logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات رایج که بسیاری از مصرف کنندگان اسپرسوسازها به هنگام تهیه اسپرسو با آن مواجه می شوند، کاهش فشار و مقدار آبی است که از دستگاه شما خارج می‌ شود. در صورتی که فشار و میزان خروجی آب دستگاه اسپرسو شما کم باشد، قهوه غلیظ و مناسبی آماده نخواهد شد. از این رو در صورت مواجهه با این مشکل، لازم است ابتدا علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز و همچنین علت کم بودن خروجی آب اسپرسوساز و عوامل موثر در بروز مشکلات را مورد بررسی قرار داده و پس از رفع ایراد دستگاه، فشار و خروجی آب مناسب اسپرسوساز را تنظیم نمایید. همچنین در این مقاله برای شما دو ویدیو آموزشی قرار داده ایم که در آن کارشناس مجرب آی پی امداد به شما علت کم شدن فشار دستگاه اسپرسو و اینکه چرا خروجی آب اسپرسوساز به اندازه نیست را توضیح خواهد داد. با آی پی امداد همراه باشید.

ویدیو آموزشی علت کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز

در صورتی که به هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز خود متوجه شده اید که فشار آن کم شده است، می توانید از ویدیو آموزشی زیر برای بررسی و رفع مشکل دستگاه خود کمک بگیرید. در ویدیو زیر، کارشناس متخصص و مجرب مجموعه آی پی امداد به طور کامل به بررسی این مشکل پرداخته است.

5 علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز خانگی + راه‌حل

فشار مناسب در تهیه اسپرسو یکی از عوامل کلیدی برای به دست آوردن یک قهوه  با کیفیت بالا می باشد. همانطور که می دانید، تاثیر فشار در تهیه اسپرسو بسیار مهم است. فشار مناسب باعث ایجاد کرمای غلیظ و فوم مانند روی اسپرسو می شود که نشان دهنده کیفیت و طعم مطلوب قهوه است. در صورتی که فشار زیادی استفاده کنید، اسپرسو با مزه تلخ و متمایل به سوختگی به دست می آید. از طرف دیگر، اگر فشار کافی را تامین نکنید، اسپرسویی با طعم ضعیف و آبکی به دست می‌ آورید. فشار مناسب آب را با سرعت و قدرت از میان قهوه آسیاب شده عبور می دهد و به این ترتیب عصاره گیری کامل و بهینه انجام می شود.

کم شدن فشار اسپرسوساز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم:

  1. مقدار نامناسب آب
  2. استفاده از قهوه بی کیفیت
  3. خرابی واشرهای دستگاه
  4. مسدود شدن پمپ
  5. خرابی گیج فشار

هریک از موارد ذکر شده به همراه راه حل های رفع مشکل را به صورت کامل برای شما ذکر خواهیم کرد.

1. مقدار نامناسب آب در دستگاه

در اسپرسوسازهای مخزن دار، لازم است آب کافی درون آن وجود داشته باشد تا فشار مناسبی ایجاد شود. در مدل های بدون مخزن نیز لازم است میزان آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید. دقت داشته باشید که در صورت کم بودن آب دستگاه، با کاهش فشار اسپرسوساز مواجه خواهید شد. اگر از آب بیش از حد استفاده کنید، ممکن است مسیر آب مسدود شده و جریان آب به قهوه آسیاب شده محدود گردد. این امر باعث کاهش فشار و عصاره گیری ناقص قهوه می شود.

  • به طور کلی، برای تهیه یک اسپرسو استاندارد به 30 میلی لیتر آب نیاز دارید.
  • می توانید از خطوط نشانگر روی مخزن آب دستگاه اسپرسوساز خود استفاده کنید.
  • استفاده از آب تصفیه شده نیز به جلوگیری از رسوب گذاری و انسداد مسیر آب کمک می کند.

2. استفاده از قهوه بی کیفیت و نامناسب

در برخی مواقع استفاده از قهوه بیش از حد آسیاب شده یا بی کیفیت می تواند موجب کاهش فشار دستگاه شود. همچنین استفاده از مقدار نامناسب یا کم از قهوه نیز باعث بروز این مشکل خواهد شد. آسیاب خیلی ریز یا خیلی درشت می تواند جریان آب را مسدود کند و فشار دستگاه را کاهش دهد. قهوه بی کیفیت معمولا روغن بیشتری دارد و روغن قهوه می تواند در مسیر آب رسوب کند و باعث انسداد و کاهش فشار شود. قهوه بی کیفیت ممکن است ذرات ریز و ناخالصی بیشتری داشته باشد. این ذرات می توانند در پورتافیلتر جمع شده و باعث گرفتگی و کاهش فشار شوند.

  • از قهوه تازه رست شده و با درجه آسیاب مناسب استفاده کنید.
  • قهوه باکیفیت طعم و عطر بهتری دارد و به عصاره گیری کامل و فشار مناسب کمک می کند.
  • درجه آسیاب قهوه را متناسب با دستگاه اسپرسوساز خود تنظیم کنید.

استفاده از قهوه بی کیفیت و نامناسب در اسپرسوساز

3. خراب شدن واشرهای دستگاه

واشرها قطعاتی لاستیکی یا پلاستیکی هستند که در اتصالات مختلف دستگاه اسپرسوساز به کار می روند. وظیفه اصلی واشرها آب بندی و جلوگیری از نشتی آب و قهوه است. با گذشت زمان، واشرها ممکن است فرسوده، پاره یا ترک خورده شوند. این واشرها می توانند فشار آب و هوای درون دستگاه را به طور کامل حفظ نمایند و اگر دچار خرابی یا پوسیدگی شده باشند، قادر به انجام این کار نخواهند بود.

  • در صورت مشاهده علائم خرابی واشر، باید آنها را تعویض کنید.
  • از واشرهای باکیفیت و مناسب با دستگاه خود استفاده نمایید.

4. مسدود شدن پمپ اسپرسوساز

پمپ اسپرسوساز یکی از مهمترین بخش های دستگاه است که وظیفه ایجاد فشار لازم برای عبور آب از قهوه آسیاب شده را بر عهده دارد. مسدود شدن پمپ می تواند به طور مستقیم باعث کم شدن فشار دستگاه و نامطلوب شدن طعم قهوه شود.

  • چنانچه با گذشت زمان پمپ اسپرسوساز دچار رسوب شده باشد، فشار دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد که باید پمپ را رسوب زدایی نمایید. رسوب زدایی پمپ باید به صورت منظم و دوره ای انجام شود.

خرابی پمپ اسپرسوساز

5. خرابی گیج فشار اسپرسوساز

یکی از قطعات مهم اسپرسوساز که فشار دستگاه را اندازه گیری کرده و آن را کاهش یا افزایش می دهد، گیج فشار می باشد. اگر این قطعه دچار خرابی شود، با مشکل کم شدن فشار دستگاه مواجه خواهید شد که ممکن است به دلیل خرابی یا فشار بیش از حد آن باشد که باید بررسی شود.

  • در صورت خرابی گیج فشار، باید آن را تعویض کنید.
  • تعویض گیج فشار کار آسانی است و می توانید خودتان آن را انجام دهید.
  • اگر نمی خواهید گیج فشار را تعویض کنید، می توانید از دستگاه بدون گیج فشار استفاده کنید.

علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

چرا خروجی آب اسپرسوساز به اندازه نیست؟ (فیلم آموزشی)

در برخی مواقع ممکن است به هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز یا نسپرسوساز خود متوجه شوید که میزان آب خروجی آن کم است. از این رو در ویدیو آموزشی زیر، کارشناس متخصص آی پی امداد علت بروز این مشکل و روش های رفع آن را توضیح داده است.

چگونه میزان خروجی آب اسپرسوساز را تنظیم کنیم؟

در برخی مواقع ممکن است دستگاه اسپرسوساز خود را به تازگی تهیه کرده و یا آن را ریست کرده باشید که در این حالت نیاز به تنظیم میزان آب خروجی دستگاه می باشد. به طور کلی تنظیم میزان خروجی آب اسپرسوساز به مدل دستگاه شما بستگی دارد. در برخی از مدل های دستگاه های اسپرسو، این حالت به صورت پیش فرض تعیین شده است و در برخی دیگر از مدل ها می توانید به صورت دستی آن را انجام دهید.

  • در نوع اول با فشار دادن دکمه تک کاپ، 30 میلی لیتر قهوه و با فشار دادن دکمه دو کاپ، 60 میلی لیتر قهوه اسپرسو خارج می شود که در این مدل ها، نیازی به تنظیم دستی خروجی آب نیست.
  • در برخی دیگر از مدل های اسپرسوسازها، می توانید میزان خروجی آب را با دکمه های تک کاپ و دو کاپ به صورت دستی تنظیم کنید.
  • برای انجام این کار باید دکمه مربوطه را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که قهوه به میزان دلخواه شما از دستگاه خارج شود. سپس دکمه را رها کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
  • همچنین در برخی مدل ها یک شیر بخار برای تنظیم میزان خروجی آب زیر نازل بخار وجود دارد.
  • برای افزایش خروجی آب، شیر بخار را در خلاف جهت عقربه های ساعت و برای کاهش آن، شیر بخار را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

6 علت کم بودن خروجی آب اسپرسوساز + راه‌حل

در بخش قبل روش های تنظیم میزان خروجی آب مدل های مختلف اسپرسوسازها را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. اگر با انجام این روش ها، همچنان خروجی آب دستگاه شما کم می باشد، به دلیل بروز مشکلاتی در عملکرد بخش های مختلف اسپرسوساز است که در این بخش قصد داریم هریک از این عوامل موثر را برای شما توضیح دهیم. از جمله دلایل بروز مشکل کم بودن خروجی آب اسپرسوساز شامل موارد زیر است:

  1. کمبود آب درون مخزن دستگاه
  2. خرابی پمپ اسپرسوساز
  3. خراب شیر برقی
  4. مشکل در هد گروپ
  5. نامناسب بودن آسیاب قهوه
  6. ایراد در برد اصلی

در ادامه هریک از این دلایل را به صورت کامل توضیح داده و روش های برطرف کردن آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

1. کمبود آب درون مخزن دستگاه

اولین و ساده ترین دلیل کاهش میزان آب خروجی اسپرسوساز، کمبود آب در مخزن دستگاه است. به طور کلی اسپرسوسازها برای عبور آب داغ از میان پودر قهوه آسیاب شده و در نهایت تهیه اسپرسو، از پمپ استفاده می کنند. این پمپ برای اینکه بتواند فشار کافی برای انجام این کار ایجاد نماید، به حداقل مقدار آب در مخزن نیاز دارد. بنابراین در صورتی که آب درون مخزن دستگاه کم باشد، فشار آب به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین در برخی مواقع، عملکرد پمپ به طور کامل متوقف شده و دستگاه خروجی آب نخواهد داشت.

  • ابتدا باید مطمئن شوید که مخزن تا حد مناسب پر شده است.
  • همواره بهتر است از آب تصفیه شده یا آبی با املاح کم استفاده کنید تا از جمع شدن رسوب در مخزن و پمپ جلوگیری شود.
  • ممکن است شلنگ ورودی آب مسدود شده باشد که برای رفع این مشکل، باید لوله را جدا کرده و با آب گرم و شوینده تمیز کنید.

کمبود آب درون مخزن اسپرسوساز

2. خرابی پمپ اسپرسوساز

پمپ اسپرسوساز از جمله قطعات بسیار مهم و اصلی دستگاه می باشد که وظیفه دارد آب را با فشار بالا از میان پودر قهوه آسیاب شده عبور داده و اقدام به تهیه یک اسپرسو مناسب نماید. اما خرابی این قطعه می تواند بر خروجی آب دستگاه تاثیر منفی بگذارد. اگر پمپ دستگاه اسپرسو خراب شده باشد، آب به اندازه کافی به سمت هد گروپ هدایت نشده و در نتیجه میزان آب خروجی دستگاه کم خواهد بود. این مشکل می تواند به دلیل خرابی پمپ، انسداد آن توسط جرم ها و رسوبات و یا حتی خرابی واشرها و اورینگ های پمپ رخ دهد.

  • اگر واشرها یا اورینگ های پمپ فرسوده یا آسیب دیده باشند، باید تعویض شوند.
  • همچنین اگر مشکل مربوط به خراب شدن یا از کار افتادن خود پمپ باشد، لازم است از تعمیرکار متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید.
  • رسوب زدایی منظم پمپ با استفاده از محلول های مخصوص نیز می تواند از انسداد آن جلوگیری کند.

3. خرابی شیر برقی

شیر برقی یکی از اجزای مهم اسپرسوساز است که وظایف مختلفی از جمله کنترل جریان آب، تنظیم فشار و هدایت آب به مسیرهای مختلف را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود، مسیر عبور آب از دستگاه مسدود شده و یا به طور کامل بسته خواهد شد. در این شرایط، آب با فشار کمتری از دستگاه خارج شده و یا به طور کامل قطع می شود.

  • برای رفع این مشکل پیچ های شیر برقی را باز کرده و آن را از دستگاه جدا کنید.
  • قطعات داخلی شیر برقی را به دقت بررسی نمایید. اگر جرم یا رسوبی مشاهده کردید، آن را با آب گرم و شوینده ملایم تمیز کنید.
  • بعد از تمیز کردن، قطعات شیر برقی را به درستی سرهم کرده و آن را در جای خود قرار دهید.
  • پیچ های شیر برقی را ببندید و پورتافیلتر و مخزن آب را دوباره به دستگاه وصل کنید.
  • سپس دستگاه را روشن کنید و عملکرد شیر برقی را بررسی نمایید.
  • اگر با تمیز کردن شیر برقی مشکل حل نشد، احتمالا به طور کامل خراب شده است و باید تعویض شود.

خرابی شیر برقی اسپرسوساز

4. مشکل در هد گروپ

بروز هرگونه مشکل در عملکرد هد گروپ نیز می تواند باعث کم بودن میزان خروجی آب دستگاه اسپرسوساز شود. هد گروپ بخش مهمی از دستگاه است که باعث عبور آب از قهوه آسیاب شده می شود. با گذشت زمان، ذرات قهوه، رسوبات آب و سایر مواد می توانند در هد گروپ جمع شده و باعث مسدود شدن آن شوند. همچنین ممکن است واشری که بین هد گروپ و پرتافیلتر قرار دارد، آسیب ببیند که در این حالت آب از آن نشت کرده و باعث کاهش خروجی آب می شود.

  • برای رفع انسداد هد گروپ، باید آن را به طور کامل تمیز کنید. می توانید از شوینده های مخصوص اسپرسوساز برای تمیز کردن هد گروپ استفاده کنید.
  • همچنین اگر واشر هد گروپ آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.

5. نامناسب بودن آسیاب قهوه

نوع و میزان آسیاب قهوه یکی از مهمترین عوامل در زمینه تهیه یک اسپرسوی باکیفیت می باشد. در صورتی که آسیاب قهوه شما نامناسب باشد، منجر به کم شدن خروجی آب دستگاه اسپرسوساز خواهد شد. چنانچه دانه های  قهوه خیلی ریز آسیاب شده باشند، آب به سختی از بین ذرات قهوه عبور کرده و فشار زیادی بر دستگاه وارد خواهد شد. در نهایت ین مسئله منجر به کم شدن خروجی آب، تلخ شدن طعم قهوه و و مشکلات دیگر می شود.

  •  اولین قدم برای رفع مشکل، تنظیم آسیاب قهوه است. برای تهیه اسپرسو، قهوه باید به اندازه متوسط آسیاب شده باشد. ذرات قهوه باید به اندازه شکر دانه ریز باشند.
  • نوع قهوه نیز می‌ تواند بر خروجی آب دستگاه تاثیر بگذارد. بهتر است از قهوه‌ های تازه رست شده و با کیفیت استفاده کنید.

نامناسب بودن آسیاب قهوه اسپرسوساز

6. ایراد در برد اصلی

برد الکترونیکی اسپرسوساز وظیفه کنترل سایر بخش های دستگاه نظیر پمپ، شیر برقی، تنظیم دمای آب و … را برعهده دارد. در این شرایط اگر برد اصلی به هر دلیلی دچار خرابی شده و یا برنامه ریزی آن با مشکل مواجه شده باشد، مقدار خروجی آب دستگاه کمتر از حد معمول خواهد بود.

  • در صورتی که برد دستگاه اسپرسو دچار اختلال شده باشد، باید اقدام به تعمیر آن نمایید.
  • تعمیر و برنامه ریزی مجدد برد اصلی اسپرسوساز یک فرآیند پیچیده است که باید توسط تکنسین مجرب انجام شود.

برای رفع مشکل کم شدن فشار و خروجی آب اسپرسوساز با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله تمامی دلایل موثر در بروز مشکل کم بودن فشار و خروجی آب اسپرسوساز را شرح دادیم و تلاش کردیم تا به شما در زمینه عیب یابی و رفع مشکل کمک کنیم. اگر پس از مطالعه این مقاله و مشاهده فیلم آموزشی، همچنان قادر به رفع مشکل دستگاه اسپرسو خود نیستید، می توانید برای تعمیر آن از تکنسین های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. کارشناسان مجرب این مجموعه می توانند پس از بررسی دستگاه، در سریع ترین زمان علت بروز مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف نمایند. در همین راستا برای ثبت درخواست در مرکز آی پی امداد می توانید به سایت آن مراجعه کرده و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

41 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • یوسفی 27 فروردین 1403

    با سلام‌ من دستگاه اسپرسوساز تکنو مدل E820 دارم که سه ماه خوب کار میکنه الان دو روزه میخوام عصاره گیری کنم دکمه ۱ کاپ یا ۲ کاپ که میزنم، از نازل آب جوش میاد، بجای اینکه از هدگروپ بیاد ممنون که راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 فروردین 1403

      درود، پیچ نازل بخار خراب شده یا هرز شده است و سفت نمی شود که باید تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • محمد 30 فروردین 1403

        سلام بنده یه دستگاه نیمه صنعتی مباشی گرفتم چن روز پیش ولی فشار گیج از ۶ بالا نمیره و قهوه ابکی و سرد میده سایزهای مختلف اسیابم امتحان کردم به نظرتون مشکل از چیه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 فروردین 1403

          درود، پرتافیلتر دستگاه شما از نوع تحت فشار بوده یا غیرتحت فشار؟

          پاسخ دادن
  • علیرضا تاران 27 فروردین 1403

    سلام من یک دستگاه اسپرسوساز مباشی مدل ۲۰۲۳ دارم. چند روزه حجم قهوه نسبت به قبل کم شده (سایز آسیاب قهوه مناسب دستگاه است) خواستم بپرسم مشکل از چی میتونه باشه؟ باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 فروردین 1403

      درود، خروجی آب را با نگه داشتن دکمه تنظیم کنید تا set شود. سپس دوباره سعی کنید. اگر مشکل رفع نشد، دستگاه نیاز به سرویس کامل دارد.

      پاسخ دادن
  • لیلا صادقی 18 فروردین 1403

    من یه دستگاه قهوه ساز دلمونتی سه کاره دارم که خروجی اسپرسو خوبی ندارن دستگاه آکبند قهوش رو هم دوبار عوض کردم اما ضعیف خارج میشه علتش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 فروردین 1403

      درود، فشار پمپ یا بویلر باید بررسی شده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا سرویس دستگاه نمایید.

      پاسخ دادن
  • حقیقت 08 فروردین 1403

    سلام و وقت بخیر دستگاه اسپرسوساز سیلورکرست دارم فشار آب خروجی کمه و اصلا آب با فشار از دستگاه خارج نمیشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 فروردین 1403

      درود، تمامی اتصالات به بویلر و خروجی بویلر به هد گروپ و خود هد گروپ باید چک و سرویس شود. اگر خروجی دارید، پمپ می تواند سالم باشد.

      پاسخ دادن
  • آوا 25 اسفند 1402

    سلام وقت بخیر دستگاه دلونگیec685 نو خریداری کردم که بسکت دوکاپ مشکلی ندارد اما بسکت یک کاپ گاهی یک‌فنجان قهوه می‌دهد گاهی نیم فنجان و سرد است .میخوام بدونم دلیل چیه ک گاهی درست عمل میکنه گاهی غلط ؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 اسفند 1402

      درود، بسکت دچار گرفتگی و واشر داخلی خراب شده است. بسکت را خوب تمیز کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • بابک رحیمی 23 اسفند 1402

    سلام و درود یه دستگاه تکنو مدل Te_817 دارم حدود یکسال کار کرده و الان پمپ آب پر و موقع استفاده از دستگاه خیلی کم قهوه میده یعنی وقتی هد گروپ رو به اندازه دو کاپ پر میکنم قبلا کلی قهوه میداد الان نصف یه فنجونم نمیده و اونم با تایم طولانی و بدون قهوه هم هد گروپو بستم و باز مقدار آب خروجی(قهوه نریختم) بازم خیلی کمه گیج نداره دستگاه من ولی فشار و بخارش مثل سابقه و فقط کم قهوه میده خیلی کم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اسفند 1402

      درود، ابتدا باید بویلر کامل باز شده و اتصال لوله به بویلر و خروجی بویلر به هد گروپ چک شود و اسیدشویی کامل انجام گردد. اگر باز هم بعد از این کار مشکل رفع نشد، باید پمپ را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • صحرا 14 اسفند 1402

    سلام دستگاه دلونگی۶۸۵ نو باز کردم دفعه اول ک استفاده کردم همه چی اوکی بود ولی دفعه دوم هم قهوه ی کمی میده هم دستگاه صداش کم میشه و قهوه سرده اینم بگم ک مخزن قهوه رو ب زور میتونم ببندم وسط قرار نمیگیره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 اسفند 1402

      درود، دستگاه مشکلی ندارد. باید از قسمت خروجی قهوه یعنی دسته گروپ و بسکت داخل آن و خود قهوه را چک کنید. می توانید توری داخل بسکت که واشر دارد را نیز خارج کرده و تمیز کنید.

      پاسخ دادن
  • مجتبی 01 اسفند 1402

    درود دستگاه ۲۱۰۵ نباشی خریدم اما درجه فشار سنج بالا نمیره فشار سنج خرابه یا کلا نباید تغییر کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 اسفند 1402

      درود، باید تغییر کند. از آسیاب ریزتر استفاده کنید. اگر مشکل رفع نشد، فشار پمپ کم شده است یا دستگاه گرفتگی دارد.

      پاسخ دادن
      • مجتبی 01 اسفند 1402

        دستگاه برای اولین بار روشن کردم نو بوده

        پاسخ دادن
  • پروینی 16 آذر 1402

    با سلام خدمت همه ی عزیزان زحمت کش ای پی امداد. من یک دستگاه اسپرسوساز تکنو مدل تی ای 820 خریدم موقع درست کردن اسپرسو کرم روی قهوه تشکیل نمیشود یا خیلی کم تشکیل می شود و فشار روی 4 بیشتر نمی رود ممنون میشوم اگه راهنمایی کنید مشکل از کجاست.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 آذر 1402

      درود، قهوه ای که تهیه کرده اید یا از رست خوبی برخوردار نبوده یا درجه آسیاب قهوه مناسب دستگاه نمی باشد. اگر این موارد رعایت شود، کرمای قهوه مطلوب می گردد.

      پاسخ دادن
  • عزیز زويداوی 08 آذر 1402

    سلام اسپرسوساز نوا 147 دارم تازه خریدم. دیروز با نازل بخار فوم شیر درست کردم و بعدش بدون اینکه آب جوش رو ببندم، دکمه عصاره گیری رو فشار دادم دیدم دستگاه زور میزنه و قهوه نمیاد. تا پرتافیلتر رو باز کردم، قهوه پخش شد. الان که باهاش کار میکنم، گیج فشارسنج وقتی میره بالا، خیلی دیر میاد پایین یعنی حس میکنم دستگاه زیادی داغ میمونه. تازه قهوه ای که میده هم یکم مزه سوختگی میده. لطفا راهنماییم کنید تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 آذر 1402

      درود، دستگاه سالم است. قهوه مورد استفاده توسط شما قهوه اسپرسو نبوده یا آسیاب مناسب دستگاه شما نیست.

      پاسخ دادن
  • مجیدموسوی 04 آذر 1402

    سلام و خدا قوت، ما دستگاه اسپرسوساز نوا ۱۲۸ رو تازه خرید کردیم و دو شات هم ازش قهوه گرفتیم. پودر قهوه از قبل داشتیم، قهوه میده ولی فشار بخارش در حد دو میلیمتر بالا میره و قهوه ای که میده، فوم نداره. مشکل از میزان پودر قهوه هست یا ما روش عصاره گیری رو درست انجام نمیدیم؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، دستگاه شما نیمه صنعتی است و باید از آسیاب ریز صنعتی استفاده نمایید.

      پاسخ دادن
    • وحید 08 بهمن 1402

      سلام منم این مدل دستگاه رو تازه خریدم متاسفانه منم این مشکل رو دارم

      پاسخ دادن
  • امیر رضا 23 مهر 1402

    با سلام دستگاه اسپرسوساز صنعتی بیزرا دارم و فشار آب از ۳ بالاتر نمیره. مشکل از چیه؟ چطور میشه درست کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مهر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به پمپ یا گرفتگی بویلر دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
  • مهدی 14 مهر 1402

    سلام وقت بخیر دستگاه نوا 128 تازه خریداری نمودم ولی هنگام استفاده اولیه متوجه شدم عقربه فشار حرکت نمی کنه. آیا برا دستگاه مشکلی ایجاد می کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مهر 1402

      درود، خیر مشکلی ایجاد نمی شود.

      پاسخ دادن
  • محمدی 24 شهریور 1402

    سلام ما یک دستگاه اسپرسو ساز نوا ۱۴۷ خریدیم قهوه قطره قطره میاد دلیلش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 شهریور 1402

      درود، اگر به هنگام استفاده از اسپرسوساز، قهوه به صورت قطره قطره خارج می شود، مشکلی نداشته و طبیعی می باشد.

      پاسخ دادن
  • فرزانه خانی 23 مرداد 1402

    دستگاه اسپرسوساز ما قطع کن خودکار داره. قبلا یه کاپ یا دو کاپ کامل خروجی میداد اما الان خیلی کم شده خروجیش و انگار قهوه سوخته تحویل میده.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مرداد 1402

      درود، پمپ، مخزن و ترموستات دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • یاسین شاندیزی 28 تیر 1402

    سلام من دستگاه اسپرسو ساز خانگی دارم که از داخل رسوب گرفته بود دادم یکی از اشناها درست کرد ولی گیج فشار دستگاه خراب شده الان هرجا میرم قطعه شو ندارن ک درست کنن میخاستم بدونم مهمه گیج فشار درست باشه یا نه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 تیر 1402

      درود، این قطعه موجود نیست و نیازی هم به استفاده از آن ندارید.

      پاسخ دادن
  • هاشمی 14 فروردین 1402

    سلام خسته نباشید من دستگاه اسپرسوساز مباشی مدل ۲۵۰۱ خریدم موقع استفاده از کاپوچینو و لاته گیج دمای دستگاه خیلی کم بالا میاد و انگار مخزن شیر مشکل داره میخواستم ببینم ایراد از کجاست؟و من موقع راه اندازه دستگاه رو هواگیری نکردم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 فروردین 1402

      سلام. اگر دستگاه در این مدت کار کرده به هواگیری مربوط نیست. مشکل می تواند از گرفتگی محل اتصال شیر مخزن به فشارسنج یا ایجاد رسوب در بویلر باشد که باید به صورت کامل بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • میثم ستاری 04 اسفند 1401

    سلام من یک عدد اسپرسوساز بارنی ۷۰۴۰ نو خریدم الان که تست میکنم فشار بخار تا ۶ بار بیشتر بالا نمیاد.با همین قهوه و اسیاب یکسان روی نوا ۱۲۸ امتحان کردم تا ۱۱ بار فشار بالا میاد.از نظر کرما هم یکسان هستند.ایا مشکل از گیج فشار سنج دستگاه بارنی هستش؟

    پاسخ دادن
  • علی 11 بهمن 1401

    سلام دوست عزیز من یک دستگاه اسپرسوساز صنعتی خریدم الان کف دوام ندارد و فوم قهوه در عرض چند ثانیه از بین می رود و فشار پمپ دستگاه از چهار بیشتر نمی شود. ممکنه بخاطر فشار کم آب باشه یا مشکل دستگاه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 بهمن 1401

      سلام، ممکن است به دلیل فشار کم آب یا مشکل از دستگاه باشد. در ابتدا فشار آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشخصات مورد نیاز دستگاه را برآورده می کند. اگر فشار آب کافی باشد، ممکن است مشکل مربوط به پمپ یا سیستم کف ساز دستگاه باشد که در این صورت باید با تعمیرکار آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد