logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن تیغه غذاساز

علت نچرخیدن تیغه غذاساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن تیغه غذاساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، اگر هنگام کار با غذاساز متوجه گیر کردن تیغه آن شدید، می توانید به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید. در این مطلب ضمن بررسی علت نچرخیدن تیغه غذاساز، روش های رفع این مشکل را نیز خواهیم گفت. اگر میخواهید از زبان یک تکنسین حرفه ای دلایل نچرخیدن تیغه غذاساز را بشنوید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید. همچنین تکنسین های مجموعه ما میتوانند پاسخگوی سوالاتی که از طریق بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح می کنید، باشند. بنابراین اگر برای تعمیر غذاساز نیاز به راهنمایی داشتید، میتوانید روی کمک تکنسین های این مرکز حساب کنید.

تیغه های غذاساز از چه جنسی هستند؟

اگر تیغه های دستگاه غذاساز را از نزدیک دیده باشید، متوجه می شوید که جنس بسیار محکمی دارند و بسیار تیز هستند. تیغه های غذاساز از جنس استیل ضد زنگ می باشند و به راحتی میتوانند انواع مواد غذایی را پوره، چرخ و یا له کنند. همانطور که گفتیم، تیغه های غذاساز بسیار محکم و تیز هستند و نباید بابت شکستن یا ترک خوردگی آنها نگران باشید. تنها مشکلی که ممکن است برای تیغه های غذاساز به وجود بیاید، گیر کردن آنهاست که در ادامه دلایل به وجود آمدن این مشکل را بررسی میکنیم.

تیغه های غذاساز از چه جنسی هستند؟

6 علت نچرخیدن تیغه غذاساز + راه‌حل

در صورتی که با مشکل عدم چرخش تیغه های غذاساز خود مواجه شده اید، اولین موردی که باید بررسی کنید، سالم بودن تیغه های آن است. در صورتی که هریک از تیغه ها کاملا سالم باشند، موارد دیگری منجر به بروز این مشکل می شوند. مهم ترین دلایل نچرخیدن تیغه های غذاساز مربوط به موارد زیر می باشند:

  1. خرابی پریز برق
  2. آسیب دیدگی سوییچ غذاساز
  3. سوختن فیوز دستگاه
  4. داغ شدن موتور غذاساز
  5. سوختگی موتور غذاساز
  6. قرارگیری نادرست قطعات

6 علت نچرخیدن تیغه غذاساز + راه‌حل

اگر میخواهید بدانید چرا تیغه غذاساز نمی چرخد و برای رفع این مشکل چه باید کرد، ادامه مطلب را دنبال کنید.

  1. خرابی پریز برق

اولین ایرادی که ممکن است از چرخیدن صحیح تیغه های دستگاه غذاساز جلوگیری کند، خرابی پریز برق یا قطعی آن است. همچنین ممکن است کابل و دوشاخه دستگاه دچار خرابی شده باشند.

راه‌حل:

  • برای بررسی سالم بودن پریز برق باید اتصالات آن را بررسی کنید.
  • همچنین سیم های برق دستگاه را چک کنید.
  • بهتر است دستگاه را از برق جدا کرده و با پریز دیگر امتحان کنید.

2. خرابی سوییچ غذاساز

سوییچ دستگاه غذاساز مسئول روشن و خاموش کردن آن است و در صورتی که این قطعه دچار اختلالات فنی، پارگی و یا ساییدگی شده باشد و عملکرد درستی نداشته باشد، قطعا تیغه غذاساز نمی چرخد.

راه‌حل:

برای تشخیص مشکل خرابی سوییچ دستگاه غذاساز و رفع مشکل آن مراحل زیر را انجام دهید:

  1. غذاساز را خاموش کرده و از برق بکشید.
  2. دستگاه را برعکس کرده و پیچ های پایین آن را به کمک پیچ گوشتی باز کنید.
  3. سوییچ را پشت دستگیره یا اهرم خارجی قرار دهید.
  4. با کمک مولتی متر آن را تست کنید.
  5. در صورت خرابی باید اقدام بخ تعویض آن نمایید.

خرابی سوییچ غذاساز

3. سوختن فیوز دستگاه

فیوز قطعه ای برای محافظت از مدار دستگاه غذاساز است. در صورتی که تیغه غذاساز نمی چرخد، ممکن است به دلیل سوختن فیوز باشد. سوختگی فیوز دستگاه غذاساز معمولا به دلیل ورود جریان بیش از حد برق اتفاق بیفتد که باعث ذوب شدن آن و از بین رفتن خاصیت رسانایی آن شود.

راه‌حل:

  • اگر نچرخیدن تیغه غذاساز به دلیل سوختن فیوز باشد، تنها راه حل رفع مشکل تعویض آن است.
  • توصیه میکنیم به دلیل نیاز به باز کردن کامل غذاساز برای تعویض فیوز، از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید تا دستگاه شما آسیب جدی نبیند.

4. داغ شدن موتور غذاساز

یکی از دلایل نچرخیدن تیغه دستگاه غذاساز، مربوط به استفاده بیش از حد و داغ شدن موتور است. اگر به درستی از دستگاه غذاساز استفاده نکنید و برای مدت طولانی از آن استفاده کرده و یا مخزن آن را با حجم بالایی از مواد غذایی سفت و حجیم پر کنید، به موتور فشار وارد میشود و تیغه نمی چرخد.

راه‌حل:

  • راه حل رفع این مشکل ساده است، تنها کافی است به مدت نیم ساعت به دستگاه استراحت دهید تا به طور کامل خنک شود و در صورت استفاده مجدد به درستی از آن استفاده کنید و آن را به مدت طولانی روشن نکنید.

5. سوختن موتور غذاساز

موتور اصلی ترین قطعه درون دستگاه غذاساز است که در صورت عدم استفاده صحیح از این دستگاه، ممکن است تحت فشار قرار بگیرد و دچار سوختگی شود. سوختن موتور غذاساز یکی از رایج ترین مشکلات این نوع دستگاه ها است که منجر به مشکل در چرخیدن تیغه میشود.

سوختن موتور غذاساز

راه‌حل:

  • برای تشخیص سوختگی موتور غذاساز، نسبت به بوی شبیه به پلاستیک سوخته غافل نشوید؛ زیرا نشانه اصلی آسیب دیدن موتور و نیم سوز شدن آن بوی سوختگی است.
  • بهتر است تشخیص نیم سوز شدن موتور و یا سوختگی کامل آن را به عهده تکنسین حرفه ای بگذارید.
  • برای تعمیر موتورهای نیم سوز شده و یا تعویض موتور دستگاه خود میتوانید از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

6. قرارگیری نادرست قطعات غذاساز

با توجه به اینکه غذاساز از قطعات مختلفی تشکیل شده است و همه این قطعات را میتوان جدا کرد، اگر هرکدام از این قطعات سرجای درست خود قرار نگرفته باشند، ممکن است حین روشن کردن غذاساز باعث گیر کردن تیغه و آسیب دیدگی آن شوند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل قطعات را بررسی کنید و آنها را به درستی سر جای خود قرار دهید. در صورت عدم رفع مشکل، میتوانید با کارشناسان مرکز آی پی امداد تماس بگیرید.

برای تعمیر مشکل نچرخیدن تیغه غذاساز با کجا تماس بگیریم؟

عزیزان همراه امیدواریم پس از مطالعه این مطلب توانسته باشید مشکل نچرخیدن تیغه غذاساز را برطرف کنید، اما اگر نتوانستید راه حل زفع آن را پیدا کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا تکنسین های آی پی امداد در کنار شما هستند می توانند به سرعت ایراد دستگاه شما را تشخیص داده و آن را برطرف نمایند. از این رو در صورتی که نیاز به عیب یابی و رفع ایراد غذاساز خود دارید، می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تعمیرکاران آی پی امداد جهت تعمیر غذاساز خود و رفع مشکل نچرخیدن تیغه های آن درخواست کمک نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد