logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن سماور برقی

علت صدا دادن سماور برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن سماور برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سماور برقی به عنوان یکی از لوازم پرکاربرد در منازل ایرانی، نقشی اساسی در تهیه چای و گرم نمودن آب ایفا می‌ کند. اما گاهی عملکرد این وسیله مفید با صداهای ناخوشایندی همراه می‌ شود که برای کاربران آزاردهنده است. در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت صدا دادن سماور برقی می‌ پردازیم. با مطالعه این مطلب، خواهید آموخت که چگونه با تشخیص علت صدا، به رفع آن بپردازید و از عملکرد صحیح و بی‌ صدای سماور خود لذت ببرید. اگر سماور برقی حین جوشاندن آب صدا می دهد و به دنبال یافتن دلیل آن هستید، تا انتهای این مطلب را دنبال کنید. شما میتوانید سوالاتتان را در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا بتوانید مشکل دستگاه را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهید.

چرا سماور برقی هنگام جوشاندن آب صدا می دهد؟ 6 علت + راه‌حل

اگر به تازگی سماور برقی خریداری کرده اید و صداهای این دستگاه شما را نگران کرده است، بهتر است بدانید که همه صداهای سماور برقی نشانه خرابی آن نیستند و مربوط به فرآیند جوشیدن آب در آنهاست. اما برخی از صداهای سماور برقی مثل تق تق ممکن است نشانه بروز مشکل باشد. در ادامه آنها را بررسی میکنیم. سماور برقی به این دلایل صدا می دهد:

  1. آسیب دیدگی دکمه پاور سماور برقی
  2. مربوط به صدای جوشیدن طبیعی آب
  3. ایراد در المنت سماور
  4. خرابی برد الکترونیکی
  5. مناسب نبودن کیفیت آلیاژ بدنه
  6. نو بودن سماور برقی

چرا سماور برقی هنگام جوشاندن آب صدا می دهد؟ 6 علت + راه‌حل

اگر میخواهید بدانید علت صدا دادن سماور برقی چیست، ادامه مطلب را از دست ندهید.

  1. دکمه پاور سماور برقی آسیب دیده است

اگر دکمه خاموش و روشن سماور برقی آسیب دیده باشد، نمی تواند به موقع دستگاه را خاموش کند. بنابراین دمای آب بالا می رود و صدای جوشیدن آب بیشتر خواهد شد. همچنین اگر دکمه پاور دچار اتصالی شده یا شل شده باشد، ممکن است جرقه‌هایی در داخل آن ایجاد شود یا هنگام روشن یا خاموش کردن سماور، به لرزش درآمده و صدا تولید کند.

  • برای رفع این مشکل، باید دکمه پاور را سفت کنید یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  1. صدای جوشیدن طبیعی آب است

آب هنگام جوشیدن صدا ایجاد می کند و دلیل آن تشکیل حباب و ترکیدن آنهاست. اگر المنت در کف سماور برقی جای گذاری شده باشد، هنگام داغ شدن، آب نزدیک به المنت را گرم می کند، اما بخش دیگر آب هنوز سرد است. حرکت بخار آب و بخار داغ و جابجایی آب سرد باعث تشکیل حباب شده و صدای جوشیدن آب، مربوط به ترکیدن این حباب هاست.

  1. ممکن است المنت آسیب دیده باشد

المنت مهمترین قسمت سماور برقی است؛ زیرا داغ شدن المنت هاست که باعث به جوش آمدن آب می شود. خرابی المنت سماور برقی از دلایل ایجاد صدا در آن است. اگر المنت خراب شده باشد، ممکن است صدای قل قل آب به گوش برسد. دلایل خرابی المنت سماور برقی این موارد است: وارد شدن ضربه و قدیمی بودن و عمر زیاد آنها.

ممکن است المنت آسیب دیده باشد

  • راه حل رفع این مشکل این است که از تعمیرکار کاربلد بخواهید المنت معیوب را تعویض کند. برای تعویض المنت سماور برقی میتوانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. برد الکترونیکی خراب شده است

یکی از دلایل اصلی صدا دادن سماور برقی، مربوط به خرابی برد الکترونیکی است. این قطعه مهم با المنت در ارتباط است و خرابی آن باعث اختلال در عملکرد صحیح المنت می شود. بنابراین المنت ها نمی توانند در زمان مناسب و به درستی دمای آب را تنظیم کنند. خرابی برد الکترونیکی سماور برقی از دلایل بالا رفتن بیش از حد دمای آن است. این مشکل سبب ایجاد بخار و در نتیجه صدای زیاد سمارو برقی می شود.

برد الکترونیکی خراب شده است

  • برای حل مشکل خرابی برد الکترونیکی سماور برقی بهتر است از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید تا برد تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض شود.
  1. آلیاژ بدنه کیفیت مناسب ندارد

اگر سماور برقی خریداری شده توسط شما بدنه ای از جنس آلیاژ بی کیفیت داشته باشد، ممکن است هنگام استفاده از آن صداهای زیادی تولید کند. به طور کلی ضخامت کم و استحکام پایین آلیاژ، بدنه دستگاه را مستعد لرزش در هنگام جوش آمدن آب می کند. همچنین ضعیف بودن اتصالات بین المنت، ترموستات و سایر اجزای داخلی سماور در اثر نامرغوب بودن آلیاژ نیز می تواند منجر به شل شدن آنها در طول زمان شود.

  • بهتر است قبل از خرید سماور برقی برندهای مختلف را بشناسید و در مورد کیفیت آنها اطلاعات کافی به دست آورید.
  • انتخاب سماور با بدنه استیل ضد زنگ یا آلومینیوم ضخیم، لرزش و صدا را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
  1. سماور برقی نو است

اگر به تازگی سماور برقی را خریداری کرده اید و از آن استفاده می کنید، ممکن است سر و صدای آن مربوط به نو بودن آن باشد و این صداها کاملا طبیعی هستند و جای نگرانی نیست. هنگامی که به تازگی از سماور برقی استفاده می کنید، مولکول های آب به بدنه برخورد میکنند و صدا ایجاد میشود. اما این صداها به مرور کم میشود؛ زیرا رسوب گرفتن بدنه باعث کاهش برخورد مولکول های آب و تولید صدا خواهد شد.

سماور برقی نو است

راهکارهایی برای جلوگیری از صدای سماور برقی

برای جلوگیری از سر و صدای زیاد سماور برقی و رفع این مشکل روش های زیر توصیه می شود:

  • برای جوشاندن هیچ نوع ماده غذایی به جز آب، از سماور برقی استفاده نکنید. برخی از افراد برای جوشاندن تخم مرغ و سیب زمینی از این دستگاه استفاده می کنند که به هیچ عنوان کار درستی نیست.
  • محل قرار گرفتن سماور برقی باید کاملا صاف و مسطح باشد.
  • سماور برقی را در جایی قرار دهید که در معرض ضربه و آسیب نباشد.
  • برای حفظ سلامت و افزایش طول عمر دستگاه توصیه میشود به طور منظم اقدام به جرم گیری سماور برقی نموده و در صورت امکان از آب تصفیه شده استفاده کنید.
  • سماور برقی را بیش از حد پر نکنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد صدا شده و احتمال دارد پس از جوشیدن از قسمت درب آن بیرون بریزد و دستگاه را خراب کند.

برای تعمیر مشکل صدا دادن سماور برقی با کجا تماس بگیریم؟

امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد در رفع مشکل صدا دادن سماور برقی به شما کمک کند. ممکن است هدف شما از مطالعه این مطلب آشنایی با تعمیرکاران حرفه ای برای رفع مشکل صدای سماور برقی باشد. بنابراین مجموعه آی پی امداد را به شما معرفی می کنیم. در این مرکز تعمیر هر نوع دستگاه برقی خانگی مانند سماور برقی با کمک متخصصین و با تجربه ترین تکنسین ها انجام می شود. بنابراین شما عزیزان ساکن در استان تهران میتوانید از طریق مراجعه به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد و یا تماس با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 درخواست خود را در این مجموعه ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد