logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش ریست مایکروفر تمامی برندها

آموزش ریست مایکروفر تمامی برندها
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش ریست مایکروفر تمامی برندها به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی اوقات زمان استفاده با عملکرد نادرست مایکروفر مواجه می‌شوید که باید آن را ریست کنید. ریست مایکروفر تا حدود زیادی به برطرف کردن مشکلات غیرفنی کمک می‌کند. به همین دلیل باید نحوه ریست مایکروفر را بدانید تا زمان به هم ریختن تنظیمات و عملکرد نادرست بتوانید به‌راحتی دستگاه را ریست کنید. در این مقاله از آی پی امداد با آموزش ریست مایکروفر تمامی برندها آشنا خواهید شد و با تسلط به تنظیمات و علامت‌ها، در سریع‌ترین زمان آن را ریست خواهید کرد. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد نحوه ریست کردن مایکروویو تمامی برندها را به شما آموزش دهند.

آشنایی با نحوه ریست مایکروفر تمامی برندها

مایکروفر وسیله‌ای کاربردی برای پخت‌وپز انواع غذا و فست‌فود خوشمزه و لذیذ است که در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید خوش‌طعم‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین غذاها را تهیه کنید. مایکروفر نیز مانند هر وسیله برقی دیگری مدتی پس از استفاده ممکن است، دچار مشکل شود و عملکرد خوبی نداشته باشد. البته که مختل شدن عملکرد مایکروفر همیشه به معنای مشکلات فنی آن نیست و گاهی اوقات مشکلات آن به دلایل غیر فنی است که برای فهمیدن این موضوع باید مایکروفر را ریست کنید.

آشنایی با نحوه ریست مایکروفر تمامی برندها

علائم نشان دهنده نیاز ماکروفر به ریست

ریست به معنای بازنشانی مجدد مایکروفر است که زمان نیاز به ریست مایکروفر نشانه‌هایی دارد. مهم‌ترین علائم نشان دهنده عبارت‌اند از:

  • غذاها و نوشیدنی‌ها در مایکروفر به‌خوبی گرم نمی‌شوند.
  • مایکروفر روشن نمی‌شود.
  • ارور در تایمر یا ساعت مشاهده می‌کنید.
  • کلیدها و دکمه‌های مایکروفر به‌خوبی کار نمی‌کنند.
  • صفحه گردان در زمان کار صداهای اضافی تولید می‌کند.

ریست کردن مایکروفر علاوه بر اینکه اجازه استراحت به دستگاه می‌دهد، همچنین موجب رفرش شدن دستگاه نیز می‌شود تا دکمه‌ها و کلیدها به‌خوبی کار کنند. در نهایت در صورت نبود مشکل فنی، دستگاه عملکرد بهتر و استانداردی خواهد داشت. اما نحوه ریست ماکروفر به‌صورت است؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

نحوه ریست مایکروفر تمامی برندها

نحوه ریست ماکروفر تمامی برندها از جمله برند سامسونگ، بوش، ال جی، پاناسونیک، مایدیا، فلر، کنوود و… مانند یکدیگر است که در کوتاه‌ترین زمان با ساده‌ترین روش‌ها می‌توانید مایکروفر را ریست کنید. در ادامه این بخش به بررسی روش‌های ریست این برندهای مایکروفر می‌پردازیم.

 1. سافت ریست

اولین و ساده‌ترین روش برای ریست مایکروفر همه برندها، سافت ریست محسوب می‌شود. با سافت ریست برنامه‌ای که برای ماکروفر انتخاب کرده‌اید پاک می‌شود و دستگاه رفرش خواهد شد. برای سافت ریست مایکروویو باید مراحل گفته شده در ادامه را انجام دهید.

سافت ریست

  1. در مرحله اول ریست مایکروفر تمامی برندها باید دکمه reset/cancel را روی مایکروفر پیدا کنید و برای چند ثانیه فشار دهید. با فشار دادن این دکمه اگر مایکروفر شما از مدل‌های جدید است، صدای بوقی ایجاد می‌کند و تمامی فعالیت‌ها و عملکردهای دستگاه متوقف می‌شود. سپس ماکروفر خاموش خواهد شد که این نشان‌دهنده ریست شدن مایکروفر است.
  2. در مرحله دوم پس از گذشت 3 الی 5 دقیقه مجدد دکمه روشن مایکروفر را چند ثانیه فشار دهید تا روشن شود. برای تست دستگاه یک لیوان آب درون ماکروفر قرار دهید و روی پخت 30 ثانیه تنظیم کنید. اگر مایکروفر به‌درستی فعالیت کرد، یعنی ریست به‌خوبی انجام شده است، اما اگر باز هم شاهد کارکرد نادرست مایکروفر هستید، باید به سراغ روش دوم برای ریست بروید.

2. هارد ریست

برخی از مایکروفرها مانند مایکروفر سامسونگ دکمه ریست ندارند یا با فشار دادن دکمه ریست رفرش نمی‌شود و عملکرد خوبی ندارد،. در این زمان از ریست مایکروفر تمامی برندها باید از روش هارد ریست برای ریست مایکروفر استفاده کنید.

  • برای هارد ریست ابتدا باید سیم مایکروفر که از منبع برق تغذیه می‌کند را پیدا و از پریز جدا کنید.
  • بعد از جدا کردن سیم برق از پریز، به ماکروفر برای 3 الی 5 دقیقه اجازه استراحت دهید تا بار اضافی خود را خارج کند.
  • پس از گذشت 5 دقیقه مجدد سیم برق را به پریز متصل کنید تا مایکروفر روشن شود.
  • پس از روشن شدن مانند روش قبل می‌توانید یک لیوان آب را داخل مایکروفر قرار دهید و عملکرد درست یا نادرست دستگاه را بررسی کنید.
  • اگر دستگاه مجدد عملکرد خوبی ندارد، سریعاً از تکنسین ماهر و حرفه‌ای برای عیب‌یابی و تعمیر ماکروفر کمک بخواهید.
  • اگر عملکرد نادرست مایکروفر به دلیل مشکل فنی باشد، باید سریعا تعمیر شود، در غیر این صورت به قطعات داخلی و سلامت دستگاه آسیب جدی وارد می‌کند.

نکات مهم زمان ریست ماکروفر تمامی برندها

قبل از ریست مایکروفر تمامی برندها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است نکات ایمنی که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت کنید:

  • قبل از انجام ریست از بسته بودن کامل درب مایکروفر اطمینان حاصل کنید. اگر درب به‌صورت کامل بسته نباشد یا مشکلی داشته باشد، مایکروفر عملکرد خوبی ارائه نمی‌دهد و با ریست کردن مشکل حل نخواهد شد.
  • از ریست کردن مداوم و پشت‌ سر هم مایکروفر خودداری کنید و حداقل 30 دقیقه زمان استراحت برای ماکروفر در نظر بگیرید، سپس ریست بعدی را انجام دهید.
  • قبل از انجام ریست حتماً پریز و سیم برق را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید، در غیر این صورت عملکرد مایکروفر در حالت درست قرار نمی‌گیرد.
  • قبل از ریست داخل و خارج مایکروفر را به‌خوبی بررسی کنید که دود از آن خارج نشود. اگر بوی دود و سوختگی به مشامتان می‌رسد، عمل ریست را انجام ندهید و سریعاً با تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

نکات مهم زمان ریست ماکروفر تمامی برندها

جمع‌بندی

فرقی ندارد برند مایکروفر شما چیست؛ زیرا نحوه ریست مایکروفر تمامی برندها یکسان است. مایکروفر وسیله‌ای کاربردی و چند منظوره برای پخت انواع غذا، فست‌فود، گرم کردن نان و… است که کارایی بسیار خوبی در منزل دارد. این وسیله نیز مانند دیگر لوازم‌خانگی به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی و مشکل شود که باید ریست یا در صورت نیاز تعمیر کنید. اگر طرز ریست مایکروفر تمامی برندها را نمی‌دانید، بهتر است از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید و با ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد طرز ریست صحیح مایکروفر خود را یاد بگیرید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست