logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کپک زدن کشک در یخچال

علت کپک زدن کشک در یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کپک زدن کشک در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کشک یکی از فرآورده های لبنی ارزشمند است که طرفداران زیادی دارد. این محصول برای پخت انواع غذاها و آش ها و همچنین به عنوان یک تنقلات مفید استفاده می شود. بنابراین نگهداری صحیح کشک در یخچال بسیار مهم است. امروزه کشک را می توان هم به صورت مایع و هم به صورت خشک تهیه کرد و هر کدام روش نگهداری مخصوص به خود را دارند. گاهی پیش می آید که با وجود گذاشتن کشک در یخچال، باز هم شاهد کپک زدن آن باشیم. این موضوع دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با علت کپک زدن کشک در یخچال و راه های جلوگیری از کپک زدن کشک در یخچال این مقاله از آی پی امداد را تا انتها دنبال کنید.

چرا کشک در یخچال کپک می زند؟

علت کپک زدن کشک در یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در ادامه هریک از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • وجود رطوبت زیاد

یخچال یکی از محیط های مرطوبی است که می تواند شرایطی را برای رشد کپک در کشک فراهم کند.

  • عدم تنظیم دمای مناسب یخچال

اگر دمای یخچال زیاد باشد و محفظه آن خیلی سرد نباشد، کشک در یخچال کپک می زند. پس بهتر است دمای یخچال را با توجه به فصول و شرایط مختلف تنظیم کنید.

  • استفاده از ظروف نامناسب برای نگهداری کشک در یخچال

اگر کشک در ظروف مناسب و کاملاً دربسته در یخچال قرار نگیرد، ممکن است رطوبت به داخل کشک نفوذ کرده و باعث کپک زدن آن شود. همچنین اثر متقابل کشک با سایر مواد غذایی که رطوبت بالایی دارند باعث کپک زدن کشک در یخچال می شود.

  • عدم تهویه مناسب هوای داخل یخچال

اگر هوای یخچال به خوبی تهویه نشود، باعث تجمع رطوبت در محفظه و در نتیجه کپک زدن کشک یخچال می شود.

چرا کشک در یخچال کپک می زند

آیا استفاده از کشک کپک زده در یخچال مضر است؟

پاسخ ما به این سوال قاطعانه «بله» است. مصرف مواد غذایی کپک زده به ویژه لبنیات به شدت برای سلامتی افراد مضر است و مسمومیت ناشی از کپک کشک در یخچال بسیار خطرناک خواهد بود. شاید از خود بپرسید با کشک کپک زده در یخچال چه کنیم؟ توصیه می شود کشک کپک زده را در یخچال مصرف نکنید و دور بیندازید؛ زیرا ممکن است برای سلامتی شما خطر جدی داشته باشد. توجه داشته باشید که نگهداری کشک در جای خشک به سالم ماندن آن برای مدت طولانی تری کمک می کند و رطوبت محیط را جذب نمی کند.

نحوه نگهداری انواع کشک در یخچال

همانطور که گفتیم کشک به صورت مایع، خشک و پودری نیز تولید می شود که بنا به ذائقه و نظر افراد هرکدام از آن ها قابل استفاده است. روش نگهداری کشک در یخچال به این صورت است:

نحوه نگهداری کشک خشک

  • اگر به ابتدای مطلب دقت کرده باشید، گفتیم که کشک خشک نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.
  • برای نگهداری صحیح آن می توان آن را در محیطی خشک، تاریک و خنک از سقف آویزان کرد تا هیچ گونه تماسی با سقف و کف محیط ندارد و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
  • همانطور که می دانید کشک باید از گرما محافظت شود تا مدت طولانی تری سالم بماند.
  • البته اگر می خواهید کشک خشک را در یخچال نگهداری کنید، باید آن ها را در ظروف درب دار قرار دهید و دقت کنید که رطوبت به آن نفوذ نکند.

نحوه نگهداری انواع کشک در یخچال

طریقه نگهداری کشک مایع در یخچال

  • کشک مایع را بهتر است در یخچال با دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
  • البته کشک مایع را در یخچال دور از سایر مواد غذایی نگهداری کنید و درب آن را ببندید تا هوا و رطوبت به داخل آن نفوذ نکند.

روش نگهداری کشک مایع در فریزر

  • اگر مقدار زیادی کشک مایع دارید و می خواهید قبل از قالب زدن آن را در فریزر قرار دهید، بهتر است بدانید که قرار دادن کشک مایع در فریزر اگرچه از خراب شدن آن جلوگیری می کند، اما باعث دوبل شدن کشک مایع می شود.

نحوه نگهداری کشک خشک در فریزر

  • یکی از بهترین راه‌های نگهداری کشک خشک این است که آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید و در کشو دور از مواد غذایی در فریزر قرار دهید.

خلاصه ای از علت کپک زدن کشک در یخچال

اکنون می دانیم که به دلیل رطوبت زیاد، دمای نامناسب یخچال، استفاده از ظروف نامناسب و .. می تواند علت کپک زدن کشک در یخچال باشد. همچنین در مورد روش های مختلف نگهداری کشک برای جلوگیری از کپک زدن گفتیم و اشاره کردیم که کشک ها به صورت خشک و مایع تهیه می شوند. هرکدام از آن ها روش نگهداری خاص دارند تا کشک در یخچال کپک نزند.

گفتیم که برای جلوگیری از کپک زدن کشک در یخچال باید آن ها را در ظروف مناسب یا کیسه های زیپ کیپ بریزید. سپس در محلی به دور از مواد غذایی که در یخچال قرار دارند نگهداری کنید. برای نگهداری کشک مایع و خشک در فریزر نیز باید بدانید که کشک مایع پس از باز شدن یخ به صورت دوفاز در می آید، اما کشک خشک در فریزر ماندگاری بسیار خوبی دارد. اگر این مطلب برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از سایر مطالب سایت آی پی امداد نیز دیدن فرمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد