logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال گلداستار با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال گلداستار

راهنمای استفاده از یخچال گلداستار
راهنمای استفاده از یخچال گلداستار
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال گلداستار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید زمانی که برای خرید یک یخچال اقدام میکنید در بین برند ها و شرکت هایی که به شما معرفی میشود نام گلد استار را نیز بشنوید، شرکت گلد استار یک شرکت کره ای میباشد که چندین سال است در بازار رقایت چشمگیری با سایر برند ها داشته و همچنین طرفداران زیادی نیز دارد، اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به تازگی اقدام به خرید یک یخچال گلداستار نموده اید و برای استفاده از آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید میتوانید از راهنمای استفاده از یخچال گلداستار که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه به دفترچه راهنمای یخچال گلداستار خود دستسی ندارید می توانید در این مقاله با راهنمای فارسی استفاده از یخچال گلداستار با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال گلداستار انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال گلداستار نحوه تراز نمودن یخچال گلداستار در راهنمای آن معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال گلداستار طریقه تنظیم درجه دمای یخچال گلداستار انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال گلداستار در زمستان و تابستان نحوه نگهداری از یخچال گلداستار به هنگام سفر نحوه جابه جایی یخچال گلداستار در هنگام اثاث کشی نحوه تمیز کردن یخچال گلداستار نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال گلداستار نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال گلداستار نحوه خوشبو کردن یخچال گلداستار زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال گلداستار نحوه استفاده از یخساز یخچال ساید بای ساید گلداستار نحوه تعویض فیلتر یخچال گلداستار نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال گلداستار نحوه تعویض لامپ یخچال گلداستار راه های افزایش عمر مفید یخچال گلداستار بررسی راهنمای استفاده از یخچال گلداستار به طور کلی

نصب یخچال گلداستار

پس از نصب کردن یخچال در محل مناسب خود نوبت به راه اندازی و نصب یخچال گلد استار میرسد که برای یادگیری نحوه راه اندازی و نصب یخچال گلد استار میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • پس از قرار دادن یخچال در محل مناسب خود و تراز نمودن آن باید برای راه اندازی آن تمامی پلاستیک ها و نایلون های آن را بدون وترد شدن آسیب به یخچال بکنید.
  • پس از آن باید اقدام به قرار دادن طبقه های یخچال گلد استار خود نمایید.
  • دقت داشته باشید بر روی دیواره یخچال گلد استار شیارهایی برای قرار گرفتن طبقات بر روی آنها وجود دارد که شما برای قرار دادن طبقات باید از آنها استفاده نمایید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن کشوهای فریزر در داخل آن نمایید و بعد از آن نیز میتوانید شیر ورودی آب یخچال خود را نصب نمایید.
  • در این مرحله یخچال شما برای راه اندازی و اتصال به برق آماده است.

انتخاب بهترین محل برای نصب یخچال فریزر گلداستار

بعد از خرید یک یخچال و انتقال آن به محل، باید مکان دقیق قرار گیری آن را مشخص کنید زیرا با قرار دادن یخچال در یک مکان نامناسب میتوانید از عمر مفید آن کاسته همچنین سبب کاهش کارایی آن گردید به این منظور و برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال گلد استار میتوانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای قرار دادن یخچال گلد استار خود این نکته را در نظر داشته باشید که سطح زیر یخچال شما باید حتما صاف باشد و در صورت وجود پستی و بلندی شما باید یه کمک یک شی این فضا را یکدست و یکپارچه نمایید و پس از آن یخچال را بر روی آن قرار دهید.
  • در نظر داشته باشید کارکرد یخچال بر اساس یک ماده سرمازا صورت میگیرد به این دلیل از مجاورت آن با اجاق گاز، سماور، و دیگر اشیای گرمازا خودداری نمایید.
  • سعی کنید یخچال گلد استار شما در مجاورت باد کولر و یا تابش مستقیم نور خورشید قرار نداشته باشد.
  • فاصله مناسب نصب یخچال گلد استار از دیوار و سایر اشیا نزدیک به آن باید تقریبا 30 سانتی متر باشد.
  • از قرار دادن اشیا در بالای مکان یخچال خود جلوگیری نمایید.

راهنمای تراز کردن یخچال فریزر گلداستار

تراز کردن یخچال به منظور کارکرد بهتر و جلوگیری از سقوط کردن آن و از بین بردن سر وصدای قطعات داخلی آن در حین کار انجام میشود در مورد یخچال های قدیمی تر گلداستار که در آنها پیچ تنظیم تراز وجود ندارد شما میتوانید در صورت داشتن یک تخته یکپارچه برای زیر آن استفاده نمایید و برای نحوه تراز نمودن یخچال گلداستار در راهنمای فارسی میتوانید مطابق مراحل زیر پیش روید:

  • برای تراز کردن یخچال گلداستار در راهنمای فارسی این محصول باید این نکته را بررسی نمایید که آیا یخچال شما در قسمت جلویی پیچ های تنظیم را دارد یا نه !، در صورت داشتن پایه تراز یخچال شما میتوانید با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت ارتفاع قسمت جلویی یخچال خود را تنظیم نمایید.
  • در صورت وجود نداشتن پیچ تنظم در قسمت جلویی یخچال گلد استار شما باید از پایه های تنظیم استفاده کنید و نوع قرار گیری آن را به گونه ای تنظیم نمایید که درب یخچال شما در هنگام باز شدن ثابت بماند و جا به جا نشود.

معنی دکمه و کلیدهای پنل یخچال گلداستار

در یخچال گلداستار نیز مانند سایر مدل های انواع یخچال ها شاهد وجود دکمه هایی برای روشن و خاموش کردن و همچنین تنظیم شدن درج دمای یخچال هستیم که در ادامه برای شما به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال گلد استار میپردازیم:

دکمه های روی یخچال گلداستار معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش کردن
دکمه گردان تنظیم دمای یخچال و فریزر
water آبسردکن یخچال
lock قفل عملیات ها
ice یخساز
reset تنظیم مجدد یخچال

درجه دمای یخچال گلداستار چگونه تنظیم می شود؟

به طور کلی تمام یخچال فریزرها چه معمولی و چه دیجیتال به یک صورت کار می‌ کنند و داخل یخچال و فریزر را خنک می‌ کنند. اما بخش مربوط به مدیریت کردن دمای داخل یخچال و فریزر و تنظیم درجه دمای یخچال فریزر در مدل های مختلف یخچال گلداستار متفاوت می باشد. به طور کلی برای اینکه بتوانید دمای یخچال گلداستار خود را تنظیم نمایید، می توانید از دکمه گردان یا درجه ولومی که بر روی بدنه یخچال تعبیه شده است، استفاده نمایید. برای انجام این کار کافیست دکمه گردان یخچال خود را بچرخانید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال گلداستار در زمستان و تابستان

تنظیم دمای یخچال از آن جهت حائز اهمیت است که در فاسد نشدن و یخ نزدن غذا تاثیر داشته اما با تغییر دمای محیط در فصل تابستان و زمستان درجه دمای یخچال نیز باید تغییر کند که در ادامه شما را برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال گلداستار در زمستان و تابستان راهنمایی خواهیم کرد:

  • در فصل تابستان به دلیل گرمتر بودن هوا بهتر است دمای یخچال گلداستار خود را بر روی 4 یا 5 تنظیم کنید و برای فریزر نیز این دما بهتر است بر روی منفی 19 باشد.
  • در فصل زمستان دمای مناسب یخچال بهتر است بر روی 2 یا 3 درجه بوده و همچنین دمای فریزر بر روی منفی 16 باشد.

هنگام سفر یخچال گلداستار را چه باید کرد؟

یکی از موضوعات بسیار مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، این است که در هنگام رفتن به مسافرت جهت حفظ و نگهداری یخچال چه اقداماتی لازم است. در صورتی که میخواهید برای مدت طولانی به سفر بروید و نمی دانید باید از یخچال خود چگونه در این مدت نگهداری کنید، بهتر است یخچال خود را به طور کامل از برق بکشید. قبل از آنکه یخچال خود را از برق بکشید، ابتدا اقدام به خالی نمودن تمامی مواد غذایی از داخل یخچال نمایید. همینطور فریزر یخچال را نیز کاملاً خالی نمایید. سپس آب قسمت آب سردکن را خالی کنید.

نحوه جابه جایی یخچال گلداستار در هنگام اثاث کشی

یکی از مواردی که میتوانید از راهنمای استفاده فارسی از یخچال گلداستار از آن کمک بگیرید در هنگام حمل و نقل و جا به جایی یخچال گلداستار میباشد به این منظور و برای حمل بدون آسیب به یخچال گلداستار میتوانید از اطلاعات ارائه شده در قسمت نحوه جابه جایی یخچال گلداستار در هنگام اثاث کشی استفاده نمایید:

  • برای حمل یخچال خود به این موضوع دقت داشته باشید که به منظور جلوگیری از سقوط مواد دورن آن باید تمام مواد غذایی دورن یخچال و فریزر خود را خالی نمایید.
  • پس از آن باید یخچال خود را از برق کشیده و در صورت وجود برفک و یخ زدگی منتظر آب شدن آب و یا از بین بردن برفک ها نمایید.
  • بعد از از برق کشیدن یخچال گلداستار باید به منظور سبک تر شدن و جلوگیری از حرکت طبقات آنها را از محل خود بیرون آورده.
  • و اقدام به بستن دور یخچال خود به وسیله یک پلاستیک حباب دار و یا پارچه نمایید تا از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری نمایید.
  • همچنین میتوانید در صورت موجود بودن کارتن یخچال آن را بر روی یخچال خود قرار دهید.
  • در نظر داشته باشید که در هنگام جا به جایی یخچال در راه پله ها از افقی کردن آن خودداری نموده و یخچال را به صورت عمودی جا به جا نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال گلداستار

همانطور که میدانید نظافت داخل یخچال میتواند علاوه بر افزایش بهبود کارایی یخچال سبب بالا رفتن عمر مفید آن نیز گردد و برای دانستن نحوه تمیز کردن یخچال گلداستار خود میتوانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • اگر قسمت تمیز کردن را در دفترچه راهنمای فارسی یخچال گلداستار مطالعه نمایید متوجه خواهید شد که در ابتدا باید یخچال خود را از برق بکشید تا در صورت وجود برفک و یخ زدگی در قسمت فریزر آن این فرصت را برای آب شدن برفک ها به آن بدهید.
  • پس از آن بهتر است تمام مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر را بیرون آورده.
  • و برای تمیز کردن طبقه های یخچال میتوانید آنها را از محل خود خارج کرده و اقدام به شست وشوی آنها با یک ماده شوینده نمایید و پس از خشک شدن در محل خود قرار دهید.
  • برای تمیز کردن قسمت آبسردکن یخچال گلداستار بهتر است چندین مرتبه آن را از آب پر و خالی نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن بدنه یخچال گلداستار میتوانید از یک دستمال مرطوب و یک ماده پاک کننده سطوح و یا محلول آب گرم و جوش شیرین استفاده نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت فریزر یخچال شما باید تمام کشو های آن را خارج کرده و در صورت وجود برفک و یخ زدگی به کمک یک وسیله مثل سشوار آن را از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن کندانسور یخچال گلداستار

حتما در قسمت پشتی یخچال خود لوله های شبکه ای مشکی رنگ را مشاهده کرده اید که نام این لوله کندانسور یخچال میباشد، گاها مشاهده شده است که در صورت تمیز نکردن و ایجاد گرد و خاک در قسمت های پشتی یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل سرمازایی را در یخچال ایجاد نمایند و برودت یخچال شما کاهش پیدا میکنند برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال گلد استار میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • برای شستن پشت یخچال باید دستگاه را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده در اطراف این لوله ها نمایید تا از مشکل کاهش برودت یخچال خود جلوگیری نمایید.

رفع گرفتگی فاضلاب یا درین یخچال گلداستار

در همه مدل یخچال های موجود در بازار در قسمت پشتی یخچال لوله ای برای خروج آب و ذرات مواد غذایی که در یخچال ریخته اند به نام فاضلاب و یا ناودان یخچال وجود دارد که بعد از انجام عمل دیفراست ( دیفراست به برفک زدایی خودکار یخچال گفته میشود) آب های ناشی از عمل دیفراست از آن خارج میشوند اما گاهی شاهدگرفتگی در این قسمت هستیم که در ادامه برای نحوه تمیز کزدن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی در درین یخچال گلداستار را بررسی خواهیم کرد:

  • به منظور تمیز کردن درین یا فاضلاب یخچال میتوانید از یک میله قابل انعطاف مثل میله بافتنی برای تمیز کردن و رفع گرفتگی درین یخچال گلد استار استفاده نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک یک قیف مقداری آب جوش در این مسیر ریخته تا تمام گرفتگی های موجود در آن از بین رودو مسیر برای حرکت آب باز شود.
  • در نظر داشته باشید که اگر یخچال گلد استار شما از مدل دو قلو باشد همچنین دارای دو ناودان و یا درین خواهد بود، در یخچال و فریزر یخچال های ایستاده نیز دو درین دارند.
  • گاهی در اثر تمیز نکردن شیلنگ تخلیه آب یخچال شاهد جمع شدن آب در داخل کشوهای یخچال نیز هستیم.

یخچال گلداستار را چگونه خوشبو نماییم؟

برای خوشبو کردن یخچال گلداستار می توانید از جوش شیرین یا قهوه استفاده کنید. گذاشتن یک کاسه قهوه یا جوش شیرین و مقداری روزنامه مچاله باعث می شود که بوی بد یخچال به طور کامل از بین رفته و خوشبو شود.گذاشتن یک پرتقال نصف شده نیز بوی مطبوعی در یخچال ایجاد می کند.

استفاده از وانیل نیز به گرفتن بوی یخچال و خوشبو کردن آن کمک می کند. طرز استفاده از وانیل نیز به این نحو است که مقداری پنبه را به چند قسمت تقسیم کرده و در عصاره وانیل بخیسانید. سپس گوله های پنبه را که به وانیل آغشته شده اند، درون محفظه یخچال قرار دهید. پس از مدتی بوی بد به پنبه ها جذب شده و یخچال خوشبو می شود.

مدت زمان لازم برای نگهداری مواد غذایی در یخچال گلداستار

به طور کلی افراد باید به مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال و پیشگیری از فاسد شدن آن ها دقت زیادی نمایند. از این رو در ادامه به بررسی مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال گلداستار پرداخته ایم:

مواد غذایی روز
ماست 7 روز
پنیر 6 تا 12 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
تخم مرغ آب پز 1 هفته
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
سیب 1 ماه

چگونه از یخساز یخچال گلداستار استفاده کنیم؟

معمولا با روشن کردن یخچال گلداستار، یخساز یخچال نیز فعال خواهد شد. اما در صورتی که به هر دلیل یخساز یخچال شما غیرفعال بود، با نگه داشتن دو کمه Lock و Mute به صورت همزمان می‌توانید یخساز یخچال گلداستار را فعال نمایید. چنانچه به هر دلیلی تصمیم به غیرفعال کردن یخساز یخچال خود گرفته اید، بهتر است بدانید که برای خاموش کردن یخساز یخچال ساید گلداستار دو راه حل وجود دارد. راه ساده تر و استاندارد برای غیرفعال کردن یخساز یخچال گلداستار این است که می‌توانید با فشردن دکمه Off مربوط به خنک کننده یخساز این کار را انجام دهید.

فیلتر یخچال گلداستار چگونه تعویض می گردد؟

تعویض فیلتر یخچال گلداستار بسیار ساده است و به راحتی می توانید در منزل خودتان این کار را انجام دهید. اما به نکات زیر توجه کنید:

  1. قیبل از جایگزینی فیلتر جدید کربن آن را بگیرید.
  2. اگر خودتان می خواهید فیلتر را عوض کنید از فیلترهای فیتینگ دار استفاده کنید.
  3. این فیلترها با ورود شیلنگ به فیلتر خود به خود شیلنگ را آب بندی می کنند و نیازی به آب بندی دستی ندارند.
  4. فیلتر داخلی به صورت پادساعت گرد باز و بصورت ساعت گرد بسته می شوند.
  5. ابتدا فیلتر قدیمی را در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و سپس فیلتر نو را جایگزین کنید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال گلداستار

در ادامه و طبق توضیحات دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال گلداستار برای شما ریست کردن فیلتر آب یخچال را آموزش خواهیم داد:

  • در ابتدا باید از قسمت منوی دکمه HOME یخچال خود وارد شده.
  • و پس فشردن دکمه WATER اقدام به فشردن دکمه RESET نمایید.
  • در نظر داشته باشید برای ریست کردن فیلتر آب یخچال گلداستار بهتر است تا ½ ساعت پس از آن از قسمت آبسرد کن یخچال خود استفاده نکنید.

نحوه تعویض لامپ یخچال گلداستار

در اکثر مدل های یخچال های گلد استار لامپ ها به صورت رشته ای و در قسمت بالای دیوار پشتی یخچال قرار دارند که برای تعویض آنها بعد از برق کشیدن یخچال برای جلوگیری از برق گرفتگی میتوانید برای اطاع از نحوه تعویض لامپ یخچال گلد استار مطابق زیر عمل کنید:

  • جهت تعویض لامپ یخچال گلد استار شما باید ابتدا محفظه محافظت از لامپ را از روی آن برداشته.
  • پس از آن میتوانید به آرامی لامپ های رشته ای یخچال را از محل خود با فشار دست بیرون آورده و لامپ جدید را در آن مکان نصب نمایید.

راه های افزایش عمر مفید یخچال گلداستار

دفترچه های راهنمای استفاده از یخچال گلداستار به منظور استفاده بهتر از این دستگاه ها میباشد همچنین به منظور افزایش عمر مفید یخچال گلداستار میتوانید به رعایت موارد زیر بپردازید:

  • یکی از راه های افزایش عمر مفید یخچال گلداستار رعایت الگوی مناسب استفاده از آن در شرایط مختلف و توجه به تنظیم دمای آن است.
  • همچنین در صورت تمیز کردن منظم یخچال خود میتوانید از بروز مشکلات بیشتر برای آن جلوگیری نمایید.
  • و در صورت مشاهده هرگونه صدا و یا اختلال در کارکرد باید در اسرع وقت برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.
  • از تمیز کردن و رسیدگی به قسمت های پشتی یخچال خود غافل نشوید. زیرا وجود گرد و خاک در این قسمت ها سبب کاهش برودت یخچال شما خواهد شد.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال گلداستار به طور کلی

برای رضایت از یخچال گلداستار نحوه درست استفاده کردن از آن شرط اول و اصلی اشاره شده در راهنمای استفاده از یخچال گلداستار میباشد، به این منظور و به دلیل استفاده از حداکثر کارایی یک یخچال میتوانید برای استفاده از هرکدام از قسمت های این دستگاه به دفترچه راهنمای آن مراجعه نموده تا بتوانبد سبب بهبود کارکرد و افزایش رضایت از آن نیز گردید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد