logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی آبسال

تعمیر برد لباسشویی آبسال
تعمیر برد لباسشویی آبسال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی آبسال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلاتی که می تواند برای ماشین لباسشویی به وجود بیاید، خرابی برد الکترونیکی است که نیاز به تعمیر برد لباسشویی آبسال را برای کاربران ایجاد می نماید. برد ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی می تواند از کار بیافتد. به عنوان مثال یکی از دلایل خرابی برد، نوسان برق است که باعث می شود خازن‌ها دچار اتصالی ‌شوند و در نتیجه برد الکترونیکی بسوزد. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم تا مراحل تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی آبسال را توضیح دهیم و به برخی از سوالات رایج شما درباره خرابی برد ماشین لباسشویی آبسال را پاسخ دهیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی آبسال مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آبسال به کجا مراجعه کنیم؟

جهت تعمیر برد شما باید به مرکز تعمیرات برد لباسشویی آبسال مراجعه کنید. توجه داشته باشید که از مراجعه به تعمیرگاه های غیرمجاز اجتناب کنید. تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آبسال یک کار تخصصی است و باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود.

  • شما می توانید با تماس با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی آبسال در آی پی امداد درخواست اعزام کارشناس را داشته باشید.
  • تمام نیروهای این مجموعه افراد مجرب و متخصص هستند که از دانش کافی در حوزه تعمیرات لباسشویی برخوردار هستند.
  • همچنین در سریع ترین زمان ممکن ماشین لباسشویی شما را عیب یابی خواهند کرد.

تعمیر برد لباسشویی آبسال در محل

یکی از سوالات رایج در ارتباط با تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آبسال این است که آیا می توان تعمیر برد را در محل انجام داد؟ در پاسخ باید بگوییم بله.  برای تعمیر برد نیازی به انتقال ماشین لباسشویی به تعمیرگاه نیست. شما در صورتی که با مرکز تعمیرات برد لباسشویی آبسال تماس بگیرید، بعد از ثبت درخواست شما تکنسین مربوطه جهت بازدید دستگاه به محل اعزام می شود و بعد از جدا کردن برد از دستگاه، آن را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد. نهایت بعد از 1 الی 3 روز کاری، برد الکترونیکی آبسال رفع تعمیر شده و روی دستگاه نصب می شود.

آیا برد لباسشویی آبسال قابل تعمیر است؟

برد لباسشویی در صورتی که بسوزد، قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. اما در مواردی که خرابی برد به دلیل خرابی برخی از قطعات است، امکان تعمیر برد وجود دارد. اگر یکی از علائم زیر را در ماشین لباسشویی خود مشاهده می کنید حتما در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

  • کار نکردن ماشین لباسشویی طبق برنامه
  • تخلیه نکرن آب ماشین لباسشویی
  • از کار افتادن ماشین لباسشویی حین شستشو یا خشک کردن
  • خارج شدن آب از بخش زیرین ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی آبسال

مراحل تعمیر برد لباسشویی آبسال

در صورت مشاهده نشانه های خرابی برد ماشین لباسشویی آبسال هر چه سریع تر به مرکز تعمیرات برد لباسشویی آبسال مراجعه کنید. زیرا هرگونه تاخیر در تعمیر یا تعویض برد می تواند باعث ایجاد خسارات جدی تر به دستگاه شود. اما اگر در تعمیرات سررشته دارید و می خواهید که تعمیر برد لباسشویی را خودتان انجام دهید مراحل زیرا را دنبال کنید.

آماده کردن لوازم مورد نیاز تعمیر برد

قبل از هر اقدامی دوشاخه ماشین لباسشویی آبسال را از برق بیرون بکشید. هر چند ممکن است این مرحله بی اهمیت به نظر برسد، اما رعایت کردن آن الزامی است. برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آبسال شما نیاز به ابزار زیادی نخواهید داشت. پیچ گوشتی، دو سو و اهم متر کافی خواهد بود. البته برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستتان بهتر است که از دستکش ایمنی استفاده کنید.

خارج کردن  کنترل پنل ماشین لباسشویی

اولین مرحله برای دسترسی به برد خارج کردن کنترل پنل است. بعد از آنکه کنترل پنل را از دستگاه جدا کردید با استفاده از یک تمیز کننده مخصوص، آلودگی ها و کثیفی ها را تمیز کنید.

عیب یابی برد لباسشویی

برد الکترونیکی در صورتی که سوخته باشد، باید آن را تعویض کنید. اما در صورتی که در خازن ها و فیوزها تغییر شکل مشاهده می کنید امکان تعمیر برد وجود دارد. یک خازن سالم دارای شکل ظاهری صاف و صیقلی است. هرگونه تاخوردگی یا تغییر شکل در ظاهر خازن نشان دهنده این است که خازن معیوب است و باید آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از مواردی که در تعمیر برد باید آن را بررسی کنید، میکروسوئیچ است. برای این کار شما نیاز به یک اهم متر خواهید داشت. در شرایطی که برد ماشین لباسشویی روشن است، باید صدای بوق را از اهم متر بشنوید. اگر هنگام سوئیچ کردن هیچ صدایی از اهم متر به گوش نمی رسد به این معنا است که میکروسوئیچ خراب است و باید تعویض شود.

بررسی قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی

برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آبسال باید تک تک قطعات مدار فرمان برد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز نسبت به تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید. عیب یابی قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی بهتر است که توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی آبسال انجام شود.

آیا آی سی برد لباسشویی آبسال قابل تعمیر است؟

یکی از قطعات بسیار مهم برد لباسشویی آبسال، آی سی است. آی سی در صورتی که دچار ایراد شود، عملکرد ماشین لباسشویی دچار اختلال خواهد شد. اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که آی سی قابل تعمیر نیست و باید برد تعویض شود.

آی سی برد ماشین لباسشویی آبسال

نقشه برد ماشین لباسشویی آبسال

نقشه برد لباسشویی آبسال شامل علائم اختصاری است که برای استفاده از آن باید به نقشه خوانی برد آشنایی داشته باشید. تعمیرکاران با استفاده از نقشه برد لباسشویی آبسال در صورت نیاز سیم کشی های لباسشویی را عیب یابی می کنند. با توجه به اینکه نقشه برد شامل علائم اختصاری است، استفاده از این نقشه برای افراد عادی چندان مفید نخواهد بود. اگر قصد دارید تا با استفاده از نقشه برد، ماشین لباسشویی آبسال را تعمیر کنید، می توانید از اینترنت علائم اختصاری نقشه را استخراج کنید.

هزینه تعمیر برد لباسشویی آبسال به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه تعمیر برد لباسشویی آبسال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و پس از بررسی علت خرابی برد مشخص خواهد شد. در مواردی که نیاز به تعمیر و تعویض قطعه کوچکی باشد، هزینه تعمیر برد نسبت به مواقعی که برد کاملا سوخته باشد و نیاز به تعویض آن باشد کمتر خواهد بود.

علاوه بر این در نظر داشته باشید که قیمت قطعات الکترونیکی به صورت دائم در حال تغییر است و برای استعلام قیمت می توانید با شماره های درج شده در سایت آی پی امداد مرکز تعمیرات برد لباسشویی آبسال تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. هدف آی پی امداد ارائه خدمات با کیفیت و قطعات اصل با بهترین قیمت به مشتریان عزیز است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد