logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی به چندین موضوع بستگی دارد که برای شرح کامل آن ها، در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به زمان معمولی برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟ و دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

خلاصه ای از دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

کاربران گرامی مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی را مطرح کرده ایم.

زمان معمولی برای شستشو ظروف در ظرفشویی
  • حدود 2 تا 3 ساعت
دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی
  • کم بودن فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی
  • گرم نبودن آب یا عدم اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی
  • خرابی سنسورها
  • مسدود شدن فیلترهای ماشین ظرفشویی
  • خرابی ترموستات
  • وجود رسوب در داخل ماشین ظرفشویی
  • مشکل در المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی
  • خرابی عایق

زمان معمولی برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟

قبل از اینکه مشکل طولانی بودن زمان شستن ظرف در ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم، بهتر است در مورد اینکه چگونه باید بفهمیم زمان شستشوی ماشین معمولی است یا طولانی است، صحبت کنیم؟ در این مورد باید توجه داشته باشید که ماشین های ظرفشویی مختلف زمان شستشوی متفاوتی دارند و نحوه شستشو در این زمان تاثیر دارد. برای اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و ببینید که زمان شستشوی معمولی در حالت های مختلف چقدر است.

زمان معمولی برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی چقدر است؟

اما به طور کلی اگر ماشین ظرفشویی شما دارای خشک کن باشد، حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا ظروف شسته و خشک شوند و اگر خشک کن نباشد، مدت زمان شستشو کمی کمتر می شود. پس توصیه می کنیم بررسی کنید و ببینید آیا زمان شستشوی ماشین ظرفشویی طبیعی است یا خیر و اگر طولانی است بهتر است ادامه این مقاله را بخوانید تا دلایل این موضوع را بدانید و سریع آن را برطرف کنید.

8دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

  1. کم بودن فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی
  2. گرم نبودن آب یا عدم اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی
  3. خرابی سنسورهای ظرفشویی
  4. مسدود شدن فیلترهای ماشین ظرفشویی
  5. خرابی ترموستات ظرفشویی
  6. وجود رسوب در داخل ماشین ظرفشویی
  7. مشکل در المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی
  8. خرابی عایق ظرفشویی

کم بودن فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی

به طور کلی فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی باید بین 20 تا 120 پاسکال باشد. اگر فشار آب در ماشین کمتر از 20 پاسکال باشد، فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی بیشتر طول می کشد. همچنین اگر فشار آب زیر 20 پاسکال باشد، منبع آب آسیب دیده و در نتیجه از بسته شدن آب جلوگیری می کند. در این صورت باید از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید تا فشار آب دستگاه را بررسی کند تا بتواند مشکل دستگاه شما را برطرف کند.

کم بودن فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی

گرم نبودن آب یا عدم اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی

اگر آب ورودی به ماشین ظرفشویی دمای مناسبی نداشته باشد شستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بیشتر طول می کشد و این به این دلیل است که ماشین ظرفشویی برای شستشوی صحیح همه ظروف به آب گرم نیاز دارد.

گرم نبودن آب یا عدم اتصال آب گرم به ماشین ظرفشویی

دمای آب مورد نیاز برای ماشین ظرفشویی باید بین 120 تا 150 درجه فارنهایت باشد. ماشین ظرفشویی های مدرن و پیشرفته دما را تشخیص می دهند و ماشین ظرفشویی تا رسیدن به دمای مورد نظر شروع به شستشو نمی کند و صبر می کند تا دما به مقدار تعیین شده برسد. به عنوان مثال، هنگامی که المنت حرارتی کار می کند، آب در یک دقیقه یک درجه گرم می شود.

خرابی سنسورها از علت شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

وجود هرگونه عیب در سنسور ماشین ظرفشویی می تواند یکی از دلایل شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی باشد. اگر ماشین ظرفشویی شما دارای سنسور اتوماتیک است، رسوب مواد معدنی و مواد غذایی روی این سنسور می تواند فرآیند شستشو را در ماشین طولانی تر کند. برای رفع این مشکل بهتر است وقتی ماشین خالی است، مواد شوینده را داخل آن بریزید و سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

مسدود شدن فیلترهای ماشین ظرفشویی

اگر فیلتر ماشین ظرفشویی با مواد غذایی یا رسوب بسته شود، تمیز کردن ماشین ظرفشویی بیشتر طول خواهد کشید.

  • برای حل این مشکل، کافی است که فیلترها را تمیز کنید تا آب به راحتی جاری شود.
  • علاوه بر این، آسیب به فیلتر علاوه بر طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.
  • در این حالت، فیلترهای ماشین ظرفشویی باید جایگزین شوند.

مسدود شدن فیلترهای ماشین ظرفشویی

خرابی ترموستات از دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

ترموستات ماشین ظرفشویی وظیفه نظارت و تنظیم دمای آب در ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. در حقیقت، هنگامی که دمای آب موجود در ماشین ظرفشویی به سطح مناسب می رسد، ترموستات دمای آب را متوقف می کند و چرخه شستشو را فرمان می دهد. به همین دلیل، اگر این قطعه معیوب باشد، چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی شروع نمی شود یا حتی ظروف موجود در دستگاه را بشویید.

خرابی ترموستات از دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

وجود رسوب در داخل ماشین ظرفشویی

استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی می تواند رسوبات داخل دستگاه و قسمتهای حساس آن را جمع کند. در حقیقت، تجمع رسوبات بر روی مؤلفه هایی مانند فیلترها، تیغه های محرک، عناصر، سلاح های اسپری، عروق و سنسورهای شستشو باعث کاهش جریان آب می شود و در نتیجه ماشین ظرفشویی شما را کند می کند. برای حل این مشکل، بهتر است بسته به میزان استفاده از ماشین ظرفشویی و تعداد بار در ماه، به طور متوسط هر 6 ماه یکبار رسوب گیری کنید.

وجود رسوب در داخل ماشین ظرفشویی

مشکل در المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی

المنت حرارتی وظیفه گرم کردن آب در ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. بنابراین، اگر این قطعه از بین برود و آب ورودی به اندازه کافی گرم نشود، چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی شروع نمی شود. به همین دلیل یکی از دلایل شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی عنصر گرمایش دستگاه است و آب ورودی گرم نیست.

مشکل در المنت حرارتی در ماشین ظرفشویی

خرابی عایق از دلیل شستشوی طولانی ماشین ظرفشویی

وظیفه اصلی عایق ماشین ظرفشویی حفظ گرما در دستگاه است. اگر این عایق ها آسیب ببینند، دمای آب به طور مداوم کاهش می یابد و مجدداً گرم می شود و باعث عملکرد دستگاه می شود. برای رفع این مشکل، صفحه جلو و عقب را باز کرده و در صورت آسیب دیدگی عایق را جایگزین کنید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سارا علیرضا 25 بهمن 1402

    با سلام، مدتی است که ماشین ظرفشویی بکو بر اساس تایمی که تنظیم می‌شود و نشان میدهد، کار نمیکند. یعنی یا زمان کوتاهتر یا طولانی‌تر. ایراد از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 بهمن 1402

      درود، مشکل مربوط به روند آبگیری یا تخلیه دستگاه می باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد