logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک

تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک
تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک
زمان مطالعه: 10 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران توسط تعمیرکار آی پی امداد در محل کار یا منزل مصرف کننده انجام میگردد. توجه داشته باشید که نمایندگی تعمیرات لباسشویی سپهر الکتریک با استفاده از قطعات فابریک به عیب یابی و تعمیر دستگاه شمامیپردازد. اگر فنی هستید و به دنبال عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک میگردید، توصیه میکنم این مقاله از تعمیرکار آی پی امداد را دنبال نمایید تا به راحتی در منزل خود به تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک بپردازید.

کاربران گرامی با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد برای تعمیرات لباسشویی سپهر الکتریک می توانید علاوه بر بهره مندی از قطعات فابریک تا 75% در هزینه های تعمیر صرفه جویی کنید.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در تهران

در ادامه به بررسی نحوه تماس با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در تهران میپردازیم:

  1. شما می توانید از طریق تماس با نزدیک ترین شعبه آی پی امداد در محل خود اقدام نمایید.
  2. همچنین می توانید از طریق سایت اقدام به ثبت درخواست آنلاین نمایید.
  3. بعد از ثبت درخواست شما پیامکی حاوی کد اشتراک به همراه مشخصات تعمیرکار ماشین لباسشویی سپهر الکتریک برای شما ارسال خواهد شد.
  4. تعمیرکار در کمتر از دو ساعت در محل شما حضور پیدا خواهد کرد و با تجهیزات کامل اقدام به تعمیرات لباسشویی سپهر الکتریک شما می نماید.
  5. بعد از انجام خدمات به شما فاکتوری ارائه خواهد شد.
  6. همچنین کلیه قطعات دارای گارانتی می باشند.
  7. در انتها به منظور افزایش کیفیت خدمات رسانی از شما نظرسنجی می گردد.

راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در منزل

آی پی امداد با ارائه مقاله‌ های آموزش تعمیرات و عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک توسط تعمیرکار متخصص نمایندگی سعی در ارتقاء دانش فنی افراد در زمینه تعمیرات لوازم خانگی را دارد تا چنانچه نیازمند تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک شدید، با کمترین هزینه به رفع عیب دستگاه خود بپردازید.

لباسشویی لباسها را خوب نمی شوید، برای تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در این مواقع چه باید کرد؟

اولین مورد از لیست عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک این است که دستگاه لباس ها را تمیز نشوید. تمیز نشستن لباس در لباسشویی می تواند به دو دلیل باشد:

عمل آبگیری در لباسشویی به خوبی انجام نمی شود

برای رفع مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی قبل از هر چیز باید شیربرقی و هیدروستات را چک شود. وظیفه شیر برقی کنترل، قطع و وصل جریان آب ورودی است. زمانی که آب به حد مجاز خود در دستگاه رسید، هیدروستات با شیر برقی جریان برق و ورود آب را قطع می‌کند. با توجه به این که این دو قطعه در عمل آبگیری ماشین نقش مهمی دارند. در صورتی که خراب شده باشند، عمل آبگیری در لباسشویی سپهر الکتریک به خوبی انجام نمی شود.

استفاده از پودر نامناسب برای لباسشویی

برای شستن لباس ها داخل ماشین لباسشویی باید از پودر مناسب استفاده کرد. مواد شوینده لباسشویی به صورت پودر و مایع تولید می‌شوند و مخصوص شستشو با دستگاه هستند. به هیچ عنوان نباید شوینده های دستی را داخل دستگاه ریخت. باید توجه داشته باشید که پودر دستی و پودر ماشینی دارای ترکیبات متفاوتی هستند و پودر دستی کف بیشتری تولید می کند که حتی می تواند هنگام شستشو از ماشین بیرون بزند. از طرف دیگر زمان حل شدن پودر دستی و لباسشویی در آب متفاوت است. به همین دلیل در صورت عدم استفاده از پودر مناسب، لباسشویی لباسها را خوب خواهد شست.

از پودر لباسشویی به اندازه استفاده نشده است

یکی دیگر از علت های رایجی که باعث می شود ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در تمیز شستن لباس ها خوب عمل نکند، این است که از پودر لباسشویی بیش از اندازه یا کمتر از میزان تعیین شده استفاده شود. به همین دلیل قبل از راه اندازی دستگاه حتما دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سپهر الکتریک را بخوانید و طبق آن عمل کنید.

المنت لباسشویی رسوب گرفته است

تمیز نشدن لباس‌ها یکی از علائم هشدار دهنده است که باید رسوب گیری لباسشویی انجام شود. یکی از مهم ترین علت هایی که باعث می شود المنت دستگاه را رسوب بگیرد، این است که لباس ها بعد از اتمام فرآیند شستشو مدت زیادی را داخل دستگاه باقی می مانند. برای جرم گیری ماشین لباسشویی، بهترین راه مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی است. اما برخی روش های ساده وجود دارد که شما می توانید با کمک گرفتن از آن ها ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنید.

  • یکی از راه های ارزان استفاده از محلول آب، سرکه و جوش شیرین است.
  • آب و جوش شیرین را به یک اندازه با هم مخلوط کنید و سپس سرکه را که چهار برابر مقدار آب  و جوش شیرین است اضافه کنید.
  • محلول را داخل ماشین لباسشویی بریزید و ماشین لباسشویی را روشن کنید و اجازه دهید که یک دور کامل را به پایان برساند.
  • بعد از اتمام این مرحله، با استفاده از یک اسفنج یا دستمال خشک داخل داستگاه را به دقت تمیز کنید.
  • در صورتی که با استفاده از روش های خانگی موفق به عمل رسوب زدایی نشدید از پودر وقرص های مخصوص استفاده کنید.

تخلیه به خوبی انجام نمی شود

یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث شود ماشین لباسشویی، لباس ها را به خوبی نشوید، این است که آب به خوبی تخلیه نمی شود. عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی مسدود شده است.
  • شلنگ تخلیه مسدود شده است.
  • پمپ تخلیه آماشین لباسشویی مسدود شده است.
  • مسیر خروجی آب زیر دیگ مسدود شده است.
  • برد یا تایمر لباسشویی مسدود شده است.

دیگ لباسشویی نمی چرخد، نحوه رفع این مشکل در نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک

دومین مورد از لیست راهنمای تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک، نچرخیدن دیگ است. اگر دیگ لباسشویی نمی چرخد یا سفت می چرخد، لباس ها بعد از اتمام فرآیند شستشو تمیز نخواهند شد. علت اینکه دیگ لباسشویی نمی چرخد، در برخی موارد می تواند ساده و در برخی موارد می تواند فنی باشد که تعمیر آن نیاز به تکنسین دارد. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی عبارت است از:

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کد اشتباهی به موتور ارسال کرده است

اگر برد الکترونیکی دچار مشکل شده باشد، با ارسال کد اشتباهی می تواند جلوی گردش دیگ را بگیرد. البته گاهی اوقات ممکن است این مشکل به دلیل متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی پیش آمده باشد. به همین دلیل هرگز بیش از ظرفیت دستگاه، لباس داخل آن نریزید. جهت اطلاع از میزان ظرفیت ماشین لباسشویی، حتما دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سپهر الکتریک را مطالعه کنید.

برای حل مشکل برد الکترونیکی، باید دستگاه را ریست کنید. برای ریست کردن، دو شاخه ماشین لباسشویی را کامل از برق بیرون بکشید و حدود یک دقیقه صبر کنید. سپس درب ماشین لباسشویی را چند بار باز و بسته کنید تا سیگنال ریست به همه قسمت‌ها فرستاده شود. سپس ماشین لباسشویی را بدون بار، روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر همچنان دیگ لباسشویی نمی چرخد از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی برای تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی باید کمک بگیرید.

میکروسویچ درب معیوب است

اگر میکروسویچ درب ماشین لباسشویی خراب باشد، دیگ شروع به گردش نخواهد کرد. برای بررسی میکروسویچ درب، ابتدا دستگاه را از پریز خارج کنید و سپس دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید؛ زیرا نحوه‌ در آوردن میکروسویچ درب ماشین لباسشویی در مدل ‌های مختلف سپهر الکتریک فرق می ‌کند.

  • توجه داشته باشد که هنگام بررسی میکروسویچ به هیچ عنوان اتصالات سیم‌های میکروسوئیچ درب را در نیاورید.
  • از یک مولتی‌متر برای تست کردن آن استفاده کنید.
  • زمانی که کلید فشرده است باید مدار بسته شود و جریان ایجاد شود و در حالتی که کلید فشرده نشده است باید مدار باز باشد یعنی جریان قطع شود.
  • اگر میکروسویچ به درستی کار نکرد باید آن را تعویض کنید.
  • برای تعویض، میکروسویچ را جدا کنید و با مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی، یک میکروسویچ سالم بخرید.

سویچ فشار و کنترل سطح آب (هیدروستات) خراب است

یکی دیگر از علت های رایجی که می تواند از گردش دیگ لباسشویی جلوگیری کند، این است که سویچ کنترل فشار و هیدروستات ماشین لباسشویی معیوب است.

  • برای اطمینان از سالم بودن این قطعه، دو پیچ که درب بالا را سرجایش نگه داشته را باز کنید تا شیر کنترل سطح آب را ببینید.
  • سپس به دنبال تیوب پلاستیکی که به آن وصل است باشید.
  • شیلنگ پلاستیکی را از سویچ سطح آب جدا کنید و سعی کنید به صورت محکم داخل آن فوت کنید.
  • اگر متوجه شدید که تیوب با رسوبات یا کف پودر گرفته باشد، باید شلنگ را شستشو دهید.
  • در صورتی که هیدرواستات شکسته یا سوخته بود، نمی توان آن را تعمیر کرد و نیاز به تعویض دارد.
  • اگر از کارهای فنی سررشته ندارید، بهتر است که این کار را به تعمیرکار لباسشویی بسپارید.

خازن لباسشویی خراب است

یکی دیگر از علت های نچرخیدن یا کند چرخیدن دیگ لباسشویی، خرابی خازن لباسشویی است. در این صورت نیاز است که خازن لباسشویی تعویض شود.

لباسشویی روشن نمی شود، نظر تعمیرکار نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک در این باره

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند برای ماشین لباسشویی سپهر الکتریک پیش بیاید، این است که دستگاه روشن نشود. در بیشتر موارد علت روشن نشدن ماشین لباسشویی می تواند برای وجود یک مشکل جدی باشد. برای عیب یابی لباسشویی سپهر الکتریک موارد زیر را بررسی کنید:

برق دستگاه وصل نشده است

شاید به نظر ساده بیاید، اما ممکن است که دوشاخه دستگاه به درستی به پریز وصل نشده باشد. به همین دلیل از اتصال صحیح برق به ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

  • اگر در اتصال دوشاخه به برق مشکلی نبود، در گام بعدی باید فیوز و برق ساختمان را  بررسی کنید.
  • در صورتی که هیچ مشکلی در برق ساختمان وجود نداشت باید موارد دیگر را بررسی کنید.

درب لباسشویی بسته نشده است

اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده باشد، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. اطراف درب را به دقت بررسی کنید؛ زیرا ممکن است که لباس، دکمه یا هر چیز دیگر از بسته شدن درب دستگاه جلوگیری کند. یکی دیگر از علت های بسته نشدن درب لباسشویی این است که سوئیچ درب معیوب است.

تایمر لباسشویی خراب است

تایمر لباسشویی یکی از قطعات مهم است که اگر خراب شود، می تواند در عملکرد دستگاه ایراد ایجاد کند و از چرخش دیگ جلوگیری کند. جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی می تواند در اثر خرابی سایر قطعات داخلی یا حتی جابجایی ماشین لباسشویی و ضربه خوردن خراب شود.

  • برای بررسی تایمر، ابتدا برق را از دستگاه جدا کنید و سپس با استفاده از یک مولتی متر، تمامی قسمت های تایمر را کنترل کنید.
  • برای اینکه بتوانید به درستی این کار را انجام دهید، شما به نقشه مدار نیاز دارید.
  • جهت دسترسی به نمودار سیم پیچی به سراغ دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سپهر الکتریک بروید.
  • با استفاده از نمودار سیم پیچی می توانید عملکرد پایانه هایی که موتور تایمر را کنترل می کنند، بررسی کنید.
  • جریان داخل موتور را با مولتی متر اندازه بگیرید.
  • در صورتی که متوجه شدید تایمر به درستی کار نمی کند، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • در بیشتر موارد این قطعه قابل تعمیر نیست و بهتر است که تعویض شود.

بلبرینگ لباسشویی خراب است

بلبرینگ در پشت دیگ لباسشویی سپهر الکتریک قرار دارد و به چرخش راحت‌تر دیگ لباسشویی کمک می کند. اگر این قطعه خراب شود، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد. بلبرینگ ماشین لباسشویی در اثر عوامل مختلفی می تواند خراب شود که عبارتند از:

تعویض و تعمیر بلبرینگ لباسشویی یک کار تخصصی است و بهتر است که توسط نمایندگی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک انجام شود.

فیوز لباسشویی معیوب است

یکی دیگر از علت هایی که می تواند باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شود، این است که فیوز خراب باشد.

  • با استفاده از مولتی متر، می توانید سلامت فیوز را بررسی کنید.
  • اگر فیوز خراب شده باشد، نیاز به تعویض خواهد داشت.
  • اگر چراغ های ماشین لباسشویی روشن می شود، نشان دهنده این است که فیوز معیوب نیست و ایرادی ندارد.

لباسشویی آب را تخلیه نمی کند، باید برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک چه اقداماتی انجام داد؟

چهارمین عیب از لیست تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک این است که آب را تخلیه نکند. اگر لباس ها داخل لباسشویی مانده است و آب تخلیه نمی شود، قبل از عیب یابی آن، باید ابتدا لباس ها را خارج کنید. برای اینکه برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به پایان برسند، باید دریچه فیلتر را باز کنید. به قسمت پایین در جلوی لباسشویی دقت کنید. یک دریچه فیلتر طراحی شده است که باید آن را باز کنید تا آب لباسشویی تخلیه شود. اگر لباسشویی در آشپزخانه نصب شده است، حتما کفپوش آشپزخانه را بردارید تا آب ریخته شده در کف از آشپزخانه خارج شود. سپس می توانید لباس ها را خارج کنید. علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی عبارت است از:

فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی مسدود شده است

وظیفه فیلتر پمپ تخلیه این است که کرک های لباسشویی یا اشیایی را که از لباس جدا شده اند مانند زیپ، دکمه و … را قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف کند. در صورتی که فیلتر توسط این اشیا مسدود شود، ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نخواهد بود. برای حل این مشکل باید، فیلتر را باز کنید و آن را تمیز کنید.

شلنگ تخلیه مسدود شده است

اگر شلنگ تخلیه مسدود شده باشد، لباسشویی آب را تخلیه نمی کند.

  • برای بررسی شلنگ تخلیه، ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید.
  • سپس شلنگ را به دقت بررسی کنید که شلنگ تخلیه نشکسته باشد یا خم نشده باشد. گ
  • اهی اوقات شلنگ تخلیه ممکن است پیچ خورده باشد که با باز کردن آن مشکل حل خواهد شد.
  • در غیر این صورت ممکن است که یک تکه لباس مانند جوراب مسیر شلنگ را گرفته باشد.
  • در این صورت باید شلنگ از پمپ تخلیه جدا کنید و چیزی را که باعث گرفتگی شده است را خارج کنید تا مشکل انسداد حل شود.

بدنه ماشین لباسشویی برق دارد، چه اقدامی باید برای عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک به کار برد؟

برق داشتن دیواره های ماشین لباسشویی یک مورد دیگر از لیست عیب یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک است که نباید به آن بی توجهی شود. برای رفع این مشکل ابتدا دوشاخه را از برق خارج کنید سپس موارد زیر را بررسی کنید:

اتصالات و سیم پیچی های لباسشویی خراب است

مهم ترین علت برق داشتن بدنه لباسشویی، اختلال و خرابی در اتصالات و سیم پیچی های لباسشویی است. در صورتی که ماشین لباسشویی با بار زیاد و برای مدت طولانی کار کرده باشد، ممکن است که یک یا چند تا از سیم ها دچار سوختگی شده باشد یا به دلیل اختلال جریان برق راهی برای انتقال به بدنه ماشین لباسشویی را پیدا کرده باشد.

سیم ارت ماشین لباسشویی به زمین نادرست وصل شده باشد

ماشین لباسشویی  منبع تخلیه بار الکتریکی به نام سیم ارت دارد.  گاهی اوقات به دلیل اتصال اشتباه سیم ارت لباسشویی به زمین، جریان برق به بدنه دستگاه بر می گردد که باعث احساس برق گرفتگی ضعیف یا همان مور مور شدن خواهد شد. البته از آنجایی که این برق نسبتا ضعیف است، برای بدن انسان خطر برق گرفتگی را به همراه نخواهد داشت. سیم ارت ماشین لباسشویی از طریق چاه ارت ساختمان ها یا از طریق شیر آب متصل می شود. با توجه به اینکه اتصال این سیم بسیار حائز اهمیت است بهتر است که از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی دچار نشتی آب شده است

یکی دیگر از علت های برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می تواند این باشد که دستگاه دچار نشتی شده است.

  • به دقت اطراف دستگاه را بررسی کنید.
  • در صورتی که احساس رطوبت کردید، سعی کنید محل نشتی آب را پیدا کنید و مشکل را حل کنید.

موتور ماشین لباسشویی نیم سوز شده است

یکی از علت های برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی این است که موتور دستگاه نیم سوز شده باشد. نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی یک مشکل جدی است که باید توسط افراد متخصص بررسی شود. در صورتی که در زمینه تعمیرات لباسشویی سپهر الکتریک مهارت کافی ندارید، از باز کردن موتور دستگاه اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است که باعث شوید خسارت های جدی به دستگاه وارد شود.

لباسشویی صدا و لرزش دارد، نحوه تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک به چه صورت است؟

لرزش ماشین لباسشویی و تکان خوردن آن یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است به دلایل مختلف به وجود بیاید که قطعا آزاردهنده است. علاوه بر این اگر مشکل لرزش لباسشویی حل نشود، ممکن است دستگاه در اثر تکان خوردن دچار آسیب شود. اگر لباسشویی شما صدا و لرزش دارد، مراحل زیر را برای تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک دنبال کنید:

ماشین لباسشویی تراز نیست

اولین دلیل لرزش و صدای ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن است.

  • برای تراز کردن دستگاه می توانید از از ابزار تراز مهندسی استفاده کنید.
  • استفاده از ابزار تراز بسیار راحت است. تراز را روی ماشین لباسشویی قرار دهید و تا زمانی که لباسشویی تراز شود، پایه های زیرین دستگاه را جابجا کنید.
  • در صورتی که به ابزار تراز دسترسی ندارید، می توانید ماشین لباسشویی را روی یک‌ تکه تخته سه لا قرار بدهید.

ماشین ظرفشویی بیش از اندازه پر است

عدم توجه به ظرفیت و وزن متوسط لباس ها هنگام پر کردن ماشین لباسشویی، یکی دیگر از علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی در حین کار است. ریختن لباس زیاد در ماشین لباسشویی است، نه تنها باعث خواهد شد تا دستگاه به لرزه بیافتد، بلکه به‌ مرور کمک فنرهای ماشین لباسشویی را از بین خواهد برد.

بار لباسشویی متعادل نیست

گاهی اوقات ممکن است که بعضی از لباس های سنگین مثل پتو هنگام خیس خوردن در یک طرف ماشین لباسشویی قرار بگیرد که باعث خواهد شد تعادل دستگاه بهم بخورد. برای جلوگیری از این مشکل هنگام انداختن حوله بزرگ یا پتو داخل ماشین، لباس های دیگری را هم به آن اضافه کنید تا هنگام شستشو تعادل در دیگ ایجاد شود.

کمک فنر ماشین لباسشویی ضعیف شده است

کمک فنر به کاهش لرزش هنگام شستشو کمک می کند. این قطعه به مرور زمان ممکن است آسیب ببیند یا ضعیف شود. به همین دلیل بهتر است به صورت دوره ای کمک فنر لباسشویی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

ماشین لباسشویی چکه می کند، چگونه می توان اقدام به تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک نمود؟

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی هفتمین مورد در لیست عیب یابی ماشین لباسشویی سپهر الکتریک است که می تواند هنگام کار کردن دستگاه به وجود بیاید. علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی باید سریعا بررسی و رفع شود؛ زیرا در غیر این صورت می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند. برای رفع عیب چکه کردن ماشین لباسشویی مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

شیلنگ لباسشویی دچار پارگی یا گرفتگی شده است

در صورتی که شیلنگ پاره شده باشد، باید تعویض شود و درصورتی که دچار گرفتگی شده است، باید باز شود تا عامل مسدود کننده آن را رفع کرد.

لاستیک درب ماشین لباسشویی خراب است

یکی از علت‌های آبریزی از کف لباسشویی، خراب بودن لاستیک درب است. این لاستیک در اثر گذشت زمان، ممکن است پوسیده یا پاره شود. در این صورت آب از دستگاه به بیرون نشت پیدا خواهد کرد. در اغلب موارد این مشکل با تعویض لاستیک حل می شود. برای تعویض لاستیک درب لباسشویی بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی استفاده کنید و از هرگونه فشار اضافی برای خارج کردن لاستیک معیوب خودداری کنید.

کاسه نمد مخزن لباسشویی خراب است

کاسه نمد لباسشویی، مابین موتور لباسشویی و مخزن قرار می گیرد. این قطعه از نشتی آب در محل تلاقی محور گرداننده دستگاه و مخزن جلوگیری می کند. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد، ماشین لباسشویی چکه خواهد کرد. در ابتدا ممکن است آب کمی به بیرون نشت پیدا کند و در حد چکه کردن باشد. اما با گذر زمان این مقدار نشتی افزایش پیدا خواهد کرد.

  • برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نشتی به دلیل خرابی کاسه نمد است قاب پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید و تا زمان آبگیری دستگاه صبر کنید.
  • به محل اتصال میله گرداننده و مخزن که بلبرینگ در آن جا قرار دارد توجه کنید.
  • در صورتی که متوجه نشتی شدید باید کاسه نمد تعویض شود.

ماشین ظرفشویی را بیش از اندازه پر کرده اید

یکی دیگر از دلایل ساده ای که می تواند باعث شود آب از کنار درب ماشین لباسشویی چکه کند، این است که دستگاه را بیش از ظرفیت پر کرده باشید. برای جلوگیری از این مشکل در ماشین لباسشویی طبق ظرفیت تعیین شده لباس بریزید تا وقتی که ماشین لباسشویی کار می کند دچار نشتی نشود.

خشک کن ماشین لباسشویی عمل نمی کند، جهت عیب یابی ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چه باید کرد؟

هشتمین مورد از لیست راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی سپهر الکتریک این است که خشک کن ماشین لباسشویی کار نمی کند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی به وجود آمده باشد که مهم ترین علت خشک نکردن ماشین لباسشویی عبارتند از:

اضافه بر ظرفیت ماشین لباسشویی بار ریخته شده است

ساده ترین دلیل کار نکردن خشک کن لباسشویی این است که بیش از ظرفیت دستگاه داخل آن بار ریخته اید. لباس ها را یک بار دقیقا مطابق ظرفیت دستگاه بریزید و بررسی کنید که آیا خشک کن کار می کند یا خیر. اگر همچنان خشک کن لباسشویی ایراد دارد ممکن است ماشین لباسشویی ایراد فنی داشته باشد.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی معیوب است

بردها وظایف بسیار مهمی را در لباسشویی بر عهده دارند. وظیفه اصلی برد، کنترل دیگر قسمت‌ها  مانند خشک کن است. در صورتی که برد خراب شود، دستورات لازم به سایر قطعات ارسال نخواهد شد. برد الکترونیکی ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی می تواند خراب شود که رایج ترین آن نوسان برق است. نوسان جریان برق باعث  اتصالی در خازن یا فیوزها می‌شود که در نتیجه باعث سوختن برد خواهد شد. یکی دیگر از دلایل خرابی برد می تواند این باشد که آب وارد لباسشویی شده است و در نتیجه ورود آب به دستگاه سیم‌پیچی داخلی اتصالی کرده و به برد آسیب رسیده است. اگر برد الکترونیکی سوخته باشد و تعمیر آن امکان پذیر نباشد، باید تعویض شود. البته در صورت نسوختن برد و خرابی تنها بخشی از آن، می‌توانید به جای تعویض، برد را تعمیر کنید.

  • برای بررسی برد ابتدا  دستگاه را از پریز برق بکشید.
  • سپس کنترل پنل را باز ‌کرده و آن را خارج کنید.
  • خازن‌های برد را به دقت بررسی کنید.
  • در صورت هرگونه تا خوردگی یا شکستگی در آن، نشان دهنده این است که خازن معیوب شده است.
  • در صورت تشخیص خازن سوخته، باید آن را عوض کنید.
  • بیشتر موارد بعد از تعویض خازن، مشکل برد حل می شود و خشک کن دستگاه کار می کند.

موتور ماشین لباسشویی خراب است

یکی از علائم خرابی موتور این است که خشک کن لباسشویی کار نکند. تعمیر یا تعویض موتور یک کار کاملا تخصصی است و باید توسط نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک انجام شود.

درب ماشین لباسشویی باز نمی شود، چه اقداماتی برای تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک انجام دهیم؟

بررسی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی نهمین مورد از لیست عیب یابی لباسشویی سپهر الکتریک است. خرابی لولای درب یکی از مهم ترین دلایل باز نشدن درب لباسشویی است. این لولاها ممکن است به مرور خراب یا پوسیده شوند و باز شدن درب لباسشویی را با مشکل مواجه کنند. در این صورت لولا باید تعویض شود. سایر علت های باز نشدن درب لباسشویی عبارتند از:

  • میکروسوییچ درب خراب است.
  • آب داخل دیگ باقی مانده است.
  • چرخه شستشو پایان نیافته است.

نتیجه گیری از تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک

در صورتی که با کمک این راهنما موفق نشدید تا مشکل لباسشویی خود را حل کنید، بهتر است برای تعمیرات ماشین لباسشویی سپهر الکتریک از تعمیرکاران آی پی امداد کمک بخواهید. کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد جهت تعمیر لباسشویی سپهر الکتریک در اسرع وقت در محل حاضر می شوند و در سریع ترین زمان ممکن لباسشویی شما را تعمیر خواهند کرد.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • داوری 14 بهمن 1402

    سلام ماشین لباس شویی سپهر الکتریک se1000داریم لگن نمیچرخه لامپ دکمه هاروشن میشه ورودی خروجی اب داره لگن نمیچرخه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، مشکل از تسمه، میکروسوئیچ، موتور، برد الکترونیکی یا سنسورها می باشد.

      پاسخ دادن
  • حسین عزتی 23 شهریور 1402

    ماشین لباسشویی سپهر الکتریک مدل se37۶ تو درجه ۵ و ۶ ماشین آبگیری نمی‌کند ولی درجات دیگه مشکلی ندارد. مشکل از کجای ماشین هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 شهریور 1402

      درود، مشکل از برد بوده و یا مخزن هیدروستات دستگاه باید هواگیری شود.

      پاسخ دادن
    • سعید 26 فروردین 1403

      سلام دستگاه رو دور خشک کن کند میچرخه ولی تسمه رو میندازه دور موتور تند میشه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 فروردین 1403

        درود، فولی موتور را مقدار به سمت پایین فشار داده و تسمه را نیز کمی رگلاژ کنید تا دو فولی مماس یکدیگر باشند.

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد