logo logo نمایندگی تعمیرات هیمالیا با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی یخچال هیمالیا

راهنمای فارسی یخچال هیمالیا
راهنمای فارسی یخچال هیمالیا
زمان مطالعه: 10 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی یخچال هیمالیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله راهنمای فارسی یخچال هیمالیا در اتصال، راه‌اندازی و… عنوان می‌شود. کارخانه تولید یخچال فریزر هیمالیا با تجربه در زمینه تولید محصولات سرمایشی توانسته راحتی و آرامش خاطر را در خانه یا محل کار در اختیار افراد بسیاری قرار داده و در کنار آن موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه‌ها و ارائه فناوری پیشرفته شود. شما به کمک این مقاله از آی پی امداد قادر خواهید بود با نحوه نصب یخچال هیمالیا، تنظیم دمای یخچال فریزر هیمالیا، تنظیمات یخساز یخچال هیمالیا و سایر موارد دفترچه راهنما یخچال هیمالیا که برای کارکرد بهتر یخچال هیمالیای خود نیاز دارید، اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.

کاربران گرامی؛ توجه داشته باشید که چنانچه مشکلی برای یخچال هیمالیا شما به وجود آمد، حتما از خدمات سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد بهره مند شوید.

دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا

در دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا خواهیم آموخت که چطور با رعایت نکات ایمنی و همه چیز درباره یخچال فریزر هیمالیا، ضمن حمایت از کالای ایرانی، می توانیم شاهد کارکرد بهینه مصرف انرژی پایین و عمر طولانی یخچال فریزر خود باشیم. در هنگام انتخاب یخچال فریزرهای هیمالیا دقت نمایید که به همراه یخچال دفترچه راهنما یخچال هیمالیا و کارت گارانتی به شما تقدیم گردد. شما می توانید شماره سریال یخچال هیمالیا را از روی کارتن یا کارت ضمانت همراه محصول پیدا کنید.

یخچال هیمالیا را از فروشگاه های معتبر لوازم خانگی تهیه نمایید.

نحوه نصب و راه‌ اندازی یخچال فریزر هیمالیا

قبل از نحوه نصب یخچال دوقلو هیمالیا و قبل از روشن کردن آن برای اولین بار، چند کار وجود دارد که می‌توانید طول عمر آن را افزایش داده و از آن بیشترین بهره را ببرید. بنابراین قبل از شروع تخلیه، ارزش دارد مراحل ساده‌ای را در این راهنمای فارسی یخچال هیمالیا مطالعه کنید.

  • یخچال و فریزرها پر از مایعی هستند که برای خنک کردن محفظه‌ها استفاده می‌شوند.
  • در هنگام حمل‌ونقل، این مایع به سمت اطراف تکان می‌خورد، بنابراین بهتر است قبل از روشن شدن یخچال صبر کنید تا مایع به جایگاه اولیه خود بدون حرکت بازگردد.
  • اگر یخچال هیمالیا شما به‌صورت عمودی منتقل‌شده است، حداقل یک ساعت قبل از وصل کردن آن را بی‌حرکت در حالت ایستاده نگه‌دارید.
  • چنانچه یخچال به‌صورت افقی حمل شده مایع درونی آن حرکت بیشتری کرده است و برای بازگشت به حالت اولیه نیاز به حداقل چهار ساعت ثابت ایستاده شدن می‌باشد.

نصب یخچال هیمالیا

انتخاب محل نصب یخچال هیمالیا

محل نصب یخچال هیمالیا در میزان طول عمر و استهلاک یخچال هیمالیا شما تأثیر بسزایی دارد. به همین خاطر ما این مورد را در راهنمای فارسی یخچال هیمالیا را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • هرگز جعبه یخچال هیمالیا را بدون حضور تکنسین خدمات پس از فروش باز نکنید.
  • در صورت انجام این کار یخچال هیمالیا دیگر شامل گارانتی نمیشود.
  • سعی کنید یخچال را به صورت عمودی حمل کنید.
  • اگر مجبور شدید یخچال را افقی حمل کنید 3 یا 4 ساعت بگذارید ایستاده بماند.
  • حتما یخچال را به محافظ وصل نمایید.
  • یخچال فریزر هیمالیا را در مکان مناسب تراز کنید.
  • بین یخچال و دیوار حداقل 10 سانتی متر فاصله بگذارید.

نحوه تراز کردن یخچال فریزر هیمالیا

جهت تنظیم و تراز یخچال فریزر هیمالیا ابتدا باید بدانید که تراز کردن یخچال فریزر دو روش دارد:

  • روش اول: به کمک پایه یخچال هیمالیا که میتوانید یخچال را به چپ و راست هدایت کنید.
  • روش دوم: به کمک غلتک تنظیم میتوانید یخچال را به جلو و عقب هدایت کنید
  • برای چرخاندن غلتک ها ممکن است به آچار نیاز پیدا کنید.

نحوه تراز کردن یخچال فریزر هیمالیا

نحوه جابجایی صحیح یخچال فریزر هیمالیا

برای حمل بدون آسیب به یخچال هیمالیا میتوانید از اطلاعات ارائه شده در قسمت نحوه جابه جایی یخچال هیمالیا استفاده نمایید:

  • باید به منظور سبک تر شدن یخچال و جلوگیری از حرکت طبقات آنها را از محل خود بیرون آورید.
  • اقدام به بستن دور یخچال خود به وسیله یک پلاستیک حباب دار و یا پارچه نمایید تا از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری نمایید.
  • همچنین میتوانید در صورت موجود بودن کارتن یخچال آن را بر روی یخچال خود قرار دهید.
  • در نظر داشته باشید که در هنگام جا به جایی یخچال در راه پله ها از افقی کردن آن خودداری نموده و یخچال را به صورت عمودی جا به جا نمایید.

راهنمای روشن کردن یخچال هیمالیا

پس از نصب و راه اندازی یخچال هیمالیا، کاربران به دنبال این هستند که یخچال خود را روشن کرده و اقدام به استفاده از آن نمایند. با توجه به دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا برای روشن کردن یخچال هیمالیا باید از دکمه power که بر روی پنل نمایشگر دستگاه تعبیه شده است، استفاده نمایید. به طور کلی این دکمه به برق دستگاه اختصاص دارد و می تواند برای شروع به کار دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که با یک بار فشار دادن این دکمه یخچال روشن نخواهد شد. برای انجام این کار شما باید برای مدت زمان سه ثانیه دکمه power یا on یا off را فشار دهید. به این صورت یخچال در حالت روشن یا خاموش قرار می گیرد.

راهنمای تنظیمات صفحه نمایشگر یخچال هیمالیا

مانند سایر مدل های انواع یخچال ها شاهد وجود دکمه هایی بر روی نمایشگر یخچال هیمالیا هستیم که جهت تغییر در تنظیمات صفحه نمایش یخچال هیمالیا از آنها استفاده می شود.که در ادامه برای شما به بررسی علامت های نمایشگر یخچال هیمالیا و معنای هریک از آنها خواهیم پرداخت:

علامت های نمایشگر یخچال هیمالیا معنای دکمه های یخچال هیمالیا
POWER روشن/ خاموش
ON / OFF روشن و خاموش کردن
MODE حالت پیش فرض دستگاه
UP / DOWN تنظیم دمای دلخواه یخچال‌ و فریزر
SUPER فعال و غیرفعال کردن حالت سرماسازی زیاد
LOCK قفل کردن کلیدها
MUTE ساکت کردن آلارم‌ های صوتی
REF تغییر دمای یخچال
FRZ تغییر دمای فریزر

علامت های نمایشگر یخچال هیمالیا

  • دکمه Power برای روشن یا خاموش کردن یخچال استفاده می شود. اگر به مدت 3 ثانیه همین دکمه فشار داده شود، دستگاه روشن یا خاموش می گردد.
  • کلید Super فعال کردن حالت انجماد سریع است. اگر قصد دارید که مواد غذایی را با سرعتی بالا منجمد کنید، باید این دکمه را فشار دهید.
  • دکمه Mode برای قرار دادن یخچال در حالت های پیش فرض می باشد. اگر 3 ثانیه این دکمه را فشار دهید، علامت دما چشمک زن می شود و می توانید با جهت ها بالا و پایین دمای یخچال و فریزر را تنظیم کنید.
  • دکمه Lock برای قفل کردن صفحه نمایش می باشد و عملکرد سایر دکمه ها را غیرفعال می کند. برای باز کردن قفل یخچال هیمالیاباید ابتدا 3 ثانیه این دکمه را فشار دهید تا قفل صفحه باز شود.
  • با دو بار لمس علامت ساعت روی نمایشگر یخچال هیمالیا، نشانگر شروع به چشمک زدن می كند که با کلیدهای می توان فلش بالا و پایین می توانید اقدام به تنظیم ساعت یخچال هیمالیا کنید.

تنظیمات صفحه نمایش یخچال هیمالیا

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر هیمالیا

در این بخش از راهنمای فارسی یخچال هیمالیا قصد داریم به بررسی پاسخ سوال پرتکرار چگونه درجه یخچال هیمالیا را تنظیم کنیم، بپردازیم. نحوه تنظیم درجه یخچال هیمالیا به شرح زیر است:

  • به کمک دکمه ref بر روی پنل نمایشگر درجه یخچال هیمالیا را تنظیم نمایید.
  • دمای یخچال باید روی 2 یا 3 درجه باشد.
  • به کمک دکمه freezer بر روی پنل نمایشگر دمای فریزر را تنظیم کنید.
  • دمای فریزر باید روی -17 یا -18 باشد.
  • دقت داشته باشید پس از تنظیم دما، مدت زمان اتومات یخچال هیمالیا تغییر می کند.
  • در حالت عادی با هر 30 دقیقه کارکرد یخچال، نیاز است 15 دقیقه به حالت خاموش برود.

تنظیم دمای یخچال فریزر هیمالیا

درجه یخچال هیمالیا در تابستان و زمستان باید چند باشد؟

تنظیمات یخچال هیمالیا به منظور فاسد نشدن و یخ نزدن مواد غذایی در فصول مختلف انجام می شود. از این رو در ادامه به بررسی تنظیم درجه یخچال هیمالیا در زمستان و تابستان می پردازیم:

  • بهتر است در فصل تابستان دمای تنظیم شده برای یخچال هیمالیا شما 4 درجه و این دما برای فریزر شما 19_ باشد.
  • طبق دفترچه راهنمای یخچال هیمالیا این دما در زمستان برای یخچال باید 2 و برای فریزر 16_ باشد.

نحوه ریست یخچال هیمالیا

یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند هرگونه خطا و ایراد در تنظیمات یخچال هیمالیا را برطرف نماید، ریست کردن یخچال هیمالیا می باشد. در صورتی که قصد دارید اقدام به ریست یخچال خود نمایید، مطابق با روشی که در ادامه این بخش از دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا آورده شده است، عمل نمایید:

  • برای انجام این کار باید دکمه On/Off که بر روی نمایشگر یخچال مشاهده می کنید را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا خاموش شود.
  • سپس مدت زمان ده ثانیه صبر کنید و سپس مجددا این عملیات را تکرار کنید تا یخچال مجددا به کار انداخته شده و ریست گردد.

نحوه نگهداری از یخچال پیش از رفتن به سفر

اگر قرار است از برق کشیدن یخچال برای مدت طولانی باشد، بهتر است داخل آن را را تمیز کنید. برای نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی بهتر است یخچال را در سطح صاف قرار دهید و محلی دور از نور خورشید در نظر بگیرید. همچنین بهتر است یخچال در معرض رطوبت نباشد. برای از برق کشیدن طولانی مدت یخچال ساید هیمالیا نیز در گام اول شیر آب را ببندید. زیرا ممکن است آب نشت کند و یا فیلتر آب یخچال سوراخ شود. باکس یخ را خالی کنید و یخساز یخچال را خاموش کنید. سپس آن را از برق بکشید.

راهنمای تمیز کردن یخچال هیمالیا

از آنجایی که یخچال محل ذخیره مواد غذایی است و مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامتی افراد دارد، ایده خوبی است که قبل از استفاده، آن را به‌ خوبی تمیز کنید. نحوه نظافت یخچال هیمالیا به صورت زیر است:

  • برای شستشوی یخچال، ابتدا آن را از برق بکشید.
  • کمی یخچال هیمالیا را جلو بیاورید.
  • پشت یخچال با جارو بکشید.
  • طبقات و کشو ها را به کمک محلول آب و ریکا و جوش شیرین تمیز کنید.
  • به کمک یک حوله نرم طبقات را خشک نمایید.
  • در نهایت یخچال هیمالیا را به برق متصل کنید.

تمیز کردن یخچال هیمالیا

چگونه اقدام به خوشبو کردن یخچال فریزر هیمالیا نماییم؟

می توانید برای خوشبو کردن یخچال هیمالیا از بوگیرهای آماده در بازار استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است خودتان این بوگیر را درست کنید. راحت ترین راه این است که مقداری جوش شیرین یا قهوه آسیاب شده را درون ظرفی بدون در ریخته و درون یخچالتان بگذارید تا بوی نامطبوع مواد غذایی را از درون یخچال شما برطرف نماید. همچنین می توانید از وانیل برای خوشبو کردن یخچال استفاده کنید. استفاده از وانیل نیز به این نحو است که مقداری پنبه را به چند قسمت تقسیم کرده و در عصاره وانیل بخیسانید. سپس گوله های پنبه را که به وانیل آغشته شده اند، درون محفظه یخچال قرار دهید. پس از مدتی بوی بد به پنبه ها جذب شده و یخچال خوشبو می شود.

مدت زمان لازم برای نگهداری از انواع مواد غذایی در یخچال هیمالیا

در ادامه به بررسی مدت زمان لازم برای نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال هیمالیا پرداخته ایم:

مواد غذایی روز
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
سیب 1 ماه
شکلات 1 سال
سبزی 3-5 روز
رب گوجه فرنگی 2 سال
تخم مرغ 3 هفته

راهنمای یخساز یخچال هیمالیا

در صورتی که قصد راه اندازی و تنظیم یخساز یخچال هیمالیا خود را دارید، می توانید از دکمه on یا اهرم مخصوص برای این کار کمک بگیرید. طرز کار یخساز یخچال هیمالیا به این صورت است که پس از فشار دادن اهرم مخصوص این بخش، تعداد یخ مورد یاز شما از باکس مربوط به یخساز خارج می شود. چنانچه به هر دلیلی تصمیم به غیرفعال کردن یخساز یخچال خود گرفته اید، بهتر است بدانید که نحوه خاموش كردن يخساز يخچال هیمالیا به دو صورت انجام می شود. راه ساده تر و استاندارد برای غیرفعال کردن تنظیمات یخساز یخچال هیمالیا این است که می‌توانید با فشردن دکمه Off مربوط به خنک کننده یخساز این کار را انجام دهید.

تنظیمات یخساز یخچال هیمالیا

فیلتر آب یخچال هیمالیا را چگونه تعویض کنیم؟

تعویض فیلتر یخچال هیمالیا بسیار ساده است و به راحتی می توانید در منزل خودتان این کار را انجام دهید. اما به نکات زیر توجه کنید:

  1. قیبل از جایگزینی فیلتر جدید کربن آن را بگیرید.
  2. اگر خودتان می خواهید فیلتر را عوض کنید، از فیلترهای فیتینگ دار استفاده کنید.
  3. این فیلترها با ورود شیلنگ به فیلتر خود به خود شیلنگ را آب بندی می کنند و نیازی به آب بندی دستی ندارند.
  4. فیلتر داخلی به صورت پادساعت گرد باز و بصورت ساعت گرد بسته می شوند.
  5. ابتدا فیلتر قدیمی را در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و سپس فیلتر نو را جایگزین کنید.

فیلتر یخچال فریزر هیمالیا چگونه ریست می شود؟

ممکن است زمانی که اقدام به گرفتن یک لیوان آب از آبسردکن یخچال خود می کنید، متوجه شوید که آب درون لیوان شما کدر و ناصاف است. در مواجهه با این موقعیت نگران نباشید؛ زیرا در یخچال های هیمالیا این امکان فراهم شده است تا شما با ریست کردن فیلتر آب یخچال خود این مشکل را برطرف نمایید. برای انجام این کار می توانید اقدام به فشردن دکمه water در یخچال هیمالیا خود و در ادامه دکمه reset را برای مدت 5 ثانیه نگه دارید.

راهنمای افزایش طول عمر مفید یخچال فریزر هیمالیا

دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا به منظور استفاده بهتر از این دستگاه ها می باشد. همچنین به منظور افزایش عمر مفید یخچال هیمالیا میتوانید به رعایت موارد زیر بپردازید:

  • یکی از راه های افزایش طول عمر یخچال هیمالیا رعایت الگوی مناسب استفاده از آن در شرایط مختلف و توجه به تنظیم دمای آن است.
  • همچنین در صورت تمیز کردن منظم یخچال خود میتوانید از بروز مشکلات بیشتر برای آن جلوگیری نمایید.
  • و در صورت مشاهده هرگونه صدا و یا اختلال در کارکرد باید در اسرع وقت برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.
  • از تمیز کردن و رسیدگی به قسمت های پشتی یخچال خود غافل نشوید. زیرا وجود گرد و خاک در این قسمت ها سبب کاهش برودت یخچال شما خواهد شد.

راهنمای کاهش مصرف انرژی یخچال هیمالیا

برای کاهش میزان انرژی یخچال شما از این دستورالعمل‌ها که در راهنمای فارسی یخچال هیمالیا آمده است، پیروی کنید:

  1. دمای مناسب را تنظیم کنید.
  2. یخچال و فریزر خود را در دمای 35 تا 38 درجه فارنهایت نگه‌دارید.
  3. باید یخچال خود را در جای خنک قرار دهید.
  4. یخچال و فریزر خود را از منبع گرمائی نظیر اجاق‌گاز، ماشین ظرف‌شویی یا نور مستقیم خورشید از پنجره قرار دهید.
  5. گردش هوا را در پشت یخچال مجاز کنید.
  6. چند جداره بین دیوار و یخچال بگذارید و در صورت داشتن مدل قدیمی‌تر کویل های کندانسور را تمیز نگه‌دارید.
  7. دفترچه راهنمای کاربر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه با خیال راحت تمیز کردن کویل ها را انجام دهید. برس های تمیزکننده سیم‌پیچ را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های سخت‌افزاری خریداری کرد.
  8. مهروموم‌های درب را بررسی کنید.
  9. اطمینان حاصل کنید که مهروموم یخچال و فریزر در اطراف درب مستطیل هستند. اگرنه، آن‌ها را جایگزین کنید.
  10. درب را بسته نگه‌دارید.
  11. مقدار باز بودن درب یخچال را به حداقل برسانید.

نتیجه گیری از راهنمای فارسی یخچال هیمالیا

در این مقاله از آی پی امداد مهمترین نکات ارائه شده در دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا را برای شما آورده ایم تا به کمک این نکات بتوانید اقدام به تنظیم یخچال هیمالیا خود نمایید. چنانچه با مطالعه راهنمای فارسی یخچال هیمالیا موفق به نصب و راه‌ اندازی یخچال هیمالیا خود نشدید و یا یخچال هیمالیا شما با مشکلی مواجه شده است، بهترین گزینه تماس با یکی از نمایندگی‌های تعمیرات یخچال فریزر هیمالیا است.

آی پی امداد به‌ عنوان یکی از نمایندگی‌های تعمیرات یخچال هیمالیا با متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای و شعب گوناگونی که در سطح شهر تهران دارا می‌باشد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به نصب و تعمیر یخچال هیمالیا شما اقدام می‌نماید. متخصصین و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد با سال‌ها و تجربه و دانش به روز شده به ‌راحتی یخچال‌فریزر هیمالیا شما را تعمیر و یا نصب ‌کرده و همانند روز اول به شما تحویل می‌دهند.

4/5 - (106 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

882 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نگارگر 13 اسفند 1402

    سلام چند روزه فریزر چشمک زن به صورت c11 بالای نمایشگر هست اون چند قطره آب هم روشن شده

    پاسخ دادن
1 17 18 19
اینستاگرام آی پی امداد