logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم درجه حرارت اتو بخار

تنظیم درجه حرارت اتو بخار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم درجه حرارت اتو بخار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اتو کشی یکی از کارهای روزمره بسیاری از افراد است که می‌ تواند به ‌نظر خسته‌ کننده و طاقت‌ فرسا برسد. اما با تنظیم صحیح درجه اتو، این کار می‌ تواند به ‌راحتی و سرعت انجام شود. تنظیم درجه حرارت اتو بخار کار چندان سختی نمی باشد و تنها کافی است تا مواردی که در این مقاله از آی پی امداد به آنها اشاره کرده ایم از جمله نحوه تنظیم حرارت و درجه اتو بخار و اتوپرس را بررسی نمایید. همچنین برای شما یک فیلم آموزشی نیز در این مقاله قرار داده ایم که می توانید ترتیب درجه های اتو بخار و اتوپرس برای اتو کردن لباس ها را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

فیلم آموزشی ترتیب درجه های اتو برای اتوکشی لباس ها

انتخاب دمای مناسب برای اتوکشی لباس ها یکی از مهمترین مواردی است که از آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌ کند. بنابراین لازم است ترتیب هریک از درجه های اتو بخار و اتوپرس برای اتو کردن لباس ها با توجه به جنس آنها را بدانید. در ویدیو آموزشی زیر، تکنسین متخصص آی پی امداد این موارد را برای شما توضیح داده است.

علت اهمیت تنظیم درجه حرارت اتو چیست؟

به طور کلی هر نوع پارچه‌ ای، به میزان مشخصی از گرما برای صاف شدن و رفع چین و چروک نیاز دارد. اگر دمای اتو بیش از حد بالا باشد، می‌ تواند به الیاف پارچه آسیب رسانده و باعث تغییر رنگ، سوختگی یا حتی ذوب شدن آن شود. اگر دما خیلی پایین باشد، اتو به اندازه کافی داغ نمی شود تا چروک ها را از بین ببرد. همچنین تنظیم صحیح دمای اتو به صاف شدن سریع‌ تر و بهتر چین و چروک‌ ها کمک می‌ کند. اگر دمای اتو خیلی کم باشد، اتوکشی به سختی انجام شده و چین و چروک‌ ها به طور کامل از بین نمی‌ روند. از طرف دیگر، اگر دمای اتو خیلی بالا باشد، ممکن است باعث ایجاد برق افتادگی روی پارچه شود.

کنترل دقیق دما همچنین می تواند به افزایش طول عمر اتو کمک کند؛ زیرا گرمای بیش از حد اتو می تواند به پوشش نچسب و سایر قطعات ظریف دستگاه آسیب برساند. به طور کلی، تنظیم دما یک عملکرد مهم اتو بخار است تا اطمینان حاصل شود که کاربر می تواند به طور موثر و صحیح بدون آسیب رساندن به پارچه، نتیجه دلخواه خود را به دست آورد.

درجه اتو باید روی چند باشد؟

اتوها معمولا دارای درجه‌ بندی هستند که از یک نقطه تا سه نقطه یا از کم تا زیاد متغیر است. به ‌طور کلی، ترتیب درجه‌ های اتو به شرح زیر است:

  • یک نقطه (کمترین دما): پارچه‌ های ظریف و حساس مانند ابریشم، نایلون و پلی استر (حدود 110 درجه سانتی‌گراد)
  • دو نقطه (دمای متوسط): پارچه‌ های نخی، کتان و پشمی (حدودا 150 درجه سانتی‌گراد)
  • سه نقطه (بالاترین دما): پارچه‌ های ضخیم و جین (حدود 200 درجه سانتی‌گراد)
  • خط صاف: اتوکشی با بخار
  • خط صاف با خطوط عمودی: اتوکشی با بخار و دمای بالا

درجه اتو بخار باید روی چند باشد؟

درجه اتو باید متناسب با نوع پارچه تنظیم شود. به طور کلی هرچه پارچه ظریف‌ تر باشد، درجه اتو نیز باید پایین‌ تر تنظیم شود.

  • پارچه‌ های متوسط شامل پنبه، کتان، ویسکوز روی دمای بالاتری در حدود 180 تا 220 درجه سانتیگراد یا روی حالت Cotton اتوکشی می شوند.
  • برای پارچه‌ های ظریف نظیر ابریشم، حریر، ساتن، ریون درجه اتو باید روی کم یا Silk که حدود 110 تا 150 درجه سانتیگراد است، قرار داده شود.
  • برای پارچه های مصنوعی مانند نایلون و ابریشم مصنوعی، از دمای پایین در حدود 110-150 درجه سانتیگراد استفاده نمایید.
  • پارچه‌ های ضخیم مانند جین، پشم، مخمل نیاز به درجه اتو بالا یا حالت Linen یا Wool برای اتوکشی خواهند داشت.

علاوه بر نوع پارچه، باید به موارد دیگری مانند ضخامت پارچه، رطوبت محیط و میزان چروک بودن لباس نیز توجه کنید. اگر پارچه ضخیم باشد، ممکن است لازم باشد درجه اتو را کمی بالاتر ببرید. اگر رطوبت محیط زیاد باشد، ممکن است بخار اتو به تنهایی برای صاف کردن چروک‌ ها کافی نباشد که لازم است از اتو خشک نیز استفاده کنید.

چگونه درجه اتو را تنظیم کنیم؟

تنظیم درجه اتو لباس یکی از مهمترین مراحل اتوکشی است که در کیفیت و عمر لباس شما تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا اولین قدم برای تنظیم درجه اتو، بررسی برچسب لباس است. در این برچسب، علامت‌ های مختلفی وجود دارد که به شما در انتخاب دمای مناسب اتو کمک می‌ کند. پس از بررسی برچسب لباس و نوع پارچه، می‌ توانید درجه اتو را تنظیم کنید. اتوهای مختلف، سیستم‌ های تنظیم دمای متفاوتی دارند.

  • اتو با تنظیمات دستی: در این نوع اتوها باید ولوم یا دکمه تنظیم دما را بچرخانید تا به دمای مورد نظر برسید.
  • اتو با تنظیمات اتوماتیک: در این نوع اتوها می‌ توانید نوع پارچه را انتخاب کنید و اتو به طور خودکار دمای مناسب را تنظیم می‌ کند.

قبل از اتوکشی لباس، اتو را روی یک تکه پارچه جداگانه تست کنید تا مطمئن شوید که دما مناسب است. اگر پارچه بعد از اتوکشی براق شد، دما خیلی بالا است.

نحوه تنظیم درجه حرارت اتو بخار

نکات مهم تنظیم درجه اتو لباس

برای اینکه بتوانید درجه حرارت اتو خود را با توجه به نوع و جنس لباس تنظیم نموده و به درستی لباس ها را اتوکشی کنید، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • برچسب روی لباسی را که می خواهید اتو کنید، بررسی نموده و مطمئن شوید که قابل اتو کردن است.
  • قبل از اتوکشی، لباس را کمی مرطوب کنید.
  • برای تنظیم دمای مورد نظر، کنترل پنل اتو یا صفحه درجه حرارت را بررسی کنید.
  • مطمئن شوید که اتو آب کافی دارد و اگر اتو شما چنین عملکردی دارد، عملکرد بخار روشن است.
  • بل از استفاده اجازه دهید اتو گرم شود. برخی از اتوها دارای ویژگی هستند که نشان می دهد چه زمانی اتو به دمای مورد نظر رسیده است.
  • از یک دستمال نخی برای اتوکشی پارچه‌ های ظریف استفاده کنید.
  • مراقب باشید اتو را برای مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید و برای از بین بردن موثر چین و چروک، آن را در حرکت نگه دارید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد