیکر خود می توانید با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید یا در سایت آی پی امداد درخواست تعمیرات اسپیکر خود را ثبت کنید تا متخصصین مجموعه در سریع ترین زمان ممکن، دستگاه شما را تعمیر کنند.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • kyvan 14 فروردین 1403

    سلام وقت بخیر.ببخشید یە اسپیکر بلوتوثی دارم وقتی روشن میکنم وصل میشە ولی صداش حدود 10دقیقە بعضی موقع بیشتر طول میکشە تا پخش بشه، بنظر شما مشکل از ای سی صوت هست یا دلایل دیگری دارد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 فروردین 1403

      درود، ممکن است برد الکترونیکی یا آی سی دستگاه دچار مشکل شده باشد.

      پاسخ دادن
  • یزدان 05 فروردین 1403

    سلام وقت بخیر . من اسپیکر تسکو مدل ۲۱۸۹ دارم که برای کامپیوترم ازش استفاده میکنم . تازه هم اسپیکر رو خریدم . مشکلی که داره اینه که مثلا در حین بازی کردن یا فیلم دیدن بر فرض ۴۰ ثانیه صدا پخش میشه و بعد ۵ ثانیه صدا قطع میشه . توی موزیک گوش کردن این قضیه نیست و اوکیه ولی هنگام فیلم دیدن و بازی کردن این مشکل هست . ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 فروردین 1403

      درود، تنظیمات Enhancements را بررسی کرده و آنها را غیرفعال کنید. همچنین ممکن است اتصالات و کابل های متصل به اسپیکر دچار خرابی شده باشد که باید بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  • مهدیه سلیمی 29 بهمن 1402

    با سلام اسپیکر جییپاس مدل GMS8444N داریم. چند وقتیه که صدا ازش خارج نمیشه. همه چیز چک کردیم و اتصالات و کابل و برق و همه چی نمیدونم تنظیماتش بهم ریخته یا مشکل دیگه ای داره!! لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود،مشکل از اتصالات ورودی یا بلندگوهای دستگاه می باشد.

      پاسخ دادن
      • مهدیه 29 بهمن 1402

        بلندگوهارو از کدام قسمت بررسی شود؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 بهمن 1402

          درود، باید دستگاه باز شده و بلندگوهای داخلی از نظر پارگی، قطعی یا آسیب دیدگی اتصالات بررسی شود.

          پاسخ دادن