logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس

راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس
راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جیپاس یکی از برندهایی است که در زمینه تولید لوازم خانگی از جمله اسپرسوساز فعالیت می کند که در این مقاله قصد داریم به راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس بپردازیم. محصولات این برند ساخت کشور مالزی است و از کیفیت بالایی برخوردار است. کیفیت بالای لوازم جیپاس و طراحی مدرن این برند باعث شده است که بسیاری از مردم ایران از این برند برای خرید دستگاه اسپرسوساز استفاده کنند. اگر اسپرسوساز برند جیپاس را خریداری کرده اید، می توانید از این محتوا برای راه اندازی اسپرسوساز جیپاس استفاده کنید. در این مطلب به بررسی راهنمای فارسی اسپرسو ساز جیپاس می پردازیم. اگر می خواهید امکانات این دستگاه بهره مند شوید تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز جیپاس

همه دستگاه ها و لوازم برقی برای استفاده نیاز به آموزش دارند. به همین علت بهتر است قبل از استفاده نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسو ساز جیپاس را یاد بگیرید. دستگاه اسپرسوساز از قطعات مختلفی چون سیم، مخزن آب، شات قهوه، صافی و لوازم دیگر تشکیل شده است.

  • مطابق با راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس ابتدا باید مخزن آب را شسته و درون آن با آب تصفیه شده پر کنید.
  • سپس دستگاه را به برق زده و دکمه روشن را فشار دهید.
  • در این بعد از ثابت شدن چراغ چشمک زن، دکمه سینگل یا دابل را فشار دهید تا آب از خروجی دستگاه اسپرسوساز خارج شود.
  • حال دستگاه شما از آلودگی ها پاک شده و آماده استفاده است.

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز جیپاس

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز جیپاس یکی از مهمترین بخش هایی که است که بعد از خرید دستگاه باید به آن توجه شود. قبل از استفاده از دستگاه اسپرسوساز ابتدا دفترچه راهنمای آن را بخوانید و به تمام نکات گفته شده در آن توجه کنید. شما بعد از خواندن دفترچه راهنمای جیپاس می توانید نحوه تهیه اسپرسو، نحوه تهیه کاپوچینو و نحوه کار با ابزارهای دستگاه را یاد بگیرید و مطابق با مراحل آن از دستگاه استفاده کنید. یکی از مهم ترین بخش های دفترچه جیپاس نکات ایمنی آن است که در بخشی جداگانه گفته شده و باید حتما به آن توجه شود. بنابراین حتما از دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز جیپاس استفاده کنید.

نکات ایمنی در حین استفاده از اسپرسوساز جیپاس

توجه به نکات ایمنی از نکات دیگری است که در راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس باید به آن توجه شود. رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز کمک می کند تا علاوه بر حفظ جان، عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند. نکات ایمنی استفاده از اسپرسوساز جیپاس باید رعایت شود عبارت است از:

  • اگر از دستگاه اسپرسوساز استفاده کردید، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید.
  • پریز را بعد از استفاده از دستگاه اسپرسوساز از برق بکشید.
  • از آب تصفیه برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.
  • دستگاه را در جایی بدور از رطوبت قرار دهید.
  • دستگاه را بعد از استفاده خشک کنید.
  • صبر کنید تا اسپرسو به طور کامل از دستگاه خارج شود.
  • به هیچ عنوان دستگاه را نزدیک کودک قرار ندهید.
  • بعد از استفاده طولانی مدت دستگاه را هواگیری کنید.

راهنمای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز جیپاس

اسپرسو یکی از نوشیدنی های خوش طعمی است که با وجود تلخی زیاد مورد علاقه بسیاری از مردم دنیا قرار دارد.

  • برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز جیپاس ابتدا باید مواد اسپرسو را به حالت آسیاب در بیاورید.
  • حال مخزن را با آب پر کنید و منتظر بمانید تا آب جوش بیاید.
  • قهوه را درون شات ریخته و ان را روی دستگاه فیکس کنید.
  • بعد از ثابت شدن چراغ چشمک زن، دکمه دابل یا سینگل را فشار دهید تا اسپرسو آماده شده به درون لیوان بریزد.
  • اسپرسو آماده و قابل خوردن است. توجه کنید که بعد از استفاده از دستگاه آن را خاموش کنید.

طریقه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز جیپاس

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های خوش طعم و پرطرفدار در کشور ایران است که بسیاری از مردم از آن به عنوان یک میان وعده لذیذ استفاده می کنند. خوشبختانه امروزه بسیاری از دستگاه های اسپرسو ساز از امکاناتی برخوردار هستند که از طریق آن می توان به راحتی و در کمتر از چند دقیقه کاپوچینو خوش طعمی را تهیه کرد. به همین علت در این مطلب به توضیح نحوه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز جیپاس می پردازیم.

  • برای تهیه کاپوچینو ابتدا مقدار شیر و مواد اسپرسو را تهیه کنید‌.
  • اسپرسو را درون شات ریخته و بعد از آماده شدن آن را درون لیوان بزرگ بریزید.
  • بعد از تهیه اسپرسو باید کف روی کاپوچینو را آماده کنید.
  • کف یا فوم روی کاپوچینو از شیر تهیه می شود.
  • بنابراین شیر را درون شیر جوش ریخته و زیر شیر بخار قرار می دهیم.
  • شیر بخار باعث تبدیل شیر به فوم یا کف می شود.
  • باید در هنگام تبدیل شیر به کف توجه کنید که لوله مقداری پایین تر شیر درون ظرف قرار بگیرد.
  • فوم آماده شده را مقداری هم بزنید و به اسپرسو اضافه کنید.
  • می توانید برای طعم دار کرون کاپوچینو از مقدار کمی دارچین، کاکائو و شکر استفاده کنید.

نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز جیپاس

یکی از مهمترین نکاتی که بعد از خرید اسپرسوساز و و در راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس از آن باید توجه کنید، تنظیم دمای اسپرسوساز جیپاس است. تنظیم دمای اسپرسوساز نقش ویژه ای در تهیه یک اسپرسو خوب و لذیذ دارد. به همین در این مطلب به توضیح نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز جیپاس می پردازیم. برای تنظیم دمای اسپرسو ساز جیپاس ابتدا دایره تنظیم کننده دما را روی دستگاه پی کنید.

معمولاً درجه تنظیم دما در کنار یا جلوی دستگاه قرار دارد. محدوده دما در اکثر دستگاه های اسپرسو بین 80 تا 120 درجه سانتی گراد است. شما می توانید با توجه به نوع قهوه و دمای مد نظرتان، دمای اسپرسوساز را تنظیم کنید. بیشتر کارشناسان توصیه می کنند تا دمای دستگاه اسپرسو در حدود 112 درجه سانتی گراد باشد. اما شما می توانید دمای آن را کمتر یا بیشتر از این حالت قرار دهید.

طریقه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز جیپاس

یکی از امکانات پرکاربرد و ویژه اسپرسوساز جیپاس، جوش آوردن شیر و تهیه فوم از آن است. امروزه در بسیاری موارد از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه فوم شیر استفاده می کنند. برای این کار نیاز است که شیر جوش بیاید تا بتوان فوم از آن به دست آورد. نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز جیپاس عبارت است از:

  • ابتدا مقداری از شیر را درون ظرف شیر جوش بریزید و دستگاه اسپرسوساز را روشن کنید.
  • حال ظرف را زیر لوله بخار قرار دهید.
  • لوله باید مقداری پایین تر از ظرف فرار بگیرد تا از اطراف شیر خارج نشود.
  • بعد از چند دقیقه بخار زیاد دستگاه باعث جوش آمدن شیر و خروج چربی اضافی از روی شیر می شود.
  • در مدت زمان چند دقیقه کف فوم شکلی که حاوی مقداری زیاد حباب کوچک است ایجاد می شود.
  • از این فوم می توانید برای خوش طعم شدن قهوه یا اسپرسو خود استفاده کنید.

نحوه تنظیم فشار اسپرسوساز جیپاس

در این بخش از راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس به بررسی نحوه تنظیم دمای این دستگاه می پردازیم.

از عوامل تاثیر گذار در عطر و طعم نوشیدنی اسپرسو شما، فشار دستگاه اسپرسو ساز است. امروزه تمام دستگاه های اسپرسو از قطعه ای برخوردار هستند که از طریق آن می توان میزان فشار خروجی اسپرسو از دستگاه را تنظیم کرد. تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز در اغلب موارد بر اساس نوع قهوه یا اسپرسو تنظیم می شود. بنابراین قبل از تهیه اسپرسو حتما میزان فشار دستگاه را تنظیم کنید. فشار خارج شدن اسپرسو در سه حالت ضعیف، متوسط و قوی تنظیم می شود. اگر میخواهید اسپرسو شما با عطر و طعم بالایی برخوردار باشد، بهتر است فشار را در حالت ضعیف تنظیم کنید.

تنظیم فشار اسپرسوساز جیپاس در این حالت باعث مخلوط شدن کامل اسپرسو و آب می شود. همچنین می توانید برای تهیه اسپرسو روزانه، فشار را در حالت متعادل یا میانه تنظیم کنید. حالت آخر، خروجی پر فشار است که در برخی موارد باعث کاهش کیفیت قهوه می شود زیرا در حالت پر فشار ممکن است قهوه و آب به درستی باهم مخلوط نشوند و اسپرسو از عطر و طعم بالایی برخوردار نباشد.

آموزش هواگیری اسپرسوساز جیپاس

دستگاه های بسیاری هستند که در صورت عدم استفاده ممکن است خراب شوند یا کارایی خود را از دست دهند. در واقع توانایی خارج کردن اسپرسو از خروجی را ندارد. اما در صورت بروز این اتفاق نگران نباشید. اگر بعد از مدتی دستگاه سراغ دستگاه اسپرسوساز خود رفتید و با این مشکل مواجه شدید باید عمل هواگیری را برای اسپرسوساز انجام دهید. هواگیری در چند دقیقه و توسط خود مصرف کننده قابل انجام است.

بنابراین بهتر است با نحوه هواگیری اسپرسوساز جیپاس آشنا شوید. برای هوا گیری اسپرسو ساز ابتدا مخزن دستگاه اسپرسوساز را با آب تصفیه پر کرده و دستگاه را روشن کنید. دستگاه را تا زمان خالی شدن آب مخزن روشن نگه دارید. اگر دستگاه شما بعد از انجام اینکار باز هم اسپرسو را خارج نمی کند مجدداً این کار را تکرار کنید. دستگاه شما بعد از هواگیری دوباره کار خود را آغاز می کند.

نتیجه گیری از راهنمای استفاده از اسپرسوساز

در مطلب زیر به توضیح راهنمای استفاده از اسپرسوساز جیپاس پرداختیم. اسپرسوساز جیپاس مانند برندهایی چون دلونگی، بوش، آرچلیک و … از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل شما می توانید با رعایت نکات استفاده از اسپرسوساز برای مدت طولانی از آن استفاده کنید‌. اما اگر دستگاه اسپرسوساز شما به هر علتی دچار مشکل شده است، شما می توانید به شرکت آی پی امداد مراجعه کرده و از خدمات ویژه این شرکت بهره مند شوید. آی پی امداد مجموعه ای بزرگ جهت تعمیر لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباس شویی، جارو برقی، چای ساز، اسپرسوساز و… است که در استان هایی چون تهران و البرز فعالیت می کنید‌.

شرکت آی پی امداد تعمیرات دستگاه اسپرسوساز برند جیپاس با کمک متخصصان خبره و قطعات با کیفیت و اورجینال در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد. کافیست در صورت خرابی این دستگاه با شرکت آی پی امداد تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های اسپرسوساز جیپاس بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر اسپرسوساز جیپاس چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت اسپرسوساز جیپاس را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت اسپرسوساز جیپاس خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از اسپرسوساز جیپاس با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای اسپرسوساز جیپاس به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از اسپرسوساز جیپاس توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

7 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • باران 24 دی 1402

    سلام وقت بخیر مدل دستگاه قهوه ساز اسیاب دار مدل ۱۳۲۵ نحوه راه اندازی وکاربادستگاه لطف میکنید

    پاسخ دادن
  • رامین 21 بهمن 1401

    وقت بخیر، گاهی اوقات استفاده از دستگاه برای دو برابر فشار خروجی ضعیف است و به درستی کار نمی کند. درضمن صدای دستگاه ضعیف شده انگار با فشار مضاعف کار میکنه ممنون از راهنماییتون. سپاس.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1401

      سلام، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که ممکن است اسپسروساز جیپاس شما به درستی کار نکند، از جمله گرفتگی یا فرسودگی قطعات، استفاده نادرست یا عدم نگهداری. در ابتدا مطمئن شوید که تمام قسمت های دستگاه، از جمله پورتافیلتر، سر دم و میله بخار، تمیز و عاری از هرگونه تجمع روغن قهوه یا باقیمانده است. سپس مطمئن شوید که آسیاب قهوه برای اسپرسو مناسب است. اگر آسیاب خیلی خوب باشد، می تواند جریان آب را کاهش داده و فشار را کاهش دهد. مطمئن شوید که تامپر به درستی استفاده می‌شود و فشار ثابت و یکنواختی را هنگام کوبیدن قهوه ایجاد می‌کند. مطمئن شوید که آب مورد استفاده در دستگاه تمیز و عاری از ناخالصی است. این می تواند بر فشار و کیفیت اسپرسو تأثیر بگذارد. رسوب زدایی منظم برای حفظ عملکرد دستگاه و حذف مواد معدنی که می تواند فشار را کاهش دهد ضروری است. اگر این مراحل مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد برای تعمیرات اسپرسوساز جیپاس با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • حسین داوودی 15 دی 1401

    آیا با دستگاه جیپاس مدل۶۱۰۸ میشه قهوه دوبل درست کرد؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 دی 1401

      اگر قوه دوبل میخواید باید پرتا فیلتر دوبل باشد

      پاسخ دادن
  • Reza 09 آذر 1401

    سلام شرمنده تنظیم اب دستگاه قهوه ساز جی پاس چگونه است؟؟؟

    پاسخ دادن
    • ابی 26 آذر 1402

      سلام وقت بخیر مدل دستگاه من 20 بار gcm1415ss هست اگه امکانش هس کلیپ استفاده از دستگاه رو بفرستین تا ببینم استفاده ازین دستگاه رو بلد نیستم لطفن راهنماییم کنید باتشکر

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد