logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای جاروبرقی تکنو

راهنمای جاروبرقی تکنو
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای جاروبرقی تکنو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تکنو یکی از برندهای محبوبی است که محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار کرده است. در ادامه به راهنمای نحوه کارکردن با جاروبرقی تکنو می پردازیم و در ادامه این مقاله نکات مهم استفاده از جاروبرقی تکنو، زمان مناسب برای تمیز کردن قطعات داخلی و خارجی را به شما می گوییم. نحوه تعویض کیسه و فیلتر و هر آنچه در زمان لازم است نحوه کار با جارو برقی تکنو را بدانید تا طول عمر جاروبرقی تکنو افزایش یابد و نیازی به تعمیر نداشته باشد. پس از مطالعه مقاله راهنمای جارو برقی تکنو، در صورت بروز مشکل در عملکرد جاروبرقی، بهتر است برای تعمیر جاروبرقی تکنو از طریق سایت و یا شماره تماس با نمایندگی مجاز آی پی امداد تماس حاصل فرمایید.

در زمان استفاده از جاروبرقی تکنو Techno حتما این موارد را رعایت کنید

استفاده از جاروبرقی تکنو بسیار ساده است اما نکاتی وجود دارد که نیاز است تا بدانید و در زمان استفاده رعایت کنید تا جاروبرقی دچار مشکل نشود و عمر مفید و طولانی داشته باشد. رعایت موارد گفته شده در ادامه از خرابی جاروبرقی تکنو جلوگیری می کند. در زمان استفاده از جاروبرقی تکنو حتما موارد زیر را عایت کنید.

  1. جاروبرقی را در زمان اوج مصرف (پیک بار) روشن نکنید.
  2. قبل از کار کردن با جارو برقی زباله های بزرگ رو بردارید تا درون شیلنگ جاروبرقی گیر نکند.
  3. همیشه مطمئن شوید که کیسه گرد و غبار جاروبرقی خود تمیز است و آن را به موقع تعویض کنید. استفاده از کیسه گرد و غبار پر شده، باعث کاهش کارایی و قدرت جاروبرقی می‌شود.
  4. در صورت کثیفی فیلتر جاروبرقی آن را به خوبی بشویید و تمیز کنید این کار از ورود گرد و غبار به درون موتور جلوگیری میکند.
  5. اگر فیلتر جارو برقی خراب شده است به سرعت آن را تعویض کنید.
  6. مطمئن شوید اشیا نوک تیز مثل شیشه و… روی زمین نباشد چون باعت پاره شده شیلنگ خرطومی جاروبرقی میشود.
  7. از کشیدن چارو در مکان های مرطوب خود داری کنید.
  8. مکندگی جاروبرقی رو با توجه به سطوحی که میخواهید روی آن کار کنید تنطیم کنید، این کار باعث میشود به موتور جاروبرقی فشار نیاید.
  9. از جاروبرقی های خانگی برای مکان های صنعتی استفاده نکنید و سعی کنید هر 15 دقیقه یک بار به جارو برقی خود استراحت دهید.
  10. قبل از اینکه جارو برقی را به پریز وصل کنید از خاموش بودن آن مطمئن بشوید.
  11. قبل از اینکه از جارو برقی استفاده کنید چک کنید ببینید کیشه آن پر شده است یا نه سعی کنید 8- درصد کیسه را خالی نگهدارید.
  12. برسی کنید که فیلتر و روکش دریچه پشتی تمیز باشد.
  13. سعی کنید خرطومی جاروبرقی رو با خود نکشید.
  14. از ضریه زدن،به جاروبرقی خود خوداری کنید.این کار باعث میشود عمر جاروبرقی پایین بیایید.
  15. در صورت جرقه زدن پریز برق، جاروبرقی را خاموش کرده و کابل و اتصالات را بررسی کنید.
  16. اگر میخواهید فیلتر و یا کیسه را تمیز کنید حتما برسی کنید جاروبرقی خاموش باشد.
  17. اگر عملکرد جاروبرقی خود مشکل داشت سریع آن را خاموش کنید.
  18. برای تعمیر جاروبرقی خود آن را به حرفهخ ای ها بسپارید تا مشکلی پیش نیاید.

  جاروبرقی تکنو و اجزای آن را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن جارو برقی تکنو نه تنها احتمال خرابی را کاهش می دهد بلکه باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه می شود. توصیه می‌شود که قبل از تمیز کردن جاروبرقی، دفترچه راهنمای آن را بخوانید و دستورالعمل‌های خاصی که داخل اآن نوشته را اجرا بکنید. به جز موتور جاروبرقی، تمام قسمت های جاروبرقی تکنو را می توانید تمیز کنید یا بشویید:

 

اجزا نحوه تمیز کردن
لوله تلسکوپی (نازل جاروبرقی) برای تمیز کردن لوله جاروبرقی ابتدا آنها را از بدنه جارو برقی جدا کنید. با استفاده از سیم یا نگاه کردن به داخل لوله از باز بودن مسیر مطمئن شوید. توجه داشته باشید که لوله تلسکوپی نیاز به شستن ندارد.
لوله خرطومی برای تمیز کردن لوله خرطومی می توانید آن را از بدنه جدا کنید سپس با مواد تمیز کننده مثل آب و صابون آن را بشورید.
بدنه ابتدا فیلتر، کیسه و موتور را جدا کنید. بدنه جاروبرقی را می‌توانید با یک پارچه خیس تمیز کنید و سپس آن را با پارچه‌ای خشک پاک کنید.
کیسه اگر جاروبرقی شما از کیسه دائمی استفاده میکند، اول محتویات آن را درون سطل آشعال بریزید بعد کیسه را با آب و صابون بشورین سپس آن را کاملا خشک کنید.
فیلتر فیلترهای جاروبرقی تکنو بایدبا مواد تمیز کننده مخصوص فیلتر شسته شوند. در صورتی که فیلترخیلی کثیف است، ممکن هست نیاز باشد آن را جایگزین بکنید.
پارو و برس پارو  و برس جاروبرقی را می‌توانید با کمی آب و صابون تمیزکنید و سپس آن را خشک کنید.

مناسب ترین زمان برای تعویض و تمیز کردن کیسه جاروبرقی تکنو چه زمانی است؟ 

از مهمترین قسمت های جارو برقی پاکت یا کیسه جاروبرقی است که با تمیز کردن به موقع آن می توانید نه تنها قدرت مکش جاروبرقی را مانند روزهای اول حفظ کنید، بلکه از خرابی و آسیب به موتور جاروبرقی جلوگیری کنید. برای تمیز کردن کیسه جاروبرقی نکاتی را باید رعایت کنید.

نحوه تمیز کردن و مناسب ترین زمان برای تعویض کیسه جاروبرقی تکنو

نحوه خالی کردن پاکت جارو برقی تکنو

پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که بهتر است جاروبرقی را از برق بکشید و به محل دیگری منتقل کنید تا گرد و غبار و آلودگی در محیط پخش نشود. به شما پیشنهاد می کنیم از ماسک استفاده کنید تا دار مشکلات آلرژیک نشوید.

  1.  اول مطئن شوید که جارو برقی خاموش است سپس کیسه را از بدنه جاروبرقی جدا کنید. در بیشتر مدل‌های تکنو، درب کیسه در پشت جاروبرقی قرار دارد. برای باز کردن آن، باید دکمه‌ی مناسب را فشار دهید و درب را باز کنید.
  2. وقتی که کیسه را برداشتین برسی کنید که پردو غبار و خاک درون جارو برفی نباشد، اگر باشید این به این معناست که کیسه جارو برقی شما پاره شده است و باید آن را تعویض کنید.
  3. کیسه جارو برقی را در محیطی باز خالی کنید. ( اگر از کیسه یکبار مصرف استفاده می کنید کیسه را دور بیندازید).
  4. برای شستن کیسه چارو برقی تکنو میتوانید با  اسفنج و مقدار کمی آب و صابون آ« را بشورید. توجه داشته باشید که با ماشین ظرفشویی اصلا این کارو انجام ندهید.
  5. برای خشک کردن کیسه جارو برقی خود میتوانید از حوله استفاده کنید. (از قرار دادن کیسه بر روی شوفاژ و بخاری خودداری کنید).
  6. اگر کیسه جاروبرقی خود خشک شد آن را در محل خود دوباره نصب کنید و مطمئن باشید به خوبی وصل شده باشد.
  7. از نصب کیسه مرطوب خودداری کنید و در زمان نصب کیسه از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید تا از تجمع باکتری، قارچ و… جلوگیری کنید.

در صورتی که گرد و غبار به درون محفظه، فیلتر و یا موتور جاروبرقی راه پیدا کرده است. علاوه بر شستن کیسه، فیلتر، محفظه و لوله خرطومی را به طور کامل تمیز کنید. گرد و غبار می تواند به موتور جارو برقی آسیب برساند.

برای جاروبرقی تکنو Techno از کیسه دائمی یا یکبار مصرف استفاده کنیم؟

برای استافده از کیسه دائمی یا یکبار مصرف در جارو برقی تکنو محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود از کیسه دائمی یا یکبار مصرف استفاده کنید. از مزایا و معایب کیسه دائمی برای جاروبرقی تکنو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از کیسه های دائمی معایب استفاده از کیسه های دائمی
صرفه‌جویی در هزینه: استفاده از کیسه دائمی باعث می‌شود که شما نیازی به خرید کیسه جدید برای جاروبرقی نداشته باشید و در نتیجه هزینه‌های شما کاهش می‌یابد. نیاز به خالی و تمیز کردن و تعویض فیلتر در برخی از مدل‌های کیسه دائم
امکان استفاده در مدت زمان طولانی نیاز به شستشو: این نوع کیسه باید بعد از هر بار استفاده شستشو و تمیز شود تا بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد.
افزایش عمر مفید جاروبرقی: استفاده از کیسه دائمی می‌تواند به کاهش فشاری که به موتور جاروبرقی وارد می‌شود، کمک کند و در نتیجه موجب افزایش عمر مفید دستگاه شود. ایجاد آلرژی به دلیل وجود گرد و غبار، میکروب، باکتری و…
مراقبت از محیط زیست : به دلیل استفاده از کیسه دائمی که موجب کاهش تولید زباله و در نتیجه حفاظت از محیط زیست میشود. این به دلیل این است که نیازی به دور انداختن کیسه‌های یکبار مصرف نیست و می‌توانید کیسه دائمی را چندین بار استفاده کنید. آب رفتن کیسه پس از مدتی

از کیسه دائمی یا یکبار مصرف برای جاروبرقی تکنو Techno استفاده کنیم؟

از مزایا و معایب کیسه یکبار مصرف برای جارو برقی تکنو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از کیسه های یکبار مصرف معایب استفاده از کیسه های یکبار مصرف
بهبود بهداشت عمومی: کیسه‌های یکبار مصرف به انتقال باکتری‌ها و ویروس‌های بین سطوح و مواد غذایی کمک می کنند. همچنین با کاهش زباله‌های غذایی و دفع صحیح آنها از سوزاندن در زباله‌ها، بهداشت و سلامت عمومی نیز بهبود می یابد. ایجاد زباله‌های پلاستیکی: کیسه‌های یکبار مصرف بعد از استفاده زباله تلقی می‌شوند و اگر صحیح دفع نشوند، می‌توانند آسیب بسیاری به محیط زیست و حیات وحش وارد کنند.
سبب کاهش مصرف منابع: این کیسه‌ها به مصرف کنندگان کمک می‌کنند تا منابع طبیعی کمتری مصرف کنند، زیرا از مواد طبیعی استفاده نمی‌کنند. این در عوض به صرفه‌جویی در منابع و حفظ آن‌ها کمک می‌کند. خرید کیسه برای هربار تعویض و نداشتن صرفه اقتصای
عدم نیاز به شتسشو وهمینطور استفاده و نگهداری آسان. مصرف منابع زیاد در تولید این نوع از کیسه ها
کاهش مشکلات آلرژی و حساسیت به دلیل عدم نیاز به شستن کیسه این نوع از کیسه ها بک بار مصرف هستند.
پوشش چند لایه برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون جاروبرقی و موتور تولید زباله و نداشتن سازگاری با محیط زیست
به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند: کیسه‌های یکبار مصرف معمولاً ارزان هستند و اگر به صورت کامل بازیافت شوند، می توانند هزینه ها را کاهش داد. _

مناسب ترین زمان برای تعویض و تمیز کردن کیسه جاروبرقی تکنو

کیسه دائمی کیسه یکبار مصرف
  • زمانی که 80% درصد حجم کیسه پر شده است ،اول آن را خالی کنید سپس آن را بشورید.
  • در صورت پاره یا سوراخ شدن آن را تعویض کنید.
  • پس از پر شدن 80% ظرفیت کیسه را تعویض کنید.
  • برای بار دوم از کیسه یک بار مصرف استفاده نکنید.

برای

امکان شستن فیلتر جاروبرقی تکنو وجود دارد؟

فیلتر جاروبرقی تکنو از نوع HEPA (به معنی هوای پاک با بازدهی بالا) می باشد که از ورود گرد و غبار، آلودگی و ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون جلوگیری میکند (ذرات 0.3 میکرون برای سلامتی انسان مضر است). فیلتر HEPA از ورود ذرات به محل زندگی، درون محفظه جاروبرقی و موتور جلوگیری می کند و از ایجاد آلرژی و خرابی موتور پیشگیری می کند. معمولا فیلتر از جنس الیاف درهم تنیده، فایبر گلاس و پوشال می باشد.

امکان شستن فیلتر جاروبرقی تکنو وجود دارد

برای شستشوی فیلتر بهت رهست دفترچه راهنمای جاروبرقی تکنو خود را مطالعه کنید یا از شرکت سازنده مشاوره بگیرید. ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید. جهت شسشتوی فیلتر ابتدا آن را از جاروبرقی خارج کنید. برای شستشوی فیلتر می توانید از مواد شوینده مثل آب و صابون استفاده کنید. در زمان تمیز کردن فیلتر جاروبرقی توجه کنید تا دچار پارگی، شکاف و سوراخ نباشد، در صورت مشاهد هر سوراخ در فیلتر آن را تعویض کنید. در صورت وجود پارگی یا سوراخ در فیلتر احتمال آسیب و سوختن موتور افزایش میابد.

تمیز کردن فیلتر جارو برقی تکنو

  1. کیسه جارو برقی  خود را تمیز کنید سپس فیلتر را جدا کنید.
  2. پیشنهاد میشود فیلتر خود را در محیط باز تمیز کنید تا گردو غبار داخل خونه نشیند.
  3. بهتر است برای تمز کردن و شستشوی فیلتر جارو برقی خود از ماسک استفاده بکنید.
  4. پس از اتمام شستشو و تمیز کردن فیلتر جارو برقی خود آن را خشک کنید. (از نصب فیلتر مرطوب خودداری کنید).
  5. در صورت نیاز به تعویض فیلتر بهتر است از فیلترهای با کیفیت استفاده کنید.
  6. میتوانید برای  شستشوی  فیلتر خود از مواد شوینده مثل آب و صابون استفاده بکنید مراقب باشید به الیفاف فیلتر آسیبی وارد نشود.
  7. قبل از شستشو فیلتر جارو برقی خود حتما دفترچه راهنمای جاروبرقی را برسی کنید که امکان تمیز کردن و شستشوی آن وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید که در زمان تمیز کردن فیلتر دریچه پشتی را نیز تمیز کنید تا به موتور جاروبرقی فشار وارد نشود و دمندگی هوای اطراف موتور به بیرون به درستی انجام شود. روکش های دریچه برای کمک به خنک نگهداشتن موتور تعبیه شده اند.

علت کاهش مکش و رفع گرفتگی جاروبرقی تکنو Tehcnoچیست؟

از مشکلات رایجی که برای جارو برقی ها بدون توجه به برند و مدل آنها پیش می آید کاهش مکش و قدرت جاروبرقی است. در اکثر مواقع علت کم شدن مکش جاروبرقی با تغییر روش استفاده و تمیز کردن اجزای جاروبرقی حل می شود.

در ادامه علت کم شدن مکش جاروبرقی را به طور کامل برایتان توضیح می دهیم:

  1. پر بودن کیسه جاروبرقی
  2. سوراخ بودن کیسه
  3. طول زیاد لوله خرطومی و ارتفاع زیاد میله تلسکوپی
  4. گرفتگی لوله خرطومی
  5. گرفتگی فیلتر
  6. کثیف بودن کلکتور
  7. خراب بودن زغال
  8. نشت هوا از اتصالات لوله به بدنه
  9. مسدود شدن پارویی
  10. مسدود شدن دهانه ورود به کیسه جارو برقی
  11. عدم تنظیم صحیح قدرت جاروبرقی
  12. نیم سوز شدن موتور

درصورت وجود مشکل در موتور دستگاه بهتر است با آی پی امداد نمایندگی مجاز تعمیر جاروبرقی تکنو تماس بگیرید تا تکنسین متخصص تعمیر جاروبرقی تکنو به محل شما مراجعه و نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کند.

دلایل داغ شدن موتور جاروبرقی تکنو

از دلایل داغ شدن موتور جارو برقی و کاهش کارایی جاروبرقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مسدود شدن دریچه های روی بدنه
  2. کثیفی فیلتر و پر شدن کیسه
  3. خرابی ترموستات
  4. مشکل در برد الکتریکی
  5. نیم سوز شدن موتور
  6. زیاد بودن بار موتور
  7. خرابی فن موتور

مواردی که باعث میشود طول عمر مفید جارو برقی تکنو Techno افزایش بیابد.

جاروبرقی تکنو در عین روش استفاده راحت نیاز به رعایت برخی نکات در راهنمای جاروبرقی تکنو دارد تا دچار مشکل نشود. همچنین می توانید با سرویس های دوره ای احتمال خرابی را کاهش دهید و همچنین نیازی به تعمیر و یا تعویض قطعه نداشته باشد. برای افزایش طول عمر مفید جاروبرقی تکنو به شما پیشنهاد می کنیم تا سالیانه جاروبرقی را توسط مراکز مجاز و نمایندگی های تکنو سرویس کنید. در زمان استفاده از جاروبرقی تکنو نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از خالی بودن کیسه جاروبرقی اطمینان حاصل کنید.
  2. مکان هایی که خیس و مرطوب هستن را جارو  نکشید.
  3.  مناطقی که شیشه خرد و یا سوزن و.. هستند را جارو نزنید.
  4.  مطمئن شوید گرو غبار داخل موتور نشسته باشد.
  5. از جارو کشیدن مناطق وسیع با جاروبرق خانگی جلوگیری کنید.
  6. به صورت دوره ای فیلتر و کیسه جاروبرقی را تمیز و در صورت خراب شدن تعویض کنید.
  7. بهتر است هر 15 دقیقه یک بار به جارو برقی خود استراحت بدهید.
  8. اتصالات لوله، کیسه و فیلتر را به صورت صحیح به یکدیگر وصل کنید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد