logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت اسکن نکردن اسکنر

علت اسکن نکردن اسکنر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت اسکن نکردن اسکنر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دستگاه اسکنر یکی از ابزارهای اداری است که در ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک استفاده می‌شود تا اسناد کاغذی را به اسناد دیجیتال درون کامپیوتر تبدیل کند. اسکنرها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند و هریک از این قطعات در صورت معیوب شدن، می‌تواند باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه اسکنر شود. گاهی ممکن است پس از استفاده زیاد، اسکنرها قادر به اسکن برگه‌ها نباشند. در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت اسکن نکردن اسکنر و راه‌حل‌های رفع این مشکل می‌پردازیم. بعد از خواندن این مطلب، اگر همچنان در رابطه با اسکن نکردن اسکنر خود سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌ و‌ پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما در کوتاه‌ترین زمان، راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

3 علت رایج اسکن نکردن اسکنر

دلایل مختلفی می‌تواند باعث مشکل در عملکرد اسکنر شود که تشخیص آن‌ها نیاز به افراد متخصص در این زمینه دارد. اگر شما نیز با مشکل اسکن نکردن اسکنر خود مواجه شده‌اید، لازم است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. برخی از مهم‌ترین دلایل اسکن نکردن اسکنر عبارتند از:

  1. عدم شناسایی اسکنر در ویندوز
  2. قدیمی بودن ویندوز
  3. معیوب بودن فایل‌های سیستم

3 علت رایج اسکن نکردن اسکنر

چرا دستگاه اسکنر اسکن نمی کند؟

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از علت‌های اسکن نکردن اسکنر به همراه راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم.

  1. عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

برای استفاده از اسکنر در ویندوز، باید ویندوز دستگاه را شناسایی کند تا بتواند به اسکن کردن برگه‌ها بپردازد، اما در برخی مواقع ممکن است ویندوز اسکنر را شناسایی نکند و این باعث ایجاد مشکلات متعددی می‌شود.

  • راه‌حل: برای رفع این مشکل، به شما پیشنهاد می‌دهیم دستگاه را راه‌اندازی مجدد کنید.
  • برای این کار، دستگاه را خاموش و روشن کنید و این اقدام را روی رایانه‌تان نیز انجام دهید.
  • سپس از اتصالات اطمینان حاصل کنید. با انجام این اقدام ممکن است ویندوز، دستگاه را شناسایی کند و دستگاه بتواند برگه‌ها را به‌خوبی اسکن کند.

عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

  1. قدیمی بودن ویندوز

علت اسکن نکردن اسکنر می‌تواند قدیمی بودن ویندوز باشد. در این صورت، اسکنر ممکن است با نسخه قدیمی ویندوز سازگاری نداشته باشد.

  • راه‌حل: برای حل این مشکل، باید اقدام به به‌روزرسانی ویندوز کنید.
  • از طریق تنظیمات ویندوز، به بخش به‌روزرسانی بروید و نسخه جدید ویندوز را نصب کنید. با این اقدامات می‌توانید، مشکل اسکنر را حل کنید.

قدیمی بودن ویندوز

  1. معیوب بودن فایل‌های سیستم

از دیگر دلایل اسکن نکردن اسکنر می‌توان به معیوب بودن فایل‌های سیستم اشاره کرد. وجود فایل‌های سیستمی خراب یا معیوب باعث مشکلات عملکردی در سیستم می‌شود که در نهایت ممکن است باعث اسکن نکردن اسکنر و عدم شناسایی اسکنر توسط سیستم شود.

  • راه‌حل: شما می‌توانید با استفاده از ابزارها و سرویس‌های مختلف، مانند سرویس پرینتر یا سرویس اسکنر، به تعمیر فایل‌های معیوب سیستم عامل بپردازید و مجدداً از اسکنر خود استفاده کنید.
  • در اکثر موارد، با انجام تعمیر فایل‌های سیستم، می‌توان مشکل عدم اسکن کردن اسکنر را برطرف کرد.

برای تعمیر مشکل اسکن نکردن اسکنر با کجا تماس بگیریم؟

مشکل اسکن نکردن اسکنر می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و حل این مشکل نیاز به تخصص دارد. در صورتی که با مشکل اسکن نکردن دستگاه اسکنر خود مواجه شدید، توصیه می‌کنیم از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب در زمینه تعمیر و خدمات اسکنر، آماده است تا به شما کمک کند. این تیم قادر است به سرعت علت اسکن نکردن اسکنر شما را تشخیص داده و آن را برطرف کند. کافی است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید و یا از طریق سایت این مموعه درخواست خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

  1. چه عواملی می‌توانند باعث اسکن نکردن اسکنر شوند؟

عواملی مانند عدم شناسایی اسکنر در ویندوز، قدیمی بودن ویندوز و همچنین معیوب بودن فایل‌های سیستم می‌توانند موجب اسکن نکردن اسکنر شوند.

  1. چگونه می‌توانم مشکل اسکن نکردن اسکنر را برطرف کنم؟

ابتدا می‌توانید دستگاه را راه‌اندازی مجدد کنید و اتصالات را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، بهتر است از خدمات تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

  1.   آیا می‌توانم خودم عیب‌یابی اسکنر را انجام دهم؟ 

توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن دانش فنی لازم، به تشخیص عیب‌یابی اسکنر نپردازید. این کار نیاز به تخصص و دانش فنی دارد و بهتر است از کارشناسان حرفه‌ای آی پی امداد کمک بگیرید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست