logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی ال جی

تعمیر برد لباسشویی ال جی
تعمیر برد لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از قطعات مهم لباسشویی الجی برد است که وظیفه انتقال فرمان ها را به سایر قطعات بر عهده دارد و در صورت هرگونه خرابی باید سریعا اقدام به تعمیر برد لباسشویی ال جی شود. در این مقاله از آی پی امداد می خواهیم در مورد تعمیرات برد ماشین لباسشویی ال جی صحبت کنیم. البته توجه داشته باشید که برد یک قطعه بسیار حساس است و تعمیر برد باید توسط متخصص مرکز تعمیرات برد لباسشویی الجی انجام شود. اما اگر تصمیم دارید که برد لباسشویی خود را در منزل تعمیر کنید حتما در این مطلب با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله از آی پی امداد، مراحل تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی ال جی را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی الجی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی به کجا مراجعه کنیم؟

برد یک قطعه بسیار حساس است که تعمیرات آن باید توسط تکنسین مرکز تعمیرات برد لباسشویی ال جی انجام شود. آی پی امداد مرکز تعمیر برد لباسشویی ال جی است که شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت درخواست اعزام کارشناس را داشته باشید.

تمام نیروهای این مجموعه افرادی هستند که دوره های مختلف در ارتباط با تعمیر قطعات لباسشویی را گذرانده اند و با انواع برد الکترونیکی آشنا هستند. به همین دلیل قادر هستند تا انواع برد لباسشویی را در کمترین زمان ممکن عیب یابی و تعمیر کنند.

آیا تعمیر برد لباسشویی ال جی در محل انجام می شود؟

با توجه به اینکه انتقال ماشین لباسشویی به تعمیرگاه یک کار سخت است، آی پی امداد جهت رفاه حال مشتریان خود خدمات تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی را در محل ارائه می دهد. تکنسین بعد از ثبت سفارش مشتری برای تعمیر برد، به محل شما اعزام می شود و در صورت نیاز برد معیوب را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارسال نموده و بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی تعمیر می شود و مجدد در محل روی دستگاه نصب می شود.

مراحل تعمیر برد لباسشویی ال جی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برد یک قطعه بسیار حساس است که باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود. در غیر این صورت ممکن است که برد دچار آسیب شود. به هر دلیلی اگر قصد دارید تعمیر برد را خودتان انجام دهید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. مراحل تعمیرات برد ماشین لباسشویی ال جی به شرح زیر است:

پنل ماشین را باز کنید

برای حفظ اصول ایمنی دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید. اولین گام برای تعمیر برد، باز کردن پنل است. بعد از باز کردن پنل است که شما به برد دسترسی خواهید داشت.

  • پنل از طریق تعدادی پیچ به لباسشویی وصل شده است.
  • برای آنکه بتوانید پنل را بیرون بیاورید، باید تمام پیچ ها را باز کنید.
  • اگر بعد از باز کردن اتصالات، پنل از دستگاه جدا نمی شود، مجدد اتصالات را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است باز کردن یک چند پیچ را فراموش کرده باشید.

برد لباسشویی را بررسی کنید

برای تعمیر برد لباسشویی ال جی ابتدا باید قطعه معیوب را پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر برد سوخته باشد، تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید تعویض شود. برد دارای قطعات مختلفی است که معیوب بودن هر کدام از آن ها می تواند علت خرابی برد باشد. به همین دلیل باید قطعات برد را به دقت بررسی کنید. در صورتی که دید کافی ندارید، می توانید از ذره بین استفاده کنید. هرگونه تغییر شکل و سیاه شدن و ترکیدگی و باد کردن قطعات از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.

  • یکی از قطعاتی که باید بررسی کنید خازن است. خازن به دلایل مختلفی مانند نوسان برق ممکن است که دچار سوختگی شود. در این صورت برای تعمیر برد باید خازن را تعویض کنید و خازن جدید را در محل خود نصب کنید.
  • توجه داشته باشید که در دو سر خازن‌های با ظرفیت زیاد ممکن است با وجود قطع بودن تغذیه،  ولتاژ‌های بزرگی وجود داشته باشد. به همین دلیل هنگام تعمیرات برد الکترونیکی مراقب برق گرفتگی احتمالی یا خراب شدن ابزار‌های اندازه گیری توسط این نوع خازن‌ها باشید.
  • یکی دیگر از دلایل خرابی برد می تواند این باشد که  مدت زیادی از ساخت برد گذشته و احتمال پوک شدن قلع در آن وجود دارد. به همین دلیل بهتر است پین‌های قطعات مشکوک را دوباره لحیم کنید.

عیب یابی برد لباسشویی ال جی

با مرکز تعمیر برد لباسشویی ال جی تماس بگیرید

در صورتی که موفق نشدید تا قطعه معیوب را پیدا کنید، از دستکاری بیشتر دستگاه اجتناب کنید و با مرکز تعمیرات برد لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا در اسرع وقت تکنسین مجرب در محل برای سرویس دستگاه حاضر شود.

آیا آی سی برد لباسشویی ال جی قابل تعمیر است؟

با توجه به اینکه راه اندازی مجدد آی سی نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد و فقط سازنده اصلی می تواند آی سی مشکل دار را مجددا برنامه ریزی نماید، تعمیر آی سی امکان پذیر نیست و برد باید تعویض شود.

نقشه برد ماشین لباسشویی ال جی

تعمیرکاران آی پی امداد از نقشه برد برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی ال جی استفاده می کنند. نقشه برد دارای علائم اختصاری است که خواندن آن برای افراد عادی ممکن است پیچیده باشد. در صورتی که هنگام تعمیرات برد نتوانید به صورت صحیح نقشه خوانی کنید ممکن است که به دستگاه آسیب برسانید. به همین دلیل توصیه می شود که برای تعمیر برد لباسشویی الجی از تعمیرکار آی پی امداد کمک بخواهید.

نکات مهم برای تعمیرات برد لباسشویی ال جی

با توجه به اینکه برد یک قطعه بسیار مهم و تقریبا گران است. توصیه می کنیم که تعمیرات این قطعه را به تکنسین مرکز تعمیر برد لباسشویی ال جی بسپارید. اما در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل برد را تعمیر کنید، توجه به نکات زیر می تواند به شما کمک کند:

  • نکات ایمنی را در تمام مراحل تعمیر رعایت کنید تا به دستگاه و خودتان آسیبی وارد نشود. به عنوان مثال قبل از تعمیر لباسشویی حتما اطمینان حاصل کنید که لباسشویی در حالت خاموش است و به برق وصل نیست.
  • قبل از آنکه قطعات برد را باز کنید، با عکس گرفتن یا یادداشت کردن شماره و نوع قطعات، شماره گذاری سیم‌ها و موارد مشابه وضعیت اولیه برد و اتصالات آن را ثبت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا هنگام سر هم بندی قطعات دچار مشکل نشوید.
  • از وارد کردن هرگونه فشار بیش از اندازه به دستگاه حین تعمیر برد لباسشویی ال جی اجتناب کنید؛ زیرا می توانید به دستگاه آسیب جدی وارد کنید.

راهنمای تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی

هزینه تعمیر برد لباسشویی ال جی چقدر است؟

هزینه تعمیر برد لباسشویی الجی ثابت نیست و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل تاثیرگذار در قیمت تعمیر برد لباسشویی، علت خرابی برد است. تکنسین بعد از حضور در محل، خارج کردن برد و تشخیص علت خرابی هزینه تعمیر برد را به مشتری اعلام خواهید کرد.

علاوه بر این قیمت قطعات لوازم برقی هر روز در حال تغییر است و برای اطلاع از آن باید به صورت روزانه استعلام کرد. شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آی پی امداد در تماس باشید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد