logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن دستگاه کپی

علت صدا دادن دستگاه کپی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن دستگاه کپی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که تجربه استفاده از دستگاه کپی را دارند، گاهی با سر و صدای زیاد دستگاه مواجه می‌شوند. علت صدا دادن دستگاه کپی به عوامل متعددی بستگی دارد. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ دلایل سر و صدای دستگاه کپی خواهیم گفت. با راهکارهایی که ارائه می‌دهیم، شخصاً می‌توانید این مشکل را رفع کنید. اگر سوالی در زمینه مشکل صدا دادن دستگاه کپی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

6 علت صدا دادن دستگاه کپی

تصور کنید که در حال استفاده از دستگاه کپی هستید و ناگهان متوجه صداهای عجیبی از دستگاه می‌شوید. مهم‌ترین سوالی که در ذهن شما شکل می‌گیرد، این است که صداهای مربوطه از کجاست و چه دلیلی دارد؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توان به 6 دلیل زیر اشاره کرد:

  1. تمام شدن جوهر کارتریج یا تونر
  2. برخورد مگنت با بلید
  3. خرابی پیکاپ یا کاغذ کش
  4. فرسودگی چرخ دنده‌ها
  5. از کار افتادگی دستگاه کپی
  6. اشکال در فیوزینگ دستگاه

6 علت صدا دادن دستگاه کپی

چرا دستگاه کپی صدا می دهد؟

در ادامه هریک از دلایل عنوان شده را به شرح مفصل بررسی کرده و راه‌حل‌هایی برای رفع این قبیل از مشکلات ارائه می‌دهیم. بدون شک پس از مطالعه این قسمت می‌توانید سر و صدای بیش از حد دستگاه کپی را رفع کرده و با آسودگی خاطر از آن استفاده کنید.

  1. تمام شدن جوهر کارتریج یا تونر

دستگاه‌های کپی را به‌ صورت کلی می‌توان به دو مدل لیزی و جوهر افشان تقسیم‌بندی کرد و جوهر کارتریج و پودر تونر از جمله ضروری‌ترین مواد برای راه‌اندازی و استفاده از این دستگاه‌ها است. تمام شدن این ماده ممکن است سرو صدایی را در دستگاه کپی ایجاد کند. کارتریج به مخزن مخصوص نگهداری پودر تونر یا جوهر کارتریج گفته می‌شود. زمانی که این جوهر یا پودر تمام می‌شود، شاهد صداهایی از دستگاه کپی خواهید بود. البته برای اینکه مطمئن شویم علت صدا دادن دستگاه کپی، به اتمام رسیدن جوهر یا تونر است، باید به سایر علائم نیز دقت کنیم. یکی از نشانه‌های این مشکل، چاپ بی‌کیفیت و کم‌رنگ است. در نتیجه اگر به همراه صدای زیاد دستگاه کپی، کیفیت و کارایی دستگاه نیز پایین آمده باشد، حتماً تونر یا جوهر دستگاه تمام شده است.

تمام شدن جوهر کارتریج یا تونر

راه‌حل:

  • اگر به اندازه کافی از مهارت‌های فنی سر در می‌آورید، برای خرید کارتریج یا پودر تونر متناسب با برند و مدل دستگاه کپی خود اقدام کرده و با رعایت جوانب اطمینان جوهر کارتریج را تعویض کنید.
  • چنانچه جزء افرادی هستید که مدت زمان طولانی از خریدن دستگاه کپی شما نمی‌گذرد، حتماً از افراد متخصص و حرفه‌ای برای تعویض جوهر کارتریج کمک بگیرید. ضمن تعویض جوهر می‌توانید از این افراد بخواهید که عملکرد کلی دستگاه را بررسی کنند.
  1. برخورد مگنت با بلید

مگنت و بلید دو قطعه اصلی و مهم در دستگاه کپی محسوب می‌شوند. اگر هر کدام از این قطعات دچار خرابی و فرسودگی شوند، شاهد سر و صدای بیش از حد از دستگاه کپی خواهید بود. از آنجایی‌ که مگنت با خاصیت مغناطیسی خود، پودر تونر یا جوهر را به درام منتقل کرده و درام پودر گرفته شده را روی برگه پخش می‌کند، خرابی مگنت دردسرهایی را به همراه دارد. پس از اینکه مگنت وظیفه خود را به خوبی اجرا کرد، نوبت بلید می‌رسد تا جوهر یا پودر تونر اضافی را بگیرد.  چنانچه بلید دچار اختلال شود، درام نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته و عملکرد آن مختل می‌شود. به واسطه بروز این مشکل شاهد علت صدا دادن دستگاه کپی خواهید بود.

برخورد مگنت با بلید

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که در صورت شنیدن صداهای عجیب و غریب از دستگاه کپی، فوراً با نمایندگی دستگاه یا تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.
  • با معاینه فنی دستگاه مشخص می‌شود که آیا بلید، درام و مگنت عملکرد درستی دارند یا نه. در صورت بروز مشکل تعمیرکار متخصص قطعات فرسوده را تعمیر یا تعویض کرده و مشکل سر و صدای دستگاه کپی نیز رفع می‌شود.
  1. خرابی پیکاپ یا کاغذ کش

از دیگر علل صدا دادن دستگاه کپی می‌توان به خرابی کاغذ کش یا پیکاپ دستگاه اشاره کرد. ناگفته نماند که عیب‌یابی این مشکل بسیار آسان است؛ زیرا علاوه بر سر و صدا شاهد مشکلات و اختلال‌هایی در عملکرد دستگاه کپی هستید. پیکاپ دستگاه کپی از سه قسمت متفاوت تشکیل شده که وظیفه هر بخش منحصربه‌فرد است. بخش ورودی موظف است که کاغذ را به درون بکشد، بخش وسطی وظیفه رد و بدل کردن کاغذ را به عهده داشته و بخش خروجی نیز کاغذ کپی شده را خارج می‌کند. با خرابی هر کدام از قسمت‌های نامبرده عملکرد دستگاه مختل شده و صداهای عجیبی به گوش می‌رسد.

خرابی پیکاپ یا کاغذ کش

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم سالانه یک بار برای سرویس کاری و بررسی عملکرد دستگاه کپی توسط افراد ماهر اقدام کنید؛ زیرا این افراد کلیۀ قطعات را بررسی کرده و اگر ایراد احتمالی در دستگاه باشد، برای رفع آن اقدام می‌کنند. تعمیر قطعه پیکاپ یا کاغذ کش نیازمند مهارت بوده و شخصاً نمی‌نوانید این مشکل را حل کنید.
  1. فرسودگی چرخ دنده‌های دستگاه کپی

چندین سال از زمان خرید دستگاه کپی شما می‌گذرد؟ بدون شک پس از چندین سال استفاده از دستگاه کپی، شاهد فرسودگی و خرابی چرخ دنده‌ها خواهید بود. این مشکل سر و صدای غیرطبیعی را به همراه دارد. هر وسیله و ابزاری نیازمند مراقبت و توجه بوده و دستگاه کپی نیز به روغن کاری و سرویس نیاز دارد. علت صدا دادن دستگاه کپی در اکثر مواقع بی فرسودگی چرخ دنده‌ها مربوط است.

راه‌حل:

  • بهترین و آسان‌ترین راه‌حل برای رفع این مشکل روغن کاری دستگاه کپی و چرخ‌ دنده‌ها است. در واقع با روغن کاری از فرسودگی چرخ دنده‌ها جلوگیری کرده و منجر به افزایش طول عمر آنها می‌شوید.
  • اگر دیر به دیر عمل روغن کاری انجام شود، شاهد خرابی چرخ دنده‌ها خواهید بود و در این شرایط دیگر تعمیر کارساز نبوده و باید برای تعویض آن اقدام کنید.
  1. از کار افتادگی دستگاه کپی

در برخی مواقع سر و صدای دستگاه کپی به گونه‌ای است که دستگاه کار نکرده و نمی‌تواند کار شما را راه بیندازد. در این شرایط تشخیص علت اینکه کدام قسمت دستگاه خراب شده، دشوار بوده و در واقع دستگاه از کار افتاده است.

راه‌حل:

  • معاینه فنی دستگاه کپی در این شرایط معقولانه‌ترین تصمیم و اقدام است. توصیه می‌کنیم این کار را به افراد متخصص بسپارید. متخصصین آی پی امداد، آماده ارائه خدمات به شما بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن علت از کار افتادگی دستگاه کپی را تشخیص داده و قطعات دستگاه را تعمیر می‌کنند.
  1. اشکال در فیوزینگ دستگاه

مشکل در فیوزینگ نیز ایجاد سر و صدا در عملکرد دستگاه را به دنبال دارد. در نتیجه توجه به اینکه سر و صدای تولید شده از کدام قسمت دستگاه به گوش می‌رسد، حائز اهمیت است. اشکال در فیوزینگ دستگاه نیز ارتباط مستقیمی با چرخ دنده‌ها و غلتک‌های موجود در دستگاه دارد.

اشکال در فیوزینگ دستگاه

راه‌حل:

  • بررسی این مسئله که آیا فیوزینگ، غلتک‌ها یا چرخ‌ دنده فرسوده شده، باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود.
  • در برخی مواقع مشکل با یک روغن کاری ساده رفع می‌شود.
  • نکته مهمی که وجود دارد، توجه به صداهایی است که از دستگاه کپی شنیده می‌شود؛ زیرا بی‌توجهی به این موارد ممکن است غیرقابل جبران باشد.

برای تعمیر مشکل صدا دادن دستگاه کپی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت صدا دادن دستگاه کپی گفتیم. با توجه‌ به مطالب عنوان شده شخصاً می‌توانید مشکل دستگاه کپی را عیب‌یابی کنید. البته ناگفته نماند که در برخی مواقع تشخیص علت دشوار بوده و تنها توسط تکنسین‌های متخصص امکان‌پذیر است. در شرایط مشابه می‌توانید از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید. به این منظور کافی است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیر دستگاه کپی را ثبت کنید. علاوه بر تماس تلفنی امکان ثبت درخواست از طریق سایت آی پی امداد نیز وجود دارد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد