logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی میله

راهنمای فارسی جاروبرقی میله
راهنمای فارسی جاروبرقی میله
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی میله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

هر خانه ای بدون جاروبرقی، به مشکل می خورد. به همین خاطر باید برای استفاده بهتر و همین طور کارایی بیش تر از این وسیله، راهنمای فارسی را مطالعه کنید. جاروبرقی میله، نیز جزو وسایلی است که باید برای استفاده راحت تر از آن، اطلاعات کافی داشته باشید. به همین جهت آی پی امداد برای شما راهنمای فارسی جاروبرقی میله را در این مطلب آورده است‌ تا شما بتوانید راحت تر از جاروبرقی میله استفاده نمایید.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد استفاده و نگهداری جاروبرقی میله دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد و دیگر مصرف کنندگان بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی میله

راهنمای فارسی جاروبرقی میله، شامل مواردی است‌ که باید حتما پیش از استفاده از جاروبرقی میله آن را مطالعه کنید. در این صورت می توانید راحت تر از جاروبرقی میله استفاده کنید. آی پی امداد در ادامه به کلیه جزییات در مورد استفاده از جاروبرقی میله در این مطلب به عنوان راهنمای فارسی جاروبرقی میله پرداخته است. به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی میله

برند تولید کننده جاروبرقی میله، تولید کننده آلمانی است که امروزه توانسته موفقیتی در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ و تجهیزات لوکس به دست آورد. برند میله، در سال 1899 تاسیس و به صورت خانوادگی اداره می شد. اکنون این برند تولید کننده، 19700 فر کارمند داشته و یک برند موفق در جهان به شمار می آید.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی میله

هر جاروبرقی، دارای اجزای متفاوت و مختلفی است که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند. این اجزا، در کنار یکدیگر باعث عملکرد مناسب جاروبرقی میله می شوند. به همین خاطر با آسیب دیدن هر کدام، امکان دارد که عملکرد مطلوب خود را از دست‌ بدهد. این اجزا شامل موتور جاروبرقی، کیسه جاروبرقی، لوله تلسکوپی، لوله خرطومی، مدار الکتریکی، سیم جمع کن و… می باشد. لازم به ذکر است که در ادامه به توضیح بیش تری در مورد هر یک از اجزای جاروبرقی خواهیم پرداخت.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی میله

موتور یکی از بخش های اصلی هر جاروبرقی شناخته شده است. در واقع یک جاروبرقی بدون موتور، هیچ کارایی برای مصرف کننده ندارد. به همین خاطر می توان از این بخش از جاروبرقی در راهنمای فارسی جاروبرقی میله، به عنوان یک بخش اصلی یاد نمود.

  • موتور جاروبرقی میله، وظیفه دارد تا مکش کافی را برای جمع آوری گرد و غبار از روی سطوح مختلف ایجاد کند. هم چنین باید آن ها را به سمت کیسه جاروبرقی میله، هدایت کند. در صورتی که جاروبرقی میله شما این عملکرد را به درستی انجام نمی دهد، باید هر چه سریع تر برای تعمیر و سرویس آن با تکنسین جاروبرقی میله تماس حاصل نمایید.
  • توجه داشته باشید که تعمیر جاروبرقی در هنگامی خرامی در موتور امری بسیاری تخصصی است و برای انجام آن نباید به هر مرجع و شخصی اطمینان کرد، به  شما توصیه می کنیم تا برای تعمیر جاروبرقی خود در محل و با استفاده از قطعات اورجینال از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی میله

لوله تلسکوپی، در واقع لوله ای از جنس استیل ضد زنگ است که به شما این امکان را می دهد تا به ارتفاع مورد نیاز خود آن را تنظیم کنید. توجه کنید که لوله تلسکوپی، مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. اما نباید در نگهداری آن سهل انگاری نمود. چرا که ضربه های بسیار محکم می تواند باعث ایجاد فرو رفتگی و همین طور غری در آن شود.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی میله

در راهنمای فارسی جاروبرقی میله، بدنه به عنوان یک نگهدارنده و محافظت کننده از اجزای داخلی مانند سیم جمع کن، موتور، فیلتر، کیسه و… نام برده شده است. توجه کنید که در ساختار جاروبرقی میله، بدنه به دو قسمت یک قسمت آن مختص نگهداری از کیسه جاروبرقی میله و هم چنین فیلتر می باشد، تقسیم شده است.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی میله

سیم جمع کن جاروبرقی، وظیفه دارد تا پس از اتمام کار شما با جاروبرقی میله، سیم را به داخل بدنه جمع کند. شما برای این کار می توانید کلیدی را که در قسمت انتهایی بدنه جاروبرقی میله تعبیه‌ شده است را فشرده و شاهده جمع شدن سیم جاروبرقی میله باشید.

معرفی فیلتر جاروبرقی میله

فیلتر جاروبرقی میله، وظیفه دارد تا مانع از ورود رد و غبار از کیسه جاروبرقی میله، به موتور شود. تمیز بودن این بخش از جاروبرقی میله، بسیار حائز اهمیت است. چرا که در غیر این صورت، وردو گرد و غبار به موتور می تواند باعث کم شدن قدرت مکش و هم چنین آسیب دیدن موتور شود.

راهنمای نگهداری و استفاده صحیح از جاروبرقی میله

برای نگهداری جاروبرقی میله ابتدا باید نکات اصولی و طرز استفاده صحیح از جاروبرقی را بدانید. زیرا شما برای اینکه بتوانید استفاده مفیدتری از این وسیله در طی سال های متوالی داشته باشید، باید حتما به خوبی از دستگاه جاروبرقی استفاده کنید.

  • خالی کردن کیسه جاروبرقی یکی از نکات مهم نگهداری از جاروبرقی میله به شمار می رود؛ چرا که وقتی کیسه جاروبرقی پر باشد، فشار زیادی به موتور وارد می شود.
  • برای حفاظت از سیم جاروبرقی حتما آن را تا انتها از جاروبرقی نکشید و در هنگام استفاده از جاروبرقی دقت داشته باشید که سیم کشیده نشده باشد.
  • برای نگهداری از جاروبرقی باید بدانید در هنگام تمیز کردن مکان های مختلف از چه روش هایی استفاده کنید تا به اجزا و بدنه داخلی و خارجی جاروبرقی آسیبی وارد نشود.
  • بهتر است به طور مداوم و یکسره از جاروبرقی استفاده نکنید؛ زیرا باعث می شود به موتور جاروبرقی فشار وارد شود و داغ کند.

برای تمیز کردن جاروبرقی میله چگونه عمل کنیم؟

همانطور که وجود جاروبرقی برای تمیزی خانه مهم است. تمیزی جاروبرقی نیز برای کارایی بهتر آن بسیار مهم است. در صورتی که جاروبرقی خود را به صورت ماهیانه تمیز نکنید، آلودگی ها و جرم های موجود در آن باعث خراب شدن دستگاه می شود.

  • قبل از تمیز کردن جاروبرقی میله، حتما آن را از برق جدا کنید.
  • موها و نخ های پیچیده شده در اطراف برس و غلطک جاروبرقی را می توانید با قیچی از بین ببرید.
  • با استفاده از یک پارچه مرطوب گرد و غبار را از سطح داهلی و همچنین بدنه و سایر قطعات پاک کنید.
  • با یک جسم بلند گرفتگی درون لوله های جاروبرقی را برطرف کنید.
  • می توانید قطعات را درون آب ولرم قرار داده و درون آب مقداری شوینده بریزید.
  • پس از خشک شدن قطعات آن ها را مجددا درون جاروبرقی قرار دهید.

جهت تمیز کردن فیلتر جاروبرقی میله چه باید کرد؟

فیلتر جاروبرقی یکی از قطعات مهم این دستگاه است و در صورت نبود فیلتر، دستگاه کارایی لازم را نخواهد داشت. از این رو باید با توجه به نکات زیر اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی میله خود نمایید:

  • در صورت قابل شستشو بودن فیلتر می توانید آن را با استفاده از آب ولرم به آرامی بشوییی.
  • در صورتی که فیلتر شما در برابر آب مقاومت نداشته باشد، باید با فشار هوا و یا ضربه‌ها ملایم و استفاده از مسواک گرد و خاک جمع شده در آن را آزاد نمایید.
  • اگر فیلتر فرسوده یا به شدت آلوده است، آن را با فیلتر جدید جایگزین کنید.

چگونه پاکت جاروبرقی میله را تخلیه نماییم؟

در صورت پر بودن پاکت جاروبرقی میله، شما می توانید به راحتی آن را ‌در چند مرحله که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت، تخلیه کنید.

  • اگر پاکت جاروبرقی میله شما یک بار مصرف نیست، آن را تخلیه نموده و به طور کامل و بدون هیچ گونه مواد شوینده ای شستشو دهید.
  • پس از اینکه پاکت جاروبرقی میله شما کاملا خشک شد، آن را سر جای خود قرار دهید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی میله

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، پر بودن کیسه جاروبرقی میله، بیش از ظرفیت تعریف شده برای آن، می تواند آسیب های جدی به سلامت موتور وارد کند. به همین خاطر باید پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی میله، حتما پر بودن و یا نبودن آن را چک کنید.

  • درب بدنه که محل قرار گیری کیسه جاروبرقی میله، می باشد را باز کنید.
  • حال کیسه جاروبرقی میله را از جایگاه خود خارج کنید.
  • در صورتی که کیسه جاروبرقی شما، یک بار مصرف است، آن را با کیسه ای نو جا به جا کنید.

نکته: پیش از باز نمودن درب بدنه جاروبرقی میله، حتما آن را خاموش کنید و اتصال آن به برق را به طور کامل قطع نمایید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی میله

فیلتر جاروبرقی میله، می تواند از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری نماید. پس تمیز بودن آن بسیار حائز اهیمت است. به شما توصیه می کنیم که تمیز نمودن آن را با دقت انجام دهید تا هیچ گونه آسیبی به موتور جاروبرقی میله شما وارد نشود.

  • برای دسترسی راحت تر و ممکن تر به فیلتر، باید درب جاروبرقی میله را باز کنید.
  • شما باید‌ برای تمیز نمودن فیلتر، ابتدا کیسه جاروبرقی را از جای خود خارج کنید.
  • پس از خارج کردن کیسه جاروبرقی میله، می توانید فیلتر را در بین جایگاه کیسه‌ و موتور مشاهده کنید.
  • آن را به آرامی خارج کنید.
  • در صورت بسته بودن منافذ فیلتر جاروبرقی میله، می توانید آن را با آب سرد و بدون استفاده از مواد شوینده شستشو دهید.

نکته: حتما اجازه دهید تا فیلتر پس از شستشو به طور کامل خشک شود. در غیر این صورت می تواند باعث آسیب رساندن به موتور جاروبرقی میله شما شود.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی میله

لوله خرطومی یا همان شلنگ جاروبرقی میله، یکی از بخش هایی از جاروبرقی میله به شمار می آید که شما می توانید مانند فیلتر، آن را بدون کمک تکنسین، تعویض کنید. در صورتی که ‌لوله خرطومی جاروبرقی میله شما دچار سوراخ و یا پارگی شده است، می توانید در چند مرحله ساده، آن را با یک لوله خرطومی نو و جدید جا به جا کنید.

  1. ابتدا و انتهای لوله خرطومی را از بدنه جاروبرقی میله و لوله تلسکوپی، با چرخاندن جدا کنید.
  2. لوله جدید را در محل قرار گیری لوله خرطومی آسیب دیده گذاشته و موافق با جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  3. به همین سادگی توانستید لوله خرطومی جاروبرقی میله را تعویض کنید.

نکاتی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی میله

در دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی میله، نکاتی جهت افزایش طول عمر جاروبرقی میله، گفته شده است. شما باید بدانید که برای استفاده طولانی تر از جاروبرقی میله، مواردی را جهت نگهداری از این وسیله‌ رعایت کنید. به طور مثال شما باید بدانید که‌ حتما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی میله، باید برس آن را به طور کامل از پرز تمیز کنید. در غیر این صورت عمر سری های جاروبرقی میله شما کاهش پیدا می کند.

  • همین طور باید بدانید‌ که به طور مرتب، کیسه و همین طور فیلتر جاروبرقی میله، چک شود تا از ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی جلوگیری شود. در صورت عدم رعایت این مورد، امکان دارد به سلامت موتور شما آسیب وارد شود.
  • امکان دارد که در زمان استفاده از جاروبرقی میله، صدای ناهنجار و یا نا مترقبه ای از آن بشنوید. به شما توصیه می کنیم که فورا جاروبرقی میله را خاموش کرده و اتصال برق آن را از برق کنید. سپس باید در اولین فرصت با یک تعمیرکار، جهت بازدید از موتور جاروبرقی میله، تماس حاصل نمایید.
  • توجه کنید در صورتی که مکش جاروبرقی میله شما کم شده است، صرفا به منظور ایراد داشتن موتور نیست. بلکه امکان دارد که کیسه جاروبرقی میله بیش از ظرفیت پر شده باشد و یا فیلتر آن کثیف باشد. به همین خاطر پیش از آن که با تکنسین تماس گیرید، حتما فیلتر و کیسه را چک کنید. نحوه تعویض و تمیز نمودن کیسه و هم چنین فیلتر جاروبرقی میله را در ادامه توضیح خواهیم داد.
  • توجه کنید که به خاطر حساس بودن لوله خرطومی، نباید اشیای تیز را با کمک جاروبرقی میله جمع آوری کنید. همین طور به شما توصیه می کنیم‌ که از جارو کردن مواد اشتعال زا با جاروبرقی میله، به شدت خودداری کنید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی میله

راهنمای فارسی جاروبرقی میله، یک دفترچه و یا مطلب است که برای سهولت استفاده شما از جاروبرقی میله، گردآوری شده است. شما باید برای حفظ و نگهداری از جاروبرقی میله خود، کلیه نکات گفته شده را در زمان استفاده از جاروبرقی میله، در نظر داشته باشید.

  • توجه کنید در صورت بروز هر گونه مشکلی که در راهنمای فارسی جاروبرقی میله آورده نشده است، باید با تکنسین و تعمیرکار مربوطه تماس گرفته تا هر چه زود تر برای تعمیر آن به محل مورد نظر شما اعزام شود. توجه کنید اگر برای تعمیر و سرویس جاروبرقی میله خود در زمان مناسب اقدام نکنید، امکان دارد که به سایر اجزای جاروبرقی میله آسیب وارد شده و شما متحمل هزینه های بیش تری برای تعمیر جاروبرقی میله خود شوید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد