logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض فیلتر یخچال ویرپول

تعویض فیلتر یخچال ویرپول
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض فیلتر یخچال ویرپول به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر صاحب یک یخچال ویرپول با سیستم تصفیه آب داخلی هستید، لازم است فیلتر یخچال را به صورت دوره ای تعویض کنید تا اطمینان حاصل کنید که آب شما تمیز و تازه می ماند. با گذشت زمان، آلاینده‌ هایی در فیلتر انباشته شده و اثربخشی آن را کاهش می دهند. تعویض فیلتر یخچال ویرپول فرآیند ساده ای است که تنها در چند مرحله انجام می شود و می تواند از بروز مشکلات مختلف در آب یخچال جلوگیری نماید. بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است با نجوه انجام این کار آشنایی لازم را نداشته باشند. در این مقاله از وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد قصد داریم به بررسی چگونگی تعویض فیلتر داخلی و بیرونی یخچال ساید ویرپول برای شما بپردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه تماس با نمایندگی آی پی امداد جهت تعویض فیلتر یخچال ویرپول

لازم به ذکر است که تعویض فیلتر یخچال ویرپول امری بسیار مهم به حساب می آید. آی پی امداد از تعمیرکاران متخصص و ماهری برخوردار است که می توانند به شما در زمینه تعویض فیلتر یخچال ویرپول کمک نمایند. در این بخش به بررسی چگونگی برقراری تماس با این تکنسین ها پرداخته ایم:

  1. در مرحله اول شما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن های درج شده در انتهای صفحه اقدام به برقراری تماس با کارشناسان مرکز آی پی امداد نمایید.
  2. همچنین روش دوم ثبت درخواست تعویض فیلتر یخچال خود در سایت این مجموعه است.
  3. پس از ثبت درخواست می توانید مشخصات تکنسین و زمان حضور وی در محل خود را در پنل کاربری مشاهده نمایید.
  4. تکنسین مربوطه با فیلتر مورد نیاز یخچال به همراه تجهیزات لازم در کوتاه ترین زمان به محل شما رسیده و تعویض فیلتر را انجام می دهد.
  5. در پایان کار نیز تعمیرکار یخچال به شما ضمانت نامه شرکتی معتبر به همراه فاکتور را ارائه خواهد داد.

تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید ویرپول در محل

تعویض فیلتر آب یخچال ویرپول یکی از اقداماتی است که باید در محل انجام شود؛ زیرا یخچال از دسته لوازمی است که جابجایی آن به تعمیرگاه بسیار سخت و غیرممکن می باشد. همچنین در حین جابجایی این دستگاه ممکن است آسیب بیشتری به سایر قطعات وارد شود که جبران ناپذیر خواهد بود. از این رو در صورتی که با هرگونه مشکل یا ایرادی در فیلتر یخچال ویرپول خود مواجه شده اید، بهتر است از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. با این کار متخصصین در سریع ترین زمان به محل و منزل شما مراجعه کرده و خدمات مربوط به تعویض فیلتر یخچال ساید را به شما ارائه می نمایند.

اهمیت عوض کردن فیلتر آب یخچال ویرپول

فیلتر آب یخچال ویرپول نقش اساسی در حفظ کیفیت و ایمنی آب آشامیدنی شما دارد. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ناخالصی ها، باکتری ها و سایر آلاینده ها مسدود شود که می تواند کارایی آن را کاهش داده و کیفیت آب شما را به خطر بیندازد. تعویض منظم فیلتر برای اطمینان از تمیزی، شفاف و ایمن بودن آب شما برای نوشیدن بسیار مهم است. به طور کلی تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال ویرپول برای حفظ کیفیت و ایمنی آب آشامیدنی شما مهم است. این به حذف ناخالصی ها، جلوگیری از رشد باکتری ها، بهبود طعم و بو و محافظت از سلامت شما کمک می کند.

زمان مناسب تعویض فیلتر یخچال ویرپول

زمان توصیه شده برای عوض کردن فیلتر یخچال ویرپول بستگی به مدل یخچال شما و میزان استفاده از آب دارد. با این حال، توصیه می شود فیلتر را هر شش ماه یکبار تعویض کنید. در ادامه به بررسی چند علامتی که نشان می دهد زمان تعویض فیلتر یخچال فرا رسیده است، می پردازیم:

  • اگر جریان آب خروجی یخچال شما کمتر یا ضعیف تر از حد معمول شود، ممکن است نشانه مسدود شدن فیلتر بوده و نیاز به تعویض آن باشد.
  • چنانچه متوجه بو یا مزه غیرعادی در آب شدید، می تواند نشانه آن باشد که فیلتر دیگر در از بین بردن ناخالصی ها موثر نیست.
  • حتی اگر متوجه مشکلی در آب خود نشده اید، باز هم توصیه می شود فیلتر را هر شش ماه یکبار تعویض کنید.
  • برخی از مدل های یخچال ویرپول دارای چراغ نشانگر هستند که زمان تعویض فیلتر را نشان می دهد.

زمان مناسب تعویض فیلتر یخچال ویرپول

آموزش گام به گام تعویض فیلتر یخچال ویرپول

مراحل تعویض فیلتر داخلی یخچال ویرپول به شرح زیر است:

  1. مکان فیلتر بسته به مدل یخچال ویرپول شما متفاوت است. برای پیدا کردن محل نصب فیلتر به دفترچه راهنمای یخچال ویرپول خود مراجعه کنید.
  2. فیلتر جایگزینی را خریداری کنید که با مدل یخچال ویرپول شما سازگار باشد.
  3. قبل از تعویض فیلتر، جریان آب یخچال را قطع کنید. این کار را معمولاً می توان با چرخاندن شیر تعبیه شده در پشت یخچال انجام داد.
  4. با توجه به مدل یخچال ممکن است لازم باشد فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آن را باز کنید. از طرف دیگر، برخی از مدل‌ ها ممکن است برای آزادسازی فیلتر دکمه‌ ای وجود داشته باشند.
  5. فیلتر جدید را از بسته بندی خارج کرده و هرگونه پوشش محافظ را بردارید. برخی از فیلترها ممکن است قبل از نصب نیاز به شستشو داشته باشند.
  6. فیلتر جدید را با محفظه فیلتر تراز کنید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود قفل شود.
  7. شیر آب پشت یخچال را دوباره باز کنید تا جریان آب به یخچال بازگردد.
  8. برای اطمینان از اینکه ذرات کربن یا حباب های هوا از سیستم خارج می شوند، مقداری آب را از آبسردکن خارج نمایید.
  9. اگر یخچال ویرپول شما دارای چراغ فیلتر است، آن را با نگه داشتن دکمه برای چند ثانیه ریست کنید تا چراغ خاموش شود یا رنگ آن تغییر کند.

آموزش گام به گام تعویض فیلتر یخچال ویرپول

نحوه عوض کردن فیلتر آب بیرونی یخچال ویرپول

مراحل تعویض فیلتر خارجی یخچال ویرپول با توجه به مدل یخچال شما می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، این فرآیند نسبتا ساده است که در ادامه به بررسی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت:

  1. محل نصب فیلتر را پیدا کنید. در اکثر مدل ها، فیلتر آب خارجی یخچال ویرپول معمولا در پشت دستگاه و نزدیک دریچه ورودی آب قرار دارد.
  2. یخچال را از برق بکشید و آن را از دیوار دور کنید تا بتوانید به پشت دستگاه دسترسی داشته باشید.
  3. خط تامین آب که به یخچال می رسد را پیدا کنید. این خط معمولا یک لوله مسی یا پلاستیکی است که یخچال را به منبع آب متصل می کند.
  4. سپس به دنبال فیلتر آب خارجی باشید. این فیلتر معمولاً یک قطعه استوانه ای یا مستطیلی شکل است که به خط تامین آب بین شیر ورودی و یخچال متصل می شود.
  5. فیلتر قدیمی را از اتصالات آن جدا کرده و فیلتر جدید را در محل مورد نظر نصب کنید.
  6. اگر محل نصب فیلتر خارجی یخچال شما در قسمت پایینی یخچال است، با کمی فشار فیلتر قدیمی را خارج کرده و فیلتر جدید را در جای آن قرار دهید.
  7. پس از تعویض، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ریست کردن فیلتر یخچال ویرپول به مدت 3-5 ثانیه، چراغ نشانگر فیلتر را بازنشانی کنید.
  8. نشتی اطراف فیلتر را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را سفت کنید.

نحوه عوض کردن فیلتر آب بیرونی یخچال ویرپول

طریقه پیدا کردن فیلتر آب مناسب یخچال ویرپول

یخچال های ساید بای ساید ویرپول معمولاً به دو نوع فیلتر نیاز دارند: یک فیلتر آب داخلی و یک فیلتر آب خارجی که یک راهنمای کلی برای تهیه فیلتر مناسب برای هر نوع وجود دارد:

  • شماره مدل یخچال ویرپول خود را مشخص کنید. این شماره را می توان روی برچسب داخل یخچال یا پشت دستگاه پیدا کرد.
  • یخچال های ویرپول از طیف وسیعی از مدل های فیلتر داخلی استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که شماره مدل یخچال با فیلتر مناسب مطابقت دارد.
  • از دفترچه راهنمای یخچال خود برای پیدا کردن مشخصات فیلتر مناسب برای دستگاه کمک بگیرید.
  • همچنین می توانید برچسب تعبیه شده روی فیلتر قدیمی یخچال خود را مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورتی که هیچ یک از این روش ها به شما کمک نکرد، از یک کارشناس متخصص برای تهیه فیلتر آب مناسب یخچال ویرپول کمک بگیرید.

هزینه تعویض فیلتر یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول

هزینه تعویض فیلتر یخچال ویرپول براسا به عوامل مختلفی مانند نوع فیلتر، موقعیت مکانی فیلتر، قیمت خرید فیلتر و هزینه نصب و تعویض آن می تواند متفاوت باشد.

  • یخچال های ویرپول معمولا از دو نوع فیلتر استفاده می کنند که هزینه هر فیلتر بسته به مدل و نوع فیلتر متفاوت خواهد بود. به طور کلی فیلترهای داخلی گرانتر از فیلترهای خارجی هستند.
  • هزینه فیلتر با توجه به جایی که آن را خریداری می کنید نیز می تواند متفاوت باشد.
  • هزینه های مربوط به نصب و تعویض فیلتر توسط تکنسین های متخصص نیز عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

جهت بررسی هزینه های دقیق مربوط به نصب و تعویص فیلتر آب یخچال ویرپول خود می توانید همین حالا با کارشناسان متخصص و مجرب آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد