logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن اسپیکر

علت خاموش شدن اسپیکر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن اسپیکر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب از آی پی امداد، قصد داریم علاوه بر بررسی علت خاموش شدن اسپیکر، به راه حل های عیب یابی و رفع این مشکل نیز اشاره نماییم. شما می توانید پرسش های خود در زمینه دلیل از کار افتادن اسپیکر را در بخش نظرات این مقاله یا پرسش و پاسخ در سایت آی پی امداد مطرح نمایید تا کارشناسان این مجموعه پاسخگوی شما عزیزان باشند. همچنین می توانید برای رفع مشکل دستگاه خود، در وب سایت آی پی امداد درخواست تعمیر اسپیکر خود را ثبت کنید یا با این مجموعه تماس بگیرید.

3 دلیل خاموش شدن ناگهانی اسپیکر

اساس کار اسپیکر به این صورت است که یک آهنربا ثابت در یک محفظه قرار داشته و یک سیم پیچ شده در اطراف آهنربا تعبیه شده است. وقتی یک سیگنال الکتریکی به سیم پیچ اعمال می‌شود، شروع به حرکت می‌کند. این حرکت سیم پیچ باعث حرکت آهنربا شده و حرکت آهنربا باعث ایجاد امواج صوتی در هوا می گردد. در صورتی که هرگونه اختلال در انجام این پروسه به وجود آید، می تواند موجب بروز مشکل خاموش شدن اسپیکر شود. در ادامه به 5 علت رایج این مشکل اشاره خواهیم کرد:

  1. قطع شدن برق
  2. آسیب دیدگی قطعات داخلی
  3. مشکلات نرم افزاری

3 دلیل خاموش شدن ناگهانی اسپیکر

چرا اسپیکر خاموش می شود؟

اسپیکرها به دلایل مختلفی خاموش می شوند که از رایج ترین آنها می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد که در ادامه علاوه بر اشاره به علت از کار افتادن اسپیکر، به نحوه رفع مشکل آن نیز پرداخته ایم.

1: قطع شدن برق

قطعی برق یکی از شایع ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی اسپیکر است. اگر اسپیکر شما با باتری کار می کند، ممکن است عمر باتری ها به پایان رسیده باشند یا به درستی کار نکنند. در این صورت، اسپیکر شما به اندازه کافی برق برای کار کردن دریافت نمی کند و به طور ناگهانی خاموش می شود. اگر اسپیکر شما با برق شهری کار می کند، ممکن است یک مشکل در منبع تغذیه وجود داشته باشد.

قطع شدن برق اسپیکر

در این صورت، اسپیکر شما به اندازه کافی برق دریافت نمی کند و خاموش می شود. برای تشخیص اینکه آیا اسپیکر شما به دلیل کمبود برق خاموش می شود، می توانید موارد زیر را امتحان کنید و با انجام این کارها احتمالا مشکل دستگاه شما نیز رفع خواهد شد.

  • باتری های اسپیکر را شارژ یا تعویض کنید.
  • اسپیکر را به یک منبع تغذیه دیگر وصل کنید.

اگر پس از انجام این اقدامات، اسپیکر شما همچنان به طور ناگهانی خاموش می شود، ممکن است به دلیل مشکل دیگری باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

2: آسیب دیدگی قطعات داخلی

وارد شدن ضربه یا فشار می تواند باعث آسیب دیدگی قطعات داخلی اسپیکر شود؛ مانند سیم ها، خازن ها یا مدارهای الکترونیکی. این آسیب ها می تواند باعث شود که اسپیکر به طور ناگهانی خاموش گردد. برای تشخیص اینکه آیا اسپیکر شما به دلیل معیوب شدن قطعات داخلی خاموش می شود، آن را بررسی کنید تا ببینید آیا آسیب فیزیکی دیده است یا خیر. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که از خدمات تعمیرکار متخصص آی پی امداد جهت بررسی و رفع این مشکل استفاده کنید.

آسیب دیدگی قطعات داخلی اسپیکر

3: مشکلات نرم افزاری

به روز نبودن نرم افزار یا یک مشکل در کد نرم افزار می تواند باعث شود که اسپیکر به طور ناگهانی خاموش شود. برای رفع مشکل اسپیکر را به روز کنید و یا اسپیکر را از ویروس ها و بدافزارها محافظت نمایید. در صورتی که نتوانستید مشکل را رفع کنید، به دلیل تخصصی بودن رفع مشکل پیشنهاد می شود از خدمات تکنسین آی پی امداد بهره مند شوید.

برای تعمیر مشکل خاموشی اسپیکر با کجا تماس بگیریم؟

شما عزیزان میتوانید تعمیر مشکل خاموش شدن اسپیکر خود را به تکنسین های آی پی امداد بسپارید. آی پی امداد یکی از برترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات انواع اسپیکر و بلندگو در تهران است. تعمیرکاران مجرب و متخصص آی پی امداد در زمینه رفع مشکل از کار افتادن اسپیکر و رفع مشکلات آن به صورت کاملا تخصصی فعالیت می کنند. شما میتوانید از طریق تماس با شماره های 02158941 یا 02191093903 برای حضور تکنسین اسپیکر در محل درخواست خود را ثبت کنید. راه دیگر ارتباط با این مجموعه و درخواست حضور تعمیرکار اسپیکر در محل، مراجعه به قسمت ثبت درخواست سایت آی پی امداد می باشد.

14 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رامین 28 بهمن 1402

    سلام یه اسپیکر مکسیدر تکی دارم امروز خاموش کردیم دیگه با برق شهری روشن نمیشه ، ولی وقتی کلید.رو باطری میذاریم کار می‌کنه . گارانتی هم داره.دلیلش.و راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود، برد یا اتصالات دستگاه دچار مشکل شده است.

      پاسخ دادن
  • Mani 19 دی 1402

    بعد چند روز خاموش شد اصلاً روشن نمیشه لطفاً کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 دی 1402

      درود، برد الکترونیکی دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

      پاسخ دادن
  • علی 15 آذر 1402

    بلوتوث اسپیکر بعد از چند ثانیه غیر فعال مبشود و‌ چراغ بلوتوث خاموش میشود لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 آذر 1402

      درود، کیت الکترونیکی مربوط به بلوتوث دچار مشکل شده است که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • جوادمحمودی 29 دی 1402

        سلام اسپیکر تازه گرفتم تاروشن کنم زودخاموش میشه بابرق شهری استفاده میکنم لطفاً دلیلش رابم بگید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 29 دی 1402

          درود، باتری و برد دستگاه را بررسی کنید.

          پاسخ دادن
  • جان شکر 11 آذر 1402

    سلام یه اسپیکر hopestar مدل a50به تازگی خرید کردم با داشتن شارژ ۶۰ درصد خاموش می‌شود میخواستم علتش رو بدونم و راه حل درست کردنش را هم همینطور ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آذر 1402

      درود، مشکل مربوط به باتری یا برد دستگاه است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • اسپلانی 17 آبان 1402

    سلام من یک اسپیکر kennon دارم و داشتم آهنگ گوش میدادم که یهو خاموش شد. میشه بگید مشکل چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 آبان 1402

      درود، لازم است اتصالات، پورت ها، منبع تغذیه و برد دستگاه بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • عباس 07 آبان 1402

    ناگهان اسپیکر خاموش شد و دیگر روشن نشد. دلیل این چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آبان 1402

      درود، لازم است برد پاور، برد اصلی و منبع تغذیه دستگاه بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد