logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت دود کردن توستر

علت دود کردن توستر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت دود کردن توستر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی اگر میخواهید دلایل خروج دود از آون توستر و توستر نان را بدانید، این مطلب از آی پی امداد را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله تخصصی با تکیه بر دانش فنی متخصصین آی پی امداد، قصد داریم علت دود کردن توستر را بررسی و راه حل های رفع این مشکل را عنوان کنیم. تکنسین های این مجموعه با دانشی که در طی چندین برای رفع مشکل دستگاه های برقی کسب کرده اند، بهترین راهنمای شما خواهند بود. اگر احساس می کنید برای حل مشکل دود کردن توستر نیاز به راهنمایی دارید، میتوانید از کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید؛ متخصصین کارآزموده مجموعه ما پاسخگوی سوالاتی که در بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح می کنید، هستند.

چرا آون توستر دود می کند؟ 4 علت + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج دستگاه آون توستر، خروج دود و بوی بد سوختگی از آن است که در ادامه دلایل بروز این مشکل را ذکر کرده ایم:

  1. اولین استفاده از دستگاه
  2. عدم استفاده طولانی مدت و وجود گرد و غبار
  3. سوختن ذرات مواد غذایی مانده
  4. سوختن روغن استفاده شده برای روان شدن حرکت جوجه گردان

چرا آون توستر دود می کند؟ 4 علت + راه‌حل

در ادامه هریک از این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. اولین استفاده از دستگاه

احتمالا اگر به تازگی دستگاه آون توستر را خریداری کرده اید. بنابراین در اولین استفاده متوجه خروج دود و بوی نامطبوع آن شدید، نگران شده و تصور کرده اید که دستگاه شما آسیب دیده است. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا قطعات داخلی دستگاه و رنگ های به کار رفته در آن برای اولین بار در معرض دمای بالا قرار گرفته اند و کاملا طبیعی است که دود و بوی نامطبوع داشته باشند. در اولین بار و دومین بار این اتفاق طبیعی است و جای نگرانی نیست. اما اگر این اتفاق تکرار شود، نشانه اختلال در عملکرد دستگاه است و باید هرچه سریع تر توسط تکنسین متخصص بررسی شود.

  1. عدم استفاده طولانی مدت و تجمع گرد و غبار

اگر از آخرین باری که از آون توستر استفاده کرده اید مدت زیادی گذشته است، احتمال اینکه گرد و غبار زیادی روی آن تجمع پیدا کرده باشد، بوده و به همین دلیل است که هنگام روشن کردن آن بوی نامطوبع و یا دود از آن خارج میشود؛ زیرا این ذرات گرد و غبار در معرض حرارت بالا قرار گرفته و می سوزند.

  • توصیه می کنیم در صورتی که مرتبا از آون توستر استفاده نمی کنید، آن را رها نکنید و به صورت دوره ای آن را تمیز کرده و گرد و غبار آن را بزدایید.
  1. سوختن ذرات مواد غذایی مانده

یکی از دلایل اصلی دود کردن آون توستر مربوط به سوختن ذرات باقی مانده مواد غذایی است که روی المنت یا سینی می ریزند و در استفاده های بعدی میسوزند و دود می کنند و بوی نامطبوعی نیز از دستگاه به مشام می رسد.

سوختن ذرات مواد غذایی مانده

  • راه حل رفع مشکل دود کردن آون توستر این است که پس از هر بار استفاده آن را تمیز کنید.
  1. سوختن روغن استفاده شده برای روان شدن حرکت جوجه گردان

اگر برای حرکت روان تر جوجه گردان از روغن استفاده کرده باشید، ممکن است این روغن پس از قرار گرفتن در معرض حرارت ذوب شده و بوی بد و همچنین دود زیادی منتشر کند.

  • برای رفع مشکل دود کردن توستر بهتر است روغن های اضافه را تمیز کنید.

علت دود کردن توستر نان + راه‌حل

اگر هنگام استفاده از توستر و تست کردن نان متوجه خروج دود از دستگاه شدید و این مسئله باعث نگرانی شما شده است، بهتر است دلایل آن را بدانید.

  1. نان به المنت ها چسبیده و در حال سوختن است
  2. نان ریخته شده در سینی دستگاه میسوزد و دود می کند
  3. نان میسوزد و دود می کند

علت دود کردن توستر نان + راه‌حل

در ادامه به بررسی موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

  1. نان به المنت ها چسبیده و در حال سوختن است

دلیل اصلی دود کردن توستر مربوط به چسبیدن نان ها به المنت هاست. المنت ها به شدت داغ هستند و برخورد نان با آنها باعث سوختگی و دود کردن آنها می شود.

  • برای رفع این مشکل بهتر است دستگاه را خاموش کنید تا المنت ها کاملا خنک شوند. سپس با آرامی تکه نان را از المنت جدا کنید.
  • اگر قبل از خنک شدن المنت ها اقدام به تمیز کردن آنها کنید، به احتمال زیاد دستتان میسوزد و المنت ها نیز آسیب می بینند.
  1. نان ریخته شده در سینی دستگاه میسوزد و دود می کند

اگر سینی توستر را خالی نکنید و خرده های نان در آن انباشته شوند، در استفاده های بعدی از توستر این خرده نان ها بر اثر حرارت المنت میسوزند و دود ایجاد می کنند.

  • تنها کاری که باید انجام دهید خالی کردن سینی و تمیز کردن آن پس از هربار استفاده از توستر است.
  1. نان میسوزد و دود می کند

اگر تایم طولانی را برای تست کردن نان ها انتخاب کنید، ممکن است سوختن نان باعث دود کردن آن شود.

نان میسوزد و دود می کند

  • بهتر است بر اساس ضخامت نان، مدت زمان تست شدن آن ها را در نظر بگیرید.

روش های جلوگیری از دود کردن توستر

برای اینکه بتوانید مانع از دود کردن توستر خود شوید، لازم است برخی نکات را در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • اگر به طور مداوم از توستر استفاده می کنید، بهتر است یک هفته یکبار آن را به خوبی تمیز کنید.
  • اگر گاهی از آون توستر استفاده می کنید، بهتر است ماهیانه یک روز را به تمیز کردن این دستگاه اختصاص دهید.
  • چنانچه روغن کاری دستگاه را به تازگی انجام داده اید، بهتر است قبل از روشن کردن آن روغن های اضافه اطراف آن را تمیز کنید.
  • بهترین روش برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی توستر و آون توستر کشیدن کاورهای مخصوص روی این دستگاه هاست.

برای حل مشکل دود کردن آون توستر و توستر با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین عزیز آی پی امداد امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد نگرانی شما بابت مشکل دود کردن توستر را برطرف کرده باشد و توانسته باشید این مشکل را بررسی و برطرف کنید. اما در صورتی که رفع مشکل توستر از نظر شما نیاز به دانش فنی دارد و تصمیم دارید حل این آن را به تکنسین کاربلد بسپارید، باید بگوییم که تصمیم بسیار درستی گرفته اید. با توجه به نقش پر رنگ آون توستر و توستر در آشپزخانه، بهتر است تعمیر آن را به افرادی بسپارید که در این زمینه متخصص هستند. اگر به دنبال برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات تعمیر دستگاه های برقی آشپزخانه هستید، میتوانید مجموعه آی پی امداد را انتخاب کنید. تنها کافی است با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد