logo logo تعمیر اسپرسوساز دلمونتی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی

راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی
راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی یکی از مطالبی است که قرار است در این مطلب به توضیح آن بپردازیم. دلمونتی یکی از برندهای پرطرفداری است که امروز بسیاری از مردم ایران برای تهیه جهیزیه و لوازم خانگی منزل از این برند استفاده می کنند. کیفیت بالا و قیمت مناسب آن از جمله دلایلی است که باعث محبوبیت آن بین ایرانیان شده است. یکی از محصولات با کیفیت این برند، دستگاه اسپرسوساز آن است که از تنوع بالایی برخوردار است. اسپرسوساز دستگاهی است که از برای تهیه انواع نوشیدنی مانند اسپرسو و کاپوچینو استفاده می کنند. اگر شما هم این وسیله کاربردی را خریداری کرده اید، اما از نحوه استفاده از آن آگاه نیستید با ما همراه باشید. در این مطلب به راهنمای فارسی اسپرسوساز دلمونتی می پردازیم.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در آی پی امداد به تمام پرسش های خود در مورد نحوه استفاده از اسپرسوساز دلمونتی پاسخ دهید.

طریقه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز دلمونتی

بعد از خرید دستگاه اسپرسوساز دلمونتی ابتدا باید برای یادگیری از راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی استفاده کنید. یادگیری نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز دلمونتی کمک می کند تا شما بدون هیچ مشکلی و در مدت زمان کوتاهی دستگاه خود را راه اندازی کنید و از آن برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.

  • برای راه اندازی دستگاه اسپرسوساز دلمونتی ابتدا آن را از باکس خارج کرده و در جایی خشک و به دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • سپس دستگاه را به پریز وصله کرده و درون مخزن آب را تا max از آب تصفیه پر کنید.
  • بعد از پر کردن دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ های دستگاه از حالت چشمک زن خارج شوند.
  • سپس لیوان را زیر خروجی قرار دهید و یکی از دکمه ها را فشار دهید.
  • آب از خروجی خارج شده و درون دستگاه شما تمیز می شود.
  • سپس دستگاه آماده استفاده است.

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز دلمونتی

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز دلمونتی یکی از لوازمی است که درون همه باکس های دستگاه اسپرسوساز قرار دارد. با مرور دفترچه دستگاه می توانید راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی را به طور کامل یاد بگیرید. در دفترچه فارسی اسپرسوساز دلمونتی اطلاعاتی در رابطه تمام اجزای دستگاه، روش استفاده از قطعات، نحوه تمیزکاری دستگاه، نحوه رسوب زدایی اسپرسوساز، نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز دلمونتی، دستور تهیه انواع نوشیدنی ها با طعم اسپرسو و نکات ایمنی به طور کامل گفته شده است که با خواندن آن می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با دستگاه و روش کارکرد آن بیاموزید. خوشبختانه امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دفترچه راهنمای خود به زمان های مختلف ترجمه و درون باکس قرار می دهند.

نکات ایمنی در حین استفاده از اسپرسوساز دلمونتی

توجه به نکات ایمنی در حین استفاده از اسپرسوساز دلمونتی از جمله کارهایی است که باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه و حفظ جان شما می شود. بنابراین بهتر است به نکات ایمنی که در راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی گفته شده است، توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • پر کردن آب مخزن دستگاه اسپرسوساز با آب تصفیه شده.
  • کشیدن کابل دستگاه اسپرسوساز دلمونتی از برق بعد از هر بار استفاده
  • زدن دکمه خاموش دستگاه اسپرسو دلمونتی بعد از استفاده
  • شست و شوی دستگاه ها و ابزارها بعد از تهیه اسپرسو
  • قرار دادن دستگاه اسپرسو در محیطی بدون رطوبت
  • دور نگه داشتن دستگاه اسپرسوساز از دسترس کودکان زیر ۵ سال

آموزش تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز دلمونتی

اگرچه ممکن است کار با دستگاه اسپرسوساز دلمونتی کمی ساده به نظر برسد، اما بهتر است قبل از تهیه اسپرسو حتما مقاله راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی خوانده شود.

  • نحوه تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز دلمونتی به این شکل است که ابتدا باید مخزن دستگاه اسپرسوسازتان را تا جایی که علامت زده است پر کنید.
  • حال دستگاه را با فشار دادن دکمه روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ های چشمک زن ثابت شوند.
  • در مرحله بعد قهوه خود را پودر کنید و درون شات مخصوص دستگاه بریزید.
  • نوع قهوه اعم از دابل یا سینگل بودن را مشخص کنید. سپس شات را متصل کنید و دکمه دابل یا سینگل را فشار دهید.
  • لیوان را زیر خروجی دستگاه اسپرسو قرار بدهید و منتظر بمانید تا اسپرسو با فشار کمی از دستگاه خارج شود.
  • درست كردن اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز بسیار ساده است و در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

طریقه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز دلمونتی

یکی از کاربردهای دستگاه اسپرسوساز دلمونتی که در بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز پیشرفته وجود دارد، تهیه کاپوچینو است. البته کاپوچینو و نسکافه فرق دارد. کاپوچینو یکی نوشیدنی بسیار محبوب و خوش طعم است که با استفاده از مواد اسپرسو و به کمک دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود. اگر طرز استفاده از دستگاه اسپرسوساز دلمونتی را تهیه کنید، در مدت زمان کوتاهی می توانید کاپوچینو خوش طعمی را تهیه کنید.

  • نحوه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز دلمونتی به این شکل است که ابتدا باید اسپرسو را مانند مرحله قبل آماده کنید.
  • سپس برای تهیه فوم اقدام کنید. برای تهیه فوم در کاپوچینو از شیر استفاده می شود.
  • مقداری از شیر را درون شیر جوش دستگاه اسپرسوساز ریخته و آن را زیر شیر بخار دستگاه قرار دهید.
  • بخار دستگاه اسپرسو باعث می شود تا شیر از حالت مایع به شکل مایکروفوم یا کف در بیاید.
  • فوم آماده شده را هم زده و به مایع اسپرسو اضافه کنید.

نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز دلمونتی

کار دیگری که باید انجام دهید، تنظیم دمای اسپرسوساز است. تنظیم دما نقش موثری در کیفیت و عطر اسپرسو شما دارد. به همین علت بهتر است با توجه به مدل دستگاه خود، از راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی برای یادگیری تنظیم دما استفاده کنید. نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز دلمونتی در بیشتر مدل ها به این شکل است که ابتدا باید درجه تنظیم دما را پیدا کنید و سپس دمای دستگاه را بین 80 تا 120 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در بیشتر مواقع توضیح می شود تا دمای دستگاه اسپرسوساز روی دمای 112 درجه سانتی گراد تنظیم شود. همچنین می توانید با توجه به نوع قهوه خود دمای دستگاه را از دما پایین تر یا بالاتر تنظیم و از آن برای تهیه اسپرسو یا کاپوچینو استفاده کنید.

روش جوش آوردن شیر با اسپرسوساز دلمونتی

یکی از امکانات ویژه دستگاه های اسپرسوساز برند دلمونتی، جوش آوردن شیر است‌. دستگاه اسپرسوساز دلمونتی از امکاناتی برخوردار است که از طریق آن می توانید شیر را به حالت جوش و یا به حالت فوم در بیاورید. برای انجام این کار بهتر است تا انتهای محتوای راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی با ما همراه باشید.

  • نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز دلمونتی به این شکل است که باید به جای آب، درون مخزن را از شیر پر کنید.
  • سپس دستگاه تنظیم و روشن کنید.
  • بعد از روشن کردن و ثابت شدن چراغ دستگاه می توانید لیوان را زیر خروجی قرار داده و آماده خروج شیر جوشیده از دستگاه باشید.
  • البته بهتر است برای بالا رفتن طول عمر دستگاه شیر را با کمک دستگاه اسپرسو جوش ندهید.

نحوه تنظیم فشار اسپرسوساز دلمونتی

برای یادگیری نحوه تنظیم فشار اسپرسوساز دلمونتی می توانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید یا از طرز استفاده از دستگاه اسپرسوساز دلمونتی کمک بگیرید. تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز از جمله نکاتی است که باعث بهتر شدن کیفیت اسپرسو یا کاپوچینو شما می شود. بر همین اساس بهتر است ابتدا فشار دستگاهتان را تنظیم کنید.

فشار خروج مایع اسپرسو از دستگاه به سه شیوه ضعیف، متوسط و قوی تنظیم می شود که بهترین حالت برای خروج اسپرسو، حالت ضعیف آن است. زمانی که میزان فشار خروجی دستگاه اسپرسو در حالت ضعیف قرار بگیرد، مواد اسپرسو زمان بیشتری برای مخلوط شدن با آب دارند و با کیفیت بالایی با هم ترکیب می شوند. این حالت باعث می شود تا اسپرسو شما از عطر و طعم بیشتری برخوردار باشد.

آموزش هواگیری اسپرسوساز دلمونتی

نحوه هواگیری اسپرسوساز دلمونتی مهم ترین بخش از راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی است که باید آن را یاد بگیرید. شاید بسیاری از شما بدانید که در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه اسپرسو، ممکن است دستگاه نیاز به هواگیری داشته باشد. وارد شدن هوا به داخل دستگاه باعث می شود که اسپرسو به راحتی از خروجی خارج نشود. برای رفع این مشکل باید بتوانید دستگاه اسپرسوساز خود را هواگیری کنید.

  • نحوه هواگیری اسپرسو ساز دلمونتی به این شکل است که ابتدا باید درون مخزن را از آب پر کنید و دستگاه را روشن کنید.
  • بعد از روشن کردن دستگاه دستگیره شیر بخار را باز کنید تا آب داخل مخزن بخار شده و مخزن عاری از آب شود.
  • اگر دستگاه باز هم توانایی خارج کردن اسپرسو را ندارد، مجددا این کار را تکرار کنید تا هواگیری به صورت کامل انجام شود.

نتیجه گیری از راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی

در این مطلب به توضیح راهنمای استفاده از اسپرسوساز دلمونتی پرداختیم. بهتر است بعد از خرید دستگاه حتما از دفترچه راهنمای آن جهت یادگیری کار با دستگاه استفاده کنید. ممکن است در مواردی به علت عدم آگاهی دستگاه شما خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر دستگاه اسپرسو نیاز به مهارت بالایی دارد. بنابراین باید توسط افراد با تجربه انجام شود. شرکت آی پی امداد یک شرکت و مجموعه معتبر جهت تعمیر لوازم خانگی و برقی است که در استان تهران و البرز فعالیت می کند. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه می توانید از امکانات ویژه دستگاه جهت تعمیر لوازم خانگی استفاده کنید.

با توجه به قیمت این روز های اسپرسوساز دلمونتی بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر اسپرسوساز دلمونتی چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت اسپرسوساز دلمونتی را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت اسپرسوساز دلمونتی خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از اسپرسوساز دلمونتی با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای اسپرسوساز دلمونتی به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از اسپرسوساز دلمونتی توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

20 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میلاد 18 اسفند 1402

    سلام میخواستم بدونم پرتافیلتر مدل DL610 سایز چنده؟

    پاسخ دادن
  • محمد 27 بهمن 1402

    سلام وقت به خیر شیر ضد چکه اسپرسو دلمونتی ۶۴۰ دقیقا کجاست وقتی آب تو مخزن ریخته میشه اب باقیمانده بعد استفاده از کجا دستگاه باید تخلیه بشه تو دفترچه راهنما نوشته شیر ضد چکه آب چند بار به سمت بالا فشار دهید اما مشخص نکرده این شیر ضد چکه کجای دستگاه است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1402

      درود، شیر ضد چکه مخزن آب در زیر مخزن آب اسپرسوساز قرار دارد. برای تنظیم این شیر می توانید آن را به سمت بالا فشار دهید تا آب از مخزن به داخل دستگاه جریان پیدا کند.

      پاسخ دادن
      • محمد 28 بهمن 1402

        سلامی دوباره در دایرکت اینستاگرام عکس دستگاه را فرستادم اون شیر ضد چکه که فرمودین پیدا نکردم

        پاسخ دادن
  • ژینر نوری 28 شهریور 1402

    نحوه استفاده از دستگاه دلمونتی مدل dl600 لطفا میشه توضیح بدید.

    پاسخ دادن
  • Ella 17 شهریور 1402

    سلام .قسمت نازل اصلا داغ نمیشه و نمیتونم شیر فوم درست کنم مشکل از کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 شهریور 1402

      درود، ممکن است المنت خراب بوده یا دستگاه نیاز به رسوب زدایی دارد.

      پاسخ دادن
  • ایمان 14 فروردین 1402

    سلام چیکار کنیم دستگاه قهوه با کیفیت یده تمام‌موارد تمپ رو انجام میدم منظورم روی دستگاه باید چکار انجام بدم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 فروردین 1402

      سلام. اگر از سلامت دستگاه مطمئن هستید، باید چند مدل قهوه با رست و آسیاب های مختلف تهیه کنید تا متوجه شوید کدام کرمای قهوه بهتر است.

      پاسخ دادن
  • سامان 21 شهریور 1401

    سلام تنظیم غلظت قهوه در dl645 چطوریه ممنون

    پاسخ دادن
    • رضا صابری 24 دی 1402

      درود بعد ازاین که دستگاه رو روشن میکنم پرتوفیلتر میچرخه و از جاش درمیاد چکار کنم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 24 دی 1402

        درود، ابتدا چک کنید که بسکت گرفتگی نداشته باشد و سپس سراغ واشر گروپ بروید.

        پاسخ دادن
  • زهرا 17 شهریور 1401

    سلام دستگاه من هواگیری میکنم بازم اسپرسو نمیاد یا اینکه چند قطره کم میریزه اوایل صدا میده بعد قطع میشه

    پاسخ دادن
    • حامد 10 اسفند 1402

      سلام. ببخشید دلمونتی چرا آبی نشونه چیه؟

      پاسخ دادن
  • الهام 06 شهریور 1401

    سلام ،اسپرسو ساز من هنگام روشن شدن برای دادن اسپرسو صدا بلندی میده و آب از خروجی اسپرسو خارج نمیشه ،چیکار میتونم بکنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 شهریور 1401

      سلام پمپ شما خالی كار ميكنه و صدای بلندی ميده بايد قبل از ورودی آب به پمپ خود پمپ و بعد از خروجی آب رو چك كنيد همينطور از قرار گرقتن خوب جاي منبع آب مطمئن شويد

      پاسخ دادن
  • محمد ابراهیم 04 خرداد 1401

    سلام ؛ برای رسوب زدای دستگاه اسپرسوساز دلمونتی DL-645 باید چکار کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 خرداد 1401

      سلام فقط بايد از محلول مخصوص استفاده كنيد محلول را از شركت تهيه كنيد و داخل منبع آب ريخته و مابقي منبع را از آب پر كنيد سپس دسته گروپ را باز كرده و آب خالي باز كنيد تا منبع خالي شود وقتي منبع خالي شد منبع را بخوبي با شوينده بشوريد اين سري با آل خالي اينكار را تكرار كرده

      پاسخ دادن
  • قربانی 06 اسفند 1400

    عذر میخوام چراغ زرد در اسپرسوساز دلمونتی چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 اسفند 1400

      سلام زمان داغ شدن بويلر استفاده از دستگاه رو براتون نشون ميده

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد