logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟

چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟ مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن چیست؟ داشتن ماشین ظرفشویی می تواند مزایای زیادی برای شما و خانواده شما به همراه داشته باشد، چه آشپز باشید و چه مادری که یک خانواده بزرگ را اداره می کند و شاید برایش جالب باشد که مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از چرا خرید ماشین ظرفشویی امری ضرروی است؟

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از چرا خرید ماشین ظرفشویی امری ضرروی است؟ را مطرح کرده ایم.

ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن چیست؟
  • ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین لوازم آشپزخانه که می تواند در وقت و انرژی صرفه جویی کند و ظرف ها را به خوبی بشوید.
مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی
  • سطح ایمنی بالاتر ظروف
  • به راحتی ظروف خود را بشویید
  • وصرفه جویی در زمان
  • کاهش مصرف انرژی
  • شستشوی بهتر ظروف
  • پایداری زیست محیطی
  • پنهان کردن ظروف کثیف
در خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  • اندازه ماشین ظرفشویی
  • ظرفیت ماشین ظرفشویی
  • مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن چیست؟

امروزه ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین لوازم آشپزخانه در بین کاربران به حساب می آید و این ماشین ها در اندازه ها و مدل های مختلف برای شستن انواع ظروف و پاکسازی انواع کثیفی ها از ظروف موجود می باشند که از مزایای استفاده از ماشین های ظرفشویی می باشد. یکی از بارزترین ویژگی های این نوع لوازم خانگی صرفه جویی در مصرف انرژی آب است، به طوری که شستن 144 ظرف در ماشین ظرفشویی تنها به 14 لیتر آب نیاز دارد، اگر همین تعداد ظرف را با دست بشویید به 85 لیتر آب نیاز دارد. ماشین ظرفشویی تمیزی آشپزخانه را تضمین می کند. ماشین ظرفشویی تمام قابلمه‌ها و تابه‌هایی را که با غذا در تماس هستند را می‌شوید و بقایای غذا را می‌خراشد.

ماشین ظرفشویی چیست و کاربرد آن چیست؟

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟

شستن ظروف با دست کاری سخت و زمان گیر است و می توان با خرید یک ماشین ظرفشویی خوب و مناسب در مصرف آب و انرژی و همچنین وقت صرفه جویی کرد. خرید یک ماشین ظرفشویی مناسب می تواند مزایای بسیار زیادی را به آشپزخانه شما بیاورد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  1. سطح ایمنی بالاتر ظروف
  2. به راحتی ظروف خود را بشویید
  3. وصرفه جویی در زمان
  4. کاهش مصرف انرژی
  5. شستشوی بهتر ظروف
  6. پایداری زیست محیطی
  7. پنهان کردن ظروف کثیف

سطح ایمنی بالاتر ظروف

ماشین ظرفشویی نه تنها سطح بهداشت را در آشپزخانه شما افزایش می دهد، بلکه ایمنی بیشتری را نیز فراهم می کند.

  • تمیز کردن بشقاب ها و لیوان ها می تواند باعث شکستن آنها شود.
  • حسگرهایی برای تشخیص سطح کثیفی در ماشین های ظرفشویی مدرن به تمیز نگه داشتن ظروف شما کمک می کنند و از شکستن آن ها جلوگیری می کند.
  • توجه به این نکته ضروری است که نحوه قرار دادن ظروف خود در ماشین ظرفشویی بر کارایی تأثیر می گذارد.
  • این دستگاه ها معمولاً مجهز به بازوی اسپری با سوراخی هستند که آب را از داخل آن عبور می دهد تا لکه های غذا از ظرف پاک شود.
  • این بازوهای اسپری معمولاً در زیر ماشین ظرفشویی و زیر قفسه بالایی قرار دارند.
  • هنگام قرار دادن در ماشین ظرفشویی، مطمئن شوید که بازوی اسپری آزاد است و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد نمی کند.

سطح ایمنی بالاتر ظروف

به راحتی ظروف خود را بشویید

همه می دانند که ماشین ظرفشویی می تواند راحتی زیادی را برای شما فراهم کند. با استفاده از ماشین ظرفشویی، مجبور نیستید ظروف را با دست بشویید. ظرف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و دکمه را فشار دهید.

به راحتی ظروف خود را بشویید

صرفه جویی در زمان

در حالی که هزینه ماشین ظرفشویی از قبل برای شما هزینه خواهد داشت، این سرمایه گذاری در دراز مدت باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما خواهد شد. داشتن ماشین ظرفشویی باعث صرفه جویی در زمانی می شود که می توانید به خانواده یا محل کار خود اختصاص دهید. زمان دارایی ارزشمندی است که ماشین ظرفشویی را به یک سرمایه گذاری عالی تبدیل می کند.

صرفه جویی در زمان

کاهش مصرف انرژی

هنگام شستن ظروف در سینک، اکثر مردم شیر آب را همیشه باز می گذارند تا همه ظروف شسته شوند. این خوب نیست و آب زیادی را هدر می دهد. در این شرایط، استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است بهترین کار باشد. زیرا نسل های جدید ماشین های ظرفشویی آب و برق کمتری مصرف می کنند که در نهایت انرژی کمتری مصرف می کنند.

کاهش مصرف انرژی

شستشوی بهتر ظروف

بسیاری از مردم فکر می کنند که شستن ظروف با دست آنها را تمیزتر می کند، اما ظروف شسته شده با دست به خوبی تمیز نمی شوند. یکی از مزایای خرید ماشین ظرفشویی این است که می توانید ظروف خود را بیشتر در آب داغ بشویید.

شستشوی بهتر ظروف

پایداری زیست محیطی

می توانید ماشین ظرفشویی هایی بخرید که برای پایداری محیطی طراحی شده اند. مصرف آب این ماشین ها کمتر از آبی است که برای شستن دستی ظروف استفاده می شود. با پیشرفت سریع تکنولوژی، ماشین های ظرفشویی برای کارکردن به آب کمتری نیاز دارند. ماشین های ظرفشویی مدرن به ویژگی های خلاقانه ای مانند سبدهای طراحی شده ویژه و جت های آب مجهز هستند. تمام جنبه های این ماشین ها برای اطمینان از عملکرد مطلوب طراحی شده اند. برای عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی، از مواد شوینده استفاده کنید.

پایداری زیست محیطی

کاهش مصرف آب و برق به معنای صرفه جویی در هزینه های آب و برق است. برای اطمینان از اینکه حداکثر استفاده را از ماشین ظرفشویی خود می برید، ظروف خود را از قبل نشویید و فقط زمانی که ظرفشویی کاملاً پر شده است آن را روشن کنید. در حالی که ماشین های ظرفشویی قدیمی شما را ملزم به شستشوی ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی می کردند، مدل های جدیدتر ظروف شما را بدون این مرحله غیر ضروری تمیز می کنند.

با رد شدن از مرحله پیش شستشو می توانید در هزینه های اضافی آب و برق صرفه جویی کنید. اگرچه لازم نیست ابتدا ظروف کثیف را بشویید، اما باید قبل از قرار دادن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی، تمام مواد غذایی باقی مانده را جدا کنید. همچنین اگر می خواهید در مصرف برق و آب صرفه جویی کنید، توصیه می شود از چرخه شستشوی کوتاه تری استفاده کنید.

پنهان کردن ظروف کثیف

یکی دیگر از مزایای خرید ماشین ظرفشویی این است که ظروف کثیف را از دید دور نگه می دارد. گاهی اوقات وقت یا تمایلی برای شستن ظروف بعد از غذا ندارید، بنابراین ممکن است ظروف کثیف زیادی در سینک شما وجود داشته باشد. ظاهری ناخوشایند در خانه شما ایجاد می کند. اما یکی از مزایای ماشین ظرفشویی این است که بعد از صرف غذا می توانید ظروف خود را به جای سینک در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

پنهان کردن ظروف کثیف

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

معمولاً اولین چیزی که هنگام خرید این دستگاه به چشم می خورد، اندازه آن است. عرض و عمق یک ماشین ظرفشویی استاندارد باید 60*60 سانتی متر باشد. از طرفی نصب ماشین ظرفشویی روی کف کاشی کاری شده یا در مکانی با پیشخوان مخصوص می تواند بر ارتفاع دستگاه تاثیر بگذارد و چالش برانگیز باشد. بنابراین، قبل از انتخاب نهایی، آشپزخانه خود را به دقت اندازه گیری کنید و از فروشنده بخواهید که محدوده ارتفاع مناسب را برای آشپزخانه شما تعیین کند. هنگام بررسی مدل های مختلف، حتما به تنظیمات داخلی ماشین ظرفشویی توجه کنید.

در واقع، این شامل بررسی فاصله و محل قرارگیری سبدها و قفسه های ظروف است. زیرا نحوه طبخ و غذا خوردن شما نقش مهمی در انتخاب وسیله ای با ساختار مناسب دارد. در هنگام خرید این دستگاه به مصرف برق توجه کنید. بهترین راه برای تشخیص اینکه ماشین ظرفشویی شما کار می کند یا خیر، این است که به دنبال نمادی باشید. اگر قصد خرید حضوری دارید، برخی از ظروف مورد علاقه خود را با خود به فروشگاه ببرید که اغلب از آنها استفاده می کنید تا مطمئن شوید دستگاه فضای کافی برای نیازهای شما دارد. به یاد داشته باشید که همه ماشین های ظرفشویی و سبدها یکسان نیستند و ممکن است با نیازهای شما مطابقت نداشته باشند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد