logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی آریستون

تعمیر برد لباسشویی آریستون
تعمیر برد لباسشویی آریستون
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی آریستون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برد الکترونیکی یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی آریستون است که می تواند به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر برد لباسشویی آریستون پیدا کند. خرابی برد لباسشویی آریستون باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد. به همین دلیل باید در اسرع وقت نسبت به تعمیرات برد ماشین لباسشویی آریستون اقدام کرد. در این مقاله از آی پی امداد، مراحل تعمیر برد را به صورت کامل شرح خواهیم داد و در مورد هزینه تعمیر ماشین لباسشویی آریستون هم صحبت خواهیم کرد. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی آریستون مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آریستون به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر قطعات لباسشویی یک کار تخصصی است که نیاز به دانش کافی در این حوزه دارد. برد الکترونیکی نیز یک قطعه بسیار مهم است که در صورت خرابی باید توسط فرد متخصص عیب یابی شود.

  • برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آریستون شما باید به آی پی امداد مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون مراجعه کنید.
  • بعد از آن که درخواست خود را ثبت کردید در سریع ترین زمان ممکن، تعمیرکار مجرب به محل شما اعزام خواهد شد.
  • بعد از سرویس دستگاه و عیب یابی برد الکترونیکی، مراحل تعمیر را به شما اطلاع خواهند داد.

آیا تعمیر برد لباسشویی آریستون در محل انجام می شود؟

اغلب افراد هنگام خرابی برد ماشین لباسشویی آریستون خود این نگرانی را دارند که آیا باید دستگاه را به مرکز تعمیر برد لباسشویی آریستون انتقال دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که تعمیر برد لباسشویی در محل امکان پذیر است و نیازی به حمل دستگاه به تعمیرگاه نیست. تکنسین برد معیوب را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی رفع عیب شده و روی دستگاه نصب می شود.

برد ماشین لباسشویی آریستون در چه شرایطی قابل تعمیر است؟

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می تواند به دلایل مختلفی از کار بیافتد. به عنوان مثال در اثر نوسانات برق یا ورود آب به داخل دستگاه، ممکن است که برد ماشین لباسشویی بسوزد. در این صورت امکان تعمیر و استفاده مجدد از برد نیست و باید تعویض شود. اما در صورتی که ایرادی ماند خراب شدن خازن یا فیوز به وجود آمده باشد، با تعویض این قطعات، برد لباسشویی قابل تعمیر است.

زمان تعمیر برد ماشین لباسشویی آریستون

علامت های خرابی برد لباسشویی آریستون

برد لباسشویی همان طور که اشاره کردیم، یک قطعه بسیار مهم در ماشین لباسشویی است که هرگونه ایراد در آن باعث خواهد شد تا عملکرد ماشین لباسشویی دچار اختلال شود. برخی از علامت های خرابی برد ماشین لباسشویی آریستون که نشان می دهد شما باید هر چه سریع تر نسبت به تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آریستون اقدام کنید عبارتند از:

مراحل تعمیر برد لباسشویی آریستون

برای تعمیرات برد ماشین لباسشویی آریستون شما نیاز به برخی ابزار دارید. خوشبختانه برای تعمیر برد ابزارهای اولیه مانند پیچ گوشتی، اهم متر، چهارسو … کافی است و شما نیاز به ابزار بیشتری نخواهید داشت. البته بهتر است که هنگام تعمیر لوازم برقی از یک دستکش استفاده کنید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند. سایر مراحل تعمیر برد به شرح زیر است:

دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق بیرون بکشید

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آریستون، قبل از هر اقدامی، دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا از هرگونه خطر احتمالی پیشگیری کنید.

خازن های برد لباسشویی آریستون را بررسی کنید

برای دسترسی به برد الکترونیکی، کنترل پنل را خارج کنید. برای رفع آلودگی ها و کثیفی های روی کنترل پنل می توانید از تمیزکننده ها استفاده کنید. خازن و فیوزها از مهم ترین قطعات برد الکترونیکی هستند. خازن ها در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق ممکن است دچار سوختگی شوند که در این صورت تعمیر برد تنها با تعویض آن ها امکان پذیر خواهد بود.

  • برای اطمینان از سلامت خازن ها، شکل ظاهری آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • یک خازن سالم باید یک شکل کاملا صاف و صیقلی داشته باشد.
  • در صورت مشاهده هرگونه تاخوردگی یا تغییر شکل در خازن، نشان دهنده معیوب بودن خازن است.
  • برای تعویض خازن، خازن قدیمی را از محل خود با استفاده از هویه بردارید. خازن جدید را در محل خود قرار دهید.

بررسی خازن ماشین لباسشویی آریستون

قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی را چک کنید

مدار فرمان برد الکترونیکی از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات، نقش مهمی در عملکرد ماشین لباسشویی دارند و در صورت خرابی هر کدام از آن ها، ماشین از کار خواهد افتاد. بنابراین باید تک تک این قطعات به دقت چک شود و در صورت امکان تعمیر و در غیر این صورت تعویض شوند.

آیا آی سی برد لباسشویی آریستون قابل تعمیر است؟

برد لباسشویی آریستون دارای قطعات مختلفی است که آی سی مهم ترین قطعه در برد به شمار می رود. در اغلب موارد اگر آی سی دچار ایراد شده باشد، قابل تعمیر نیست. در مواردی مانند شل شدن لحیم پایه ها می توان برد ماشین لباسشویی را عیب یابی کرد. توجه داشته باشید که فقط سازنده اصلی می تواند آی سی مشکل دار را توسط پروگرمر، پروگرم کند.

نقشه برد ماشین لباسشویی آریستون

داشتن نقشه برد الکترونیک در تعمیرات برد لباسشویی آریستون بسیار مهم است. تمام تعمیرکاران آی پی امداد مسط به نقشه خوانی برد هستند و با تمام علائم اختصاری آن آشنایی دارند. برخی از نمادهای الکترونیکی اصلی در نقشه برد ماشین لباسشویی آریستون عبارتند از:

  • مقاومت: مقاومت در نقشه برد می تواند به صورت زیگزاگ و دو پایانه کشیده شده به بیرون باشد. توجه داشته باشید که در نقشه های بین المللی مقاومت می تواند به صورت یک مستطیل تو خالی باشد.
  • باتری: باتری می تواند از نوع قلمی یا شارژی باشد در هر صورت، باتری به صورت خطوط موازی نامتوازن ترسیم می شود. هر چه قدر تعداد سلول های سری شده بیشتر باشد،تعداد خطوط نیز در نقشه برد بیشتر خواهد شد.
  • نماد مدارهای مجتمع یا آی سی: در اغلب موارد مدارمجتمع یا آی سی در نقشه برد به صورت مستطیل نشان داده می شود که پایه هایی از اطراف آن خارج می شوند. برای هر پایه یک عدد و یک عملکرد تعیین می شود.

هزینه تعمیر برد لباسشویی آریستون به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

یکی از سوالات رایج مشتریان آی پی امداد این است که هزینه تعمیر برد لباسشویی آریستون چقدر است؟ هزینه تعمیر برد به علت خرابی برد بستگی دارد و بعد از بازدید تعمیرکار مشخص می شود. توجه داشته باشید که قیمت قطعات لوازم برقی هر روز در حال تغییر است و نمی توان یک عدد ثابت را به عنوان هزینه تعمیرات برد لباسشویی آریستون اعلام کرد. به همین دلیل بهترین کار برای اطلاع از قیمت، درخواست اعزام کارشناس از آی آپی امداد است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست