logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون

عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون
عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ورتیکال شدن تلویزیون یکی از مشکلات شایعی است که برای صفحه نمایش تلویزیون اتفاق می افتد که عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون برای افراد عادی دشوار است و باید توسط کارشناسان تشخیص داده شود. طبق نتایج به دست آمده، عمودی شدن تصویر، جمع شدن تصویر و … از نشانه های ورتیکال شدن تلویزیون هستند. تلویزیون هایی که دچار مشکل ورتیکال هستند، در صورت تعمیر نشدن باعث آسیب دستگاه می شوند. به همین علت باید برای حل این مسئله هرچه سریع تر اقدام شود. بررسی مشکل ورتیکال تلویزیون تنها راه برای تشخیص علت و رفع این مشکل در تلویزیون است‌. بر این اساس آی پی امداد در این مطلب به عیب یابی ورتیکال شدن تلویزیون و راه های حل این مسئله می پردازد.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

ورتیکال شدن تلویزیون با چه نشانه هایی همراه است؟

ورتیکال شدن تلویزیون با چه نشانه هایی همراه است؟ قبل از عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون بهتر است با چند مورد از علائم و نشانه های این مشکل در تلویزیون آشنا شوید. علایم و نشانه های مشکل ورتیکال شدن تلویزیون عبارتند از:

  • نمایش تصاویر و فیلم ها به صورت عمودی در تلویزیون
  • کم شدن ارتفاع تصاویر و فیلم ها در صفحه نمایش
  • جمع شدن تصویر تلویزیون از بالا و پایین
  • نمایش هاله ای از نور در وسط صفحه تلویزیون
  • نمایش خطوطی به صورت افقی و عمودی روی تصاویر

علت ایجاد خطوط افقی روی تصویر در مشکل ورتیکال تلویزیون

یکی از نشانه های اصلی مشکل ورتیکال در تلویزیون، ایجاد خطوط افقی روی تصویر است. اما چه عاملی باعث افتادن خط روی تلویزیون می شود. برای عیب یابی این مشکل بهتر است ابتدا مقاومت فیوزی ورتیکال بررسی شود. مقاومت فیوزی ورتیکال تلویزیون باید کمتر از 10 باشد. در صورتی که مقاومت فیوزی ورتیکال از 10 اهم بیشتر باشد، مقاومت باید تعویض شود. در اغلب اوقات مقاومت فیوزی ورتیکال در تلویزیون های هوشمند بین 1و 2 است. بنابراین ابتدا از طریق اهم متر مقاومت فیوزی را بررسی کرده و در صورت نیاز ان را تعویض کنید.

ایجاد خطوط افقی روی تصویر تلویزیون

دلیل کم شدن ارتفاع تصویر در ورتیکال شدن تلویزیون

کم شدن ارتفاع تصویر از دیگر نشانه های مشکل ورتیکال تلویزیون است که باید عیب یابی شود. برای حل این مسئله ابتدا بهتر است خازن های تلویزیون را بررسی کنید. برای بررسی خازن می توانید از خازن سنج استفاده کنید. طبق بررسی های انجام شده در صورتی که ظرفیت خازن های بای پس کاهش پیدا کند، ارتفاع تصویر کاهش پیدا می کند. در صورتی که بعد از بررسی میزان ظرفیت خازن کم باشد، باید خازن قدیمی را با خازن جدید تعویض کنید. در صورت رفع نشدن این مسئله کافیست تا دامنه را در منو سرویس تنظیم کنید.

علل جمع شدن تصویر از بالا و پایین در عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون

در عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون بهتر است به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون از بالا و پایین جمع می شود، بپردازید. با توجه به بررسی های انجام شده توسط تکنسین های تلویزیون، مهم ترین دلایل جمع شدن تصویر از بالا و پایین، خراب شدن خازن های الکترولیتی و همچنین بالا رفتن میزان مقاومت فیوزی است. با این اساس با تعویض خازن و مقاومت می توانید برای رفع مشکل جمع شدن تصویر از بالا و پایین اقدام کنید.

دلایل ایجاد هاله نور در تصویر در مشکل ورتیکال تلویزیون

متاسفانه مشکل ورتیکال تلویزیون باعث ایجاد هاله های کوچک نور در تصویر می شود. این مسئله در اثر عوامل متعددی ایجاد می شود، اما خراب شدن ic از مهمترین علت های ایجاد هاله نور است. در همین راستا برای رفع مشکل هاله نور کافیست تا ic  ورتیکال را تعویض کنید. در صورتی که قادر به تعویض ic تلویزیون نیستید، بهتر است از یک تکنسین حاذق برای عیب یابی تلویزیون خود کمک بگیرید.

ایجاد هاله نور در تصویر تلویزیون

نتیجه گیری از مشکل ورتیکال تلویزیون

در این مطلب به عیب یابی مشکل ورتیکال تلویزیون و تعمیر این مشکل پرداختیم. ورتیکال از جمله مشکلات تلویزیونی است که باعث کوچک شدن تصویر، پرش تصویر، جمع شدن تصویر و … می شود. چنانچه تلویزیون شما با مشکل ورتیکال همراه است، بهتر است هرچه سریع تر برای تعمیر تلویزیون اقدام کنید. اگر به دنبال تعمیرگاه مناسبی برای تعمیر ورتیکال تلویزیون هستید، می توانید به مجموعه آی پی امداد مراجعه کنید. این مجموعه حرفه ای با به کارگیری نیروهای متخصص و استفاده از تجهیزات پیشرفته تمام مشکلات مرتبط با انواع وسایل خانگی از جمله تلویزیون، یخچال، لباسشویی و … را رفع می کند. برای ثبت درخواست تعمیر مشکل ورتیکال تلویزیون می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد