logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن غذاساز

علت خاموش شدن غذاساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن غذاساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب علت خاموش شدن غذاساز بررسی و راه حل های رفع مشکل نیز توضیح داده شده است. بنابراین اگر میخواهید بدانید چرا غذاساز در حین کار خاموش میشود، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. همچنین علاوه بر این موارد، نکات افزایش طول عمر دستگاه غذاساز را نیز به شما خواهیم گفت. چنانچه پس از مطالعه این مطلب همچنان در مورد مشکل از کار افتادن غذاساز سوالاتی داشتید، میتوانید از بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد و یا از بخش نظرات این مطلب با کارشناسان فنی در ارتباط باشید. تکنسین های آی پی امداد ضمن ارتباط موثر با مشتریان و مهارت ارتباطی بالا، با دقت به سوالات شما پاسخ می دهند و توضیحات کاملا رایگان برای تعمیر غذاساز را در اختیارتان قرار می دهند.

7 علت خاموش شدن ناگهانی غذاساز + راه‌حل

در این بخش میخواهیم 7 دلیل خاموش شدن غذاساز را توضیح دهیم و راه حل رفع هر مشکل را نیز بگوییم. اگر غذاساز در حین کار خاموش میشود، ممکن است به این دلایل باشد:

  1. خرابی موتور
  2. انتخاب دور موتور نامناسب
  3. آسیب دیدگی کلید اورلود
  4. خرابی قطعات داخلی و ایراد فنی دستگاه
  5. استفاده طولانی مدت و وارد شدن فشار زیاد به موتور و قطعات
  6. خرد کردن مواد غذایی سخت
  7. پر کردن مخزن غذاساز با حجم زیادی از مواد غذایی

7 علت خاموش شدن ناگهانی غذاساز + راه‌حل

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را به صورت کامل بررسی و توضیح خواهیم داد.

  1. خرابی موتور

موتور مهم ترین بخش هر دستگاه الکترونیکی است و خرابی آن عملکرد صحیح دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. حال اگر موتور غذاساز آسیب دیده باشد و یا فشار زیادی در اثر استفاده بیش از حد و یا استفاده غلط به آن وارد شده باشد، ممکن است بخش ایمنی غذاساز فعال شود و دستگاه را خاموش کند تا از آسیب دیدگی بیشتر آن جلوگیری گردد.

خرابی موتور

راه‌حل:

  • قطعا تعمیر موتور غذاساز کاری نیست که همه افراد بتوانند انجام دهند؛ زیرا باید توسط متخصص و تکنسین ماهر انجام شود. اما نشانه هایی وجود دارد که میتوانید متوجه شوید موتور غذاساز آسیب دیده است یا خیر.
  • اگر حین روشن بودن غذاساز متوجه بوی سوختگی و یا جرقه زدن موتور شدید، باید بلافاصله دستگاه را خاموش کنید، در غیر این صورت ممکن است موتور غذاساز بسوزد.
  • تعمیر و یا تعویض موتور غذاساز باید توسط کارشناس فنی متخصص و با تجربه انجام شود. بدون شک تکنسین های مجموعه آی پی امداد بهترین افرادی هستند که میتوانید برای تعمیر دستگاه غذاساز از آنها کمک بگیرید.
  1. انتخاب دور موتور نامناسب

اگر دور موتور غذاساز را به درستی انتخاب نکنید، این احتمال وجود دارد که به دلیل افزایش دمای موتور و یا وارد شدن فشار بیش از حد به آن، سیستم حفاظت ایمنی آن فعال شده و دستگاه را خاموش کند. بنابراین ممکن است تصور کنید غذاساز خراب شده است.

انتخاب دور موتور نامناسب غذاساز

راه‌حل:

  • تنها راه حل رفع این مشکل، این است که متناسب با حجم مواد غذایی درون مخزن غذاساز و زمان تقریبی خرد شدن آنها، دور موتور مناسب غذاساز را انتخاب کنید.
  • اگر به دلیل انتخاب دور نامناسب موتور غذاساز دستگاه خاموش شده است، بهتر است ابتدا آن را خاموش کنید تا استراحت کند.
  • همچنین بررسی کنید که مواد غذایی پیچیده شده به دور تیغه ساز مانع حرکت آن نشده باشند.
  1. آسیب دیدگی کلید اورلود

اگر عادت دارید هنگام استفاده از غذاساز، مخزن آن را خیلی پر کنید و یا در تمیز کردن صحیح آن اهمال کاری می کنید، احتمالا باعث آسیب به کلید اورلود شده اید. اورلود غذاساز یک کلید محافظتی است که اگر خراب شود، غذاساز خاموش میشود و کار نمی کند.

راه‌حل:

  • رفع مشکل خرابی کلید اورلود غذاساز تنها باید توسط تکنسین حرفه ای انجام شود؛ زیرا این کلید نقش مهمی در عملکرد دستگاه ایفا می کند.
  • تعمیر غذاساز در تخصص تکنسین های آی پی امداد است که سال هاست در زمینه تعمیر لوازم برقی آشپزخانه فعالیت می کنند.
  1. خرابی قطعات داخلی و ایراد فنی دستگاه

گاهی آسیب دیدگی قطعات داخلی و ایراد فنی علت خاموش شدن غذاساز می باشد. بنابراین باید عیب یابی و رفع این مشکل توسط افراد متخصص انجام شود.

خرابی قطعات داخلی و ایراد فنی دستگاه

راه‌حل:

  • تشخیص اینکه خرابی کدام قطعه باعث خاموش شدن ناگهانی غذاساز شده است، بر عهده تکنسین حرفه ای است.
  • بنابراین بهتر است برای حل این مشکلات از تکنسین حرفه ای مانند متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. استفاده طولانی مدت و وارد شدن فشار زیاد به موتور و قطعات

روشن بودن غذاساز برای طولانی مدت یکی از اصلی ترین دلایل آسیب دیدن آن است. اگر زمان زیادی را به طور مداوم از غذاساز استفاده کنید، ممکن است موتور آن داغ شود. سپس به دلیل داغ شدن ترموستات، سوییچ حرارتی آن فعال شود و برای حفاظت از آن غذاساز خاموش گردد.

راه‌حل:

  • اگر استفاده از غذاساز برای طولانی مدت، دلیل خاموش شدن آن باشد، باید به آن استراحت دهید تا موتور و ترموستات خنک شوند و بتوانید مجددا از آن استفاده کنید.
  • به نظر می رسد 30 دقیقه یا بیشتر زمان مناسبی برای استراحت غذاساز باشد.
  1. خرد کردن مواد غذایی سخت

اگرچه غذاساز توانایی خرد کردن انواع مواد غذایی را دارد، اما برخی از مواد غذایی بسیار سفت هستند و ریختن آنها درون مخزن غذاساز باعث وارد شدن فشار بیش از حد به تیغه و موتور میشود. بنابراین بخش امنیتی دستگاه فعال شده و آن را خاموش می کند و شما تصور می کنید غذاساز خراب شده است.

خرد کردن مواد غذایی سخت

راه‌حل:

  • در وهله اول توصیه میشود مواد غذایی خیلی سفت را با غذاساز خرد نکنید. اما در صورتی که ناچار به استفاده از مواد غذایی سفت با غذاساز هستید، بهتر است ابتدا توان دستگاه را در نظر بگیرید و سپس مواد غذایی سخت را با دست یا چاقو کاملا له و یا اندکی خرد کنید تا به دستگاه فشار وارد نشود.
  • چنانچه دستگاه غذاساز خاموش شده باشد، بهتر است آن را از برق بکشید و پس از چند دقیقه استراحت مجددا روشن کنید.
  1. پر کردن مخزن غذاساز با حجم زیادی از مواد غذایی

در طول این مطلب بارها گفته شد که نباید برای خرد کردن حجم بالایی از مواد غذایی از غذاساز استفاده کنید؛ زیرا موتور و پره های آن به شدت آسیب می بیند و دستگاه برای محافظت از قطعات خاموش میشود.

پر کردن مخزن غذاساز با حجم زیادی از مواد غذایی

راه‌حل:

  • ساده ترین روش حل این مشکل، به اندازه پر کردن مخزن غذاساز است.

هنگام استفاده از غذاساز چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر میخواهید دستگاه غذاساز طول عمر بالایی داشته باشد، بهتر است نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را به خاطر بسپارید:

  • قبل از باز کردن و لمس درب غذاساز، پس از خرد کردن مواد غذایی یا زمانی که دستگاه روشن است، بهتر است دستتان را به خوبی خشک کنید. هرگز نباید با دست خیس این کار را انجام دهید.
  • برای محافظت از تیغه ها و موتور غذاساز، هرگز مواد غذایی که بافت سفتی دارند را خرد نکنید.
  • برای استفاده از غذاساز بهتر است با دکمه انتخاب سرعت، چند ثانیه یکبار یک پالس یزنید تا علاوه بر کنترل خرد کردن مواد غذایی، به تیغه و موتور فشار وارد نشود.
  • برای زیر و رو کردن و یا هم زدن مواد غذایی درون مخزن غذاساز، هرگز با استفاده از ابزار نوک تیز مانند چاقو این کار را نکنید. لیسک ها یا کفگیرهای سیلیکونی بهترین گزینه است.
  • دستگاه غذاساز را به مدت طولانی روشن نگذارید.
  • پس از اتمام کار غذاساز آن را خاموش کنید و از برق بکشید. سپس قطعات آن را خارج کرده و به خوبی بشویید.

برای تعمیر مشکل خاموش شدن غذاساز با کجا تماس بگیرم؟

در این مقاله به بررسی 10 دلیل و راه حل های رفع مشکل خاموش شدن غذاساز برا شما پرداختیم. همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، شما عزیزان میتوانید تعمیر دستگاه غذاساز خود را به تکنسین های حرفه ای آی پی امداد بسپارید. بدون شک تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا در سریع ترین زمان ممکن دستگاه شما را عیب یابی و تعمیر کنند. شما عزیزانی که در استان تهران ساکن هستید، میتوانید از طریق مراجعه به قسمت ثبت درخواست در سایت آی پی امداد و یا تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 درخواست تعمیرات غذاساز خود را ثبت کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد