logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نشتی آب در اسپرسوساز

علت نشتی آب در اسپرسوساز
علت نشتی آب در اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نشتی آب در اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت نشتی آب در اسپرسوساز چیست؟ یکی از سوالات بسیار پرتکرار در خصوص دستگاه اسپرسوساز، دلیل چکه کردن آب در اسپرسوساز است. امروزه اسپرسوساز به عنوان یکی از دستگاه های برقی پرطرفدار در ادارات و منازل شناخته می شود. وجود هر نوع خرابی و مشکل در این دستگاه ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن و در نتیجه خراب شدن دستگاه شود. با توجه به همین موضوع، هر نوع خرابی در این دستگاه برای مصرف کننده نگران کننده است. ما در این مطلب به توضیح علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز می پردازیم. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راهنمای بررسی چکه کردن اسپرسوساز و رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز دارید، می توانید تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت نشت آب از اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا آب از اسپرسوساز نشت پیدا می کند؟

دلیل نشتی آب در اسپرسوساز چیست؟ دلایل متعددی هستند که در دستگاه اسپرسوساز باعث چکه کردن آب می شوند. این عوامل هرچه که باشند، باید سریع تر رفع شوند تا آسیبی جدی به دستگاه اسپرسوساز وارد نشود. در متن زیر به بررسی انواع دلایل چکه کردن آب در اسپرسوساز می پردازیم.

  1. خرابی نازل بخار
  2. پاره شدن شلنگ
  3. ترک خوردگی المنت
  4. پوسیدگی واشر

خراب شدن نازل بخار علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز

اولین علت نشت آب در دستگاه اسپرسوساز، خراب شدن نازل بخار است. نازل بخار یکی از اجزای پرکاربرد در اسپرسوساز است که وظیفه دارد آب درون اسپرسوساز را به بخار تبدیل کند. خراب شدن نازل بخار اسپرسو ساز، خراب شدن لوله دستگاه در صورت خراب شدن باعث آب دادن اسپرسوساز می شوند. بر این اساس اگر علت نشت آب خراب شدن نازل بخار باشد، می توانید با تعویض این قطعه به رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز بپردازید.

خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

پاره شدن شلنگ دلیل نشت آب در اسپرسوساز

دومین علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز، پاره شدن شلنگ این دستگاه است. پمپ اسپرسوساز وظیفه پمپاژ کردن آب در دستگاه اسپرسوساز را بر عهده دارد. در صورتی که شلنگ های متصل به پمپ دستگاه اسپرسوساز پاره شوند، آب از شلنگ نشت می کند. بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل تمام شلنگ های متصل به دستگاه اسپرسوساز را بررسی کرده و در صورت پارگی آن را تعویض کنید.

پاره شدن شیلنگ اسپرسوساز باعث نشتی آب میشود

ترک خوردگی المنت از علل چکه کردن آب در اسپرسوساز

علت آب دادن اسپرسوساز چیست؟ درون دستگاه اسپرسوساز قطعه ای به نام المنت وجود دارد که موظف است آب درون مخزن را از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرم کند. در صورتی که المنت اسپرسوساز به دلیل استفاده مداوم دچار رسوب شود، کارایی خود را از دست می دهد. در واقع رسوبات اطراف المنت باعث فشار زیاد به المنت و در نتیجه ترک خوردن المنت اسپرسوساز باعث نشتی آب در دستگاه اسپرسوساز می شود. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار بخواهید تا به تعویض المنت اسپرسوساز بپردازد.

ترک خوردن المنت اسپرسو ساز باعث آبریزی میشود

پوسیده شدن واشر از دلایل نشتی آب دستگاه اسپرسوساز

یکی دیگر از دلیل های آب دادن اسپرسوساز مربوط به پوسیده شدن واشر دستگاه است. این واشر که در کف مخزن تعبیه شده است، با گذشت زمان ممکن است پوسیده شود. همین امر موجب می شود تا دستگاه دچار مشکل نشتی آب شود. برای بررسی این مشکل می توانید مخزن را از آب پر نموده و سپس منتظر نشتی از زیر آن باشید. چنانچه از کناره یا زیر اسپرسوساز آب چکه می کند، به احتمال زیاد واشرهای دستگاه دچار مشکل شده اند. در این شرایط تنها راه رفع مشکل نشتی آب دستگاه اسپرسوساز، تعویض واشرهای پوسیده با واشرهای جدید است.

خرابی واشر اسپرسوساز

دلیل نشت مخزن آب دستگاه اسپرسوساز

علت چکه کردن آب از مخزن اسپرسوساز چیست؟ یکی از مشکلات دستگاه اسپرسوساز این است که ممکن است آب از مخزن دستگاه اسپرسوساز نشت کند. هر دستگاه اسپرسوساز دارای مخزنی است که برای آب استفاده می شود. در صورتی که مخزن آب دچار نشتی شود، بهتر است به بررسی مخزن دستگاه و اورینگ ها بپردازید. ترک خوردگی مخزن، شکستگی مخزن، شل شدن اورینگ و … از عواملی هستند که باعث نشت آب دستگاه اسپرسوساز می شوند. برای رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز بهتر است اورینگ ها را تعویض کرده و مخزن جدیدی را در صورت ترک خوردگی تهیه کنید.

نشت مخزن آب دستگاه اسپرسوساز

عوامل موثر در نشت آب از کنار گروپ اسپرسوساز

در صورتی که نشتی آب را از کنار گروپ اسپرسوساز مشاهده کرده اید، توجه داشته باشید که علت نشتی دستگاه به دلیل خراب شدن لاستیکی است که در اطراف گروپ دستگاه اسپرسوساز قرار دارد. اطراف گروپ لاستیکی از جنس پلاستیک وجود دارد که در صورت پاره شدن و گشاد شدن لاستیک فضایی برای نشت آب یا قهوه ایجاد می شود. برای رفع چه کردن آب از کنار گروپ اسپرسوساز توصیه می شود با توجه به برند و مدل دستگاهتان، لاستیک جدیدی را برای دور گروپ خریداری کنید.

علت نشت آب از کنار گروپ اسپرسوساز

چگونه مشکل نشتی آب اسپرسوساز را برطرف کنیم؟

در صورتی که با مشکل آب دادن دستگاه اسپرسوساز خود مواجه شده اید، باید در سریع ترین زمان اقدام به بررسی علت بروز مشکل و رفع آن اقدام نمایید تا دستگاه دچار مشکلات دیگری نشود. در ادامه به راهکارهای رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز برای شما پرداخته ایم:

  • یکی از مواردی که باید آن را بررسی کنید، لاستیک دور هد گروپ است که در صورت پارگی یا خرابی باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید.
  • بررسی مخزن آب و اورینگ نیز از دیگر بخش هایی است که نیاز به بررسی و در صورت نیاز تعویض یا خرید مخزن جدید آب دارد.
  • در بسیاری از مواقع بروز رسوبات در اطراف المنت موجب بروز این مشکل می شود که بهتر است در زمان های مشخص اقدام به رسوب زدایی اسپرسوساز خود نمایید.
  • همچنین بهتر است تمام شلنگ های متصل به پمپ اسپرسوساز را نیز بررسی نموده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد نازل بخار می توانید مشکل را با تعویض این قطعه به راحتی برطرف کنید.

نتیجه گیری از علت نشتی آب در اسپرسوساز

در این مطلب به بررسی کلیه عواملی که باعث چکه کردن آب در اسپرسوساز می شوند، پرداختیم. علت نشتی آب در اسپرسوساز در بسیاری از موارد به دلیل خراب شدن المنت، شکستگی مخزن، پاره شدن شلنگ، کار نکردن نازل بخار، خراب بودن فیلتر و … اتفاق بیافتد. چنانچه علت نشتی آب به دلیل مشکلات فنی باشد، باید هرچه سریع تر برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تیم آی پی امداد یکی از موفق ترین و باسابقه ترین شرکت هایی است که تعمیرات اسپرسو ساز را به صورت تخصصی انجام می دهد. در صورتی که نگران سپردن لوازم خانگی خود به تعمیرگاه هستید، می توانید مجموعه مورد اطمینانی را چون شرکت آی پی امداد انتخاب کنید. این مجموعه دارای مجوزهای معتبر و سابقه بالا در این حوزه است که نشان دهنده قابل اطمینان بودن آن نیز می باشد.

4.4/5 - (10 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

210 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سارینا رزمجویی 04 اردیبهشت 1403

    سلام بنده دستگاه اسپرسوساز نوا۱۴۰ یک ماهم نیست خریدم سر جمع ده شات قهوه نگرفتم ازش دیروز مشکلی براش به وجود اومد که دستگاه همینکه روشن میشه، رو حالت صفر هم هست، تو قسمت نشت گیر پایین دستگاه آب جمع میشه و آب سرازیر میشه تا مخزن آب پشت خالی بشه علتش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 اردیبهشت 1403

      درود، برد فرمان دستگاه شما یکسره شده است و باید تعویض گردد.

      پاسخ دادن
  • بهادر 15 فروردین 1403

    سلام وقتتون بخیر.من یک ماهی هست که دستگاه تکنو خریدم و الان به جای اینکه از وسط آب بیاد از لوله نازل بخار آب میاد.یعنی اصلا از اون وسطیه آب نمیاد،دلیلش چی می‌تونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 فروردین 1403

      درود، اگر از بسته بودن شیر نازل بخار مطمئن هستید، باید شیر بخار را تعمیر یا تعویض کنید؛ زیرا شیر باز بوده و آب از نازل بخار خارج می شود.

      پاسخ دادن
1 3 4 5
اینستاگرام آی پی امداد