logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

دلایل خالی شدن گاز یخچال

دلایل خالی شدن گاز یخچال
دلایل خالی شدن گاز یخچال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله دلایل خالی شدن گاز یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست علت های خالی شدن گاز در یخچال فریزر

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
1874

تصور کنید که یک روز درب یخچال را باز می‌ کنید و متوجه می‌ شوید که خنک نیست. این اتفاق می‌ تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که یکی آنها، کم شدن شدن گاز یخچال می باشد و می‌ تواند باعث فاسد شدن مواد غذایی، افزایش مصرف برق و ایجاد بوی نامطبوع شود. در این مقاله به بررسی دلایل خالی شدن گاز یخچال و راه‌ های رفع آن می‌ پردازیم. اگر شما هم به مانند بسیاری از کاربران درگیر این سوالات شده اید که علت خالی شدن گاز یخچال چیست؟ چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده؟ اگر گاز یخچال خالی شود چه میشود؟ آیا گاز یخچال سمی یا خطرناک است؟  صدای خالی شدن گاز یخچال چگونه است؟ خالی شدن گاز یخچال چه علائم یا نشانه هایی دارد؟ و … نگران نباشید و تا انتهای این مقاله از آی‌ پی امداد با ما همراه باشید.

کاربران گرامی سوالات خود را در زمینه دلایل خالی شدن گاز یخچال در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین و کاملا رایگان پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ویدیو آموزشی دلایل خالی شدن گاز یخچال

در صورتی که در زمینه خالی شدن گاز یخچال خود نگران هستید و نسبت به دلایل بروز این مشکل اطلاعی ندارید، مشاهده فیلم آموزشی زیر که توسط تکنسین متخصص آی پی امداد آماده شده است، می تواند به شما کمک نماید.

چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده است؟

ابتدا به این مورد میپردازیم که از کجا متوجه شوید گاز دستگاه خالی یا به عبارتی تمام شده است. لازم به ذکر است که با باز ماندن درب یخچال یا به مرور زمان با پیر شدن دستگاه شما گاز یخچال تمام نمی شود. گاز یخچال تنها با نشتی خالی می گردد. گاز یخچال، حتی با یک سوراخ خیلی ریز که با چشم هم قابل دیدن نیست، خارج میشود و به مرور زمان کاملا خالی میشود. در ادامه به بررسی نشانه های تمام شدن گاز یخچال خواهیم پرداخت:

  • از عمده نشانه های خالی شدن گاز، گرم شدن و سرد نکردن یخچال می باشد.
  • اگر یخچال فریزر شما  یکسره کار کرده و اتومات نمی کند، یکی از دلایل آن نشتی در لوله های گاز می باشد.
  • در صورتی که موتور یکسره کار می کند، گاز یخچال شما در حال تمام شدن است یا به عبارتی نشتی دارد.
  • اگر لوله برگشت گرم شده باشد و صدای کمپرسور تغییر پیدا کند نشانه دهنده خالی شدن گاز یخچال است.
  • چنانچه فریزر سرما داشته باشد، اما یخچال برودت خود را از دست داده باشد، احتمالا نشتی گاز وجود دارد و کم کم فریزر هم سرمای خود را از دست می دهد.

چرا گاز یخچال خالی میشه

اگر گاز یخچال خالی شود چه میشود؟

در صورتی که گاز یخچال خالی شود، دیگر نمی‌ تواند سرمای لازم برای خنک کردن مواد غذایی را تولید کند. در نتیجه دمای داخل یخچال به تدریج افزایش می‌ یابد و در نهایت مواد غذایی فاسد می‌ شوند. علاوه بر این، خالی شدن گاز یخچال می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به وجود آورد، از جمله:

  • اگر گاز یخچال خالی شود، کمپرسور برای جبران کمبود سرما باید دائما کار کند. این مسئله باعث استهلاک بیشتر کمپرسور و افزایش مصرف برق یخچال می شود.
  • گاز یخچال برای تبادل گرما بین داخل و خارج یخچال ضروری است. اگر گاز یخچال خالی شود، این تبادل گرما به درستی انجام نمی‌ شود و ممکن است در لوله‌ های اواپراتور یخ ایجاد گردد.
  • گاز یخچال بی‌ بو است، اما اگر نشتی داشته باشد، ممکن است بوی نامطبوعی در داخل یخچال ایجاد شود.

علت خالی شدن گاز یخچال چیست؟

خالی شدن گاز یخچال به کاهش یا از بین رفتن کامل گاز مبرد در سیستم خنک کننده یخچال گفته می شود. گاز مبرد که به آن فریون نیز گفته می شود، ماده ای است که در داخل لوله های یخچال گردش می کند و با جذب گرما از داخل یخچال، آن را خنک نگه می دارد. اگر گاز یخچال خالی شود، سیستم خنک کننده دیگر به درستی کار نمی کند و داخل یخچال گرم می شود. این مسئله می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی، رشد باکتری و کپک، و سایر مشکلات شود. دلایل مختلفی برای تمام شدن گاز یخچال وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

1. عمر بالای یخچال و فرسوده شدن لوله ها

  • با گذشت زمان، لوله های فلزی داخل یخچال می توانند پوسیده و فرسوده شوند. این مشکل به ویژه در یخچال های قدیمی تر که از لوله های مسی یا آلومینیومی استفاده می کنند، رایج تر است.
  • همچنین رطوبت و مواد شیمیایی موجود در هوا می تواند باعث خوردگی فلز شده و به مرور زمان باعث ایجاد سوراخ در لوله ها شود.
  • هنگامی که لوله ها پوسیده یا فرسوده شوند، می توانند نشتی ایجاد کنند و گاز مبرد از سیستم خنک کننده یخچال خارج شود.

فرسوده شدن لوله های یخچال

2. وارد شدن ضربه به لوله های یخچال

  • اگر ضربه به اندازه کافی شدید باشد، می تواند باعث سوراخ شدن لوله های سیستم خنک کننده و خالی شدن آن از یخچال می شود.
  • همچنین وارد شدن ضربه می تواند باعث ترک خوردن لوله ها شود. ترک ها ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشند، اما با گذشت زمان می توانند بزرگتر شده و منجر به نشتی گاز شوند.
  • در برخی مواقعضربه می تواند به طور مستقیم به کمپرسور که قلب سیستم خنک کننده است، آسیب برساند که منجر به نشت داخلی گاز و خالی شدن آن از یخچال خواهد شد.

3. نصب نادرست یخچال

  • در حین جابجایی و نصب نادرست یخچال، ممکن است لوله های سیستم خنک کننده خم، فشرده یا ساییده شوند. این آسیب ها باعث ایجاد سوراخ یا ترک در لوله ها و نشتی گاز می گردد.
  • همچنین لرزش و تکان های شدید یخچال در حین جابجایی و یا عدم تراز صحیح آن پس از نصب، می تواند به اتصالات لوله ها و شیرها فشار وارد کند و باعث نشت گاز شود.

چگونه محل سوراخ شدن لوله گاز یخچال را پیدا کنیم؟

پیدا کردن محل نشت گاز یخچال میتواند موجب کارکرد بیشتر کمپرسور یخچال و داغ شدن و در نتیجه وارد شدن صدمات جدی به کمپرسور شود. به این منظور در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی چگونگی یافتن محل سوراخ شدن لوله گاز یخچال بپردازیم:

  • در مسیر داخلی لوله های گاز یخچال مقداری روغن وجود دارد. پس اگر جایی در لوله گاز شما دچار سوراخ شدگی باشد، باید شما شاهد خروج مقداری روغن نیز در آن منطقه باشید.
  • یکی دیگر از راه های پیدا کردن محل سوراخ شدگی لوله گاز یخچال، پیدا کردن نقطه ای که دچار یخ زدگی یا برفک زدگی شده است، میباشد؛ زیرا با توجه به سرد بودن گاز یخچال، خروج آن و در مجاورت هوای آزاد قرار گرفتنش میتواند موجب یخ زدگی و ایجاد برفک در قسمت هایی از لوله گردد.
  • روش دیگر آغشته کردن مسیر لوله گاز یخچال به کف صابون است که در صورت وجود نشتی شما شاهد ایجاد حباب در مناطقی از لوله خواهید بود.
  • اگر با انجام مراحل فوق موفق به تشخیص محل سوراخ شدن لوله گاز نشدید، میتوانید برای این کار از تعمیرکار متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

چگونه نشتی گاز یخچال را پیدا کنیم

سوالات مهم درباره نشتی گاز یخچال

نشتی گاز یخچال می‌ تواند یک مشکل جدی باشد که منجر به فاسد شدن مواد غذایی، افزایش مصرف برق و خطرات سلامتی شود. در این بخش برخی از سوالات مهم و پرتکراری که در زمینه نشتی گاز یخچال مطرح می شوند را بررسی خواهیم کرد:

گاز یخچال در کدام قسمت قرار دارد؟

اما در نحوه اول باید ببینیم گاز در کجای یخچال است تا در صورت نیاز به عیب یابی یخچال برای رفع مشکل گاز بتوانیم اقدام کنیم.

  • اگر تا به حال به پشت یخچال خود دقت کرده باشید، احتمالا متوجه یک لوله کشی شبکه ای فلزی میشوید.
  • این لوله ها از کندانسور، رادیاتور، یخساز، اواپراتور، کمپرسور و سایر نقاط یخچال عبور کرده اند و محل عبور گاز یخچال هستند.
  • کمپرسور قلب عملیاتی یخچال است که گاز را در مسیر این لوله ها به حرکت در می آورد.
  • گاز یخچال در جا یخی یخچال تمامی سرمای خود را به مواد داخل جا یخی می دهد و خود گرم می شود و توسط کمپرسور دوباره به سمت مبرد یا گاز فشرده خنک کننده برگشت داده می شود.

گاز یخچال چند سال کار میکند؟

به طور کلی گاز یخچال باید در تمام طول عمر دستگاه دوام بیاورد و نیازی به شارژ مجدد به صورت دوره‌ ای نداشته باشد. سیستم خنک کننده یخچال به گونه‌ ای طراحی شده است که یک سیستم بسته باشد و گاز مبرد درون آن به طور مداوم در گردش باشد و از آن خارج نشود. اما فاکتورهای مختلفی می توانند بر عمر گاز یخچال و نشتی آن تاثیر بگذارند، از جمله:

  • یخچال هایی که با قطعات با کیفیت بالا ساخته شده اند، معمولا سیستم خنک کننده مقاوم تری دارند و گاز آنها دیرتر خالی می شود.
  • اگر از یخچال به درستی استفاده و نگهداری شود، طول عمر گاز آن افزایش پیدا می کند.
  • با گذشت زمان و استفاده مداوم، قطعات سیستم خنک کننده یخچال از جمله لوله ها، اتصالات و کمپرسور به تدریج فرسوده می شوند و احتمال نشتی گاز را افزایش می دهد.

با وجود اینکه گاز یخچال نیاز به شارژ دوره‌ای ندارد، توصیه می شود که به طور مرتب توسط یک تکنسین متخصص، از نظر نشتی و عملکرد صحیح بررسی شود.

صدای خالی شدن گاز یخچال چگونه است؟

صدای خالی شدن گاز یخچال می تواند به صورت های مختلفی باشد، اما به طور کلی صدایی شبیه به هیس یا سوت است. این صدا به دلیل خروج گاز مبرد از یک سوراخ یا ترک در لوله های سیستم خنک کننده ایجاد می شود. شدت و بلندی صدا می تواند بسته به اندازه نشتی و محل آن متفاوت باشد. در موارد جزئی، ممکن است فقط صدای ضعیف هیس هیس از یخچال به گوش برسد، در حالی که در موارد شدیدتر، ممکن است صدای سوت بلندی به همراه لرزش و تکان های یخچال ایجاد شود.

بوی گاز یخچال چگونه است؟

  • گاز بوی خیلی بدی دارد و همانند بوی گندیدن و یا فاسد شدن مواد غذایی است.
  • به همین دلیل برخی از افراد نشتی گاز یخچال خود را با بوی فساد غذا اشتباه می گیرند.
  • در هر صورت اگر به هر دلیل ماده ای در یخچال شما فاسد نشده است و چند روزی است که یخچال شما بوی خوبی ندارد باید به نشتی گاز یخچال شک کنید.

آیا گاز یخچال سمی یا خطرناک است؟

گاز یخچال، که به آن فریون نیز گفته می شود، ماده ای است که در سیستم خنک کننده یخچال ها و سایر لوازم برودتی استفاده می شود.

  • در یخچال های قدیمی از آمونیاک به عنوان گاز مبرد استفاده می شد که سمی و خطرناک بود و در صورت نشت می توانست باعث مسمومیت افراد شود.
  • گاز یخچال از نوع فریون R22 ,R134 و R600 معمولا  گرفته می شود که گازی بی رنگ است و از نظر استاندارد خطر سلامتی زیادی برای انسان ندارد.
  • البته نباید در معرض مستقیم استنشاق این گاز قرار بگیرید و در صورت استشمام این بو باید فورا درب و پنجره ها را باز کنید تا هوا تهویه شود.
  • با این حال، هنوز هم باید احتیاط کرد زیرا این گازها می توانند در صورت نشت در مقادیر زیاد خطرناک باشند.

آیا گاز یخچال قابل اشتعال است؟

  • گازهای مبرد قدیمی که در یخچال های قدیمی استفاده می شد، بسیار قابل اشتعال بود و در صورت نشت می توانست خطر انفجار را به همراه داشته باشد.
  • در یخچال‌های جدید از گازهای HFC و HCFC استفاده می‌ شود که قابلیت اشتعال کمتری دارند.

روش های جلوگیری از نشت گاز یخچال

برای اینکه بتوانید از بروز مشکل نشت گاز در یخچال خود پیشگیری نمایید، می توانید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • یخچال خود را به طور مرتب تمیز کنید؛ زیرا گرد و غبار و کثیفی می تواند باعث انسداد لوله های اواپراتور و کم شدن کارایی کمپرسور شود.
  • از یخچال خود به درستی استفاده کنید. درب یخچال را بیش از حد باز نگذارید و از قرار دادن غذاهای داغ داخل آن خودداری کنید.
  • یخچال خود را به طور مرتب توسط یک تکنسین متخصص سرویس کنید تا نشتی ها و سایر مشکلات احتمالی را که می تواند منجر به خالی شدن گاز یخچال شود، بررسی شود.
  • لوله های سیستم خنک کننده را به طور مرتب از نظر علائم خوردگی، فرسودگی یا ترک خوردگی بررسی کنید. اگر متوجه آسیب شدگی به لوله ها شدید، باید فورا آنها را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید که تمام اتصالات لوله ها محکم و عاری از نشتی هستند. در صورت نیاز از گیره یا نوار لوله کشی استفاده کنید.
  • از ضربه خوردن به یخچال خودداری کنید؛ زیرا وارد شدن ضربه خوردن به یخچال می تواند به لوله ها و اتصالات آسیب برساند و منجر به نشتی گاز شود.

برای رفع مشکل نشتی گاز یخچال با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، کلیه مطالب مهم در زمینه نشانه ها و دلایل خالی شدن گاز یخچال، نحوه پیدا کردن محل نشتی، عواقب خالی شدن گاز و سایر موارد ضروری پرداختیم. لازم به ذکر است که هرگز سعی نکنید خودتان نشتی گاز یخچال را تعمیر کنید؛ زیرا این کار خطرناک است و می‌ تواند منجر به آسیب های جدی شود. بنابراین اگر بوی گاز یخچال را احساس کردید و یا متوجه نشتی گاز در آن شده اید، بهتر است سریعا از یک تکنسین متخصص برای رفع مشکل، نشتی یابی و شارژ مجدد گاز یخچال خود کمک بگیرید. متخصصین مجموعه آی پی امداد سال هاست که در زمینه تعمیرات یخچال فعالیت کرده و می توانند نشتی گاز یخچال شما را سریعا عیب یابی و رفع کنند. از این رو برای استفاده از این خدمات می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

442 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • باقری 07 خرداد 1398

    سلام من امروز متوجه شدم الان ۳روزه درب فریزر باز بوده خونه نبودم نوار بیرون دور درب ب شدت داغ شده و صدای یخچال کم شده چیکار کنم مشکلی براش پیش اومده یا نه .

    پاسخ دادن
  • ناشناس 06 خرداد 1398

    سلام فریزر پارس دارم پس ا ز شستشو و جابجایی وتعویض برد یکسره کار می کند و موتور هم گرم بیش‌از حد می کند

    پاسخ دادن
  • خدیجه ایمانی 02 خرداد 1398

    سلام یخچال فریز الکترواستیل دارم زمانیکه کار میکنه هم چیز خوبه ولیوقتی اتومات میکنه یخچال گرم میشه و تو فریز هم سبزیجات و بستنی نرم می شوند در کل از وقتی اینطوری شده سبزیجات نرم هستند و یخ نمی زنند. تعمیر کار اومد گفت مشکلی نداره بنظر شما مشکل چیست

    پاسخ دادن
  • نسرین 30 اردیبهشت 1398

    سلام من یخچال فریزر دوقلو بلومبرگ دارم مدتی هست از شیار های داخل جامیو ه ای پودر قهوه ای رنگی بدون بو وخشک خارج میشه به نظرتون مشکلش چیه دمای یخچال خوبه

    پاسخ دادن
    • مدیر 30 اردیبهشت 1398

      سلام ، درین یخچال بلومبرگ شما گرفته است . گرفتگی در فاضلاب را برطرف نمایید .

      پاسخ دادن
  • فاطمه 28 اردیبهشت 1398

    سلام خسته نباشیدفریزرالکترواستیل دارم بدون برفک موادتوش یخ نمی زنه وقتی ازبرق می کشم تا ۲۴ساعت دوباره که میزنم به برق تایک ماه خوب کارمی کنه بازدوباره همین شکل میشه تاجای فن لوله ها همه برفک میزنه میشه بگین مشکلش چیه تعمیرکارمگه همه وسایل توش بایدعوض بشه ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر 29 اردیبهشت 1398

      سلام ، ترمودیسک ، هیتر و برد الکترونیکی یخچال شما باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • Asal rahimi 27 اردیبهشت 1398

    سلام خسته نباشیداگه یخچال وفریزرتوبرق نباشه مشکلی داره

    پاسخ دادن
    • مدیر 28 اردیبهشت 1398

      سلام ، خیر ، فقظ درب یخچال باز باشد تا بو نگیرد .

      پاسخ دادن
  • حمید ابراهیمی 25 اردیبهشت 1398

    سلام یخچال ساید سامسونگ داریم چند وقت پیش بطری نوشابه از دستم افتادپلاستیک کف یخچال نزدیک کشو اندازه یک سکه شکسته شد و فرورفت،با چسب آکواریوم پرش کردیم ،آیا مشکلی برای یخچال پیش میاد؟تا الان که خوب کار میکنه ،ممنون از پاسخ گویی شما

    پاسخ دادن
    • مدیر 25 اردیبهشت 1398

      سلام ، خیر مشکلی نیست .

      پاسخ دادن
  • فاطمه قربانی 25 اردیبهشت 1398

    سلام و وقت بخیر اسم یخچال من قندیل چند بار گاز خالی کرده و الان باز یخچال گرمه و یه سال نشده که تعمیر کار گاز زده مشکل کجاست از تعمیرکاره یا یخچال لطفا کمکم کنید تو این گرونی پولم به یخچال نمیرسه

    پاسخ دادن
    • مدیر 25 اردیبهشت 1398

      سلام ، نشتی به درستی گرفته نشده است و بعد از نشت یابی باید شارژگاز اصولی انجام شود . برای تعمیر یخچال در محل میتوانید از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

      پاسخ دادن
  • اصغر پیری 16 اردیبهشت 1398

    سلام یه یخچال فروزان بدون برفک نو خریدیم.دمای یخچال روی 5 و فریز روی_18 گذاشتیم.ولی موتور زیاد کار میکنه و خاموش نمیشه فقط شب ها که درش باز نمیشه زیاد حدود 5دقیقه اتومات میکنه خاموش میشه و دوباره شروع میکنه کار کردن.فریزر خوبه یخ زده وسایل یخچال بالا هم تقریبا دمای خوبی داره ولی موتور زیاد کار میکنه و در طول روز اتومات نمیکنه مشکل چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 17 اردیبهشت 1398

      سلام ، در فصل گرما همین اتفاق می افتد ولی اگر دیدید زمان زیادی طی میشود ، برد الکترونیکی یا ترموستات چک شود .

      پاسخ دادن
  • احمد رضا 15 اردیبهشت 1398

    سلام وقت بخیر من یخچال ویترینی مغازه م دو سه روز پیش گاز گیری ش کرد تعمیر کار الان از صبح سرد خونه های بغلی اش و سرد خونه پایین گرم گرم اصلا سرما ندارد و فقط قسمت بالای یخچال لوله هاش برفک زد آف هم نمبکنه مشکل از کجاس متشکرم

    پاسخ دادن
  • حسین نوروزی 13 اردیبهشت 1398

    باسلام مادر بزرگم ی یخچال قدیمی ژنرال الکتریک دارد ،حدود سی سال کار میکندبدون هیچ عیبی فقط مدت یک هفته قسمت قفسها و یخچال گرم بوده و خنک نیست ولی قسمت یخدون همون فریزر کاملا خنک هست تا جایی که کمی بیش از حد استاندارد یخ میزند علت چیست ،خرابی موتور ،کم شدن گاز، یا که خراب شدن واشر های دور در یخچال البته واشرها هم فرسوده شدن

    پاسخ دادن
    • مدیر 14 اردیبهشت 1398

      سلام ، موتور ، برد الکترونیکی و هیتر داخل فریزر باید چک شود .

      پاسخ دادن
  • فاطمه. 10 اردیبهشت 1398

    سلام،من یخچال امرسان دارم که قسمت پایینش فریزره و بالاش یخچال،درقسمت فریزرش ۲۴ ساعت بازمونده بود و وقتی بازکردم دیدیم گوشت های قسمت طبقه ی اولش یخشون آب شده تو جایخی آب گذاشتم وبعد یک ونیم ساعت یخ بست به نظرتون گازش خالی شده یا مشکلی نداره ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 10 اردیبهشت 1398

      سلام ، ابتدا هیتر و برد الکترونیکی باید چک شود ، اگر سالم بود مشکل از گاز یخچال شما است .

      پاسخ دادن
  • ناشناس 06 اردیبهشت 1398

    با سلام متاسفانه بی احتیاطی کردم و با چاقو قسمت جا یخی رو سوراخ کردم و بعدش هم یخچال رو خاموش نکردم! تا روز بعد که بردمش تعمیرگاه! بعد دو روز که رفتم تحویلش بگیرم، گفتن دیگه درست نمیشه! سوراخ رو جوشکاری کرده بودن! و گاز هم زده بودن، مثل اینکه جواب نداده گفتن آب رفته توش! و با وجود اینکه آب رو خالی کردن و گاز زدن، ولی وقتی روشن میشه ، کار نمیکنه و موتور فقط زور میزنه! خواستم بپرسم راهی برای تعمیرش وجود داره؟ یا باید کلاً موتور نو بخرم براش؟ با سپاس

    پاسخ دادن
    • Sh 05 مرداد 1398

      سلام ما یخچال نیکسان داریم اصلا سرد نمیکنه قسمت بالایی اما قسمت فریزر کمی هوایی خنک میاد و این که اگه نشتی گاز داره یه بار گاز خالی کنه باز هی گاز خالی میکنه

      پاسخ دادن
  • محمد 03 اردیبهشت 1398

    با سلام من یه فریزر الکترو استیل دارم دیشب درش تا صبح باز بوده و صبح دیدم هر چی توش هست اب شده از صبح باز درب رو بستم اما باید منفی 15 درجه باشه تا منفی 9 میاد و بالاتر نمیره هیچ اروری هم نمیده اما یکبار از برق کشیدم و باز زدم به فاصله 5 دقیقه تا منفی 13 رفت اما باز همونجا موند درب یخچالو که باز میکنم درجه یکی دوتا پایین میاد میشه کمکم کنید با تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر 04 اردیبهشت 1398

      سلام ، سنسور حرارتی درب یخچال فریزر الکترواستیل را تعویض نمایید .

      پاسخ دادن
  • میلاد 21 فروردین 1398

    با سلام و تشکر از سایت خوب شما کارتون خیلی درسته با کمترین هزینه برام یخچالم ر و درست کردید.

    پاسخ دادن
    • مدیر 21 فروردین 1398

      سلام خواهش می کنم موفق باشید دوست عزیز

      پاسخ دادن
  • سعید 21 فروردین 1398

    سلام،یخچال رو بخاطره برفک زدن زیاد یک روز از برق کشیدیم ولی بعد از وصل کردن به برق یخچال کار نکرد مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 21 فروردین 1398

      سلام ، مشکل از دیفراست یخچال شما میباشد ، برفک زدایی انجام نمیشود .

      پاسخ دادن
  • صمد 14 فروردین 1398

    سلام وقت بخیر ببخشید یه یخچال روناک داریم که وقتی گازش میکنیم تا 5 الی 7 روز عالی کار میکنه اما بعد از اون فقط خنک میکنه دیگه چیزی داخل فریزر یخ نمیزنه ممنون میشم بگید مشکل از کجاست؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 فروردین 1398

      سلام ، یخچال روناک شما نشتی گاز دارد ، برای رفع عیب و تعمیر یخچال در محل میتوانید از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

      پاسخ دادن
  • مهدی محقق 11 فروردین 1398

    سلام یه یخچال ساید اسنوا نزدیک 10 ساله که دارم چند روزی میشه داخل یخچال احساس میکنم دماش گرمتر شده درجه دما هم که تغییر میدم خیلی خیلی کم تغییر میکنه میخواستم بدونم مشکل چیه ؟باتشکر

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 فروردین 1398

      سلام ، اول ببینید فن داخل فریزر به درستی کار میکند یا خیر و سپس گاز یخچال اسنوا چک شود . برای تعمیر یخچال اسنوا در تهران میتوانید از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

      پاسخ دادن
  • کامران تیموری 16 اسفند 1397

    سلام . ساید بای ساید سامسونگ دارم. امروز به مدت ده ساعت درش کامل بسته نشده بوده. شب اومدم دیدم آب پخش شده جلوی یخچال. دیدم درش بازه . بیش از دو ساعته درشو بستم. فک کنم کارش ضعیف شده . احتمال داره خالی کرده گاز رو ؟؟؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 اسفند 1397

      سلام باز بودن درب يخچال به خالى شدن گاز مرتبط نيست ، مشكلى ندارد.

      پاسخ دادن
  • الهام کامگار 15 اسفند 1397

    سلام یخچال ما الجی است چند وقت است که بوی بد میدهد. و با ماندن پیاز و غیره راهکار ها گم نشده و هیچ گونه مواد فاسد در آن نیست آیا می تواند علت بد بویی آن در گازش باشد

    پاسخ دادن
    • مدیر 15 اسفند 1397

      سلام ، خیر . دور یخچال و لاستیک درب هم تمیز نمایید ، یک ذغال هم داخل یخچال خود بزارید .

      پاسخ دادن
1 3 4 5 6 7 11
اینستاگرام آی پی امداد