logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟

اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟ اجاق گازهای زیادی در بازار موجود هستند و خریداران روی به خرید اجاق گازهای شیشه ای با طراحی شیک آورده اند که ظاهری زیبا به آشپزخانه می دهند. شاید برایتان سوال باشد که ویژگی اجاق گاز شیشه ای دقیقا چه مواردی هستند. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به معرفی اجاق گاز استیل و شیشه ای، ویژگی اجاق گاز استیل و مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای می پردازیم. همچنین در بخش نظرات می توانید نظر خودتان را درباره این نوع از اجاق گازها با ما به اشتراک بگذارید.

خلاصه ای از اجاق گاز استیل بخرم یا شیشه ای؟

کاربران گرامی مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از اجاق گاز استیل بخرم یا شیشه ای؟ را مطرح کرده ایم.

اجاق گاز استیل چیست؟
  • اجاق گاز استیل نوعی از اجاق گاز است که از فولاد ساخته شده است و بسیار مقاوم است.
  • این نوع از اجاق گازها دارای ترموکوپل هستند و می توانند بسیار مفید باشند.
اجاق گاز شیشه ای چیست؟
  • نوعی اجاق گاز است که از شیشه بسیار مقاوم ساخته شده است و به سادگی دچار مشکل و آسیب نمی شود.
ویژگی گاز استیل
  • عمر طولانی
  • عدم نیاز به تمیز کردن مداوم
  • قیمت قابل قبول
  • مقاومت در برابر ضربه بالا
ویژگی اجاق گاز شیشه ای
  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • عملکرد و دوام خوب
  • ظاهر و زیبایی
  • مقاومت بالا در برابر خط و خش
مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر زیبایی
  • اجاق گازهای شیشه ای بسیار زیباتر از اجاق گازهای استیل هستند.
تفاوت اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر ایمنی و مقاومت
  • مقاومت و ایمنس هردو اجاق گاز تقریبا یکسان است.
  • اجاق گازهای استیل کمی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.
مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر سهولت نگهداری و نظافت
  • نظافت و سهولت نگهداری اجاق گازهای شیشه ای آسان تر است.
مقایسه قیمت اجاق گاز استیل و شیشه ای
  • اجاق گازهای شیشه ای قیمتی بالاتر دارند.

اجاق گاز استیل چیست؟

گاز رومیزی انواع مختلفی دارد، گاز رومیزی استیل، گاز رومیزی شیشه ای و گاز رومیزی سرامیکی در انواع مختلف در بازار موجود است و مورد استقبال قرار می گیرد. همانطور که از نام آنها پیداست، گاز رومیزی استیل از فولاد ساخته شده است که بسیار محکم و بادوام است، این اجاق گاز در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است و معمولا پنج شعله وجود دارد که یکی از آنها بزرگتر از بقیه است و در وسط اجاق گاز قرار می گیرد و مشعل های متوسط و کوچک نیز وجود دارد که هر کدام عملکرد خاصی دارند و برای قابلمه های بزرگ، کوچک و متوسط مناسب هستند.

اجاق گاز استیل چیست

این دستگاه دارای فندک داخلی است که وجود آن باعث بهبود عملکرد اجاق گاز و سهولت کار با آن می شود. این اجاق گازهای استیل معمولا دارای ترموکوپل هستند. ترموکوپل اجاق گاز یک سیستم بسیار مهم است و گاهی اوقات می تواند جان شما را از گاز گرفتگی نجات دهد. پس در انتخاب و خرید اجاق گاز حتما به این نکته توجه کنید که در واقع ترموکوپل سیستمی است که در هنگام خاموش شدن آتش به صورت خودکار جریان دستگاه را قطع می کند تا گاز در اتاق پخش نشود و اتفاقات ناگواری رخ دهد. اگر بچه های کوچکی در خانه دارید و با آنها بازی می کنید، حتما باید این اجاق گاز رومیزی را تهیه کنید.

اجاق گاز شیشه ای چیست؟

با شنیدن نام اجاق گاز شیشه ای ممکن است کمی قلبتان بلرزد و نگران شوید که نکند این نوع از اجاق گازها زود خراب شوند و یا شیشه آن ها دچار مشکل شود. اما باید بگوییم که این هنوز یک باور بسیار اشتباه است، این اجاق گازها بسیار مقاوم هستند و نمی شکنند و جنس شیشه آنها در برابر ضربه و حرارت مقاوم است. شیشه های این اجاق گاز رومیزی معمولا سفید، مشکی و انعکاسی هستند و در برخی مدل ها ضد لک هستند.

اجاق گاز شیشه ای چیست؟

از نظر دکوراسیون، ظروف شیشه ای همچنان به عنوان منحصر به فردترین و مدرن ترین محصولات شناخته می شوند که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. اما اجاق گاز شیشه ای مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت دارد. اجاق های شیشه ای به ندرت می شکند و قیمت آن ها بسیار ارزان است، اما بهتر است از یک برند معتبر خرید کنید تا گارانتی واقعی بگیرید تا احساس خوبی داشته باشید.

ویژگی گاز استیل

اجاق گاز استیل از ابتدا کلاسیک بوده و همیشه در بسیاری از خانه ها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار گرفته است. طبیعتا این محصولات نیز دارای ویژگی های مهمی هستند که نشان از ارزش و کیفیت آنها دارد.

  • عمر طولانی: انواع گازی رومیزی استیل دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. این محصولات مقاومت بالایی در برابر حرارت و زنگ زدگی از خود نشان می دهند که به آنها اجازه می دهد تا اثربخشی خود را در طول زمان حفظ کنند. البته باید توجه داشت که همه گازهای استیل اینگونه نیستند و برای دسترسی به این مزایا باید روی محصولات باکیفیت دست بزارید.
  • عدم نیاز به تمیز کردن مداوم: نیازی به تمیز کردن مداوم گازهای استیلی نیست. یک پارچه نرم نیز برای تمیز کردن گاز کافی است و در عین حال استفاده از عواملی مانند مایع شوینده برای تمیز کردن این محصولات اشتباه است؛ زیرا به استیل و دیگر اجزا آسیب می زند.
  • قیمت قابل قبول: اکثر نمونه های گاز استیل رومیزی قیمت بسیار مناسبی دارند. وقتی این قیمت را در کنار استفاده طولانی مدت از گاز در نظر بگیرید، قیمت آن بسیار بصرفه است.
  • مقاومت در برابر ضربه بالا: گاز صفحه استیل علاوه بر حرارت و دمای بالا دارای مقاومت و استحکام زیادی در برابر ضربه و آسیب است. با این حال، نگهداری از آنها بسیار آسان است و بدون مراقبت خاص برای چندین سال متوالی مفید خواهند بود. البته این بدان معنا نیست که هنگام استفاده از آن نکات مهمی مانند نظافت مناسب را نادیده گرفت.

ویژگی گاز استیل

ویژگی اجاق گاز شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای مدلی از گاز رومیزی است که از شیشه محکم و مقاوم ساخته شده است. در حال حاضر این یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع گاز است که در اکثر خانه ها یافت می شود. این محبوبیت به دلیل ویژگی های مثبت زیاد و معایب بسیار کمی است که دارند. البته اگرچه بسیاری از مردم نگران شکستن این محصولات هستند، اما تا زمانی که از برندهای معتبر خریداری کنند، ضرری نخواهند داشت. همچنین سایر ویژگی های اجاق گاز شیشه ای عبارتند از:

  • تمیز کردن و نگهداری آسان: گاز های شیشه ای به راحتی تمیز می شوند. برای تمیز کردن آن، یک پارچه مرطوب با گاز تمیز کننده کافی است تا به سرعت براق شود. همچنین به نوع نظافت حساس نیست و صفحه نمایش آن در حین نظافت به راحتی آسیب نمی بیند.
  • عملکرد و دوام خوب: نگرانی در مورد شکستن گاز شیشه همیشه یکی از دغدغه های بزرگ طرفداران این اجاق گاز بوده است. اما باید دانست که این گازها دارای شیشه بسیار مقاوم در برابر حرارت و ضربه هستند. به لطف این می توانید بدون نگرانی شعله های آنها را روشن کرده و استفاده کنید. البته این موضوع به کیفیت و برند سازنده محصول بستگی دارد.
  • ظاهر و زیبایی: در واقع مهمترین دلیلی که افراد و خریداران را به سمت خرید گاز شیشه ای رومیزی جذب می کند ظاهر شیک و زیبای آن است.این گازها واقعا زیبایی خاصی دارند.
  • مقاومت بالا در برابر خط و خش: گازهای شیشه ای در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند، به خصوص در هنگام تمیز کردن. البته، این بدان معنا نیست که می توانید هر چیزی را روی شیشه آن بکشید یا مراقبت لازم نیست. همه محصولات برای ارائه عملکرد خوب در دراز مدت نیاز به مراقبت و استفاده مناسب دارند.

ویژگی اجاق گاز شیشه ای

مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای

اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟ در ادامه به مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای می پردازیم و به شما می گوییم که کدام یکی بهتر است:

مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر زیبایی
  • از نظر زیبایی، اجاق گازهای شیشه ای بسیار زیاتر بوده و ظاهری بسیار شیک و مدرنی به آشپزخانه شما هدیه می دهند.
تفاوت اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر ایمنی و مقاومت
  • ایمنی و مقاومت هردو اجاق گاز تقریبا یکسان بوده ولی اجاق گازهای استیل کمی مقاومت بیشتری دارند.
مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه ای از نظر سهولت نگهداری و نظافت
  • نگهداری و نظافت اجاق گازهای شیشه ای بسیار راحت تر است.
مقایسه قیمت اجاق گاز استیل و شیشه ای
  • اجاق گازهای شیشه ای قیمت بالاتری نسبت به اجاق گازهای استیل دارند.
4.4/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد