logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول

تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین قطعاتی که می تواند به کارکرد صحیح یخچال و خنک شدن فضای داخلی یخچال فریزر کمک زیادی نماید، فن یخچال است. این قطعه با گذشت زمان و در اثر بروز مشکلات مختلف دچار ایراداتی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد. در این شرایط تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول امری است که باید جهت جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر انجام شود. اما انجام این کار نیاز به داشتن اطلاعات فنی و تخصص در این زمینه دارد که تنها متخصص مربوطه می تواند اقدام به تعویض فن یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول نمایید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی چگونگی نحوه تعمیر فن یخچال ویرپول بپردازیم.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول در آی پی امداد

در صورتی که علاقه مند هستید تا بدانید که برای تعویض فن یخچال ویرپول چه مراحلی را باید انجام دهید، در ادامه با ما همراه باشید:

  • پس از ثبت درخواست شما اپراتور های نمایندگی تعمیر یخچال ویرپول در آی پی امداد اقدام به دریافت آدرس شما می کنند، در کمتر از نیم ساعت تعمیرکار یخچال ویرپول با شما تماس خواهد گرفت، و برای مراجعه به منزل شما با شما هماهنگ خواهد شد.
  • پس مراجعه تکنسین مربوطه به منزل شما فرایند عیب یابی فن یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول شما آغاز خواهد شد.
  • بعد از شرح ایرادات دستگاه برای شما در صورت رضایت شما فرآیند تعویض فن یخچال ویرپول آغاز خواهد شد.
  • فرآیند تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول فقط و فقط با استفاده از قطعات فابریک انجام  می شود.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید ویرپول در محل انجام میشود؟

به طور کلی برای تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول نیازی به انتقال یخچال به تعمیرگاه و حمل آن نیست. تکنسین های متخصص برای بررسی و تعویض فن یخچال فریزر و ساید باید ساید ویرپول شما در محل و منزلتان حضور پیدا کرده و خدمات را به شما ارائه خواهند داد. در صورتی که متوجه شدید هریک از فن های یخچال ویرپول دچار آسیب دیدگی شده است، سریعا با متخصصین آی پی امداد تماس برقرار کنید. دقت داشته باشید که اگر یکی از فن ها دچار خرابی شوند و نسبت به تعمیر یا تعویض آنها بی تفاوت باشید، در طولانی مدت منجر به بروز خرابی های بیشتر در دستگاه خواهد شد.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید ویرپول در محل انجام میشود؟

آیا فن یخچال ویرپول قابل تعمیر است؟

در برخی شرایط ممکن است پره های فن یخچال دچار خرابی شده و یا در اثر تجمع گرد و غبار بر روی پروانه فن امکان چرخش صحیح این قطعه وجود نداشته باشد. در این شرایط تکنسین متخصص و مجرب باید اقدام به بررسی و عیب یابی فن معیوب نموده تا در صورت امکان بتواند آن را تعمیر نماید. البته در صورت خرابی این قطعه، تعمیر آن تنها می تواند تعویض این قطعه را کمی به تاخیر بیندازد. از این رو بهتر است برای کارکرد طولانی مدت و بهتر این قطعه اقدام به تعویض فن یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول خود نمایید.

یخچال ویرپول چند تا فن دارد؟

ممکن است شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که چند نوع فن در یخچال ویرپول وجود دارد. به طور کلی برخی یخچال های ویرپول از سه فن برخوردار هستند که در ادامه به بررسی انواع فن یخچال ویرپول پرداخته ایم:

فن اواپراتور یخچال

فن اواپراتور یا تبخیر در قسمت داخلی فریزر تعبیه گردیده است و وظیفه دارد تا گرمای داخل کابین یخچال را جهت خنک سازی بهتر به بیرون منتقل نماید. در صورتی از بخش فریزر صدای بلند یا غیرعادی شنیده اید، به احتمال زیاد این فن دچار خرابی شده است.

فن اواپراتور یخچال 225

فن داخلی یخچال

یکی از انواع فن های تعبیه شده در یخچال های ویرپول، فن داخلی است که وظیفه دارد تا هوای گرم به گردش درآمده درون یخچال را تبدیل به هوای سرد نماید. این فن می توانید دمای داخلی یخچال را به دمای متعادل و مناسب زسانده و موجب خنک کنندگی فضای داخلی یخچال شده و انجماد را نیز سریع تر نماید.

فن کمپرسور یخچال

فن کمپرسور یخچال نیز از دیگر قطعات مهم یخچال است که در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده است. این فن در کنار کمپرسور قرار دارد و وظفه خنک کردن این بخش را برعهده دارد. فن کمپرسور از طریق کویل های بیرونی هوای خنک را فراهم کرده و آن را در اطراف کویل های یخچال قرار می دهد.

چگونه فن یخچال ویرپول را روغن کاری کنیم؟

یخچال های ویرپول دارای تعدادی فن داخلی هستند که هریک از آنها دارای وظیفه و کارکردهای گوناگونی می باشند. با گذشت زمان و به دلایل مختلفی ممکن است هریک از این فن ها دچار فرسودگی شده و در هنگام کارکرد خود سر و صداهایی را ایجاد نمایند. در برخی مواقع این صداهای ناهنجار با روغن کاری فن یخچال از بین خواهد رفت. شما می توانید با توجه به نوع فن فرسوده، محل آن را پیدا کنید. سپس با استفاده از روغن مناسب، اقدام به روغن کاری و روان کردن حرکت فن دستگاه خود نمایید.

طریقه تعویض فن یخچال ویرپول چگونه است؟

در این بخش برای اطلاع از نحوه تعویض فن یخچال فریزر و ساید ویرپول به بررسی طریقه انجام این کار پرداخته ایم:

  • ابتدا باید اقدام به کشیدن یخچال از برق نمایید.
  • قفسه ها و کشوهای یخچال را جدا کرده و سپس منتظر بمانید تا یخ های یخچال آب شود.
  • قسمت پشتی یخچال را جدا کرده و موتور نگهدارنده فن را نیز دربیاورید.
  • فن معیوب را به صورت کامل از دستگاه خارج کنید.
  • فن جدیدی که متناسب با مدل یخچال خریداری کرده اید را در محل مشخص آن نصب کنید.
  • در ادامه می توانید تیغه های فن را در محل خود قرار داده و کمی آن را فشار دهید تا محکم گردد.
  • گیره های نگهدارنده و پوشش یخچال را نیز در محل خود قرار دهید.
  • پس از قرار دادن قفسه ها و کشوهای یخچال می توانید دستگاه را به برق وصل کنید.

علت صدا دادن فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید ویرپول چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بسیاری از مصرف کنندگان یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای ویرپول به هنگام خرابی فن با آن مواجه می شوند، صداهای غیرعادی فن است.

  • صدا دادن فن یخچال را می توان یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی فن در نظر گرفت.
  • این مسئله می تواند به دلیل بروز نوسانات برق، وارد شدن ضربه به یخچال، تجمع گرد و غبار روی پروانه فن، فرسودگی فن و … باشد.
  • در این شرایط باید تکنسین متخصص اقدام به بررسی و عیب یابی فن یخچال نموده و در صورت نیاز اقدامات لازم را در جهت تعویض فن یخچال ویرپول انجام دهد.

هزینه تعویض فن یخچال ویرپول

هزینه تعمیر و تعویض فن یخچال ویرپول یکی از مواردی است که به هنگام بروز خرابی در فن توسط مصرف کنندگان پرسش می شود. به طور کلی می توان گفت یخچال فریزر و ساید بای ساید ویرپول از فن های مختلفی تشکیل شده است. هزینه تعویض هریک از این فن ها متفاوت می باشد. همچنین از دیگر عوامل موثر در تعیین این هزینه می توان نوع و مدل یخچال را عنوان کرد که می تواند در قطعه مورد استفاده و نوع تعمیرات دستگاه موثر واقع شود. برای اطلاع از هزینه تعویض فن یخچال فریزر و ساید ویرپول می توانید با مرکز مجاز آی پی امداد تماس حاصل کرده و با اعلام مدل دستگاه و نوع قطعه معیوب  از هزینه انجام این کار مطلع شوید.

قیمت فن یخچال ویرپول

به طور کلی می توان گفت هریک از فن های به کار رفته در یخچال های ویرپول دارای قیمت های متفاوتی هستند. از این رو برای اینکه بتوانید از قیمت فن معیوب یخچال ویرپول خود اطلاع پیدا کنید، ابتدا باید فن مورد نظر را شناسایی کرده و سپس با توجه به مدل فن و یخچال خود اقدام به بررسی قیمت این قطعه نمایید. قیمت فن یخچال ویرپول بستگی به نوع و مدل یخچال و نوع خود فن دارد که نیاز به بررسی و سپس اطلاع از قیمت دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد