logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟
چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ یخچال دستگاهی است که دائماً مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت ممکن است در معرض خرابی های زیادی قرار بگیرد. اما در مواقعی بعد از اتصال یخچال به برق، فیوز میپرد. علت پریدن فیوز برق بعد از اتصال یخچال هرچه که باشد، باید هرچه سریع تر عیب یابی و تعمیر شود تا از خراب شدن یخچال جلوگیری شود. در این مقاله از آی‌پی امداد به بررسی اینکه چرا بعد از وصل کردن یخچال به برق فیوز میپرد، می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره ” چرا با روشن شدن یخچال فیوز می پرد”، می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

6 دلیلی که باعث پریدن فیوز هنگام اتصال یخچال به برق می شود

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ پریدن فیوز هنگام اتصال یخچال به برق از مشکلات شایعی است که ممکن است عده زیادی از افراد با آن مواجه شوند. تنها راه برای رفع این مشکل، این است که بتوانید دلایل بروز این موضوع را تشخیص دهید. تشخیص علت پریدن فیوز تنها توسط افراد با تجربه امکان پذیر است.

اما 6 علت عمده ای که باعث پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق می شود عبارت است از:

  1. اتصال کوتاه قطعات الکترونیکی
  2. خراب شدن کمپرسور
  3. خرابی ترموستات
  4. قرارگیری یخچال در محیط سرد
  5. مشکل در سیم های فیوز
  6. مشکل در سیم ارت

از کجا متوجه شویم کدام قطعه یخچال باعث پریدن فیوز میشود؟

عمده دلیل پریدن فیوز مربوط به مشکل در کمپرسور و قطعات الکترونیکی یخچال میباشد. در ابتدا به سراغ این دو قطعه بروید. در ابتدا سیم های کمپرسور را جدا و تست نمایید. اگر فیوز نپرید، اتصال کوتاه در قسمت موتور میباشد. اگر فیوز پرید، به سراغ قطعات الکترونیکی به مانند برد، ترموفیوز و المنت بپردازید. سیم ها را جدا نمایید و از مدار خارج کنید تا متوجه شوید، اتصال کوتاه در کدام قسمت است.

اتصال کوتاه قطعات الکترونیکی

یکی از شایع ترین عواملی که باعث از کار افتادن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق می شود، اتصال کوتاه در قطعات الکترونیکی یخچال است. تمام یخچال های موجود در بازار از تعداد زیادی قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند. در صورتی که به دلایل متعددی در این قطعات اتصالات کوتاهی رخ دهد، فیوز برق قطع می شود تا یخچال دچار آسیب دیدگی نشود. برای رفع علت پریدن فیوز بعد از متصل شدن یخچال به برق بهتر است از تعمیرکار آی پی امداد بخواهید تا به بررسی قطعات الکترونیکی دستگاه از جمله برد الکترونیکی پرداخته و در صورت وجود مشکل آن را رفع کند.

توجه نمایید که یکی از شایع ترین دلیل پریدن فیوز مربوط به ورود آب به قسمت برد الکترونیکی میباشد که منجر به اتصال کوتاه می‌شود.

چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟
چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟

اگر میخواهید بدانید که چرا بعد از روشن شدن کولرگازی یا اسپیلت فیوز میپرد کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

خرابی قطعات دیفراست چگونه باعث پریدن فیوز می‌شود؟

  • اگر قطعات دیفراست مانند ترموفیوز و المنت اتصال داشته باشند یا سوخته باشند، احتمال پریدن فیوز وجود دارد.

خراب شدن کمپرسور یخچال

خراب شدن کمپرسور یخچال باعث پریدن فیوز میشود

یخچال از وسیله ای به نام کمپرسور که به موتور یخچال معروف است، برای روشن کردن و خنک کردن مواد غذایی استفاده می کند. اگر کمپرسور یخچال قدیمی و به دلیل استفاده طولانی مدت خراب شده باشد، ممکن است باعث خرابی فیوز شود. در واقع خرابی و سوختن موتور یخچال باعث اتصال کوتاه و در نهایت از کار افتادن فیوز می شود. اگر علت پریدن فیوز پس از اتصال یخچال به برق مربوط به کمپرسور یا یکی از قطعات یخچال باشد، از تعمیرکار آی پی امداد بخواهید تا مشکل را برطرف کند. توجه داشته باشید که خرابی کمپرسور باعث از کار افتادن کل یخچال می شود.

چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز می پرد؟
چرا بعد از روشن کردن جاروبرقی فیوز میپرد؟

هنگام استفاده از جاروبرقی، فیوز میپرد. چرا؟!

مشاهده مقاله

اختلال در عملکرد ترموستات یخچال های قدیمی

خرابی ترموستات یخچال های قدیمی باعث پریدن فیوز میشود

ترموستات یکی از اجزای یخچال های قدیمی است که ممکن است پس از روشن شدن یخچال به دلیل خرابی باعث پرش فیوز شود. اگر متوجه شده اید که فیوز؛ بعد از روشن کردن یخچال میپرد، ابتدا از تعمیرکار بخواهید که برخی از قسمت های یخچال را بررسی کند. قطعا خرابی ترموستات یخچال یکی از دلایل اصلی پرش فیوز است. زیرا با ایجاد اتصال کوتاه در سوکت های ترموستات، فیوز می پرد و از کار می افتد. اگر می خواهید بدانید ترموستات یخچال کجاست اینجا کلیک کنید.

قرارگیری یخچال در محیط های سرد

یکی از عواملی که باعث می شود پس از اتصال یخچال به برق، فیوز بپرد، قرار گرفتن یخچال در محیط نامناسب است. در اکثر مواقع علت اصلی پریدن فیوز، قرار گرفتن یخچال در محیط سرد است که با ایجاد اتصالات کوتاه به یخچال آسیب می زند و پس از وصل شدن یخچال به برق، فیوز منفجر می شود. بنابراین بهتر است یخچال خود را در محیط های معتدل قرار دهید و از قرار دادن آن در محیط های سرد و گرم خودداری کنید.

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟
چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز میپرد؟

چه مشکلاتی مربوط به پریدن فیوز در حین استفاده از ظرفشویی میباشد؟

مشاهده مقاله

خراب یا قدیمی شدن سیم ها و فیوز

یکی دیگر از عواملی که باعث پرش فیوز پس از اتصال یخچال به برق می شود، آسیب یا کهنه شدن انواع سیم و کابل و فیوز است. سیم کشی قدیمی یا سیم های بی کیفیت در برابر برق مقاومت نمی کند و ممکن است در هنگام عبور جریان بسوزد و باعث اتصال کوتاه و خرابی فیوز شود. همانطور که می دانید فیوز وظیفه محافظت از یخچال و سایر وسایل برقی را بر عهده دارد. به همین دلیل است که فیوز بلافاصله پس از اتصال سیم و کابل میپرد. در چنین شرایطی باید از یک برقکار بخواهید که سیم و فیوزهای بی کیفیت را تعویض کند.

ارتباط سیم ارت و پریدن فیوز

اگر یخچال قدیمی وارد خانه های نوساز که چاه ارت دارند شود، امکان پریدن فیوز وجود دارد. این مشکل به دلیل اتصال بدنه و عدم ارتینگ مناسب در یخچال های قدیمی است. برای حل مشکل باید سیم ارت یخچال را جدا کنید.

چگونه می توان به تشخیص علت پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق پرداخت؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ پرداختیم. عوامل متعددی چون نوسانات برق، نوع سیم کشی، خراب شدن قطعات یخچال و … باعث پریدن فیوز هنگام وصل شدن یخچال به برق هستند. در صورتی که مایل به رفع مشکل پریدن فیوز پس از اتصال یخچال به برق هستید، توصیه می شود از تعمیرکار یخچال کمک بگیرید.

آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های متخصص و حرفه ای است که تعمیرات انواع اجاق گاز، کولر، جاروبرقی، یخچال و … را انجام می دهد و در صورتی که علت پردین فیوز یخچال به دلیل قطعات آسیب دیده آن باشد می توانید از تعمیرکار یخچال در آی پی امداد درخواست خدمات کنید.

4.1/5 - (7 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • یعقوب 13 مرداد 1403

    سلام من یخچال نیکسان دوقلو داریم قسمت فریزرش وقتی برق قطع وصل می‌شود و یخچال روشن می‌شود سه بار پشت سرهم تقتق میکند علتش چیع لطفا می‌شود زود جواب دهید بعداز 2سال این جوری می شود یعنی صدا میدهد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مرداد 1403

      درود، برد الکترونیکی، رله اورلود یا خازن کنار موتور یخچال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • ایمان 31 خرداد 1403

    درود یخچال ساید دارم وقتی به پریز برق آشپزخانه وصل میکنم بعد از چند ساعت فیوز قطع میشود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 خرداد 1403

      درود، مشکل مربوط به ایراد در پریز برق یا وجود اتصالی در موتور یا برد الکترونیکی یخچال می باشد.

      پاسخ دادن
  • امین 08 خرداد 1403

    باسلام و احترام، وقتی یخچال با ترانس استابلایزر به برق متصل است موقع استارت یخچال فیوز میپرد علت از یخچال هست یا سیم کشی برق خونه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 خرداد 1403

      درود، اگر پس از اتصال وسایل دیگر به ترانس باز هم این مشکل رخ می دهد، مربوط به ترانس می باشد. در غیر اینصورت سیستم یخچال دارای اختلال بوده که باید رله اورلود، خازن، کمپرسور و برد الکترونیکی آن بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • محمد 16 فروردین 1403

    سلام. یخچال فریزر دوو دارم تا الان طی ۲ ماه ۳ بار المنت روش عوض کردم.و دوباره المنت خراب می شه یا بهتره بگم شکسته می شه..ممنون میشم کمکم کنید بگید مشکل از کجاست.در ضمن کندانسور هم به علت‌ نشتی گاز روش عوض کردم.در مواقعی فیوز هم می پره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 فروردین 1403

      درود، یخچال شما اتصالی دارد که باید بخش های مختلف آن توسط تکنسین برررسی شود.

      پاسخ دادن
  • ابی 18 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر یخچال امرسان تعمیر کار اومد گف موتورش سوخته یه موتور دیگه گذاشت دوبار فیوز سوخت موتور جدید هم گذاشته بعد چهار ساعت خاموش شد چک کرد موتور هم سوخته بود علتش چیه ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1402

      درود، باید نشتی یابی، وکیوم و شارژ گاز به صورت اصولی صورت بگیرد تا موتور زیر بار نماند. همچنین ممکن است موتور نصب شده دارای کیفیت پایینی بوده یا دست دوم باشد.

      پاسخ دادن
  • هجرتی 15 دی 1402

    سلام یخچال دوقلو دیپوینت مدل مکث داریم وقتی یخچال به برق می‌زنیم فیوز میپره وقتی دوباره فیوز میزنم بالا بعد ۱۰ ثانیه دوباره فیوز میپره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 دی 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به خرابی فیوز، برد، رله اورلود یا کمپرسور یخچال باشد که باید هریک از این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
    • کابلی 16 بهمن 1402

      سلام وقت بخیر فریزر آی فادر را وقتی به برق میزنم فیوز برق منزل قطع میشود از محافظ هم جدا کردیم بلا فاصله بعد از ده ثانیه همین اتفاق می افتاد

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 17 بهمن 1402

        درود، مشکل مربوط به اتصالی در برد یا سوختگی موتور یا اتصالات آنها می باشد.

        پاسخ دادن
  • محمد 14 تیر 1402

    با سلام و احترام، سیم برق ساید داغ می شود و فیوز برق منزل قطع می شود. از محافظ هم جدا کردیم و مستقیم به پریز برق زدیم. باز هم همین اتفاق افتاد. ممنون از پاسخگویی شما عزیزان

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 تیر 1402

      درود، کمپرسور یخچال آمپر می کشد که می تواند موجب سوختگی کمپرسور می شود. بنابراین باید موتور دستگاه را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • جواد منتصری 19 خرداد 1402

    سلام یخچال پارس قدیمی هراز چند ساعت باعث پریدن فیوز منزل مشود. دلیاش چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 خرداد 1402

      درود، موتور یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن