تعمیر سماور برقی

تعمیر سماور برقی در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص آی پی امداد در محل مشتریان با استفاده از قطعات اورجینال و گارانتی 3 الی 12 ماه و هزینه مقرون به صرفه انجام می شود.

بازه هزینه تعمیرات سماور برقی: 120/000 الی 390/000 تومان
تکنسین متخصص: 250+
سفارش موفق: 500+ هزار
تعمیر سماور برقی

سماور برقی یکی از لوازم آشپزخانه می باشد که برای نوشیدن قهوه یا چای، آب را جوش می آورد. این محصول باید همیشه به برق باشد تا توسط برد الکترونیکی یا ترموستات، المنت را در مدار قرار دهد تا باعث به جوش آمدن آب شود. در برخی مواقع ممکن است سماور برقی روش نشود، کار نکند، آب را جوش نیاورد، قطع و وصل نشود، خاموش شود و ... که برای تعمیر سماور برقی می توانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید. خدمات تعمیرات سماور برقی در مجموعه آی پی امداد، شامل مناطق شرق، غرب، شمال، مرکز و جنوب تهران می باشد. جهت تعمیر سماور برقی خود در مدل های مختلف شیشه ای، استیل و چینی و برندهای ایرانی و خارجی می توانید به 3 روش تعمیر در محل، مراجعه حضوری به کارگاه آی پی امداد و استفاده از خدمات پیک این مرکز استفاده نمایید. کلیه خدمات سماور برقی در این مجموعه با استفاده از قطعات فابریک و ارائه گارانتی معتبر تا 12 ماه می باشد که برای تعمیر سماور برقی در شهر تهران کافیست با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903  تماس حاصل نمایید تا از خدمات ویژه آی پی امداد بهره مند شوید.

انواع خدمات تعمیر سماور برقی در آی پی امداد دارای 90 الی 365 روز گارانتی می باشد.

تعمیر در محل
فاکتور رسمی
گارانتی تا 12 ماه
قطعات اورجینال
پشتیبانی 24 ساعته
تاسیس از دهه 1370
مراجعه حضوری به کارگاه
تحویل کالا توسط پیک آی پی امداد

نحوه تماس جهت ثبت درخواست تعمیر سماور برقی در تهران

ساکن هر کدام از مناطق شرق، غرب، شمال، مرکز یا جنوب تهران که باشید میتوانید با راهنمایی زیر برای تعمیر سماور برقی در تهران از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

  • برای تعمیر سماور برقی در تهران ابتدا میتوانید با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903  تماس حاصل نمایید.
  • همچنین امکان ثبت درخواست آنلاین در سایت آی پی امداد وجود دارد.
  • ما در آی پی امداد متناسب با مشکل، برند و مدل سماور برقی شما بهترین متخصص را اختصاص میدهیم.
  • در هفت روز هفته و به صورت شبانه روزی میتوانید خدمات تعمیر سماور برقی را در سایت آی پی امداد ثبت نمایید.

از چه روش هایی میتوان برای تعمیر سماور برقی از خدمات آی پی امداد بهره مند شد؟

  1. برای تعمیر سماور برقی میتوانید به آدرس کارگاه آی پی امداد که در بخش تماس با ما درج شده است، مراجعه نمایید.
  2. اگر مشکل دستگاه شما جزئی باشد، تعمیرکار آی پی امداد میتواند در محل کار یا منزل شما به عیب یابی و رفع مشکل بپردازد. یعنی تعمیر سماور برقی در محل شما امکان پذیر است.
  3. شما میتوانید از خدمات پیک این مجموعه نیز بهره مند شوید. تمامی پیک های مجموعه آی پی امداد به باکس ضد ضربه مجهز هستند و هنگام دریافت دستگاه به شما رسید کتبی بابت تحویل دستگاه میدهند. در نهایت دستگاه را با ضربه گیر وکیوم میکنند و سپس جهت تعمیرات به کارگاه ارجاع میدهند. در نهایت بعد از 72 ساعت کاری و بعد از پایان تعمیر سماور برقی شما، دستگاه را تمیز میکنند و مجدد با ضربه گیر وکیوم میکنند و در محل به شما تحویل میدهند.
  4. بعد از تعمیرات سماور برقی توسط تیم آی پی امداد، واحد کنترل کیفیت خدمات، دستگاه را تست میکند و پس از اطمینان از سالم بودن آن، دستگاه را صحیح و سالم تحویل شما خواهیم داد.

نحوه فرآیند خدمات تعمیر سماور برقی در آی پی امداد چگونه است؟

  1. پس از ثبت درخواست تعمیر دستگاه سماور برقی، لینک پنل کاربری که حاوی اطلاعاتی مانند: نام و مشخصات تکنسین یا کارگاه، کد اشتراک، زمان حضور تعمیرکار یا پیک در محل شما، مدت گارانتی، فاکتور شرح خدمات و ... است، برای شما ارسال می شود.
  2. پس از انجام مراحل عیب یابی و رفع مشکل، فاکتور تعمیر سماور برقی با گارانتی 1 تا 12 ماهه داخل پنل کاربری شما قابل مشاهده میباشد.
  3. امکان ارتباط آنلاین با واحد پیگیری، پشتیبانی و شکایت و همچنین امتیاز دهی به تعمیرکار سماور برقی در پنل کاربری وجود دارد.
  4. همچنین کارشناس واحد هپی کال با شما تماس خواهد گرفت و نسبت به رضایتمندی شما از نحوه عملکرد تعمیرکار یا تعمیرگاه سماور برقی، نظر سنجی میکند.
  5. از ابتدای ثبت درخواست خدمات تا پایان روز گارانتی، یک کارشناس از شما پشتیبانی خواهد کرد.

با بهره مندی از خدمات تعمیر سماور برقی در آی پی امداد می توانید تا 75 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

sp-ip
نحوه تماس برای تعمیر سماور برقی در آی پی امداد
ثبت آنلاین درخواست تعمیرات در آی پی امداد
تماس با شماره تلفن 58941-021
بعد از ثبت درخواست تعمیر، پروفایل کاربری شما در سامانه مشتریان آی پی امداد ثبت می شود.

هزینه تعمیرات سماور برقی

یکی از سوالاتی که اغلب افراد در مواجهه با خرابی سماور برقی می پرسند، هزینه تعمیر سماور برقی در آی پی امداد است که به بررسی آن می پردازیم. تعیین دقیق این هزینه تنها در صورتی امکان پذیر است که دستگاه توسط مرکز تعمیرات سماور برقی بررسی شود. تعیین دقیق هزینه تعمیر سماور برقی دشوار است چرا که به عوامل مختلفی از جمله نوع خرابی، مدل سماور، برند و میزان خرابی و قطعات معیوب دستگاه شما بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که کلیه هزینه های تعمیرات سماور برقی در آی پی امداد طبق تعرفه اتحادیه محاسبه می شود. از این رو با بهره مندی از خدمات این مجموعه می توانید هزینه های خود را تا 75% کاهش دهید.

جدول هزینه تعمیرات

قطعات سماور برقیهزینه تعمیرات سماور برقی
کابل60/000 تومان
ترموستات290/000 تومان
برد الکترونیکی490/000 الی 890/000 تومان
المنت290/000 تومان
کلید290/000 تومان
رسوب زدایی و جرم گیری140/000 تومان
نمایش بیشتر

تعمیرکار آی پی امداد تعمیر کدام مدل ها و برندهای سماور برقی را انجام می دهد؟

سماور برقی در دو مدل با قوری و بدون قوری در بازار موجود می باشد که جنس آنها معمولا از استیل یا نیکل می باشد. همچنین جدیدا ترکیب شیشه و پلاستیک نیز در بدنه آنها به کار رفته است. فرقی نمی کند که از کدام مدل های سماور برقی استفاده می کنید، برای تعمیر هر کدام از این مدل ها می توانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید. همچنین آی پی امداد تمامی برندهای ایرانی و خارجی سماور برقی را تعمیر می کند، اما از برندهایی که خرابی بیشتری دارند و تقاضای بیشتری برای تعمیر آن ها وجود دارد، می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

  • فلر
  • میگل
  • كركماز
  • پلان
  • مایر
  • آپولون
  • آرزوم
  • فیلیپس
  • و …

خدمات تعمیرکار سماور برقی در آی پی امداد

زمانی که سماور را به برق وصل و آن را روشن می کنید، برد الکترونیکی یا ترموستات، المنت را در مدار قرار می دهد تا آب به جوش بیاید. در این فرآیند مشکلاتی به مانند خرابی برد الکترونیکی، سوختن المنت، کار نکردن ترموستات یا اتومات، خرابی کابل برق، مشکل در کلیدها و … رخ می دهد. تعمیرکاران آی پی امداد تمامی مشکلات سماور برقی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قطعات فابریک عیب یابی و تعمیر می کنند.

تعمیر و تعویض ترموستات سماور برقی

ترموستات سماور برقی، قطعه‌ای است که وظیفه‌ کنترل دما و حفظ آن در سطح مطلوب را بر عهده دارد. این قطعه با قطع و وصل کردن جریان برق به المنت‌های گرمایشی، از جوش آمدن بیش از حد آب و اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. تعمیر ترموستات به معنای عیب‌یابی و رفع مشکلات جزئی آن مانند تنظیم مجدد یا تعویض قطعات داخلی است. در حالی که تعویض ترموستات به معنای جایگزینی کامل آن با یک قطعه جدید است. اگر سماور با وجود روشن بودن، گرم نمی‌شود یا آب سماور به طور مداوم جوش می‌آید و خاموش نمی‌شود، ممکن است ترموستات معیوب باشد. توصیه می‌شود که تعمیر، تعویض یا تنظیم ترموستات سماور برقی توسط تعمیرکار متخصص آی پی امداد انجام شود.

تعمیر و تعویض ترموستات سماور برقی

تعمیر شیر سماور برقی

شیر سماور برقی قطعه‌ای است که به شما امکان می‌دهد جریان آب جوش را از سماور کنترل کنید. با گذشت زمان، این شیر ممکن است به دلیل فرسودگی، رسوب یا آسیب، خراب شود. تعمیر شیر سماور برقی شامل جداسازی، تمیز کردن، تعویض قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده و دوباره سرهم کردن شیر است. : اگر از شیر آب سماور چکه می‌کند یا به طور مداوم نشت دارد، به احتمال زیاد باید تعمیر شود. همچنین در صورتی که شیر سماور شما به سختی باز و بسته می‌شود، ممکن است به دلیل رسوب یا جرم نیاز به تمیز کردن یا تعمیر داشته باشد.

تعمیر شیر سماور برقی

تعمیر کلید سماور برقی

تعمیر کلید و ولوم سماور برقی به فرآیند رفع ایرادات و مشکلات مربوط به کلید و ولوم سماور گفته می‌شود که باعث عملکرد نادرست یا عدم کارکرد صحیح آنها می‌شود. اگر سماور با روشن کردن کلید روشن نمی‌شود یا با چرخاندن ولوم، حرارت سماور تنظیم نمی‌شگردد، مشکل می‌تواند از کلید یا ولوم باشد. تعمیر به موقع کلید و ولوم می‌تواند از آسیب بیشتر به سماور و خرابی‌های دیگر جلوگیری کند و طول عمر آن را افزایش دهد. برای تست کلید، سماور را از برق جدا کنید و با یک مولتی‌متر، از سالم بودن اتصالات آن مطمئن شوید. برای تست ولوم نیز آن را در جهات مختلف بچرخانید و ببینید که آیا به درستی عمل می‌کند یا خیر. اگر علائمی مانند جرقه زدن، گرم شدن بیش از حد یا ذوب شدن کلید یا ولوم را مشاهده کردید، باید آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

تعویض المنت سماور برقی

المنت سماور برقی یکی از قطعاتی است که وظیفه‌ آن گرم کردن آب و جوش آوردن آن است. این قطعه از جنس فلز مقاوم مانند نیکل کروم ساخته شده و از طریق عبور جریان الکتریسیته گرم می‌شود. المنت‌ها در انواع مختلف با توان‌های گوناگون موجود هستند که هر کدام برای سماورهای با ظرفیت و نیازهای خاص طراحی شده‌اند. نشانه‌های مختلفی مانند جوش نیامدن آب، بوی سوختگی و تغییر رنگ المنت وجود دارد که نشان می‌دهد المنت سماور برقی شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. اگر مهارت کافی در زمینه تعویض المنت یا هیتر سماور برقی و همچنین آب بندی المنت سماور برقی ندارید، توصیه می‌شود برای تعویض المنت از تعمیرکار مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

تعویض المنت سماور برقی

تعمیر برد سماور برقی

برد سماور برقی وظایف مختلفی از جمله کنترل دما، تنظیم زمان جوشیدن، خاموش و روشن شدن خودکار و … را بر عهده دارد. این برد از قطعات الکترونیکی ظریف مانند ترانزیستور، خازن، دیود و … تشکیل شده است که با گذشت زمان یا به دلیل نوسانات برق، ممکن است دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. اگر سماور برقی شما به طور کلی روشن نمی شود یا به درستی عمل نمی کند، ممکن است مشکل از برد باشد. در این شرایط تکنسین متخصص آی پی امداد مشکل برد را با استفاده از ابزارهای تخصصی تشخیص می دهد. سپس قطعات معیوب برد با قطعات جدید و اورجینال تعویض می شوند.

تعمیر پایه سماور برقی

پایه سماور برقی بخش زیرین آن است که آن را به سطح صاف نگه می‌دارد و ثبات و تعادل آن را تضمین می‌کند. این پایه معمولا از پلاستیک یا فلز ساخته شده و دارای قطعات مختلفی مانند پیچ، واشر و مهره است. با گذشت زمان، این قطعات ممکن است فرسوده، شل یا شکسته شوند که می‌تواند منجر به لرزش، ناپایداری یا حتی واژگونی سماور شود. تعمیر پایه سماور برقی شامل بررسی، تعویض یا سفت کردن قطعات آسیب‌دیده برای بازگرداندن عملکرد و پایداری آن است. اگر قطعات پایه شل شده باشند، تعمیرکار آنها را سفت می‌کند. قطعات شکسته مانند پایه یا پیچ‌ها نیز با قطعات جدید تعویض می‌شوند. توصیه می‌شود برای تعمیر پایه سماور برقی از یک تعمیرکار متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

تعمیر پایه سماور برقی

تعمیر سیم کشی سماور برقی

اگر سماور روشن نمی‌شود، گرم نمی‌شود یا به طور متناوب روشن و خاموش می‌شود، ممکن است مشکل از سیم کشی باشد. تعمیر سیم کشی سماور برقی به معنای بازسازی، ترمیم یا تعویض سیم‌ها، اتصالات و قطعات معیوب در سیستم الکتریکی سماور است. یک تکنسین متخصص می‌تواند با استفاده از مولتی متر، سلامت سیم‌ها، اتصالات و قطعات الکتریکی سماور را بررسی کند. علائم آسیب دیدگی فیزیکی مانند پارگی سیم، خوردگی اتصالات یا سوختگی عایق، نشان دهنده نیاز به تعمیر یا تعویض است.

تعویض فیوز سماور برقی

فیوز سماور برقی قطعه‌ای کوچک است که در مدار الکتریکی سماور قرار دارد و وظیفه‌ی آن محافظت از دستگاه در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه است. فیوز با ذوب شدن فیلامنت داخلی خود، جریان برق را در صورت بروز مشکل قطع می‌کند و از آسیب رسیدن به سایر اجزای سماور جلوگیری می‌کند. اگر سماور برقی شما روشن نمی‌شود، اولین چیزی که باید بررسی کنید فیوز است. در صورتی که فیوز سماور شما به طور مکرر می‌پرد، ممکن است مشکل دیگری در مدار الکتریکی دستگاه وجود داشته باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکار دارد.

تعویض فیوز سماور برقی

تعمیر لامپ سماور برقی

رایج‌ترین علامت خرابی چراغ سماور برقی، روشن نشدن آن است. تعمیر لامپ سماور برقی شامل مجموعه‌ای از اقدامات برای رفع ایرادات و بازگرداندن عملکرد صحیح آن به این قطعه است. این اقدامات می‌توانند شامل بررسی اتصالات، تعویض لامپ سوخته، ترمیم سیم‌های آسیب‌دیده و … باشند. تعمیر لامپ سماور برقی به دانش و تخصص فنی نیاز دارد. اگر از دانش کافی در زمینه تعمیرات لوازم برقی برخوردار نیستید، توصیه می‌شود برای تعمیر سماور خود از تعمیرکار متخصص آی پی امداد استفاده کنید.

جرم گیری سماور برقی

رسوب زدایی سماور برقی فرآیندی است که برای از بین بردن رسوبات و آهک از داخل و خارج آن انجام می شود. این رسوبات به مرور زمان و با استفاده از آب سخت، روی جداره های داخلی و خارجی سماور جمع می شوند و می توانند مشکلاتی را به وجود آورند. گچ گرفتن سماور برقی و تجمع رسوبات می توانند به مرور زمان به قطعات داخلی سماور آسیب برسانند و عمر آن را کوتاه کنند. در صورتی که آب سماور دیرتر از حد معمول جوش می آید، ممکن است به دلیل رسوبات باشد. مراحل از بین بردن رسوب سماور برقی به نوع سماور و میزان رسوبات بستگی دارد. در بیشتر موارد، شما می توانید جرم گیری سماور برقی را به راحتی در خانه انجام دهید. با این حال، اگر سماور شما مشکلی دارد یا از نوعی است که جرم گیری آن دشوار است، بهتر است آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

تعویض شیشه سماور برقی

شیشه سماور برقی یکی از اجزای مهم این دستگاه است که در معرض آسیب و شکستگی قرار دارد. تعویض به موقع این قطعه نه تنها ظاهر سماور را نو می کند، بلکه از عملکرد صحیح آن نیز اطمینان حاصل می کند. شایع ترین دلیل تعویض شیشه، شکستگی یا ترک خوردگی آن در اثر ضربه، افتادن یا گرم شدن ناگهانی است. استفاده از سماور با شیشه شکسته می تواند خطرناک باشد و منجر به بریدگی یا سوختگی شود. همچنین اگر ترک یا شکستگی در شیشه وجود داشته باشد، ممکن است آب از آن نشت کند و به اجزای داخلی سماور آسیب برساند. از این رو در صورت بروز هرگونه آسیب دیدگی در شیشه سماور برقی خود باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

تعمیر سماور برقی در محل یا منزل

امروزه به دلیل ترافیک در شهر بزرگ تهران و شاغل بودن عموم جامعه، تقاضای تعمیر سماور برقی در محل کار یا منزل بیشتر شده است. بدین منظور مرکز آی پی امداد با رفع محدودیت هایی، برای مشتریان شرایطی را ایجاد کرده است تا هر متقاضی بتواند خدمات تعمیر سماور برقی خود را در محل کار یا منزل دریافت کند. وقت شما برای ما ارزشمند است و برای اینکه در ترافیک شهر تهران به دنبال یک تعمیرگاه برای تعمیر سماور برقی خود نگردید، می توانید هم از خدمات پیک آی پی امداد برای تحویل دستگاه و استرداد آن به کارگاه بهره مند شوید و هم تعمیرکار سماور برقی را در محل کار یا منزل خود داشته باشید. از مزایای استفاده از خدمات تعمیر سماور برقی در محل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با حضور تعمیرکار در محل میتوانید سوالات خود را در خصوص نحوه استفاده از دستگاه پرسش نمایید.
  • در زمان و هزینه های خود صرفه جویی خواهید نمود.
  • دستگاه شما به دلیل عدم جابجایی آسیبی نخواهد دید.

تعمیر سماور برقی در محل یا منزل

مزایای استفاده از خدمات تعمیرات سماور برقی در آی پی امداد

آی پی امداد از دهه 1370 تا به امروز فعال می باشد. این مجموعه طی سال ها انواع خدمات تعمیرات سماور برقی را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه کرده و توانسته است رضایت آنها را کسب نماید. استفاده از خدمات این مجموعه دارای مزایای زیر می باشد:

  • تمامی تعمیرکاران این مرکز با استفاده از با کیفیت ترین قطعات و تجهیزات پیشرفته، سماور برقی شما را تعمیر می کنند.
  • پیش از تحویل دستگاه به شما تست های سلامت توسط واحد کنترل کیفیت از سماور برقی شما گرفته می شود.
  • ارائه ضمانت نامه معتبر 3 الی 12 ماه شرکتی
  • آی پی امداد دارای تمامی مجوزهای ایترنتی و غیر اینترنتی لازم را دارا می باشد.
  • هزینه تعمیرات سماور برقی در آی پی امداد مطابق با تعرفه های اتحادیه می باشد.
  • در سریع ترین زمان میتوانید مشکل سماور برق خود را در مرکز تعمیرات آی پی امداد برطرف نمایید.
  • کلیه فرایند خدمات تعمیرات سماور برقی را میتوانید در پنل کاربری خود مشاهده نمایید و هیچ نیازی به تماس تلفنی جهت پیگیری نیست.

عیب یابی مشکلات سماور برقی

در این بخش به عیب یابی مشکلات سماور برقی هم پرداخته ایم و با مطالعه آن میتوانید مشکلات دستگاه خود را برطرف نمایید. اگر هم نیاز به خدمات آنلاین تعمیرکار سماور برقی در آی پی امداد اشتید، کافی است سوالات خود را در دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح نمایید.

برق داشتن بدنه سماور برقی

  • ابتدا مطمئن شوید که سماور به درستی به برق متصل شده است و سیم برق نشکسته و درست وصل شده است.
  • بررسی کنید که آیا دکمه روشن یا خاموش سماور به درستی فشار داده شده است.
  • در صورتی که سماور دارای برق قطع شده است، می‌توانید یک مولتی‌متر را برای اندازه‌گیری ولتاژ استفاده کنید. در صورتی که ولتاژ صفر است، باید دستگاه را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا ترموستات به درستی تنظیم شده است. در صورتی که ترموستات به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است سماور برقی به صورت خودکار خاموش شود.
  • در صورتی که هیچ یک از مراحل بالا مشکل برق داشتن سماور برقی را حل نکرده باشد، ممکن است قطعات داخلی سماور خراب شده باشد.
  • همچنین بهتر است قبل از هرگونه تعمیرات الکتریکی، اطمینان حاصل کنید که دستگاه قطع شده و از برق خارج شده است.

روشن نشدن سماور برقی

  • اولین قدم این است که مطمئن شوید که سماور برقی به برق متصل است و سوئیچ برق روشن است.
  • ممکن است به دلیل عدم اتصال به برق یا قطع شدن برق در خانه یا منطقه شما، سماور برقی روشن نشود.
  • در صورتی که مشکل برقی نیست، بررسی کنید که آیا مخزن آب پر است یا خیر.
  • سماور برقی هنگامی که مخزن آب خالی است، به منظور جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، خودش را خاموش می‌کند. بنابراین، مطمئن شوید که مخزن آب پر است.
  • سپس بررسی کنید که آیا فیوز یا سوئیچ سماور برقی سالم هستند یا خیر.
  • ممکن است علت روشن نشدن سماور برقی به دلیل خرابی فیوز یا سوئیچ باشد. در این صورت، فیوز یا سوئیچ را تعویض کنید.

روشن نشدن سماور برقی

عدم تولید بخار سماور برقی

  • ابتدا مطمئن شوید که سماور برقی به برق متصل است و سوئیچ برق روشن است.
  • اگر سماور برقی روشن است ولی بخار تولید نمی‌شود، مشکل ممکن است به دلیل عدم توانایی دستگاه برای گرم کردن آب باشد.
  • در صورتی که سماور برقی خاموش است، بهتر است ابتدا اتصال دستگاه به برق را بررسی کرده و سوئیچ برق را روشن کنید.
  • سپس بررسی کنید که آیا مخزن آب پر است و آیا آب در آن به درستی گرم شده است.
  • اگر آب در مخزن کافی و گرم شده است ولی بخار تولید نمی‌شود، مشکل ممکن است به دلیل خرابی بخش بخار ساز دستگاه باشد.
  • برای بررسی خرابی بخش بخار ساز، می‌توانید قطعات آن را بررسی کرده و آن‌ها را تعویض کنید.
  • این قطعات ممکن است شامل اجزایی مانند کلید بخار، مقاومت بخار و ترموستات بخار باشند.

جوش نیامدن سماور برقی

  • در صورتی که سماور برقی خاموش است، بهتر است ابتدا اتصال دستگاه به برق را بررسی کرده و سوئیچ برق را روشن کنید.
  • سپس بررسی کنید که آیا مخزن آب پر است و آیا آب در آن به درستی گرم شده است.
  • در صورتی که مخزن آب خالی است، باید آن را با آب شارژ کنید. اگر آب در مخزن کافی است ولی گرم نمی‌شود، مشکل ممکن است به دلیل عدم توانایی دستگاه برای گرم کردن آب باشد.
  • برای بررسی دلیل گرم نشدن آب، می‌توانید قطعات دستگاه را بررسی کنید.
  • به عنوان مثال، ممکن است علت گرم نشدن آب به دلیل خرابی ترموستات باشد. در این صورت، ترموستات باید تعویض شود.
  • همچنین، بررسی کنید که آیا مسیر آب به درستی باز است یا خیر.
  • گاهی اوقات خطوط آب داخل دستگاه با کلسیم یا دیگر ذرات معدنی مسدود می‌شوند و موجب جوش نیاوردن سماور برقی می‌شود.

صدای زیاد سماور برقی

  • در ابتدا سماور را خاموش کنید و منتظر بمانید تا خنک شود.
  • برای بررسی بلبرینگ، سماور را باز کنید و بررسی کنید که آیا بلبرینگ خراب یا آسیب دیده است یا خیر. در صورتی که بلبرینگ خراب است، آن را تعویض کنید.
  • اگر مسیر خروجی بخار آب شده است، سعی کنید آن را با یک محلول شوینده تمیز کنید.
  • برای بررسی فن سردکن، سماور را باز کرده و فن را بررسی کنید. در صورتی که فن خراب است، آن را تعویض کنید.
  • همچنین، ممکن است صدا دادن سماور برقی به دلیل گرد و غبار و کثیفی در دستگاه باشد. در این صورت، دستگاه را با محلول شوینده تمیز کنید.

نشت آب از سماور برقی

  • در ابتدا سماور را خاموش کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.
  • برای پیدا کردن محل نشت آب، دستگاه را باز کرده و به دنبال لوله‌هایی که آب را به داخل دستگاه منتقل می‌کنند، بگردید.
  • اگر لوله‌ای نشت کرده است، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • در صورتی که بلبرینگ‌ها سبب نشت آب شده‌اند، بلبرینگ‌های خراب را تعویض کنید.
  • در صورتی که دستگاه به دلیل خرابی در طراحی خود نشت می‌کند، بهتر است به تعمیرکار مجرب مراجعه کرده و دستگاه را برای تعمیر به او بسپارید.
  • برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، بهتر است دستگاه را به صورت دوره‌ای تمیز کرده و نگهداری کنید.

نشت آب از سماور برقی

اتومات نکردن سماور برقی

  • در بسیاری از مواقع علت اتومات نکردن سماور برقی مربوط به خرابی ترموستات یا تایمر دستگاه است.
  • بررسی کنید که آیا بخش کلید روشن یا خاموش به درستی کار می کند. بعضی اوقات دکمه روشن و خاموش بدون اینکه بفهمید فشرده شده و دستگاه خاموش نمی شود.
  • چک کنید که آیا پریز برق که سماور به آن متصل است به درستی کار می کند. یک راه ساده برای بررسی این مورد، اتصال دستگاه دیگری به همان پریز برق و بررسی آن است.
  • بررسی کنید که آیا کابل برق سماور به درستی به داخل دستگاه متصل شده است.
  • در بعضی از موارد، کابل و اتصالات برق ممکن است به درستی به دستگاه متصل نشده باشد و بنابراین موجب بروز این مشکل شود.

قطعی برق در سماور برقی

  • در ابتدا، سماور را خاموش کنید و سیم برق آن را از پریز برق خارج کنید.
  • هرگز سماور را با دستان خیس و یا در حالتی که بدنه آن مرطوب است لمس نکنید.
  • برای بررسی علت این مشکل، بهتر است دستگاه را با یک مولتی متر تست کنید.
  • برق داشتن بدنه سماور ممکن است به دلیل تعویض نادرست قطعات، ترک در بدنه و یا خرابی در کابل برق باشد.

سوالات متداول تعمیرات سماور برقی

هنگام بهره مندی از خدمات تعمیر سماور برقی در مجموعه آی پی امداد، ممکن است کاربران با سوالاتی مواجه شوند که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد:

شما می توانید پس از اتمام خدمات تعمیر سماور برقی، گارانتی 90 الی 365 روزه را توسط تکنسین مربوطه دریافت نموده و در پنل کاربری خود، آن را مشاهده نمایید.

در صورت نیاز به تعویض قطعات سماور برقی شما، تنها از قطعات اورجینال و درجه یک استفاده می شود.

هزینه های مربوط به تعمیرات سماور برقی با توجه به نوع خرابی دستگاه و طبق تعرفه اتحادیه مشخص می شود.

در صورتی که دستگاه سماور برقی شما خراب شده است، می توانید برای تعمیرات آن در سریع ترین زمان از طریق شماره تلفن 02158941 با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زهرا منصوری 04 مرداد 1402

    با سلام ، سماور برقی ریوالد ما شیر سماور قفل شده یعنی سالم بود خالی کردیم و رفتیم تهران و بعداز چهل روز برگشتیم شیر سماور قفل شده و اصلا نمی چرخه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1402

      درود، یک مهره زیر شیر سماور تعبیه شده است که باید آن را مقداری شل کرده و کمی روغن بزنید.

      پاسخ دادن
      • زهرا منصوری 04 مرداد 1402

        با درود ، ممنون از پاسختون ولی اون هم خیلی سفت هست و اصلا تکان نمیخوره ، حالا بازم امتحان میکنیم

        پاسخ دادن