logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تاریخچه آیفون تصویری

تاریخچه آیفون تصویری
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تاریخچه آیفون تصویری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از سری مقالات وب سایت تخصصی آی پی امداد، قصد داریم تا به بررسی تاریخچه آیفون تصویری در جهان بپردازیم. همچنین جدا از این موارد، به کاربردها و سال های سخت و ورود این محصولات به ایران نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آشنایی با آیفون تصویری و کاربرد آن

آیفون تصویری یک سیستم ارتباطی است که بین مراجعه کننده و افراد داخل ساختمان ارتباط صوتی و تصویری برقرار می کند. تصویر فرد مراجعه کننده بر روی نمایشگر گوشی داخل ساختمان نمایش داده و در صورت لزوم عکس و یا فیلم ضبط میگردد. آیفون تصویری از دو بخش اصلی تشکیل شده است که اولی پنل بیرونی است که این بخش در خارج از ساختمان نصب می شود و دارای یک دوربین و یک بلندگو و میکروفون است.

آشنایی با آیفون تصویری و کاربرد آن

وقتی کسی زنگ در را می زند، تصویر فرد مراجعه کننده در گوشی داخل ساختمان نمایش داده می شود و افراد داخل ساختمان می توانند با او صحبت کنند. بخش بعدی مانیتور داخلی است که این بخش در داخل ساختمان نصب می شود و دارای یک نمایشگر و یک بلندگو و میکروفون است. افراد داخل ساختمان می توانند با استفاده از این بخش با مراجعه کننده صحبت کنند و در صورت تمایل، در را باز کنند.

تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در ایران و جهان

اولین سیستم درب بازکن در سال 1896 توسط Alexander Bell اختراع شد. این سیستم از یک زنگ و یک بلندگو تشکیل شده بود که به یک سیم متصل بودند. وقتی کسی زنگ در را می زد، صدای زنگ در داخل ساختمان شنیده می شد و افراد داخل ساختمان می توانستند با مراجعه کننده صحبت کنند.

تاریخچه آیفون صوتی و تصویری در ایران و جهان

در سال 1920، اولین سیستم درب بازکن تصویری توسط John Logie Baird اختراع شد. این سیستم از یک دوربین و یک نمایشگر تشکیل شده بود که به یک سیم متصل بودند. وقتی کسی زنگ در را می زد، تصویر فرد مراجعه کننده در داخل ساختمان نمایش داده می شد.

در دهه 1970، سیستم های درب بازکن تصویری با استفاده از فناوری های دیجیتال پیشرفت کردند. این سیستم ها از کیفیت تصویر بهتری برخوردار بودند و قابلیت های بیشتری مانند ضبط صدا و تصویر را ارائه می دادند. در دهه 1980، سیستم های درب بازکن تصویری به طور گسترده در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گرفتند.

تاریخچه ورود برندهای آیفون تصویری به ایران

آیفون صوتی اولین بار در دهه 1950 در ایران وارد شد. این سیستم ها به سرعت در بین مردم محبوب شدند و به یکی از تجهیزات ضروری در ساختمان های مسکونی و تجاری تبدیل شدند. آیفون تصویری نیز اولین بار در دهه 1980 در ایران وارد شد. این سیستم ها در ابتدا بسیار گران بود و فقط در ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گرفت. با گذشت زمان، قیمت آیفون تصویری کاهش یافت و این سیستم ها به طور گسترده در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گرفتند. در حال حاضر، آیفون تصویری به یکی از تجهیزات ضروری در ساختمان های مسکونی و تجاری تبدیل شده است. این سیستم ها علاوه بر افزایش امنیت، راحتی را نیز برای افراد فراهم می کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد