logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟

چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟
چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟ علت خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی چیست؟ قطعاً خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی در حین استفاده ممکن است برایتان نگران کننده باشد. جاروشارژی دستگاه کوچک و پراستفاده ای است که امروز در بسیاری از خانه ها از آن استفاده می شود. به همین دلیل هرگونه اختلال و نقص در عملکرد آن ممکن است برای افراد نگران کننده باشد. یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در هنگام با دستگاه جاروشارژی اتفاق بیافتد، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار است. وجود این مشکل در دستگاه نشان دهنده خراب شدن یک قطعه یا نوعی نقص در اجزای آن است. به همین علت ما در این مطلب به بررسی اینکه چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه ؟ می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت خاموش شدن جاروشارژی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا جارو شارژی در حین کار خاموش می‌شود؟

همانطور که گفته شد، جاروشارژی وسیله ای بسیار سبک و کاملا کارآمد بوده و برای تمیز کردن سطوح مختلف از آن استفاده می شود. در برخی از مواقع کاربران با مشکل خاموش شدن ناگهانی چاروشارژی مواجه می شوند که می تواند دلایل مختلفی داشت باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت مواجه با خاموش شدن یهویی جاروشارژی حین کار باید هرچه سریع تر مشکل دستگاه را رفع کنید. در غیر اینصورت دستگاه دچار مشکلات بیشتری خواهد شد. اما دلیل بروز این مشکل چیست؟ دلایلی که موجب خاموش شدن جاروشارژی می شوند، عبارتند از:

  1. تموم شدن باتری دستگاه
  2. خرابی برد الکترونیکی جاروشارژی
  3. پر شدن محفظه دستگاه
  4. کثیفی فیلتر جاروشارژی

تموم شدن شارژ باتری علت خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی

علت خاموش شدن جاروشارژی در زمان کار کردن چیست؟ ساده ترین دلیل خاموش شدن جاروشارژی این است که باتری دستگاه تمام شده است. هر جارو برای کار کردن باید شارژ شود تا بتواند به مدت چند دقیقه مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که باتری جاروشارژی به درستی شارژ نشده باشد، دستگاه به دلیل نداشتن شارژ کافی قدرت مکش خود را از دست می دهد و بعد از چند ثانیه خاموش می شود.

تمام شدن شارژ باطری جاروشارژی باعث خاموش شدن ناگهانی میشود

شارژ نشدن باتری ممکن است به دلایل متعددی ارتباط پیدا کند. عواملی چون قرار نگرفتن صحیح دستگاه در شارژر، خراب شدن شارژر، خراب شدن باتری، تموم شدن عمر باتری و … از عواملی هستند که باعث می شوند باتری شارژ نشده و نتواند انرژی لازم برای کار کردن دستگاه را فراهم کند. برای حل این مسئله بهتر است باتری را تعویض کنید و آن را تا زمان پر شدن شارژ، به دستگاه شارژر متصل کنید و در مرحله ی آخر قطعات جاروشارژی را بررسی کنید.

خرابی برد الکترونیکی دلیل خاموش شدن یهویی جاروشارژی

موضوع دیگری که باید برای خاموش شدن یهویی جاروشارژی مورد بررسی قرار بگیرد، سلامت برد الکتریکی است. درون هر جاروشارژی قطعه ای به نام برد الکتریکی وجود دارد که موظف است دستور خاموش یا روشن شدن دستگاه را به قطعات دیگر بدهد. در صورتی که برد الکتریکی خراب شود، ممکن است دستور خاموش و روشن شدن به درستی به اجزای مورد نظر ارسال نشود و دستگاه به خودی خود خراب شود. توجه داشته باشید که خراب شدن برد الکتریکی باعث می شود تا نتوان به هیچ عنوان از جاروشارژی استفاده کرد زیرا جاروشارژی تنها به واسطه دستوراتی این قطعه به سایر اجزا می دهد، کار می کند.

خراب شدن برد الکترونیکی جاروشارژی باعث خاموش شدن یهویی میشود

اما نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که در صورت خراب شدن برد الکتریکی باید برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ زیرا برد قطعه ای مهم و حساس در این دستگاه است که تعمیرات آن نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد.

تکمیل ظرفیت محفظه از علل خاموش شدن جاروشارژی حین کار

یکی از علت های اصلی خاموش شدن یهویی جاروشارژی به هنگام کار این است که محفظه جاروشارژی پر شده است. جاروشارژی دستگاه نسبتاً کوچکی است که از محفظه ای کوچکی تشکیل شده است. این محفظه محلی است برای تجمع زباله ها که باید بعد از هر بار استفاده خالی شود. در صورتی که محفظه جاروشارژی پر شود، فشار زیادی به دستگاه وارد می شود و جاروشارژی مکش خود را از دست می دهد و خاموش می شود. پر شدن محفظه جاروشارژی از عواملی است که باعث کم شدن طول عمر جاروشارژی و در نتیجه سوختن آن می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت هر بار استفاده مخزن آن را تمیز کنید تا فشاری به دستگاه وارد نشود.

علت خاموش شدن جاروشارژی حین کار، تکمیل ظرفیت محفظه

کثیف شدن فیلتر و تاثیر آن در خاموش شدن جاروشارژی زمان کار

از دیگر موضوعاتی که باید در هنگام خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی مورد بررسی قرار بگیرد، فیلتر جاروشارژی است. تمام جاروهای شارژی موجود در بازار دارای فیلتری هستند که وظیفه دارد از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به داخل دستگاه جلوگیری کند. در صورتی که فیلتر جاروشارژی به دلیل استفاده مداوم از دستگاه و چسبیدن ذرات آلوده کثیف شده باشد، جاروشارژی به دلیل نداشتن عملکرد صحیح خاموش می شود.

کثیف بودن فیلتر جاروشارژی باعث خاموش شدن یهویی میشود

هر چه قدر فیلتر تعبیه شده در جاروشارژی کثیف تر باشد، جاروشارژی مکش کمتری خواهد داشت و زودتر خراب می شود. به همین علت صاحبان این وسیله باید در طی فواصل زمانی منظم و با توجه به میزان استفاده، اقدام به شستشوی جاروشارژی خود نمایند. در صورتی که فیلتر جاروشارژی قابلیت شست و شو و تمیز کردن را نداشته باشد، باید آن را تعویض کنند.

نتیجه گیری از چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟

در مطلب فوق به بررسی پاسخ این سوال که چرا جاروشارژی یهو خاموش میشه؟ پرداختیم. علت خاموش شدن جاروشارژی باید توسط افراد متخصص در این مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا جاروشارژی دستگاه نسبتاً ساده اما حساسی است که ممکن است هر گونه سهل انگاری در عیب یابی و تعمیرات جاروشارژی باعث خراب شدن آن شود. با توجه به همین موضوع کسانی که مایل به رفع مشکل خاموش شدن یهویی جاروشارژی هستند، باید برای تعمیرات به مجموعه معتبری چون تیم حرفه ای آی پی امداد مراجعه کنند. آی پی امداد بیشتر از 50 سال است که در زمینه تعمیرات فعالیت می کند. شرکت آی پی امداد با بکار گیری نیروهای متخصص و با تجربه، تعمیر انواع لوازم خانگی را به صورت تخصصی و طی زمان کوتاه انجام می دهد.

16 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضاجوان برزگر 06 اسفند 1402

    سلام خسته نباشید. من یک جاروشارژی بیشل خریدم. انگار زیاد تو مغازه مونده بوده. از شارژ که میکشم، در حد چند ثانیه کار میکنه و سریع خاموش میشه. میخواستم بدونم مشکلش چیه و اگر باطریش خرابه، ۳۰۰۰ میلی امپر دارین و قیمتش چنده؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 اسفند 1402

      درود، باتری های دستگاه فاسد شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • معصومه انصاری 19 بهمن 1402

    باسلام من یه جارو شارژی مارک کیپ دارم. چندوقت بود استفاده نکرده بودم. باتری نو براش انداختم و دوباره ازش استفاده کردم ولی هنگامی که شارژ تموم کرد و زدمش به شارژ و خواستم دوباره ازش استفاده کنم، وقتی روشنش کردم، بعد از استفاده وقتی مخزنش رو خالی کردم و جارو رو روی پایه گذاشتم، یکسره روشن میمونه، با وجود اینکه دکمه خاموش روشنش روی حالت خاموشه اما وقتی روی پایه میذارمش، خودبه خود روشن میشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 بهمن 1402

      درود، پایه دستگاه دچار اتصالی شده است و باید رفع شود.

      پاسخ دادن
  • معین شریعت 14 بهمن 1402

    سلام من یه جارو شارژی dayson v15 دارم،در شروع کار ۵ تا ۶ بار خاموش روشن میشه و بعد دقیق کار میکنه.در حقیقت فقط ابتدای کار این مشکل پیش میاد.باتری عوض کردم.فیلتر عوض کردم درست نشد،میشه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، باتری و اتصالات آن، موتور، سنسورها و برد الکترونیکی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • گودرزی 03 بهمن 1402

    سلام جارو شارژی من دایسون هست. الان مشکلی که هست این که به محض روشن کردن خاموش میشه باطری هم کامل شارژ هست.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 بهمن 1402

      درود، برد دستگاه مشکل دارد و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • شجاعی 13 مهر 1402

    سلام جاروشارژی جی پلاس خریدم وسط کار کردن خاموش شد ۵دیقه نشد روشن بود از حالت کند گذاشتم روی تند خاموش شد ولی علامت شارژش ۲ روز طول کشید تا خاموش بشه ولی دکمه اشو میزدم روشن نمیشه فقط صفحه اش روش بود ک کلا خاموش شده میخوام تعمیرش کنم چیکار کنم تازه خریدمش

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1402

      درود، ممکن است کلید یا برد جاروشارژی خراب شده باشد که باید بررسی شده و قابل تعمیر می باشد.

      پاسخ دادن
  • مصطفی رحمانی 10 شهریور 1402

    سلام بعد از اینکه از شارژ جدا میکنم، روشن شده و چند ثانیه کار کرده و خاموش می‌شود. به شارژ وصل نکنم، دوباره روشن نمیشه. مدل جاروشارژی گروندیک میباشد. ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، مشکل از باتری دستگاه است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • اسلامی 08 مرداد 1402

    سلام جاروشارژی بلک اند دکر دارم ۱ ماه خریداری کردم اما یه هفته هست تا روشن میکنم، بعد از دو دقیقه خاموش میکنه. البته شارژ کامل هم میزارم اما تایم روشن شدنش ۲ دقیقه شده . مخزن و فیلتر و هم کاملا تمیز میکنم بعد از هر بار استفاده. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مرداد 1402

      درود، مشکل می تواند از آداپتور، دستگاه شارژر یا باتری دستگاه باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مرتضوی 05 اردیبهشت 1402

    سلام وقت بخیر من به تازگی جارو شارژی درما خریدم چند دفعه باهاش کار کردم مشکل نداشت ولی یه دفعه دخترم دستش رو گرفت و انداخت رو فرش الان که روشنش میکنم یه صدای مهیب میده و خاموش میشه لطفا راهنمایی کنین ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اردیبهشت 1402

      درود، ممکن است پروانه موتور در رفته و بر روی موتور افتاده باشد که باید دستگاه را باز کرده و پروانه را در جای خود قرار دهید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد