logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال باکنشت با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال باکنشت

راهنمای استفاده از یخچال باکنشت
راهنمای استفاده از یخچال باکنشت
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال باکنشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از شرکت های بزرگ و قدرتمند در عرصه تولیدات لوازم خانگی شرکت باکنشت آلمان میباشد که چندین سال است اقدام به تولید لوازم خانگی نموده و درصد بالایی از مصرف کنندگان این محصول از آن رضایت دارند، اگر شما نیز به تازگی اقدام به خرید یک یخچال باکنشت نموده اید و برای استفاده از آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با ما در مقاله راهنمای استفاده از یخچال باکنشت همراه باشید.

کاربران گرامی؛ اگر به نشخه اصلی دفترچه راهنمای یخچال باکنشت دسترسی ندارید می توانید با همراهی تعمیرکاران لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله از راهنمای فارسی یخچال باکنشت بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال باکنشت انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال باکنشت نحوه تراز نمودن یخچال باکنشت در راهنمای آن معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال باکنشت طریقه تنظیم درجه دمای یخچال باکنشت انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال باکنشت در زمستان و تابستان نحوه نگهداری از یخچال باکنشت به هنگام سفر نحوه جابه جایی یخچال باکنشت در هنگام اثاث کشی نحوه تمیز کردن یخچال باکنشت نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال باکنشت نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال باکنشت نحوه خوشبو کردن یخچال باکنشت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال باکنشت نحوه استفاده از یخساز یخچال ساید بای ساید باکنشت نحوه تعویض فیلتر یخچال باکنشت نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال باکنشت نحوه تعویض لامپ یخچال باکنشت طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال باکنشت راه های افزایش عمر مفید یخچال باکنشت بررسی راهنمای استفاده از یخچال باکنشت به طور کلی

نحوه راه اندازی و نصب یخچال باکنشت

راه اندازی یخچال به معنای شروع کار آن میباشد به این منظور میتوانید به قسمت طریقه راه اندازی در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت که در ادامه برای شما آورده ایم مراجعه نمایید و از چگونگی راه اندازی و نصب یخچال باکنشت آگاه شوید:

  • به منظور راه اندازی و نصب یخچال باکنشت در ابتدا باید اقدام به باز کردن تمام نایلون ها و پلاستیک های آن نمایید.
  • پس از آن طبقه ها و کشوهای آن را در محل خود قرار میدهید.
  • اگر یخچال باکنشت شما مجهز به آبسردکن بود قطعات مربوط به آبسردکن را نیز در محل خود قرار میدهید.
  • پس از آن برای قرار دادن کشوهای یخچال خود اقدام نمایید.
  • و در مرحله آخر میتوانید درجه دمای یخچال خود را با توجه به فصل تنظیم نموده و یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال باکنشت

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت متوجه میشوید که اتنخاب مکان مناسب یخچال چقدر در بهبود کارایی یخچال شما موثر خواهد بود به این منظورو در ادامه این مقاله برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال باکنشت همراه ما باشید:

  • به منظور انتخاب محل مناسب برای قرار دادن یخچال خود این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال شما باید در محل استقرار خود ثابت بوده و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.
  • برای دستیابی به این مکان بهتر است اگر سطحی که انتخاب میکنید دارای پستی و بلندی است به وسیله اشیاء کمکی اقدام به صاف کردن آن نمایید.
  • همچنین برای انتخاب مکان مناسب نصب یخچال باکنشت به این نکته نیز توجه داشته باشید که این فضا باید جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد باد مستقیم کولر باشد.

نحوه تراز نمودن یخچال باکنشت در راهنمای فارسی

یکی از نکات مهم در نحوه نگه داری و به منظور سالم ماندن یخچال ها تراز كردن يخچال سايد به طور صحیح میباشد که برای اطلاع از نحوه درست آن میتوانید از دفترچه راهنمای یخچال باکنشت استفاده نمایید همچنین به منظور یادگیری این نکات برای شما عزیزان چند نمونه از آنها را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • اولین نکته ای که برای نحوه تراز نمودن یخچال باکنشت مورد توجه قرار دهید این موضوع است که درست و یا غلط انجام دادن این کار را میتوانید از روی حرکات درب یخچال خود متوجه شوید.
  • زمانی که شما به کمک پیچ های موجود در قسمت جلویی یخچال خود اقدام به تراز نمودن یخچال مینمایید، درب یخچال شما پس از باز شدن در همان محلی که رهایش میکنید مانده و دیگر هیچ گونه حرکتی نخواهد داشت.
  • در برخی از مدل های یخچال باکنشت که پیچ های جلو دستگاه قرار ندارند میتوانید از پایه های تنظیم استفاده نمایید به این منظور قسمت جلویی یخچال را کمی بلند کرده و پایه ها را در زیر آن قرار میدهید و پس از آن اقدام به گذاشتن پایه های عقبی مینمایید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال باکنشت

در روی درب یخچال باکنشت شما مجموعه ای از دکمه ها را برای اعمال تنظیمات یخچال مشاهده میکنید که در ادامه به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال باکنشت میپردازیم:

دکمه های روی یخچال باکنشت معنای دکمه های یخچال
فلش پایین و بالا تنظیم دمای یخچال و فریزر
on/off روشن و خاموش کردن
ice/water آبسردکن و یخساز
home دسترسی به تنظیمات یخچال
child lock قفل کودک
alarm هشدار درب یخچال
mute سایلنت کردن آلارم

درجه دمای یخچال باکنشت چگونه تنظیم می شود؟

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر باکنشت در مدل های مدرن و امروزی از طریق یک صفحه نمایش انجام می‌شود. نحوه تنظیم دمای این یخچال‌ها بسیار ساده است. پنل‌های تنظیم دمای یخچال فریزر روی درب یا در قسمت بالایی بدنه یخچال قرار دارند و به راحتی می‌توان با دکمه‌ ها آن ها را کم و یا زیاد کرد. در برخی از پنل‌ های دیجیتال یخچال باکشنت نیز دکمه یا فلش برای بالا و یا پایین آوردن دما وجود دارد که با فشردن آن دمای یخچال بالا و پایین خواهد رفت.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال باکنشت در زمستان و تابستان

برای تنظیم دمای مناسب در یخچال باکنشت میتوانید از این قسمت در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت استفاده نمایید:

  • برای تنظیم درجه یخچال در فصل تابستان بهتر است آن را روی عدد 4 تنظیم نمایید. همچنین این مزان برای فریزر شما در فصل تابستان بهت راست عدد منفی 19 باشد.
  • برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال باکنشت در زمستان میتوانید آن را بر روی عدد 3 نمظیم کرده و فریزر را نیز روی عدد منفی 15 بگذارید.

نحوه نگهداری از یخچال باکنشت پیش از رفتن به سفر

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را ندارید و می خواهید آن را خاموش کنید، باید مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را تخلیه کنید.  توجه کنید نیاز است که داخل یخچال را نیز تمیز کنید تا دستگاه شما بو نگیرد و داخل آن کاملا تمیز بماند. اما اگر قصد دارید یخچال را از برق نکشید و مدت عدم استفاده شما از دستگاه طولانی نیست، حتما محتویات داخل یخچال، مثل مواد غذایی که زودتر خراب، فاسد و یا کپک میزنند مثل لبنیات، میوه و … را از یخچال خارج کنید.
مواد غذایی مثل ترشی، مربا و … که دیرتر از سایر مواد غذایی خراب میشوند دیگر برای آن‌ها نیازی به تخلیه وجود ندارد. قسمت فریزر یخچال را نیز می توانید تخلیه نکنید. زیرا عمر ماندگاری مواد غذایی داخل این قسمت از یخچال بیشتر است.

نحوه جابه جایی یخچال باکنشت در هنگام اثاث کشی

یکی دیگر از موارد مهمی که در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت باید مورد توجه قرار دهید نحوه حمل این دستگاه در هنگام اثاث کشی میباشد زیرا انتقال اشتباه این دستگاه ممکن است سبب وارد شدن آسیب به آن گردد به این منظور و برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به یخچال شما باید انجام این مراحل را مطابق با گام های ارائه شده در نحوه جا به جایی یخچال باکنشت در هنگام اثاث کشی انجام دهید:

  • برای حرکت دادن یخچال ساید به صورت اصولی در ابتدا اقدام به خالی کردن آن به صورت کامل نمایید.
  • پس از آن بهتر است تمامی طبقات و کشوهای آن را نیز بیرون آورید تا از سقوط کردن احتمالی آن جلوگیری نمایید.
  • در مرحله بعدی باید اقدام به خالی کردن آب دورن آبسردکن یخچال باکنشت خود نمایید.
  • میتوانید برای جلوگیری از باز شدن درب یخچال دور آن را به وسیله یک طناب و یا پلاستیک حباب دار که از ورد شدن خط و خش به آن نیز جلوگیری میکند بپوشانید.
  • و در نهایت در صورت موجود بودن کارتن یخچال خود آن را بر روی یخچال قرار دهید.
  • بهتر است برای جا به جا کردن یخچال در محیط های هم سطح از یک پایه چرخدار استفاده نمایید.
  • همچنین دقت داشته باشید که در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت اندازه مجاز خم کردن یخچال را نهایتا 30 درجه تعیین کرده است و افقی کردن یخچال برای جا به جایی خودداری نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال باکنشت

یکی از مواردی که در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت به اهمیت آن اشاره شده است تمیز کردن یخچال است، زیرا با انجام ندادن نظافت یخچال ممکن است سبب گرفتگی در قسمت های مختلف یخچال و تاثیر بر روی نحوه کارکرد آن گردیم به این منظور در ادامه برای شما عزیزان نحوه تمیز کردن یخچال باکنشت را توضیح خواهیم داد:

  • برای تمیز کردن یخچال در ابتدا اقدام به بیرون آوردن تمام مواد غذایی درون آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید یخچال خود را از برق کشیده و در صورت وجود برفک با دستگاه مانند سشوار اقدام به آب کردن برفک ها نمایید.
  • پس از آن میتوانید طبقه ها و کشوهای یخچال باکنشت خود را بیرون آورده و برای شستشو آنها اقدام نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت فریزر نیز باید کشوهای آن را بیرون آورده و از وجود نداشتن برفک در پشت آن مطمئن شوید.
  • برای تمیز کردن بدنه یخچال نیز میتوانید از یک دستمال نم دار به همراه مایع پاک کننده سطوح و یا محلول جوش شیرین و آب ولرم استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال باکنشت

حتما در قسمت پشتی یخچال خود لوله های مشکی رنگی را مشاهده کرده اید که این لوله ها کندانسور یخچال میباشد، گاهی مشاهده میشود که در صورت عدم تمیز کردن پشت یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل برودت را در یخچال ایجاد نمایند و برودت یخچال شما کاهش پیدا میکنند برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال باکنشت میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • برای از بین بردن گرد و خاک لوله های شبکه ای پشت دستگاه که میتوانید مکان دقیق آن را در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت ببینید باید یخچال را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال باکنشت

در قسمت داخلی و پشتی همه یخچال ها محفظه ای وجود دارد که برای تخلیه آب از ناشی از عمل دیفراست قرار داده شده است عمل دیفراست به یخ زدایی در یخچال ها گفته میشود که در اثر آن باید محلی برای تخلیه این آب وجود داشته باشد ، این محفظه درین یا ناودان نام دارد که این قسمت با رسم شکل در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت مشخص شده است، که گاهی به سبب تمیز نکردن دچار گرفتگی میشود. عوارض این گرفتگی را گاهی به صورت تجمع آب مشاهده میکنیم توجه داشته باشید در صورت دو قلو بودن یخچال شما، یخچال شما دارای دو درین میباشد، به منظور تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال و رفع گرفتگی یخچال باکنشت میتوانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای تمیز کردن این قسمت میتوانید از یک جسم میله مانند که قابلیت انعطاف نیز دارد مثل یک میله بافتنی استفاده نمایید و آن را دورن این محفظه قرار دهید تا در صورت گرفتگی سبب باز شدن آن گردد.
  • پس از آن میتوانید یک قیف در سر درین یخچال باکنشت قرار داده و مقداری آب جوش برای برطرف کردن چسبندگی و ذرات چسبیده به این قطعه بریزید تا مسیر آن برای آب های ناشی از دیفراست باز گردد.

راهکارهای از بین بردن بوی یخچال باکنشت و خوشبو کردن آن

برای رفع بوی بد و خوشبو کردن یخچال باکنشت راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که با به کار بستن آن‌ ها می‌توان برای همیشه از شر بوی بد آن خلاص شد.

  • جوش شیرین یکی از مواردی است که می‌ تواند بوی ایجاد شده در یخچال را از بین ببرد.
  • برای انجام این کار کافیست مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید.
  • یکی دیگر از راه‌ های خوشبو کردن فضای داخلی یخچال استفاده از سرکه است.
  • برای رفع بوی نامطبوع یخچال می‌ توانید از نصف یک لیموی تازه نیز استفاده کنید.

مواد غذایی تا چه مدت باید در یخچال باکنشت نگهداری شوند؟

برای اینکه بتوانید از زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال اطلاع پیدا کنید، در ادامه جدولی را برای شما آورده ایم:

مواد غذایی روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
سوسیس 1 تا 2 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
تخم مرغ آب پز 1 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
پیازچه 3 تا 5 روز
اسفناج 3 تا 5 روز
خمیر پخته نشده 2 تا 3روز
چغندر، هویج، کلم بروکلی، لوبیا، کدو تنبل 3 تا 5 روز
کرفس 1 هفته
زرد آلو، گوجه، هلو، انگور،گلابی، آلو 3 تا 5 روز

یخساز یخچال ساید باکنشت چگونه قابل استفاده است؟

برای اینکه بتوانید اقدام به استفاده از یخساز یخچال ساید باکنشت خود نمایید، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • در اولین گام باید دکمه ای که مربوط به فعالسازی یخساز یخچالتان می باشد را بر روی بدنه دستگاه پیدا کنید.
  • معمولا این کلید یا به صورت یک اهرم فلزی کوچک بوده که باید جهت فعالسازی یخساز آن را به سمت پایین بکشید.
  • در برخی مدل ها نیز برای فعال کردن یخساز یخچال از کلید on استفاده شده است که باید آن را فشار دهید.
  • برای غیرفعال کردن یخساز یخچال باکنشت خود در مواقع ضروری می توانید اهرم را به سمت بالا کشیده یا کلید off را بزنید.

چگونه فیلتر یخچال باکنشت را تعویض نماییم؟

نصب فیلتر های بیرونی برای یخچال های باکنشت همگی به یک صورت می باشند. این نوع فیلتر حالت کپسول شکل و هر طرف یک سوراخ برای شلنگ دارد. یک طرف ورودی و یک طرف خروجی که با یک فلش مشخص شده ابتدای فلش ورودی و انتهای فلش خروجی به طرف یخچال می باشد. تعویض فیلتر تصفیه آب مدل های مختلف یخچال باکشنت معمولا به یک صورت انجام می شود.

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال باکنشت به این صورت است که انتهای آنها را باید بگیرید و خلاف عقربه ساعت ۹۰ درجه بچرخانید تا باز شود و برای بستن و جا زدن این نوع فیلتر ها باید سری نازل آنها را دزر جای خود قرار دهید و به همان صورت ۹۰ درجه در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل شود.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال باکنشت

همانطور که در قسمت معرفی کلیدهای یخچال باکنشت در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت برای شما توضیح دادیم بسیاری از تنظیمات این یخچال از طریق دکمه home روی درب آن اعمال میشود بدین منظور برای ریست کردن فیلتر آب یخچال باکنشت نیز میتوانید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • از روی دکمه های روی درب یخچال دکمه home را فشرده .
  • پس از این مرحله دکمه water را از فشار داده .
  • سپس مجددا از روی منوی دکمه home اقدام به فشردن دکمه ریست و نگهه داشتن آن به مدت 5 ثانیه مینماییم.

نحوه تعویض لامپ یخچال باکنشت

لامپ های استفاده شده در طراحی یخچال باکنشت از نوع ال ای دی بوده که در قسمت پشتی دیواره آن قرار دارد و برای دیدن مکان دقیق آن میتوانید به قسمت انتهایی و کناری یخچال خو نگاه کنید و یا از  دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت استفاده نمایید، همچنین برای دانستن نحوه تعویض لامپ یخچال باکنشت شما میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید

  • پس از پیدا کردن مکان لامپ یخچال باکنشت شما میتوانید به کمک یک ابزار مانند کاردک و قرار دادن آن بین صفحه یخچال و لامپ اقدام به بیرون آوردن لامپ نموده.
  • پس از آن شما میتوانید لامپ جدید را در آن محل نصب نمایید.
  • توجه داشته باشید برای تعویض لامپ یخچال باکنشت باید برق دستگاه خود را قطع نمایید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید باکنشت

در نظر داشته باشید که صفحه نمایش در همه یخچال های ساید بای ساید به منظور نمایش تنظیمات اعمال شده قرار دارد و در یخچال باکنشت نیز همین طور است بدین منظور در ادامه طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید باکنشت را برای شما عزیزان توضیح خوایم داد:

  • صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال باکنشت به صورت صفحه ای بر روی درب آن قرار دارد که بر روی آن دمای تنظیم شده یخچال و فریزر به صورت عددی نمایش داده شده است.
  • همچنین در صورت بروز خطا و ارورهایی در سیستم یخچال باکنشت شما میتوانید آن را بر روی درب یخچال خود مشاهده نمایید.
  • نحوه اطلاع از معنای دقیق هر کدام از ارورهای ایجاد شده بر روی صفحه نمایش یخچال خود را میتوانید در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت پیدا کنید.

راه های افزایش عمر مفید یخچال باکنشت

به منظور افزایش کارایی و عمر مفید یخچال باکنشت خود میتوانید از راهکارهای ارائه شده در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت که در ادامه برای شما ارائه کرده ایم استفاده نمایید:

  • یکی از راه های افزایش عمر مفید یخچال باکنشت را میتوان در رعایت الگوی مناسب استفاده از آن دانست، همانطور که در قسمت های مختلف این مقاله برای شما توضیح دادیم رعایت نکات اصولی در استفاده از یخچال بانکشت منجر به افزایش عمر مفید آن و بهبود کارایی خواهد شد.
  • توجه به نظافت یخچال در سیکل مفید کارکرد آن موثر بوده.
  • همچنین دقت به اجزای مختلف یخچال و رفع اشکال در صورت وجود یکی از مواردی است که به آن اشاره شده است.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال باکنشت به طور کلی

دفترچه های راهنمای استفاده از یک محصول به منظور آموزش و ارائه راهکارهایی برای بهبود کارایی وافزایش عمر یک محصول ارائه میگردند به این منظور شما میتوانید با به کار گیری نکاتی که در راهنمای فارسی استفاده از یخچال باکنشت برای شما عزیران ارائه دادیم به این امر دست پیدا کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد