logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر و تعویض فن یخچال بوش

تعمیر و تعویض فن یخچال بوش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر و تعویض فن یخچال بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال های بوش با وجود قطعات باکیفیت و تجهیزات پیشرفته ممکن است با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار ایراداتی شود. یکی از رایج ترین مشکلات یخچال فریزرهای بوش، عدم کارکرد صحیح فن می باشد. از این رو تعمیر و تعویض فن یخچال بوش از مهمترین اقداماتی است که در این شرایط باید انجام شود. در صورتی که فن یخچال بوش به درستی کار نکند، یخچال قادر به خنک کردن نبوده و منجر به از کار افتادگی آن خواهد شد. بنابراین به علت اهمیت زیاد تعمیر فن یخچال بوش، قصد داریم در این مقاله به بررسی چگونگی انجام این کار و نکات مهم در زمینه تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش برای شما بپردازیم. با آی پی امداد همراه باشید.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال بوش در آی پی امداد

نحوه تماس با مرکز تعمیرات یخچال بوش در تهران به شرح زیر است:

  1. ابتدا با نزدیک ترین شعبه تعمیرگاه مجاز یخچال بوش در تهران تماس بگیرید.
  2. همچنین می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت آی پی امداد، بخش درخواست تعمیر، ثبت نمایید.
  3. پس از ثبت درخواست شما کد اشتراک به همراه نام تکنسین به تلفن همراهتان پیامک خواهد شد.
  4. تعمیرکار یخچال بوش جهت تعمیر و تعویض فن یخچال بوش ظرف کمتر از یک ساعت در محل شما حضور پیدا خواهد کرد.
  5. تعمیر یخچال بوش با تجهیزات به روز و قطعات فابریک صورت خواهد گرفت.
  6. پس از اتمام فرآیند ضمانت نامه معتبر 3 الی 12 ماهه و همچنین فاکتور شرح هزینه ها به شما ارائه می گردد.
  7. در نهایت از طرف آی پی امداد با شما تماس گرفته شده و در رابطه با رضایت مندی از فرآیند تعمیرات نظرسنجی می شود.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش در محل انجام میشود؟

تعمیر و تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش یکی از خدماتی است که در محل یا منزل شما توسط مرکز مجاز آی پی امداد ارائه می شود. از آنجایی ک یخچال وسیله ای است که امکان جابجایی آن به تعمیرگاه جهت تعمیر وجود ندارد، متخصصین برای تعویض فن یخچال بوش همراه با قطعات و ابزار مورد نیاز به محل شما مراجعه کرده و در سریع ترین زمان اقدام به تعمیر و تعویض این قطعه مهم در یخچال شما می نمایند. در صورتی که قصد استفاده از این خدمات در محل و بدون حضور در تعمیرگاه را دارید، می توانید از کارشناسان آی پی امداد کمک بگیرید.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش در محل انجام میشود؟

آیا فن یخچال بوش قابل تعمیر است؟

به طور کلی در برخی مواقع امکان تعمیر فن یخچال بوش وجود دارد. اما نکته مهم این است که فن از جمله قطعاتی در یخچال می باشد که تعمیر آن هیچگونه صرفه ای نداشته و بهترین کار تعویض فن یخچال بوش به جای تعمیر آن است. در صورتی که فن یخچال تعمیر شود، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه مجددا دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. از این رو در صورتی که متوجه خرابی فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش خود شده اید، بهترین کار این است که از تکنسین متخصص بخواهید اقدامات لازم را در جهت تعویض فن با یک قطعه جدید انجام دهد. در این صورت دستگاهتان بدون هیچگونه مشکلی مجددا به کار خود ادامه خواهد داد.

یخچال بوش چند تا فن دارد؟

در اولین گام برای اینکه اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال بوش خود نمایید، لازم است انواع فن به کار رفته در یخچال و جایگاه و وظیفه هریک از آنها را بشناسید. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم:

فن داخلی یخچال

این فن که در بخش داخلی یخچال تعبیه شده است، وظیفه دارد تا جهت خنک شدن کابین داخلی یخچال و تبدیل هوای گرم به هوای خنک، اقدامات لازم را در جهت رساندن دمای یخچال به دمای مورد نظر انجام دهد. از این رو می توان گفت که کاربرد این فن در جهت تولید هوای خنک و کمک به عملیات انجماد در یخچال فریزر می باشد.

فن داخلی یخچال

فن اپراتور یخچال

فن اپراتور یخچال یکی از مهمترین فن های یخچال به حساب می آید که وظیفه آن عبور هوا از داخل سیم پیچی ها می باشد. در صورتی که این فن دچار خرابی یا ایراداتی شده باشد، ممکن است از یخچال فریزر شما صداهایی شنیده شود. در صورتی که این فن دچار خرابی شود، عملیات خنک شدن کابین یخچال و فرآیند یخسازی طی مدت زمان طولانی تری انجام خواهد شد.

فن اپراتور یخچال

فن کمپرسور یخچال

از دیگر فن های مهم یخچال می توان به فن کمپرسور اشاره کرد که در کنار این قطعه تعبیه شده است. این فن وظیفه دارد تا کمپرسور را خنک نماید. چنانچه این فن دچار خرابی شود، کمپرسور یخچال گرم خواهد شد که بسیاری از کاربران دیر متوجه بروز این مشکل می شوند.

فن کمپرسور یخچال

در صورتی که هریک از این فن ها دچار ایراداتی شوند، عملکرد یخچال دچار مشکل خواهد شد. از این رو باید هریچه سریع تر اقدام به تعمیر فن یخچال بوش یا تعویض فن یخچال بوش نمایید تا از بروز مشکلات بیشتر در دستگاه خود جلوگیری کنید.

چگونه فن یخچال بوش را روغن کاری کنیم؟

فن یخچال از جمله قطعاتی است که به مرور زمان کارکرد بیش از حد دچار فرسودگی شده و نیاز به انجام خدمات نظیر سرویس و روغن کاری جهت کارکرد بهتر خواهد داشت. همچنین در برخی مواقع از ناحیه فن یخچال صداهایی شنیده می شود که تنها با روغن کاری این قطعه مشکل آن برطرف خواهد شد. برای روغن کاری فن و رفع هرگونه صدا در کارکرد این قطعه می توانید مقدار کمی روغن به ناحیه سر میل شفت که درون آرمیچر قرار گرفته است، بزنید تا مشکل فن رفع گردد.

نحوه تعویض فن یخچال بوش چگونه است؟

تعویض فن یخچال بوش یکی از مهمترین اقداماتی است که حتما باید توسط یک فرد متخصص انجام شود تا از بروز مشکلات جدی تر در یخچال جلوگیری گردد. در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما ذکر کرده ایم:

  • در ابتدا باید یخچال را از برق بکشید تا تمامی یخ های درون آن ذوب شود.
  • همچنین لازم است تمامی مواد غذایی و قفسه ها را از یخچال خارج نمایید.
  • در ادامه می توانید قسمتی پشتی یخچال را به کمک پایه هایی بسته شده اند، باز نمایید.
  • در این بخش باید فن خراب یخچال را جدا کرده و آن را با یک فن نو جایگزین کنید.
  • برای انجام این کار می توانید موتور نگهداری فن و گیره های آن را جدا نمایید.
  • در نهایت فن معیوب را از جایگاه خود خارج کرده و فن جدید را در محل مورد نظر قرار دهید.
  • تمامی بخش ها را به جای خود برگردانده و یخچال را به برق وصل کنید.

نحوه تعویض فن یخچال بوش چگونه است؟

چرا فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش صدا میدهد؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است کاربران یخچال فریزرها یا ساید بای سایدهای بوش با آن مواجه شوند، مربوط به شنیده شدن صداهایی ناهنجار از قسمت فن است. این صدا ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. از جمله علل صدای فن یخچال بوش می توان به بروز هرگونه خرابی در موتور فن اشاره کرد. همچنین ممکن است این صدا به دلیل برخورد پروانه فن با کشو یا بدنه فریزر باشد. در این شرایط باید فن یخچال توسط یک فرد متخصص بررسی شده و در صورت نیاز اقدامات لازم در جهت تعمیر و تعویض فن یخچال بوش انجام شود.

هزینه تعویض فن یخچال بوش

اولین پرسشی که به هنگام بروز مشکل در فن و تعمیر یا تعویض این قطعه توسط مصرف کنندگان مطرح می شود، مربوط به هزینه تعویض فن یخچال بوش می باشد. در این بخش قصد داریم به بررسی هزینه انجام این کار برای شما بپردازیم.

  • به طور کلی نمی توان هزینه مشخصی را برای تعمیر و تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش مشخص کرد.
  • این هزینه با توجه به عوامل مختلفی نظیر نوع و میزان خرابی، نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه، قیمت قطعه معیوب، مدل یخچال و دستمزد تعمیرکار متفاوت خواهد بود.
  • البته لازم به ذکر است که آی پی امداد با هزینه ای منصفانه و مناسب اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل فن یخچال شما انجام خواهد داد.

قیمت فن یخچال بوش

یخچال فریزر یا ساید بای سایدهای برند بوش از جمله معتبرترین و باکیفیت ترین محصولات هستند که در بخش های مختلف این دستگاه از فن های مخصوص جهت تامین هوای خنک استفاده شده است. از این رو در صورت خرابی فن و نیاز به تعویض فن یخچال بوش لازم است از قطعات باکیفیت و اورجینال استفاده کرد. به طور کلی به هنگام بروز مشکل در فن بسیاری از کاربران به دنبال اطلاع پیدا کرده از قیمت فن یخچال بوش هستند که می توان گفت قیمت این قطعه با توجه به نوغ و مدل فن و یخچال دارای تفاوت هایی می باشد و ابتدا نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد. از این رو اگر به دنبال اطلاع پیدا کردن از قیمت این قطعه  و هزینه تعمیرات هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امین عیاری 07 مرداد 1402

    باسلام ...فن یخچال ساید بوش سوخته هرجا گشتیم پیدا نشد ایا میشود بجای فن ۱۰ ولت از فن ۱۳ ولت استفاده کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مرداد 1402

      درود، از خیابان بهبودی یا هدایت در تهران می توانید این فن را با ولتاژ مورد نظر خود تهیه کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد