logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر

راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر
راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی های کارچر یکی از جاروبرقی های قدیمی موجود در بازار هستند که طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان دارند؛ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر بپردازیم تا نحوه استفاده از جاروبرقی کارچر را به صورت اصولی به شما توضیح دهیم.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد شیوه استفاده از جاروبرقی کارچر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی کارچر

راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی کارچر، به شما کمک می کند تا نحوه نگهداری و همین طور نحوه استفاده از جاروبرقی کارچر را فرا بگیرید. در این صورت می توانید کارایی بهتری از جاروبرقی کارچر داشته باشید. البته ناگفته نماند که باید راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر را، به همراه جاروبرقی کارچر، در زمان خرید دریافت کنید. در صورتی که مطالعه دفترچه استفاده جاروبرقی کارچر برای شما دشوار است، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با قلمی روان، شیوه کار با جاروبرقی کارچر را برای شما شرح دهیم.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی کارچر

برند کارچر که تولید کننده جاروبرقی کارچر می باشد، ابتدا فعالیت خود را در سال 1935 آغاز نمود. این برند، با تولید انواع هیتر ها، بخاری کابین هواپیما و… وارد بازار مصرف کنندگان شد و در سال 1964 با ادامه فعالیت خود، توانست اولین کارخانه خارج از آلمان را در فرانسه تاسیس کند.

  • لازم به ذکر است که صاحب برند جاروبرقی کارچر، توانسته تا به امروز بیش از 100 جایزه از 35 موسسه بین المللی را از آن خود کند.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی کارچر

هر جاروبرقی دارای اجزای مختلفی است که در کنار یکدیگر به عنوان مکمل هم قرار گرفته اند تا مصرف کننده عملکردی مطلوب از جاروبرقی داشته باشد. این اجزا عبارتند از:

  1. کابل برق
  2. بست کابل
  3. . قاب روی موتور
  4. روبند موتور
  5. لاستیک آببندی
  6. موتور 2 پروانه آب و خاک
  7. لاستیک زیر موتور
  8. سوپاپ
  9. کاسه موتور
  10. و…

هر کدام از موارد نام برده شده، کارایی مختص خود را دارند که در صورت بروز مشکل برای هر کدام، می توانند عملکرد لوازم یدکی جاروبرقی کارچر را دچار اختلال کنند.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر

در این بخش از مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر به معرفی و بررسی موتور این محصولات می پردازیم؛ همانطور که در قسمت اجزای جاروبرقی کارچر برای شما شرح دادیم، موتور این جاروبرقی، دارای چند جز مختلف است که آسیب دیدن هر کدام می تواند عملکرد موتور جاروبرقی کارچر را دچار مشکل کند.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی کارچر

یکی از اجزای استفاده شده در طراحی و تولید جاروبرقی کارچر، لوله تلسکوپی است. لوله تلسکوپی از جنس استیل ضد زنگ است و به شما این امکان را می دهد که بسته به قد خودتان و همین طور ارتفاع سطوح مختلف، آن را برای جارو کشیدن راحت تر تنظیم نمایید.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی کارچر

بدنه، یکی از اجزایی است که ما به راحتی می توانیم آن را در جاروبرقی کارچر مشاهده کنیم. این بخش از جاروبرقی کارچر، از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. به همین خاطر مقاومت بالایی در برابر ضربه و یا افتادن بر روی زمین از خود نشان می دهد. البته نا گفته نماند که بدنه فلزی جاروبرقی کارچر، بر روی پایه پلاستیکی قرار گرفته است تا در زمان حرکت جاروبرقی کارچر، تعادل آن بر هم نخورد.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی کارچر

جاروبرقی کاچر، از آن جایی که جثه ای بزرگ دارد، فاقد سیم جمع کن بوده و شما می توانید سیم را به صورت دستی جمع کنید. سپس می توانید آن را بر روی نگهدارنده ای پلاستیکی که بر روی بدنه جاروبرقی کارچر قرار گرفته است، بگذارید. توجه کنید که برای عدم وارد شدن آسیب به کابل برق جاروبرقی کارچر، حتما پس از هر بار استفاده سیم را جمع کرده و آن را بر روی نگهدارنده بگذارید.

معرفی فیلتر جاروبرقی کارچر

فلتر جاروبرقی کارچر، باید در زمانی مناسب تعویض شود. در غیر این صورت ورود گرد و غبار کیسه جاروبرقی به موتور، می تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود. در این صورت جاروبرقی کارچر، مکش مطلوب و مناسب خود را از دست می دهد و دیگر کارایی سابق را برای شما نخواهد داشت.

چه نکاتی باید جهت نگهداری صحیح از جاروبرقی کارچر رعایت گردد؟

امروزه جاروبرقی یکی از ضروری‌ ترین لوازم‌خانگی برای هر خانواده است. بنابراین نحوه صحیح استفاده و نگهداری از جاروبرقی کارچر برای افزایش طول عمر و کارایی آن بسیار مهم است.

  •  لازم است هر چند وقت یکبار برای عملکرد بهتر جاروبرقی دستگاه و لوله های جاروبرقی را از گرد و غبار تمیز کنید.
  • کابل جاروبرقی را با احتیاط جا به جا کنید و از کشیدن دوشاخه برق با کابل، یا جمع کردن کابل به صورت خودکار زمانی که در جایی گیر کرده پرهیز کنید.
  • قبل از تمیز کردن و نظافت با دستگاه جاروبرقی اشیاء بزرگ و تیز را جمع آوری کنید تا به طور تصادفی وارد لوله جاروبرقی نشوند.
  • بهتر است هر چند وقت یک بار برای کارایی بهتر، اقدام به شستن فیلتر جاروبرقی خود کنید.
  • کیسه جاروبرقی از جمله قسمت های مهم جاروبرقی است که در جهت رعایت اصول نگهداری باید آن را به طور منظم خالی نمود.

برای تمیز کردن جاروبرقی کارچر چگونه عمل کنیم؟

یکی از دلایل مهم محبوبیت و پرکاربرد بودن جاروبرقی، جمع کردن آلودگی ها و زباله ها بدون پخش کرد ذرات گرد و غبار در هوا است. جاروبرقی هم مانند وسایل لوازم خانگی نیاز به رسیدگی و نگهداری دارد. از این رو باید در بازه های زمانی خاص اقدام به تمیز کردن این دستگاه نمایید.

  •  قبل از شروع به کار برای تمیز کردن جاروبرقی کارچر، اطمینان حاصل کنید که جارو برقی از پریز برق بیرون است.
  • برای اطلاعات پیدا کردن از قطعات قابل شستشو و جداسازی آنها، حتما دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر را مطالعه کنید.
  • با قیچی شروع به چیدن موهای گیر کرده و آزاد کردن آنها نمایید. سپس با دست موها را بیرون آورده و باقی مانده آشغال‌ ها را با مسواک تمیز کنید.
  • در این مرحله یک تشت یا یک سطل را با آب گرم و حدود یک قاشق پر مایع ظرفشویی پر کنید و اتصالات را درون آن بیندازید.
  • بعد از تمیز شدن اتصالات، آنها را آبکشی کرده و صاف بگذارید تا حداقل 24 ساعت خشک شوند.
  • هر دو ماه یکبار باید این کار را تکرار کنید و اگر استفاده شما از جاروبرقی بیشتر است، باید این کار را حداقل ماهی یکبار انجام دهید.

چگونه می توان فیلتر جاروبرقی کارچر را تمیز نمود؟

به طور معمول باید هر فصل و یا بسته به کارکرد جاروبرقی کارچر خود هر دو یا سه ماه یکبار فیلتر را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی کارچر نیز می توانید نکاتی که در ادامه آورده شده است را مدنظر قرار دهید:

  • برخی جاروبرقی‌ های کارچر دارای فیلترهای قابل شستشو هستند.
  • برای تمیز کردن این قطعه، توصیه می‌ شود که آن را در آب غوطه‌ ور کنید، بعد فشار داده و اجازه دهید خاک و کثیفی ها به صورت کامل از آن خارج شود.
  • بعد از این مراحل نیز آبکشی کرده و با یک فشار دیگر آب اضافی را خارج کرده و اجازه دهید خشک شود تا بتوانید آن را به محل خود برگردانید.

به چه صورت باید پاکت جاروبرقی کارچر را تخلیه نماییم؟

پاکت جاروبرقی یکی از مهمترین بخش های این دستگاه است که پر شدن آن می تواند موجب کاهش عملکرد دستگاه شود. از این رو در ادامه به بررسی نحوه تخلیه پاکت جاروبرقی کارچر برای شما پرداخته ایم:

  • در صورتی که جاروبرقی شما دارای پاکت یکبار مصرف است، باید هنگامی که دو سوم آن پرشد پاکت را عوض کنید.
  • چنانچه پاکت جاروبرقی کارچر شما دائمی است، فقط کافی است هر بار که دو سوم کیسه پر شد، زیپ آن را باز و محتویات آن را خالی کنید.
  • سپس زیپ آن را ببندید و در جای خود قرار دهید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی کارچر

کیسه جاروبرقی، برای هر جارو برقی، محلی به عنوان جمع آوری گرد و غبار و همین طور آلودگی ها به شمار می آید. از آن جایی که هر کیسه جاروبرقی دارای ظرفیتی مشخص است، باید حتما در زمانی مناسب و پیش از آن که کیسه جاروبرقی کارچر دچار پارگی و یا نشت گرد و غبار به موتور شود، آن را تعویض کنید.

  1. ابتدا قسمت بالای بدنه جاروبرقی کارچر را جدا کنید.
  2. فیلتر را بردارید تا دسترسی راحت تری به کیسه جاروبرقی داشته باشید.
  3. پس از برداشتن فیلتر، کیسه جاروبرقی کارچر را به آرامی به سمت بالا بکشید.
  4. کیسه نو و جدید را جایگزین کیسه قبلی و پر شده کنید.
  5. فیلتر را سر جای خود قرار دهید.
  6. درب جاروبرقی کارچر را ببندید.

نحوه باز کردن جاروبرقی کارچر

امکان دارد که بخواهید جاروبرقی کارچر را باز کنید. به همین خاطر در راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر، نحوه باز نمودن جاروبرقی شرح داده شده است.

  • شما می توانید برای باز نمودن جاروبرقی کارچر، پیچ هایی که بر روی قسمت بالایی بدنه قرار دارند را با پیچ گوشتی باز نموده و درب کلید خور آن را به همراه بست کابل جدا کنید.
  • سپس باید قابل قرار گرفته بر روی موتور که به قاب موتور شناخته می شود را بردارید. سپس می توانید موتور را از کاسه موتور جدا کرده و آن را با احتیاط به بالا بکشید تا از بدنه جاروبرقی هیتاچی جدا شود.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی کارچر

فیلتر، وظیفه جذب گرد و غبار را به خود دارد تا گرد و خاک وارد موتور جاروبرقی نشده و عملکرد آن را دچار مشکل نکند. به همین خاطر باید به صورت مداوم، مقدار آلودگی آن چک شود و باید تعویض گردد. شما برای تعویض فیلتر جاروبرقی کارچر باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. قسمت بالای بدنه جاروبرقی کارچر را باز کنید.
  2. فیلتر دقیقا زیر درب بالایی جاروبرقی کارچر واقع شده است.
  3. آن را بردارید و با فیلتری تمیز تعویض کنید.
  4. شما می توانید فیلتر را با آب سرد و بدون هیچ مواد شوینده ای تمیز کنید.
  5. پس از کامل خشک شدن فیلتر، آن را سر جای خود قرار دهید و درب قسمت بالایی جاروبرقی کارچر را ببندید.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی کارچر

خرطومی یکی از بخش های جاروبرقی کارچر است که امکان دارد به هر دلیلی دچار پوسیدگی، پارگی و یا سوراخ شود. به همین خاطر باید آن را برای جلوگیری از افت مکش، تعویض نماید.

  • برای این کار می توانید خرطومی را از قسمت بدنه و همین طور لوله تلسکوپی، جدا کنید. برای این کار باید خرطومی را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برای جا زدن خرطومی سالم، آن را به جهت عقربه های ساعت بپیچانید.

نکات ایمنی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی کارچر

اگر از آن دسته افرادی هستید که سامت جاروبرقی شما در کنار طول عمر بالا برای شما مفید است به شما توصیه می کنیم تا در این بخش از مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر با ما همراه باشید.

  • جاروبرقی کارچر، برای استفاده توسط کودکان مناسب نمی باشد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که آن را دور از دسترس اطفال نگه دارید. چرا که در غیر این صورت امکان دارد برای جان کودک خطر ساز شود.
  • اگر به روی بدنه جاروبرقی کارچر دقت کنید، با تعداد علائم هشدار دهنده مواجه می شوید. در صورتی که به علائم هشدار دهنده توجهی نکنید، امکان وارد شدن آسیب به دستگاه بالا می رود.
  • در نظر داشته باشید که کاربری جاروبرقی کارچر برای افرادی که دارای معلولیت جسمی و یا ذهنی هستند، طراحی نشده است. و در صورت استفاده توسط این افراد امکان آسیب رسیدن به جاروبرقی کارچر و یا فرد استفاده کننده، پیش می آید.
  • در طراحی و تولید جاروبرقی کارچر، برای هر سطح، یک سری در نظر گرفته شده است. توجه کنید که باید برای هر نوع سطح مانند فرش، سنگ، پرده، مبل و… از سری مخصوص استفاده کنید تا بتوانید راحت تر و بی دردسر تر گرد و غبار و آلودگی ها را تمیز کنید.
  • توجه کنید که در زمان تعویض نمودن کیسه جاروبرقی کارچر، باید اتصال دو شاخه آن را از پریز برق قطع نمایید.
  • در نظر بگیرید که خرطومی جاروبرقی کارچر، از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نباید توسط جاروبرقی کارچر، اجسام تیز و یا اشتعال زا را جمع آوری کنید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر

برای بهره وری بیش تر و همین طور کارایی بهتر، باید کلیه نکات ایمنی گفته شده را رعایت کنید. همین طور باید بدانید که جاروبرقی کارچر شما، برای عملکردی بهتر، نیاز به سرویس دارد. در این صورت باید با تکنیسنی کار بلد تماس بگیرید که ما به شما توصیه می کنیم، برای این کار از متخصصین آی پی امداn کمک بگیرید تا بعد ها متحمل هزینه تعمیر و یا تعویض سایر اجزای جاروبرقی کارچر خود نشوید.

  • همان طور که در راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر خواندید، این وسیله نیاز به رسیدگی و نگهداری دارد. در صورتی که به نکات گفته شده در راهنمای فارسی جاروبرقی کارچر عمل نکنید، امکان دارد قدرت مکش آن افت کرده و موتور جاروبرقی کارچر، دچار اختلال شود.
  • تعمیر جاروبرقی کارچر و هر جاروبرقی دیگری امری به شدت تخصصی می باشد که بدون داشتن دانش فنی نمی توان اقدام به این کار کرد، به شما توصیه می کنیم برای تعمیر جاروبرقی خود در محل و به صورت تضمینی از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد